Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! Er det der 2x 6970?

 

Må si jeg ikke er så fan av EK-broene, men det ser jo unektelig bra ut!

 

 

Er 2x 6970 ja med EK-blokker og CF-bru :thumbup:

 

Minhund:

 

I like it :love:

 

 

 

Ser også at du har puttet i g.skill minnet :thumbup:

 

Takker :D

Mangler ett sett med Gskill da så jeg tenkte jeg skulle rappe ditt :ph34r:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Wow! Er det der 2x 6970?

 

Må si jeg ikke er så fan av EK-broene, men det ser jo unektelig bra ut!

 

 

Er 2x 6970 ja med EK-blokker og CF-bru :thumbup:

 

Minhund:

 

I like it :love:

 

 

 

Ser også at du har puttet i g.skill minnet :thumbup:

 

Takker :D

Mangler ett sett med Gskill da så jeg tenkte jeg skulle rappe ditt :ph34r:

Jaja, du kan jo rappe et av de 1600mhz setta mine, siden det er jo samme chipsa på dem, bare litt dårligere binna. De er gode for 2k cl6 de også mener jeg på

 

 

 

Lenke til kommentar

Jaja, du kan jo rappe et av de 1600mhz setta mine, siden det er jo samme chipsa på dem, bare litt dårligere binna. De er gode for 2k cl6 de også mener jeg på

Burde vel hatt noen gode 4 GB brikker, helst 1600MHz eller 2000MHz CL6 :hmm:

 

Det blir j.. trangt i kabinettet, i mangel på Sorte og Hvite slanger så måtte jeg ty til litt klare Tygon også:nei:

post-152551-0-65824500-1296426005_thumb.jpg post-152551-0-98115200-1296426104_thumb.jpg

 

post-152551-0-46631600-1296426253_thumb.jpg post-152551-0-10798400-1296426270_thumb.jpg

 

Litt bilder fra PC-kroken eller rotekroken som fruen sier laugh.gif

post-152551-0-62829200-1296426539_thumb.jpg post-152551-0-80205900-1296426579_thumb.jpg

Lenke til kommentar

snip

Jeg ser 4-6 (usikker på om 2 av boksene jeg ser litt av er HK :ph34r: ) Men bare 3 pc'er?

 

Må si det ser unektelig digg ut :dribble:

 

 

Bra falkeblikk der, 5 HK esker som består av 2 stk SR-2, Rampage II, Rampage III og P6T7. Fire Pc'er som kjører her og 2 gamle 775 maskiner som venter på overhaling + 2 maskiner inne hos poden.

Er digg med en rote/PC-krok ja

post-152551-0-06515100-1296512374_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Pent minhund! Artig med ekte entusiaster! :D

 

Et lite spørsmål. Når jeg bygger neste vannkjølte rig, så blir det to eller tre looper. Jeg har tilgjengelig følgende radiatorer:

 

Phobya 140mm

Phobya 120mm

Feser 4x120mm

Alphacool Cora Passiv

Phobya 9x120mm (selges antakeligvis før dette blir reelt)

 

Spørsmålet er hva som går hvor. Førsteprioriteten på bestemmelsene er CPU. Jeg har veldig lyst til å se hvordan Cape Cora funker, men samtidig er jeg lysten på å drepe noen myter (og da er det lettest med 1x120mm). Samtidig skal det kjøles. Hva tror dere - eller, hva er dere lysten på å se? :)

 

Jeg kan eksprimentere mye mer en 120mm på CPU, men kan ikke klokke like heftig da. Nå er ikke jeg noen storklokker uansett, men det hadde jo vært morsomt å prøve seg. Eller, har dere anbefalinger til hurtigkoblinger? Da er det jo bare å bytte raskt og enkelt.

 

Samtidig er det et alternativ å kjøre 2 looper, og kjøre Feser på GTX580+HK. Da blir det enklere ift bytting på CPU. Noen tanker?

 

Edit: også et alternativ å selge unna noe, å kjøpe nye ting :)

Lenke til kommentar

Her fundere jeg på å bygge en vannkjøling i min Fractal Design R3. Grunnen til det er for å få ned støynivå samt at hvis jeg vil klokke, så kan jeg det, uten å ha Widerøe i stua.

 

Utstyr og sånn er jeg noenlunde enig med meg selv om, men jeg funderer fælt på dette med hvilken vei vannet skal/bør gå fra radiator -> pumpe -> vanntank -> cpu blokk -> radiator.

 

Dilemma som slo meg nå var skjermkortet. Hvordan skal jeg koble dette til loopen? La den få vannet fra CPU før det går til radiator, eller til GPU først?

 

Til de som er intr så tenker jeg å sette en 2X140 RAD i taket på kabinettet. Kombinerer dette med EK DCP 4.0 + Reservior COMBO DCP 4.0 med dertilhørende CPU og GPU vannblokk.

 

Har ikke helt bestemt meg for hvilken variant jeg bør ta av vannblokker. Billigst mulig eller splash the cash, som Happy Harry Redknapp ville sagt? :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Noen generelle tips når det kommer til rekkefølge:

 

Unngå å pumpe vann direkte inn i tanken. Ideelt sett bør pumpa komme rett etter tank.

Sett vanntank så høyt som mulig i systemet.

Pumpa bør være på det laveste punktet

 

Dette er bare tips, og ikke regler. Gjør det langt enklere å fylle, tømme og sikrer en grei flow :)

Lenke til kommentar

Jeg har et Fractal Design R3 hvor jeg bør ha radiator i taket da det allerede er klart for 2x140 rad og vifter.

 

Så ser jeg for meg ek dcp 4.0 pumpe med reservoir dcp 4.0 og dette er jo et kit med pumpe i bakkant av tanken. Dette skal plasseres nederst i kabinettet da det er god plass etter en hd bay modd :)

 

Er jeg helt på villspor, eller bør jeg gå for annen pumpe og løsning? Evnt kan pumpen kombineres med en annen tank som kan plasseres høyere?

 

Edit: ser at det anbefales å kjøre vann i pumpa før tanken men det skrives også at tanken bør komme før pumpa. Noe jeg misforstår?

 

Takk for tålmodige svar :)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...