Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele poenget med kabinettet er jo å ha flere maskiner inni OG plass til vannkjøling til allt sammen.

Fortell meg hvorfor man skulle ha noe slikt. Ikke bare er det upraktisk med hensyn til nedetider hvis ett av systemene går ned, men du trenger også mer planlegging for å sette dette opp. Kan ikke forestille meg at dette er praktisk på noen som helst måte, du sparer ikke plass og får ikke bedre kjøling heller.

 

Om man trenger flere maskiner til en oppgave vil det være mer praktisk med et rack-system.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hele poenget med kabinettet er jo å ha flere maskiner inni OG plass til vannkjøling til allt sammen.

Fortell meg hvorfor man skulle ha noe slikt. Ikke bare er det upraktisk med hensyn til nedetider hvis ett av systemene går ned, men du trenger også mer planlegging for å sette dette opp. Kan ikke forestille meg at dette er praktisk på noen som helst måte, du sparer ikke plass og får ikke bedre kjøling heller.

 

Om man trenger flere maskiner til en oppgave vil det være mer praktisk med et rack-system.

 

Hva er det du snakker om? Mener du at det å ha flere systemer i Caselabs TX er tull?

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? Mener du at det å ha flere systemer i Caselabs TX er tull?

Mener at et kabinett laget for å romme flere systemer er tull:


  1.  
  2. Planlegging blir vanskeligere
  3. Om du vannkjøler alt og skal bytte/legge inn ny maskinvare blir det et helvete med nedetid
  4. Transport av noe slikt blir bare tull siden vekten fort vil passere 100 kg
  5. Kjølemessig må du ha mye flow for å ikke få varmelommer i loopen.
  6. Prismessig betaler du sannsynligvis mer for dette kabinettet enn 3x Elysium

 

Jeg ser kun ulemper med dette konseptet, og ingen fordeler. Opplys meg gjerne for hva dette monstrumet gir deg av fordeler kontra 3x separate kabinetter, for jeg ser det ikke.

Lenke til kommentar

Jeg ser en stor fordel med dette kabinettet :

 

Jeg kan ha alle harddiskene mine i samme kabinett. Ca 70 stykker. Kontrollere har jeg nok av, så porter er ikkje noe problem. Det geniale er at da slipper jeg ha egen server, og flytting av filer går superraskt i stedet for gigabit nettverk som er super duper treigt. Selv om jeg får ca 120MB/s over nettverket. Ja jeg har disablet noe windows tull for å få det till.

 

Lan er jeg sluttet med for lenge siden så flytting blir ikkje aktuelt uansett. . 100/100 linje er jo nesten som lan :p

 

 

Lenke til kommentar

Nå er kabinettet stort nok til å ha separat vannkjøling til hvert system, så blir ikke noe mer nedetid(enn en normal maskin med vannkjøling). Utover det så er jeg enig i at kabinettet ikke har noe annen funksjon enn "fordi jeg kan"

Men, å ikke ha flere systemer i dette kabinettet blir rimelig meningsløst, det er jo lagd for iaf 2 maskiner, med plass for mer.

Lenke til kommentar

- Du får ekstremt mye harddisk plass inne i et slikt. De har egenlagde "Side mounts" for opptil 20 harddisker, hele kabinettet støtter opptil 4 slike fester, altså 80 disker alene der. Så vidt jeg kan se så får du i tillegg til dette plass til en del radiatorer rundt omkring.

 

- Muligheten til og ha en drøss med GTX560 / 2x 140.9 internt, er få andre kabinetter som støtter det. Færre radiatorer gir mindre motstand og mye lettere routing av slanger.

 

- Ha alt samlet på et sted, istedet for og ha 3 store kabinetter på størrelse med ATCS 840, Elysium osv så kan du ha et STORT, kjølingen i et slikt vil også bli en del bedre enn i Elysium, rackskap osv nettopp fordi du kan ha så store og mange radiatorer.

 

Se for deg følgende senario:

 

1stk Gaming maskin - 3-4 Skjermkort, 3-4 Harddisker, LGA2011, dedikert 140.9 eller GTX560 med Push-pull som kjøler gpu'ene og 2011 (er få andre kabinett som har muligheten til og kjøle et slikt oppsett uten en del modding osv.

 

1stk Fil server - 60disker, 2500k.

 

1stk Arbeidsmaskin, 1 Skjermkort, 3-4 harddisker, LGA2011, alt kan her også være vannkjølt med feks en egen 360 radiator.

 

Du får alle 3 systemene inn i samme kabinett, alle systemene kjører på egne strømforsyninger, har egne kjølesystemer og jobber helt uavhengig av hverandre. Har vanskelig for og se hvordan du kunne fått plass til 3 slike system med den kjølekapasiteten og så mange disker uten noe slikt, greit du kan ha filservern delt utover 4-5 kabinetter, men da må du styre med nettverk osv, treg overføring og mye surr (ikke blir du og spare noe særlig plass mtp at du må ha så mange kabinetter.

 

Dette er selvfølgelig få som har slike systemer, og mye er e-peen faktoren, men at det er et lite marked for det, det tviler jeg ikke på.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Siden vifter og dermed 3pinsoverganger har noe med vannkjøling å gjøre skader det kanskje ikke om jeg fisker etter noen 3pins y-splitter her? Fant bare 2 i farten, og trenger 4 til. Farge er ikke så nøye.

 

Har bare 3 :p, om du derimot kan bruke Molex til 3-pin (med 3 pin sensor) så har jeg en HAUG av de.

Lenke til kommentar

Siden vifter og dermed 3pinsoverganger har noe med vannkjøling å gjøre skader det kanskje ikke om jeg fisker etter noen 3pins y-splitter her? Fant bare 2 i farten, og trenger 4 til. Farge er ikke så nøye.

 

Har bare 3 :p, om du derimot kan bruke Molex til 3-pin (med 3 pin sensor) så har jeg en HAUG av de.

 

Disse skal inn i en viftestyring, så må nesten være 3-til-3 :/ Ser de har noen OK på techbay, men blir litt mye pr kabel når det ikke er noe annet de har der jeg trenger (mangler en tempsensordings de er utsolgt for, rett nok)

Lenke til kommentar

Siden vifter og dermed 3pinsoverganger har noe med vannkjøling å gjøre skader det kanskje ikke om jeg fisker etter noen 3pins y-splitter her? Fant bare 2 i farten, og trenger 4 til. Farge er ikke så nøye.

 

Har bare 3 :p, om du derimot kan bruke Molex til 3-pin (med 3 pin sensor) så har jeg en HAUG av de.

 

Disse skal inn i en viftestyring, så må nesten være 3-til-3 :/ Ser de har noen OK på techbay, men blir litt mye pr kabel når det ikke er noe annet de har der jeg trenger (mangler en tempsensordings de er utsolgt for, rett nok)

 

Du bor vell sikkert ikke i nærheten av Oslo heller?

Lenke til kommentar

Siden vifter og dermed 3pinsoverganger har noe med vannkjøling å gjøre skader det kanskje ikke om jeg fisker etter noen 3pins y-splitter her? Fant bare 2 i farten, og trenger 4 til. Farge er ikke så nøye.

 

Har bare 3 :p, om du derimot kan bruke Molex til 3-pin (med 3 pin sensor) så har jeg en HAUG av de.

 

Disse skal inn i en viftestyring, så må nesten være 3-til-3 :/ Ser de har noen OK på techbay, men blir litt mye pr kabel når det ikke er noe annet de har der jeg trenger (mangler en tempsensordings de er utsolgt for, rett nok)

 

Du bor vell sikkert ikke i nærheten av Oslo heller?

 

Joda, bor I Oslo :p

Lenke til kommentar

Siden vifter og dermed 3pinsoverganger har noe med vannkjøling å gjøre skader det kanskje ikke om jeg fisker etter noen 3pins y-splitter her? Fant bare 2 i farten, og trenger 4 til. Farge er ikke så nøye.

 

Har bare 3 :p, om du derimot kan bruke Molex til 3-pin (med 3 pin sensor) så har jeg en HAUG av de.

 

Disse skal inn i en viftestyring, så må nesten være 3-til-3 :/ Ser de har noen OK på techbay, men blir litt mye pr kabel når det ikke er noe annet de har der jeg trenger (mangler en tempsensordings de er utsolgt for, rett nok)

 

Du bor vell sikkert ikke i nærheten av Oslo heller?

 

Joda, bor I Oslo :p

Digital Impuls...

Lenke til kommentar

Jaja, da var skjermkortene, CPU blokka, radiatoren( er litt usikker på hvordan jeg skal montere 240 radiatoren uten og få mye knekk i slangen!) og pumpen montert!

MEN som jeg forventet så ble tanken ikke bruk bare i ett 800D med tykk radiator tilstedet.

Derfor skal jeg gå til innkjøp av bay res, men Techbay har ikke XSPC sine inne, men ser dem koster omtrent like mye som EK sitt.

 

Så hvordan er EK Bay Spin tanken?

Har lest at det har fare for lekasje osv :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...