Gå til innhold

Tera Online tråden


Anbefalte innlegg

Vi var i hvertfall en del norske her på Samael, som er en pvp server. Tja pvp er jo det ikke , mer ganking av low lvls. For er man noen lvl høyere enn en annen spiller så 1 shooter du han andre lett. Men virker som mange har falt av og ikke spiller tera online noe mer

 

Og ja bare en liten bisetning når det gjelder questene etc. Jeg har nå gjort 1000 quester og kommet meg til lvl 57, 60 er maks, og tja er vel 200 stk igjen å gjøre i hvertfall før maks lvl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som synes Tera har rimelig svak character customization? Forventet egentlig ‏customization på linje med Aion, men det er vel kanskje ikke vanlig med så bra customization i MMORPG? Føler ikke det er mulig å få til en kul mannlig character. Skjønner litt hvorfor så utrolig mange velger female characters nå ihvertfall.

 

Synes i tillegg human male, som jeg egentlig hadde tenkt å være, har ALTFOR stor kropp og lite hode. Herregud Asia, FFS! Skuldrene er jo dobbelt så stor som hode. Og hvorfor har High Elf så lite mannlige trekk? Kunne lurt meg hadde de hatt pupp..... Er ikke fullt så gale, men allikevel ^^ Likte ikke hudfargen og hornene på Castanic, og likte heller ikke bevegelsene deres in game, som løping osv.

 

Spiller på Samael, og har et par charactere. De jeg har kommet lengst med er human female archer level 12 og male high elf warrior level 11. Snurp og Garruz. Vil gjerne joine en guild så jeg har noen å preike med når jeg leveler. Gjerne norsk.

 

Ellers, utenom character customization og min kresenhet på hvordan jeg vil characteren min skal se ut, så er spillet utrolig fett, foreløpig. Combat systemet er awesome, naturen og alt bare ser fantastisk ut og det har foreløpig verdt tonnevis med quest. Jeg har aldri stått fast et sted. Veldig enkelt å finne ut hva man skal gjøre i quest osv. Ble litt skuffet når jeg ikke kunne få den hvite løve mounten, men det gjør ikke så mye.

 

Spiller fortsatt bare på trial account, men vipper litt mot å kjøpe Tera nå :)

Endret av G27
Lenke til kommentar

joa selve spillet var greit, men likte ikke stilen. Så store sverd, 6 åringer i miniskjørt. osv :p

 

Men hvis du ser bort ifra det, så likte jeg hvordan man måtte sikte med spellsa osv

 

Små Elins med greatswords er jo konge da! Det er utrolig tilfredsstillende å spille som dem samt knuse dem i PvP. :grin:

Hvilken PVP snakker du om ? finnes det PVP gear utenom uber grind etter PVE gear i en instance enda?

Open world pvp er en joke.

Hadde det vært pvp hadde jeg enda vært subscriba :p

 

Open world pvp er en joke? lol??

pokker vil ha BG`s ? er bare carebears som gjør BG`s

 

--------------------------

 

 

Tera: Combatsystemet er artig og interessant de første 10 levlene. Questene begynner å bli irriterende, og hinsides kjedelig og man merker svakhetene i spillets helhet mer og mer. Omtrent lvl 20 så merker du at du quester og dreper disse forbanna kjedelige monstrene på autopilot og combatsystemet er ikke lenger så spennende, men repetitivt som i alle andre MMO. Mobsene virker mer sløve, satt i slow motion og neddummet noe kraftig for å passe combatsystemet i dette MMOet, og ikke omvendt. Questene blir enda mer irriterende, enda mer kjedelige og til tider verdt å bli forbanna på. Og hva er greia med at denne fuglen du skal fly på skal fly disse vanvittige omveiene rundtom? For at utviklerne tror vi er interessert i se landskapet, eller fordi asiatere generelt bare lager merkelige spill? Tja, det blir ikke bedre å bedre med høyere level, det blir verre og verre. Spillet sies å være i en drøm, vel, questingen er et mareritt.

 

Endgame, ja... Hva er det? Dungeons? 5-manns. GvG sies å være platt i lengden og folk mister interessen. Det skal komme battlegrounds, noe som kommer til å ta livet av GvG helt, og world-PvP blir vel like ukjent som det er i resten av de moderne MMOene. Raids? Ja, ikke vet jeg hvorfor de kaller det raids, da det fremdeles er 5-manns. Det er mye merkelig med Tera, og haugevis av irritasjonsmoment, så om du vil spørre meg om hvorfor jeg da spiller det, så kan jeg trøste deg med at det gjør jeg ikke... Lenger. Møkkaspill!

 

Og du ble hvilken lvl før du gikk dritt lei? må si 50-60 så tilspisser historien seg RIMELIG bra..

og ja for øyeblikket så er det kun dungeons og hardmodes, pga nexus`ene er litt buggy om dagen så de vil ikke sette det på før de er i orden, hvis du spilte på torsdag under nexus testen klokka 21.00 så skjønner du hvorfor...

 

nexus1q.jpg

 

 

Bildet sier vel sitt hvorfor...

 

vel og merke dette var 1 av 10+ nexus bossene som spawnet rundt om i zonen samtidig, så det her var vel kun 2 guilds som drepte denne bossen.

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Gir Open world PvP gear? nei. Hva må du gjøre for å få gear? grinde samme kjedelige HM's.

Hvis du kaller BG's carebear, hva er 100 timer+ i en PVE dungeon ?! :hmm:

Jeg er rimelig lei av og måtte grinde pve for og pvp'e for å si det sånn.

 

Nei takker meg til GW 2 , du får t.o.m alle skillpoints i WvWvW nå.(leaked patch notes)

Det betyr at man kan levle igjennom hele spillet uten og røre en eneste PVE mob og fremdeles være competitive.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Legger spillet på hylla for øyeblikket. Diablo 3 var bare hakket mer engasjerende for øyeblikket, men skal ikke se bort ifra at jeg plukker opp TERA igjen senere.

 

Haha kult:P

Her sitter jeg og nesten angrer min D3 collectors kjøp.

Har akkurat lastet ned tera og skal teste det straks.

 

Det som knuser d3 for meg er at man kan få class spesifike våpen med helt på trynet stats... Hva skal barbaren min med et konge våpen som er barb only, men som er proppfullt av intellect?

 

Men jeg har nok ikke gitt d3 opp helt enda. Så meg rett og slett nødt til å prøve Tera ^_^

Lenke til kommentar

Haha kult:P

Her sitter jeg og nesten angrer min D3 collectors kjøp.

Har akkurat lastet ned tera og skal teste det straks.

 

Det som knuser d3 for meg er at man kan få class spesifike våpen med helt på trynet stats... Hva skal barbaren min med et konge våpen som er barb only, men som er proppfullt av intellect?

 

Men jeg har nok ikke gitt d3 opp helt enda. Så meg rett og slett nødt til å prøve Tera ^_^

Slik var jo det i Diablo 2 også, så er ikke særlig skuffet over det. Det er en del av sjarmen. Dessuten syns jeg det er dritkult å ha en Wizard løpende rundt med et enormt to-håndet sverd. Har spilt D3 8-16 timer dagen siden det kom ut, så er nok lettere hekta. :)

 

TERA er å anbefale derimot. Det er kjempekult, og du slipper å tenke på at "mainvåpenet har feil stats.". Minusen er derimot at du HAR bare ett våpen. Som Slayer, løper du bare rundt med et enormt to-håndet sverd. Du kan ikke bytte til en to-håndet øks om du ønsker forandring (det er det nemlig Berserker som har).

Lenke til kommentar

Tror jeg ender med å kjøpe Tera. Må se om jeg får med noen kompiser først, men jeg digger combat systemet såpass at dette bare må prøves skikkelig. Har lvlet en archer og en warrior til lvl 15 som er det høyeste man kan lvle i trial account. Tror jeg skal lvle enda en char, men vet ikke hvilken class.

 

Er berserker eller lancer gøyt å lvle med?

Lenke til kommentar

Spiller på Samael (PvP) :) Vi er en del norske her, bla. i guilden vår kalt Kollektivet.

Er det noen "low-levels" der (10 / 25-ish) (av de norske) ? - Kunne jeg joinet ? - Skulle hatt noen som kunne blitt med på "5-man group missions." :)

Utrolig kjedelig å droppe de questene fordi man ikke gidder å vente x minutter på svar fra LFG. :p

 

Minusen er derimot at du HAR bare ett våpen. Som Slayer, løper du bare rundt med et enormt to-håndet sverd. Du kan ikke bytte til en to-håndet øks om du ønsker forandring (det er det nemlig Berserker som har).

Er veldig enig i denne. Skulle idet minste gått ann å bytte våpen (så lenge våpenet var 2-hand feks).

 

Tror jeg ender med å kjøpe Tera. Må se om jeg får med noen kompiser først, men jeg digger combat systemet såpass at dette bare må prøves skikkelig. Har lvlet en archer og en warrior til lvl 15 som er det høyeste man kan lvle i trial account. Tror jeg skal lvle enda en char, men vet ikke hvilken class.

 

Er berserker eller lancer gøyt å lvle med?

Har 1 level 26 Sorc (main), level 11 Priest og Level ~8 Mystic her. Har hovedsaklig sansen for ranges classes. :p Prøvde 1 Archer også, men neeh, kanskje senere.

Jeg så en Lancer igår ta en BAM helt alene (BAM / Lancer var samme level), så om du liker tank-class så den veldig bra ut. (Selv syns jeg fighten så veldig kjedelig ut fra sidelinjen, men kan være at det krevde nøyere timing enn jeg er klar over). :p

Lenke til kommentar

Er det noen norske guilds på Samael?

 

Char navn Gorzun.

 

Hadde vært kult med et invite til en etablert guild og fått "casual" rank.

Bare for å ha et apparat rundt meg under lvlinga og snust litt på hva som foregår i spillet. Skriver ikke nonsense i guildchat og lignende ^_^

Lenke til kommentar

Fy faen, satt i nesten to timer og venta i Live Chat kø.

Da det endelig ble min tur sa chat agenten "I am sorry, but you'll have to send an e-mail. My shift is over.", så fikk jeg beskjed om at "Your request was cancelled. We apologize for the inconvenience."

 

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUuuuuuuu......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...