Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag til Radiator? trippel rad, maks lengde 41 cm, 120mm vifter. Tror det er kravene mine Oo

Noe mer info og komme med? Vifter? osv osv. Stort sett alle 360mm radiatorer går under 41cm i total lengde.

Det er alt, ser der er så mange forskjellige, og noen må vel være bedre enn andre?

Lenke til kommentar

Forslag til Radiator? trippel rad, maks lengde 41 cm, 120mm vifter. Tror det er kravene mine Oo

Noe mer info og komme med? Vifter? osv osv. Stort sett alle 360mm radiatorer går under 41cm i total lengde.

Det er alt, ser der er så mange forskjellige, og noen må vel være bedre enn andre?

 

Om det er kravet, GTX360, få om ingen som konkurerer med den mtp ytelse med 3/6 vifter på, merk at dette må være vifter som dytter mye luft, helst noe typ Gentle Typhoon-15 eller noen gode på over 2000rpm så lydnivået vil bli litt høyt under full "guffe"

 

 

Kva meiner du egentlig med "lite HW" forresten? :p Greit om du er litt meir spesifikk.

 

3 harddisker, 1 Skjermkort og 4? vifter, relativt lite HW for så mye "rot" :p

 

Har selv 3 skjermkort, 6 harddisker, 13 vifter, 4 temp sensorer og kan si at jeg har det mer ryddig enn deg på bakplata :p

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Gah! KILL IT WITH FIRE. O_o;

:!:

Man rydder ikke kabler for der det ikke synes, meningsløst arbeid som kun gjør endringer vanskeligere.

Jeg synes nesten du har litt lite HW til så mye rot men det er mulig det er ting jeg ikke ser på bildene :whistle:

Semi-modulær strømforsyning, 1x ubrukt CPU-kontakt, 20cm for lange kabler i forhold til kabinettstørrelsen, og akkurat nok plass til 24-pin kabelen betyr utfordringer siden jeg ikke kan legge tykke kabler sammen uten problemer med å få på sidepanelet igjen. Jeg må derfor spre kablene ganske mye

Dette trenger strøm:

3x SATA

4x Molex

1x Floppy for lydkort

2x PCIe

1x CPU

 

EDIT:

Har selv 3 skjermkort, 6 harddisker, 13 vifter, 4 temp sensorer og kan si at jeg har det mer ryddig enn deg på bakplata :p

Lurer litt på hvilket kabinett du har nå, men jeg kan jo si til mitt forsvar at et miditower av 690s størrelse er det ikke så veldig greit å legge tre-fire kabler oppå hverande.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ryddigere er det vanskelig å få det hos meg... :!:

 

Trur eg trenger å ta meg tida til å sleeve strømforsyning derimot. Har hatt lyst til det lenge. :hmm: Skjønt det må vente til eg har fått den nye strømforsyninga. (Coil whine med nåværende.)

 

Man rydder ikke kabler for der det ikke synes, meningsløst arbeid som kun gjør endringer vanskeligere.

Tenker motsatt eg. Om eg gjør det ryddig og pent nå syns eg det er enklere å rigge til mer. :!:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Har selv 3 skjermkort, 6 harddisker, 13 vifter, 4 temp sensorer og kan si at jeg har det mer ryddig enn deg på bakplata :p

Lurer litt på hvilket kabinett du har nå, men jeg kan jo si til mitt forsvar at et miditower av 690s størrelse er det ikke så veldig greit å legge tre-fire kabler oppå hverande.

 

ATCS 840. Får sette meg ned og ta noen bilder nå, back in 30min.

Lenke til kommentar

ATCS 840.

Ja, 60% større volum å jobbe med totalt. Du kunne stappet hele kabinettet mitt inni ditt uten større problemer. Du har jo også nesten 2cm ekstra på baksiden å jobbe med ;)

 

Ekstra og ekstra :p er 2cm på baksiden og jobbe med, så vis du har 0cm så stemmer det :p

 

og 3 skjermkort vs 1 = 200% flere

13 vifter vs 4 = 300% flere

 

Så da er 60% større volum ganske lite :p hehe :tease:

 

Til bildene:

 

_DSC6035.jpg

 

_DSC6036.jpg

 

_DSC6039.jpg

 

Og til baksiden:

 

_DSC6041.jpg

 

_DSC6042.jpg

 

Ikke 100% fornøyd så er en del ting som står igjen:

 

- Kablene på baksiden er litt forskjellig farge, så skal bestille litt "sleeves" og sette meg ned en helg.

- Lurer litt på og ta 24pin og alle 6+8 Pin også men er så sykt mye arbeid.

- Har bestilt en HW-Labs GTX360 til så skal bytte ut MCR320'en som står på høykant.

- Kanskje bestille en GTX120 og bytte ut Coolgate'en som står i bakkant, ikke fordi jeg trenger det, men da blir det rent med bare HW-Labs radiatorer.

- Forlenge 2pins kontakten til temp sensoren som går rett over kabinettet slik at jeg får den på baksiden.

Lenke til kommentar

Eg trudde du sa det var ryddigere bak enn hos meg. Får ikkje heilt det inntrykket her altså. o_o

 

Var vell egentlig ment til bildet til Arni. Og var litt mer rot bak på mitt en jeg hadde husket, la akkurat til en del vifter, et par harddisker og noen temp sensorer som jeg hadde helt glemt.

 

Anyway så er det lite vits og ha det så ryddig bak, skaper bare mye mer arbeid for meg selv når jeg skal ta ut hovedkort plata, men det glemmer jeg hver eneste gang jeg er i gang med rydding av kabler så ender alltid med og sitte et par timer med det uansett.

 

Så lenge det er ryddig forran så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...