Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Takker for svar begge to. Er lagt til i min handlekurv nå. Ventil i toppen av loopen skal det være plass til regner jeg med. Har et fractal design R6 kabinett, og tenker å sette den radiatoren i front.

 

Da er det bare å lagre lista og vente på at riktig anledning skal by seg.

 

Edit: Noreng postet mens jeg holdt på med min post.

 

Har litt lyst på blank slange slik at jeg eventuelt kan bytte farge letter ved en senere anledning. Legger heller til en ekstra flaske konsentrat.

Har ikke tegnet loopen, men takk for tips. Da får man jo lett sett hvordan man har tenkt seg at det skal være.

Prøver først med en radiator, blir det for lite supplerer jeg heller med ekstra.

Endret av suuhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også lat, derfor jeg anbefaler på det sterkeste å velge fargede slanger framfor farget vann, er noe herk å rense/vaske komponentene når fargestoffene har funnet seg frem til de "rette" stedene.

Du må jo uansett bytte slanger etter å ha brukt farget vann, og du får et par meter med slange for samme pris som fargetilsetningen fra EK.

Lenke til kommentar

Jeg er også lat, derfor jeg anbefaler på det sterkeste å velge fargede slanger framfor farget vann, er noe herk å rense/vaske komponentene når fargestoffene har funnet seg frem til de "rette" stedene.

Du må jo uansett bytte slanger etter å ha brukt farget vann, og du får et par meter med slange for samme pris som fargetilsetningen fra EK.

Jeg støtter denne. Faraget vann og all good til du skal bytte farge, da er det boe herk!

Lenke til kommentar

Jeg er også lat, derfor jeg anbefaler på det sterkeste å velge fargede slanger framfor farget vann, er noe herk å rense/vaske komponentene når fargestoffene har funnet seg frem til de "rette" stedene.

Du må jo uansett bytte slanger etter å ha brukt farget vann, og du får et par meter med slange for samme pris som fargetilsetningen fra EK.

This!

Har hatt fargede slanger på de to siste riggene og det anbefales fra min side også..

Quick disconects bør også inn i loopen

 

Ofret QDs for korte slanger så det blir litt pes neste gang jeg må rense blokker og radiatorer.

post-166959-0-96410800-1555144943_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Endelig noe nytt på vannkjølingsfronten? 8 - 10C bedre ytelse enn "konkurrentene" både på CPU og GPU, om jeg ikke missforstod accenten til "8Pack" fullstendig. "Direct IHS" kjøling hørtes unektelig interessant ut nå som både Intel og AMD driver med sTIM. Slik jeg forstår det benyttes da et forseglings system med en "vannblokk", da uten coldplate, direkte på IHS. De har også identifisert nøyaktig hvor på CPU'ene "hotspots" oppstår, og lager systemer for hver modell. Så en modell for Sky-X f.eks. og en annen modell for 9900K/S etc.

 

Om man vil plebbe videre med tradisjonell coldplate ( ;)), har de også forbedret disse med et design for å øke turbulensen i vannet.

 

 

Edit: Jeg sleit litt med dialekten og stammingen/talefeilen til "8Pack", så jeg tok en titt til på videoen for å se om jeg kanskje hadde gått glipp av noe første gang jeg så den... Og vel, det høres ut for meg som at 8Pack sier at direct IHS/die kjøler løsningene ikke vil bli tilgjengelig for "alle", kun "SI's", altså "System Integrators". Grunnen er at de frykter at selv med verdens beste bruksanvisning, så kan ukyndige montere dette feil, og de ønsker ikke å stå ansvarlig for skader på folks HW som følge av feilmontering. Jeg fikk det ikke med meg, fordi han sier etterpå at de skal leveres med "torque" skruer (her tror jeg han må mene skrujern, slike som følger med Threadripper) som klikker ved korrekt monterings moment, slik at man vet når man har trukket til hardt nok, men uten at man kan trekke til for hardt. Men han må da ha snakket om monterings personellet deres innenfor Caseking Group.

 

Jeg håper jeg har missforstått, ellers virker det som man må kjøpe ferdig bygde maskiner med disse kjøle systemene. Men ikke for det, om man vil ha direct die på en 9900KS for eksempel, så måtte man jo de-liddet den, og gjerne slipt den ned også. Noe som kanskje er like greit å overlate til "proffene" nå som det er soldered TIM på dem. Og hvordan forseglings systemet skal fungere uten coldplate til direct die er noe jeg sliter med å se for meg. 8Pack sier så vidt jeg forstår at det blir samme prinsippet med pakninger som på direct IHS, "bare mindre"...

 

Uansett var vel kanskje dette aldri egentlig aktuelt for meg, men jeg gleder meg likevel til å se tester av noen av disse ferdigbygde systemene, om det blir eneste alternativ da...

 

GPU blokkene virket nå uansett som skulle bli tilgjengelige for "hvermannsen", så det er nå i det minste noe, om jeg ikke har missforstått det også da...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Du er flink assa  :love:

 

Jepp, var nok ikke mange som klarte direct die kjøling på den tiden, vel utenom alle med AMD CPU da, ettersom de ikke hadde IHS (for den yngre garden som kanskje ikke var klar over det.). :p

 

Det litt tøffe med Vapochill, var at det var faktisk 24/7 "daily driver" kjøling, men jeezuz, det bråkte jo litt også da. Hadde peltier kjøling på GPU også, så minus grader på alt. Satte faktisk en verdensrekord i Aquamark for den GPU'en, uten å være klar over det før det begynte å strømme inn e-mails med spørsmål om hvordan jeg hadde fått det til. :p

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å snekre meg et skrivebord. Med komponentene inni. Men finnes det "muttere" jeg kan banke inn i tre med m3-gjenger? Hvor får jeg tak i det? Hva heter de? Alternativet er å kappe opp et kabinett og lime det inn.

 

Mener på at det ble solgt løse bunnplater før.. Microplex tidene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...