Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du skal optimalisere for, hvis det er for PCMV trenger du 3x 100GB eller større som GullLars sier.

Du klarer å presse ut enda litt mer med 5 stk men det er marginalt i forhold til 3.

 

Oddetall (dvs 3 eller 5) funker stort sett best i de fleste sammehenger og jeg vil anbefale 100GB eller større uansett rett og slett pga bedre ytelse og større spare-area. (de holder seg lengre uten rensing)

 

Det er svært gode priser nå på Vertex 2 men det er litt styr med disse akkurat nå (pga overgang til 2Xnm har de mindre modellene lavere ytelse) så det er vesentlig å ikke kjøpe de minste.

 

Skal du investere for fremtiden hadde jeg nok gått for 6Gb/s og da er C300 det eneste alternativet akkurat nå. (betyr da min 128GB utgaven etter min mening)

 

3 eller 5 stk gjelder forresten uansett merke/modell på SSDen :)

 

Hvis du ikke har det alt for travelt hadde jeg nok ventet en måned eller så, det er mange modeller på tur og prisene skal ned.

Lenke til kommentar

 

 

Anyway; hvem i alle dager er det som har tatt over http://freezelabs.com/ ? :p

kg.jpg

 

 

 

Var veldig spesiell hacking må jeg si:P

 

Sikker på at du har koblet alt riktig? Hadde samme problem med min, helt til jeg så at jeg hadde satt på toppen feil vei.

 

 

Kanskje litt vanskelig å se, men hvis du legger merke til den dråpen vann som er rett under toppen på den ovale hvite linjen, så er det dårlig limt eller skjøtet whatever, så det er en sprekk som er ganske lett å få litt av neglen sin inn i. Lekker vel 1-2 dråpe hvert 10 min elns.

 

Har sendt mail til aquatuning så kanskje jeg får tilsendt en ny.

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk fiksa ferdig det lille ejg hadde å gjøre på bilen kommer modde lysten krypende igjen :D

Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om en 3x140 rad er nok eller om jeg må ha to av dem.

Målet er totalt lydløst, eller så nært som mulig. Kabinettet er et LianLi 7077 (Black).

 

Hva skal du kjøle er vel heller spørsmålet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk fiksa ferdig det lille ejg hadde å gjøre på bilen kommer modde lysten krypende igjen :D

Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om en 3x140 rad er nok eller om jeg må ha to av dem.

Målet er totalt lydløst, eller så nært som mulig. Kabinettet er et LianLi 7077 (Black).

 

Hva skal du kjøle er vel heller spørsmålet.

Ikke noe syke saker nei, Sandy Bridge med tiden, samt HK, Ram, og et skjermkort.

 

Spiller ikke stort annet ennn WoW og Starcraft for tiden så det kreves neppe massive mengder ytelse. Bruker å Folde om vinteren da for å holde temperaturen på leiligheten oppe, så hadde vært greit om dette gikk sånn høvelig samtidig som man kan sove i samme rom.

 

Uansett så regner jeg dette for æ være en "engangs" investering, som jeg kan ha like lenge som kabinettet, og det er nå 6 år og fremdeles i fin form.

Så hva fremtiden bringer veit jeg ikke, men jeg liker å gjøre ting grundig når jeg er i gang :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg droppet ram, og eventuelt HK kjøling.

 

Det betyr flere blokker (mer penger, duh), mer restriksjoner, som igjen betyr mer å dytte, høyere temps på GPU/CPU, ikke bare pga ekstra varme, men også fordi vannet blir der lengre.

 

Alt for noe som ikke betyr all verdens. Litt avhengig av hvilket hovedkort du har selvfølgelig, men Sandy Bridge NB/SB er ikke sånn supervarme, eller X58 for den slags skyld. Om det er for utseende skal jeg selvfølgelig ikke stoppe deg.

 

Skaff deg heller Ram med noen skikkelig heatsinks, med mindre du ser etter noe ekstrem klokking så ser jeg ikke poenget i å vannkjøle ram. Pent ser det heller ikke ut.

 

Skal du kjøle ned GPU/CPU så vil nok en 3x140 være mer enn nok, og du kan kjøre viftene relativt sakte (800rpm ish) for å ha greie temperaturer.

 

Personlig kjører jeg en i7 930 på 4,6Ghz og et 580, dette da på en XSPC 480, og jeg nøyer meg med 1000 rpm med noen kvalitetsvifter type Noiseblocker Black Silent Pro. Det er PSU vifta og harddisken som lager mest lyd i mitt rigg :)

 

Jeg tror du vil oppleve diminishing returns hvis du kjører på med to radiatorer. For ikke å snakke om ekstra vifter.

 

En Hwlabs SR-1 420 burde gjøre susen. Du kunne alltids legge til en 140 mm Rad til, men enda en 420 er totalt overkill, selv om det skal være lydløst :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det betyr flere blokker (mer penger, duh), mer restriksjoner, som igjen betyr mer å dytte, høyere temps på GPU/CPU, ikke bare pga ekstra varme, men også fordi vannet blir der lengre.

 

Alt for noe som ikke betyr all verdens. Litt avhengig av hvilket hovedkort du har selvfølgelig, men Sandy Bridge NB/SB er ikke sånn supervarme, eller X58 for den slags skyld. Om det er for utseende skal jeg selvfølgelig ikke stoppe deg.

Utseende er definnitivt en viktig faktor ja. Jeg tenker å gå for plexi dør for første gang siden jeg startet å bygge PCer i 10år siden. Dog med mindre strobelys og slikt denne gang.

 

Skaff deg heller Ram med noen skikkelig heatsinks, med mindre du ser etter noe ekstrem klokking så ser jeg ikke poenget i å vannkjøle ram. Pent ser det heller ikke ut.

Synes dette er svært sexy selv da:

http://www.coolercases.co.uk/skull/skull_101.jpg

 

Personlig kjører jeg en i7 930 på 4,6Ghz og et 580, dette da på en XSPC 480, og jeg nøyer meg med 1000 rpm med noen kvalitetsvifter type Noiseblocker Black Silent Pro. Det er PSU vifta og harddisken som lager mest lyd i mitt rigg :)

Jeg har nå en C2Duo og gtx275 på en 2x120 rad med 2 noctua vifter. Dette bråker litt i overkant synes jeg. Dog er ikke radiatoren laget for lowRPM vifter.

 

En Hwlabs SR-1 420 burde gjøre susen. Du kunne alltids legge til en 140 mm Rad til, men enda en 420 er totalt overkill, selv om det skal være lydløst :)

Skal ta en titt på denne! Takker for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Finnes det noen sider med gode sammenlignbare tester av radiatorer? Har en HWlabs radiator nå, og jeg synes den bråker mye selv på lav viftehastighet. Tror det har noe med finnetetthet å gjøre. HAdde vært sweet med flere alternativer som er godt testet hos folket. GT Stealth 420 ser jo feks lovende ut? Billige var de også!

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Heisann gutter!

 

Tilbake etter en uke på reise! Noe nytt?

 

Freezelabs ble lånt bort til litt testing.. se hvordan det gikk.. :p Sleve ideén er btw lagt på is, for de som ikke har fått med seg det :)

 

Om man liker norsk så er frossen.no et fint og ledig domenenavn :wee:

Lenke til kommentar

Finnes det noen sider med gode sammenlignbare tester av radiatorer? Har en HWlabs radiator nå, og jeg synes den bråker mye selv på lav viftehastighet. Tror det har noe med finnetetthet å gjøre. HAdde vært sweet med flere alternativer som er godt testet hos folket. GT Stealth 420 ser jo feks lovende ut? Billige var de også!

 

Xtremesystems har det meste du trenger. Ellers kan du se etter på Skineelabs :)

 

 

Om man liker norsk så er frossen.no et fint og ledig domenenavn :wee:

 

Er mer arbeidet med å holde en slik side oppdatert. Går også fort endel penger hvis man vil ha litt kvalitet på det. Jeg tror at for et lite land som Norge, så holder det med et etablert forum. Selv ellers i verden er det jo i hovedsak på forumene det foregår. Hvis man skal få større interessse rundt vann/ekstrem så tror jeg nok de mer etablerte sidene må ta et lite tak også..

 

Overklokking.no var tider det..

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

@ Zepticon

 

Spørs hva du er ute etter Zep - men GT Stealth er vel ikke den jeg ville sett mest på. Den har FPI på 30, som gjør at du kommer til å trenge high-speed fans deluxe for å få noe ordentlig ut av den.

Samtidig er det jo også en slim radiator :)

 

SR-1 er valget hvis du vil ha noe tilnærmet lydløst, eventuelt Feser X-changer for medium/lowspeed og XSPC for lowspeed. Alle disse ligger vel på rundt. Er vel bare SR-1 som kan by på 140 mm da.

 

Personlig liker jeg Skinneelabs veldig godt. Det er kanskje litt vanskeligere å sette seg inn i hvordan testene hans fungerer, men de er veldig gode når man skjønner det.

Lenke til kommentar

Finnes det noen sider med gode sammenlignbare tester av radiatorer? Har en HWlabs radiator nå, og jeg synes den bråker mye selv på lav viftehastighet. Tror det har noe med finnetetthet å gjøre. HAdde vært sweet med flere alternativer som er godt testet hos folket. GT Stealth 420 ser jo feks lovende ut? Billige var de også!

 

Xtremesystems har det meste du trenger. Ellers kan du se etter på Skineelabs :)

 

 

Om man liker norsk så er frossen.no et fint og ledig domenenavn :wee:

 

Er mer arbeidet med å holde en slik side oppdatert. Går også fort endel penger hvis man vil ha litt kvalitet på det. Jeg tror at for et lite land som Norge, så holder det med et etablert forum. Selv ellers i verden er det jo i hovedsak på forumene det foregår. Hvis man skal få større interessse rundt vann/ekstrem så tror jeg nok de mer etablerte sidene må ta et lite tak også..

 

Overklokking.no var tider det..

Skulle gått å fått Overklokking.no, og kjørt det via HW-nettverket, men kjørt private folk til testing (som deg, Wiki), og så få journalistene til å korrekturlese det for å få kvalitet på stoffet.

 

Så fremst folk er villig til å skrive tester av ting da.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot å drifte en nettside samt korrekturlese artikler. Har også muligheter til å registrere .no-domener. kan også være med på en bit av regninga. Webhotell+.no-domene kommer på 600-700,- i året hos bra norsk host :)

 

Ser dog argumentet med at det ikke er så stor interesse for det i norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...