Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I got mail :love:

post-174056-0-02809800-1315922315_thumb.jpg

 

spurte om de kunne tegne en zebra på pakken, aquatuning.no ville ikke, men performance-pcs gjorde det :new_woot:

 

post-174056-0-12173000-1315922373_thumb.jpg

 

Lekkert b3ndik :love:

 

 

 

Fikk en pakke fra Techbay i dag med resten av delene til SR-2 maskinen og radiator-kabinettet.:w00t:

 

post-152551-0-65257600-1315950949_thumb.jpgpost-152551-0-93259800-1315950965_thumb.jpg

 

Mangler bare viftekontrollen og strømforsyningen på denne så er den klar.

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-174056-0-19053300-1316005394_thumb.png

 

Ser dette greit ut?

Er det vilkårlig hvilken vei toppen står på pumpen? (MCP355 & EK Top Ver. 2)

Er det vilkårlig hva som er inn og ut på GPU-blokk og CPU-blokk?

Og rekkefølgen i loopen kommer til å bli pumpe - skjermkort - cpu - rad - tank. Er det OK?

 

Aldri ha retur i toppen av tanken for du får et h.. med luftboblene og du har ikke noe sted å fylle opp loopen.

GPU inn/ut spiller ingen rolle men EK CPU blokka har en inn og enn ut(skal være merket evt. står det i bruksanvisningen).

Jeg ville ha hatt loopen slik tank-pumpe-radiator-cpu-gpu-tank, da får du det kaldeste vannet over CPU og kan klokke den litt mer.

Lenke til kommentar

så jeg bør ha inngang og utgang i bunn av pumpa? Skjønner ikke helt hva du mener.

 

Nei inn og ut på tanken. Pumpa har vel inn i toppen og ut på siden ikke sant?

 

Hehe, skrev feil, mente tanken ja :)

 

Det er kanskje lurere å sette pumpa over harddiskene for å få kortere slanger? Hvis jeg skal gå fra pumpe til rad.

Endret av b3ndik
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, fra bil og generelt sett, så er det ikke mer enn et par grader forskjell på vannet i loopen, det varmer og kjøler seg selv hele veien igjennom.

 

Min loop:

Intel Core 2 Quad 2.66 @ 3,6, ukjent temp før.

ATI Radeon HD 6970, lå på 50-60

Asus Rampage Formula, NB, SB og Mosfet. Lå på 80 grader før.

 

HELE loopen, altså alle målbare punkter her, viser 35 grader. Ergo stemmer det utsagnet mitt øverst, så rekkefølgen har ikke noe å si, men selvfølgelig har hva som er inn og ut noe å si, da vil du dårligere flow og dårligere temps.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, fra bil og generelt sett, så er det ikke mer enn et par grader forskjell på vannet i loopen, det varmer og kjøler seg selv hele veien igjennom.

 

Min loop:

Intel Core 2 Quad 2.66 @ 3,6, ukjent temp før.

ATI Radeon HD 6970, lå på 50-60

Asus Rampage Formula, NB, SB og Mosfet. Lå på 80 grader før.

 

HELE loopen, altså alle målbare punkter her, viser 35 grader. Ergo stemmer det utsagnet mitt øverst, så rekkefølgen har ikke noe å si, men selvfølgelig har hva som er inn og ut noe å si, da vil du dårligere flow og dårligere temps.

 

Det er jo klart at det har noe og si om du har 2 grader høyere vanntemp over CPU, 2 grader hos meg gir 5-7 grader høyere coretemps og det begrenser hvor høyt man kan klokke for 24/7. Derfor bør man kjøre loopen slik at du har radiator før CPU og ikke oppvarmet vann fra pumpe og GPU. Det med flow og temps gjelder opp til du har "ideal flow", prøver du å øke trykket fra pumpa over det vil du oppleve høyere temps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...