Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Får man kjøpt algemiddel på dyrebutikker?

 

Ja men om det er like bra som det du får kjøpt i HW butikkene vet jeg ikke. Noe sier meg at det ikke er like sterkt fordi det skal brukes sammen med levende fisk.

 

Godt poeng, tror jeg skal prøve meg me slikt man får kjøpt i dyrebutikken, og heller bytte hvis det oppstår alger.

 

Bare bruk mer enn det som står på flasken så kan det være at det holder.

 

Fikk en liten men tung pakke i posten i dag, ikke til vannkjøling men kalde skal de nok bli laugh.gif

 

post-152551-0-22852500-1315342771_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å miste motivasjon...

Først finner jeg faen meg ut at jeg ikke har torx (eller hva det heter)

Så er faen en av skruene til pumpen ødelagt, OG den inkluderte torx'en er jo ikke noe å rope hurra for, den er allerede slitt ut ETTER AT JEG HAR SKRUDD INN OG UT 3 SKRUER!

 

fml...

Lenke til kommentar

Jeg begynner å miste motivasjon...

Først finner jeg faen meg ut at jeg ikke har torx (eller hva det heter)

Så er faen en av skruene til pumpen ødelagt, OG den inkluderte torx'en er jo ikke noe å rope hurra for, den er allerede slitt ut ETTER AT JEG HAR SKRUDD INN OG UT 3 SKRUER!

 

fml...

 

Hva er det du holder på med? Bytte topp på 355 pumpe?

Lenke til kommentar

Montere hele vannkjølingen.

Fikk det i dag og har nylig flyttet, så har jeg glemt umbrako settet hjemme.

 

Vannblokken til 5970 mangler jeg bare å skru inn skruene (men mangler verktøy)

så jeg hoppet øve til å montere sammen monteringsplate, pumpe og reservoir (dcp 4.0 og x2 multires), men der var jammen meg den ene skruen ødelagt og umbrakonøkkelen avrundet etter veldig lite arbeid.

Så nå sitter jeg og spiser og legger meg snart, fortsetter i morgen når jeg har nøkkelen :)

 

Er også litt bekymret for at jeg har for lite slange :ermm:

 

Umbrako, ikke torx, dumme meg.

Lenke til kommentar

Montere hele vannkjølingen.

Fikk det i dag og har nylig flyttet, så har jeg glemt umbrako settet hjemme.

 

Vannblokken til 5970 mangler jeg bare å skru inn skruene (men mangler verktøy)

så jeg hoppet øve til å montere sammen monteringsplate, pumpe og reservoir (dcp 4.0 og x2 multires), men der var jammen meg den ene skruen ødelagt og umbrakonøkkelen avrundet etter veldig lite arbeid.

Så nå sitter jeg og spiser og legger meg snart, fortsetter i morgen når jeg har nøkkelen :)

 

Er også litt bekymret for at jeg har for lite slange :ermm:

 

Umbrako, ikke torx, dumme meg.

 

 

Umbrako er noe drit, må aldri skru til spesielt hardt med de.

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg om jeg ikke får opp en umbrako skrue? Kjøpte ny nøkkel i dag, men på den ene skruen på CPU blokken ville den ikke mer, så jeg håper en ny nøkkel gjør susen, men jeg synes det er dårlig av ek å bruke slike løsninger når det så fort går gale, jeg prøvde å skru en gang på skruen men det gikk ikke, de andre skruene fikk jeg til da. :dontgetit:

 

Må bytte til am3 plate...

On the good news, pumpe ferdig satt sammen!

Og hvor mye synes dere jeg bør rense rad'en? har nå brukt approm 1,5 liter batterivann til skylling og risting, totalt har den stått i vann i en dag ca. Alt vann romtemperert.

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg om jeg ikke får opp en umbrako skrue? Kjøpte ny nøkkel i dag, men på den ene skruen på CPU blokken ville den ikke mer, så jeg håper en ny nøkkel gjør susen, men jeg synes det er dårlig av ek å bruke slike løsninger når det så fort går gale, jeg prøvde å skru en gang på skruen men det gikk ikke, de andre skruene fikk jeg til da. :dontgetit:

 

Må bytte til am3 plate...

On the good news, pumpe ferdig satt sammen!

Og hvor mye synes dere jeg bør rense rad'en? har nå brukt approm 1,5 liter batterivann til skylling og risting, totalt har den stått i vann i en dag ca. Alt vann romtemperert.

Hvis det går, prøv å lage et hakk i den så du kan bruke et flatt skrujern. Gjorde det ved en anledning, men husker ikke hva jeg brukte. Tror det var en kniv faktisk, men noe usikker. En diger fiskekniv :p

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg om jeg ikke får opp en umbrako skrue?

Prøv som han over sier å lage et slags hakk i skruen, bruk en dremmel ellerno sånt så du får et spor i toppen av skruen og bruk et flatt jern.

Hvis du ikke klarer dette har du sikkert en eller annen lokal jernvare, ta med blokka og spør om dem kan hjelpe deg.

Har selv skrudd opp og igjen en ek cpu blokk med umbrako skruer sikkert 6-7-8 ganger uten at jeg har rundet de av, pass på å bruke verktøy som passer, ikke bruk noe som har litt dødgang og ikke skru for hardt :) lykke til!

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg om jeg ikke får opp en umbrako skrue?

Prøv som han over sier å lage et slags hakk i skruen, bruk en dremmel ellerno sånt så du får et spor i toppen av skruen og bruk et flatt jern.

Hvis du ikke klarer dette har du sikkert en eller annen lokal jernvare, ta med blokka og spør om dem kan hjelpe deg.

Har selv skrudd opp og igjen en ek cpu blokk med umbrako skruer sikkert 6-7-8 ganger uten at jeg har rundet de av, pass på å bruke verktøy som passer, ikke bruk noe som har litt dødgang og ikke skru for hardt :) lykke til!

 

Dremel er nok det beste, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...