Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bygget en veldig lik modell av pcen.

 

Vannet går som følge.

 

Tank --> Pumpe --> CPU Blokk --> Radiator --> Tank

 

Kunne gjort det med at vannet kom rett fra radiator til CPU blokk men så ikke like bra ut. Men er vel bare 1-2 grader i forskjell på vannet som det står i guiden til wikipedersen.

 

post-213348-0-95644200-1296333843_thumb.png

post-213348-0-54464100-1296333846_thumb.png

Lenke til kommentar

Etter å ha siklet på vannkjøling i nærmere ti år har jeg endelig tatt steget :w00t:

Ble ikke så dyre greier i første omgang, Mist Economy sett og AC til 5850. Blir vel mest sansynlig noe oppgraderinger etterhvert :whistle:

 

Men det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å få tak i en blindplugg med kabelgjennomføring. Skal brukes til temperatursensor i tanken.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Jeg driver å planlegger min neste vannkjølte pc, og lurer i den forbindelse på om noen har erfaring med disse cape cora rørene som passive radiatorer. Jeg vil ha slike på siden av maskinen, men de kommer ikke til å ha nok kjøleeffekt til å kjøle CPU + 2x GPU under spilling, derfor må jeg ha en radiator i tillegg. Og da kommer problemene, cape cora rørene er av aluminium, mens de fleste kjøleblokker og alle radiatorer er av kobber. Og det går jo ikke så bra sammen. så hvordan kommer man forbi det problemet? Eller er det ikke noe å bry seg om? kansje cape cora rørene har et slags belegg inni som hindrer vannet i å komme i kontakt med aluen, hva vet jeg?

Lenke til kommentar

Du må velge blokker som er plattert med nikkel ;) Omtrent alle blokker har en nikkelversjon.

 

Har en Cape Cora med 4 rør, men har ikke fått testet den skikkelig - nettopp fordi blokkene jeg har ikke er nikkelplattert.

 

En Cora til 3 varmekilder kan bli noe hardt. Det kan gå, men jeg ville nok lagt til en radiator til. Her opstår jo problemet med kobber+aluminium - som du sier - igjen. Du kan alltids velge flere Cora-radiatorer, eller finne en annen aluminiumradiator.

 

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p9125_Alphacool-Cape-Cora-HF-1042-schwarz.html

En slik + en firer mener jeg skal holde. Man kan såklart også satse på at det går bra med én.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...