Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det kunne vært interessant å vite hvor kjerneantallet kommer fra, jeg har til gode å se noe håndfast på det området. En kjerne på mindre enn 300mm² skulle tilsi mindre enn 3500 mill transistorer, jeg er interessert i å vite hvordan de nye kjernene kan klare seg med under 40% av transistorene til de gamle. Jeg trodde at den høye klokkefrekvensen bare reduserte transistortettheten med rundt 10%.

 

Slike "flotte" diagrammer som hele tiden vises kunne jeg også laget, og siden det grafiske designet ikke stemmer overens med hverandre er det åpenbart forfalskninger.

 

Uansett så oppgir ikke grafen hvilken form for AA som er anvendt. Jeg har en mistanke om at det er snakk om FXAA og ikke MSAA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://videocardz.co...leaks-out-again så alle de som kjøpte 7970 nylig har egentlig driti på draget skal man tro? med 40% bedre ytelse. Men i kommentarene er det mange som sier det er bs da, så og si overalt hvor det er postet er diskusjon om det er sant. Noen som kan verifisere dette? Holder på og kjøpe nytt skjermkort og veit ikke hva jeg skal kjøpe :/ var på vei til og kjøpe 7970 men nå er jeg usikker.

 

Everybody knows ,, the HD7970 can run pretty fast with overclok . Let us to know if the Nvidia cards can do the same.

Maybe the nvidia puted the overcloked as normal clock . only to say ..we have the best GPU.

I think the HD7970 can get more 30% or more performance, and lets see if nvidia can do the same. We now know the GTX680 has a high clock than HD7970 .. but lets see if the GTX680 can get more 30% in overclock ,

I think you all got my point here. Nvidia are showing to us a fast car, But lets see if is possible more 30% of Performance with OC. If this inst possible, this means we can put more 15% or 20% of OC on HD7970 ,and will perform like GTX680 or even better.

lets try to put our hands on it and be happy

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar
http://videocardz.co...leaks-out-again så alle de som kjøpte 7970 nylig har egentlig driti på draget skal man tro? med 40% bedre ytelse. Men i kommentarene er det mange som sier det er bs da, så og si overalt hvor det er postet er diskusjon om det er sant. Noen som kan verifisere dette? Holder på og kjøpe nytt skjermkort og veit ikke hva jeg skal kjøpe :/ var på vei til og kjøpe 7970 men nå er jeg usikker.
Everybody knows ,, the HD7970 can run pretty fast with overclok . Let us to know if the Nvidia cards can do the same. Maybe the nvidia puted the overcloked as normal clock . only to say ..we have the best GPU. I think the HD7970 can get more 30% or more performance, and lets see if nvidia can do the same. We now know the GTX680 has a high clock than HD7970 .. but lets see if the GTX680 can get more 30% in overclock , I think you all got my point here. Nvidia are showing to us a fast car, But lets see if is possible more 30% of Performance with OC. If this inst possible, this means we can put more 15% or 20% of OC on HD7970 ,and will perform like GTX680 or even better. lets try to put our hands on it and be happy

Jeg vil anbefale deg å vente til reviewene kommer ut neste fredag, 23 mars. (Dette er ihvertfall datoen de fleste rykter tyder på, selv om det enda ikke har kommet noe offisielt fra nvidia).

Lenke til kommentar
http://videocardz.co...leaks-out-again så alle de som kjøpte 7970 nylig har egentlig driti på draget skal man tro? med 40% bedre ytelse. Men i kommentarene er det mange som sier det er bs da, så og si overalt hvor det er postet er diskusjon om det er sant. Noen som kan verifisere dette? Holder på og kjøpe nytt skjermkort og veit ikke hva jeg skal kjøpe :/ var på vei til og kjøpe 7970 men nå er jeg usikker.
Everybody knows ,, the HD7970 can run pretty fast with overclok . Let us to know if the Nvidia cards can do the same. Maybe the nvidia puted the overcloked as normal clock . only to say ..we have the best GPU. I think the HD7970 can get more 30% or more performance, and lets see if nvidia can do the same. We now know the GTX680 has a high clock than HD7970 .. but lets see if the GTX680 can get more 30% in overclock , I think you all got my point here. Nvidia are showing to us a fast car, But lets see if is possible more 30% of Performance with OC. If this inst possible, this means we can put more 15% or 20% of OC on HD7970 ,and will perform like GTX680 or even better. lets try to put our hands on it and be happy

Jeg vil anbefale deg å vente til reviewene kommer ut neste fredag, 23 mars. (Dette er ihvertfall datoen de fleste rykter tyder på, selv om det enda ikke har kommet noe offisielt fra nvidia).

Okei, tusen takk ;) fant noe annet interesangt her også.

 

IF and i repeat IF these benchmarks are real then the 680 is not more powerful than 7970 as the author states. He mentions that the 3d mark test run using the extreme profile and the 680 was OC. My 7970 OC makes and X score of 3010. So once again IF the benchmarks are valid these two cards are on the same level of performance. Don't get me wrong but this is the first time i bought an ATI mainly because my 470 was not adequate any more and because NVIDIA delayed the kepler so much.

 

Dette tyder på at hvis nvidia ikke er så bra til overclock så er det egentlig på lik linje med 7970 da han fikk 3010 i score. Og noen mener jo at nvidia "blodclocker" det fra fabrikken så det skal virke raskest, men da har det egentlig ikke noe mer å gå på som da kanksje gjør at 7970 vinner.

 

EDIT: unnskyld at jeg ødelegger tråden her med litt amd crap. Men jo ser på 3d mark 11 extreme den testen de brukte til og sjekke gtx 680 og fikk tydeligvis 3300 på så er det folk som har fått 4680 med 7970. Selvom det sikkert er på flytende nitrogen ogslik, men mange over 3300 der som ikke har de drøyeste klokkene. Så 680 blir vel bare bedre hvis det er bra til og overclocke på vann eller luft?

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

http://videocardz.co...leaks-out-again så alle de som kjøpte 7970 nylig har egentlig driti på draget skal man tro?

 

 

Tviler vell på at de fleste som har kjøpt 7970 føler at de har gjort noe dårlig kjøp og flere av de kjøper vell også Radeon kort av en grunn.

 

Men jo ser på 3d mark 11 extreme den testen de brukte til og sjekke gtx 680 og fikk tydeligvis 3300 på så er det folk som har fått 4680 med 7970. Selvom det sikkert er på flytende nitrogen ogslik, men mange over 3300 der som ikke har de drøyeste klokkene. Så 680 blir vel bare bedre hvis det er bra til og overclocke på vann eller luft?

 

3DMark tall er vell det siste en burde basere seg på når det kommer til ytelsestall for flokande nye skjermkort..

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg ødelegger tråden her med litt amd crap. Men jo ser på 3d mark 11 extreme den testen de brukte til og sjekke gtx 680 og fikk tydeligvis 3300 på så er det folk som har fått 4680 med 7970. Selvom det sikkert er på flytende nitrogen ogslik, men mange over 3300 der som ikke har de drøyeste klokkene. Så 680 blir vel bare bedre hvis det er bra til og overclocke på vann eller luft?

sqRs8Hy.png

 

Tviler vell på at de fleste som har kjøpt 7970 føler at de har gjort noe dårlig kjøp og flere av de kjøper vell også Radeon kort av en grunn.

Kjøpte 7970 for å bli kvitt CrossfireX og fordi det var 28nm og toppen av ytelse, om GTX 680 tar det igjen med 10-15% har fortsatt et knakende kraftig kort, alt bortsett fra de åpenbare skjermkortkillerne av spill går på 120 fps uten at kortet anstrenger seg :p

3DMark tall er vell det siste en burde basere seg på når det kommer til ytelsestall for flokande nye skjermkort..

3DMark11 er faktisk ganske relevant, Performance pleier å gi en pekepinn på hvordan kort legger seg på 1920x1080, mens Extreme pleier å gi en pekepinn på eyefinity-plassering.

http://www.legionhardware.com/articles_pages/amd_radeon_hd_7970,2.html

Lenke til kommentar

De fleste slike diagrammer er åpenbart bare juks, om ikke alle, selv nVidia vet trolig ikke hvor god spillytelsen blir før de er ferdig med å optimalisere drivere. Noen av disse diagrammene vil trolig vise seg å treffe veldig bra, men det vil være ren tilfeldighet.

 

Jeg lurer på når folk skal slutte med å ta Charlie(SemiAccurate) sine påstander seriøst, han har allerede tatt grundig feil om lanseringsdato for Kepler, og vi husker vel tilbake om Fermi...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på når folk skal slutte med å ta Charlie(SemiAccurate) sine påstander seriøst, han har allerede tatt grundig feil om lanseringsdato for Kepler, og vi husker vel tilbake om Fermi...

Jepp,

Charlie har allerede bommet grovt med to av "hovedspådommene" sine angående Kepler. Han var fast bestemt på at kortene skulle slippes på mandag i denne uken (noe som var feil) og han påstod også at Kepler kom til å ha dedikert fysikk-hardware, noe som også er feil.

 

Måten Charlie jobber på er at han "ranter" ut masse påstander som fisker fra ulike kilder, veldig mye er feil, noe er kanskje også litt riktig, og da spinner han videre på det.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på når folk skal slutte med å ta Charlie(SemiAccurate) sine påstander seriøst, han har allerede tatt grundig feil om lanseringsdato for Kepler, og vi husker vel tilbake om Fermi...

Jepp,

Charlie har allerede bommet grovt med to av "hovedspådommene" sine angående Kepler. Han var fast bestemt på at kortene skulle slippes på mandag i denne uken (noe som var feil) og han påstod også at Kepler kom til å ha dedikert fysikk-hardware, noe som også er feil.

 

Måten Charlie jobber på er at han "ranter" ut masse påstander som fisker fra ulike kilder, veldig mye er feil, noe er kanskje også litt riktig, og da spinner han videre på det.

Det er ikke uvanlig at nyhetsnettsider driver på slik, det gir oppmerksomhet, som igjen gir reklameinntekter.
Lenke til kommentar

Det var veldig spinkelt med informasjon om "TXAA", og bildene viser faktisk FXAA i kontrollpaneler, ikke TXAA. Post-processing AA jevner kanskje effektivt ut kanter men har uønskede bieffekter som utvisking av detaljer og blurring av hele skjermbildet. Alt for mange spill har uskarpt bilde av HDR/bloom allerede.

Lenke til kommentar

Så jo bra ut det! Men 74fps bare i MW3 stussa jeg litt over... Ligger ikke langt unna med 8800gtx:P

CPU-flaskehals + 90 fps cap.

 

Reagerer mer på 8xAA i BF3 som er umulig å sette og Heaven-resultatene der 7970 ligger mye lengre foran 580 enn det denne lekken skal ha det til.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/HD_7970_CrossFire/21.html

 

Syns også resultatene i Arkham City virker mye lavere enn hva andre anmeldelser skal ha det til:

http://www.anandtech.com/show/5261/amd-radeon-hd-7970-review/20

http://www.hardocp.com/article/2012/02/08/gigabyte_radeon_hd_7970_oc_video_card_review/4

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det var for godt til å være sant ja.. Kjenner jeg blir litt skuffa nå, men på nivå med HD 7970 er vell forsåvidt helt greit men er en skuffende forbedring fra GTX 580 og Fermi med tanke på ny arkitektur og alt som normalt gir større sprang i ytelse enn dette.

 

Om ikke TXAA har noe for seg så vet jeg ikke om jeg gidder å skaffe GTX 680 og heller venter på GTX 780..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...