Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Vil ikke akkurat si at et korttidstilbud definerer prisen på et produkt.

Ref. prisjakt linken så er det billigste 7970 nå 100 kroner dyrere enn billigste GTX680, og det er i tillegg på tilbud.

 

Andre som ser frem til GK110 nå :eek: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er minne mitt litt vagt, men mener å huske at 7970 var dyrere enn det ved release :hmm: Ikke vits å diskutere det noe videre uansett.

Rimelig sikker :) Det står uansett i HD7000 tråden om man blar tilbake til slutten av januar, starten av februar hvor det ble linket inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg snakket om priser på lanseringsdagen :), Det er vel i dag? GK110 kan ikke komme fort nok.

På lager på komplett og andre plasser :)

ATM :D

GK104 kom idag og ikke GK110, men du er sikkert fullt klar over det og leste bare litt feil :-)

Lenke til kommentar

Virker som den blir tungpustet på Surround-testene, noe som vel var ventet med lavere båndbredde. Tror jeg skal klare med med 560ti'ene mine til de slipper neste toppkort (GK110 eller hva det nå blir).

 

Uansett en utradisjonell knehøne fra Nvidia til AMD. Ikke bare er de ytelsesmessig på høyde (og litt), de priser seg lavere og med en GPU som rent logisk tilsier at dette ikke var toppmodellen i denne generasjonen av kort fra Nvidia. Regner nesten med det ble sagt ett stille "helvete" på kontorene til AMD i dag...

Lenke til kommentar

"priced below"? Så jeg kan få tak i et 680 til under 3300,- her til lands?

Vett ikke hvor du har 3300 ifra:

http://www.prisjakt....kmoms#prodlista

På lanseringsdagen fikk man kjøpt DCUII utgaven av konkurrenten til den prisen :) Riktignok var det nok 3700,- for x970, blandet "kortene" litt der.

 

Nå ble vel Asus DCUII-utgaven av HD7970 lansert ETTER referansekortene. Lanseringsdato for HD7970 var 9. januar, DCUII-utgaven ble ikke tilgjengelig før i februar. Så det stemmer fortsatt ikke. Dessuten er det kun interessant å diskutere hva de aktuelle kortene koster AKKURAT NÅ, i og med at folk vil kjøpe I DAG. Det at HD7970 var på tilbud for en stund siden hjelper vel ingen som skal kjøpe seg skjermkort i dag?

 

Gidder ikke nevne at anmeldelsen som det er linket til ikke akkurat er skrevet i Norge.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at det frister jævlig, men har ikke hatt tid til å sette meg inn i reviews skikkelig enda.

Noen som har et bilde på hvordan disse er mtp OC i forhold til 7970? Personlig så går mitt opp til 1225 core stabilt dersom jeg trenger det, så det hadde jo vært greit å vite hvordan 680 ligger i forhold. Virker som om det er overraskende få reviews der ute som har tatt med OC i testene på dette kortet.

Guru3D har testet litt overklokking:

http://www.guru3d.co...x-680-review/25

Syns ikke det var så imponerende økning faktisk, men det er jo fortsatt en veldig respektabel overklokk og ytelse vi ser på :w00t:

Lenke til kommentar

Jaurrrra, vente på neste lønning nå så, blir det et 680 på meg.

Endelig støtter nvidia sine single-gpu'er 3 skjermer..

Faktisk 4 skjermer på ett kort. 3 til gaming og en som man kan gjøre hva man vil med. Egentlig ganske kjekt å ha en 4 monitor med msn og hw.no forumet på :p

Lenke til kommentar

Gidder ikke nevne at anmeldelsen som det er linket til ikke akkurat er skrevet i Norge.

Produktene ble tidlig tilgjengelig for kjøp så man får se hva DCUII utgaven av 680 koster når den kommer. Ellers så er prisnivået i Norge mest interesant for de fleste her skulle jeg tro.

 

Poenget som jeg skulle frem til var enkelt og greit at jeg ser ikke at produktet er priset lavere i Norge, akkurat NÅ (som du fint fremhevet). Slik sett en unødvendig diskusjon rundt et veldig enkelt poeng.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jaurrrra, vente på neste lønning nå så, blir det et 680 på meg.

Endelig støtter nvidia sine single-gpu'er 3 skjermer..

Faktisk 4 skjermer på ett kort. 3 til gaming og en som man kan gjøre hva man vil med. Egentlig ganske kjekt å ha en 4 monitor med msn og hw.no forumet på :p

Så får man håpe at den neste forumoppgraderingen ikke gir oss et "flash" basert forum.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gidder ikke nevne at anmeldelsen som det er linket til ikke akkurat er skrevet i Norge.

Produktene ble tidlig tilgjengelig for kjøp så man får se hva DCUII utgaven av 680 koster når den kommer. Ellers så er prisnivået i Norge mest interesant for de fleste her skulle jeg tro.

 

Poenget som jeg skulle frem til var enkelt og greit at jeg ser ikke at produktet er priset lavere i Norge, akkurat NÅ (som du fint fremhevet). Slik sett en unødvendig diskusjon rundt et veldig enkelt poeng.

 

Joda, jeg skjønner at prisnivået i Norge er mest interessant. Men det du siterte var jo fra en utenlandsk anmeldelse :) Poenget mitt var vel at du hadde feil pris på HD7970.

 

Prisen ser ut til å ligge på det samme som HD7970 enn så lenge, men det er faktisk en del å gå på i pris. De neste to ukene vil nok prisen på GTX680 synke med en par hundrelapper.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Er det noen kvalitetsforskjell, eller forsinkelse når man bruker på HDMI/DisplayPort på en skjerm og DVI på de to andre?

 

Tenker slik at om ett av de to 560ti-kortene jeg har nå "dør", så kan løsningen være å kjøpe ett 680 kort som erstatning og bruke eventuelt levende kort til PhysX, men om det er forsinkelse så blir vel det veldig synlig?

 

Hva blir default "midtskjermen" når man kjører 3 skjermer fra ett 680-kort? HDMI/DisplayPort eller en av de to DVI-portene? Erfaringen fra ett år med Surround er at skjermene bør kobles slik at de følger default, ellers er det knot hver gang driverene skal oppdateres.

Lenke til kommentar

Er det noen kvalitetsforskjell, eller forsinkelse når man bruker på HDMI/DisplayPort på en skjerm og DVI på de to andre?

 

Tenker slik at om ett av de to 560ti-kortene jeg har nå "dør", så kan løsningen være å kjøpe ett 680 kort som erstatning og bruke eventuelt levende kort til PhysX, men om det er forsinkelse så blir vel det veldig synlig?

 

Hva blir default "midtskjermen" når man kjører 3 skjermer fra ett 680-kort? HDMI/DisplayPort eller en av de to DVI-portene? Erfaringen fra ett år med Surround er at skjermene bør kobles slik at de følger default, ellers er det knot hver gang driverene skal oppdateres.

DP, HDMI og DVI er alle digitale overføringsmetoder, så noen kvalitetsforskjell er det ikke.

 

Når du kjører Surround vil de to sideskjermene kjøre med 50% av framerate sammenlignet med midtskjermen med et GTX 680, aner ikke om det er slik med 560 Ti SLI. For meg høres dette ut som en god idé for bedre ytelse, men hvordan man kan sammenligne de to løsningene ytelsesmessig da skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...