Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Da kan du ikke oppgradere til SLi, men jeg hadde likevel ikke oppgradert til GTX660, da hadde jeg heller spart de pengene til noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forstørret, og det der er ikke et resultat av jpeg-komprimering. Isåfall skulle bokstaven G i GTX åpenbart også sett likedan ut. Er veldig spent på nVidia-kortene, PC'en min vil ha et nytt skjermkort... :)

G-en har nettopp det samme, men på et annet sted siden teksten er på skrå. Siden du ikke ser det tydelige rutenettet på tvers av bokstavene så har jeg laget en liten illustrasjon til hjelp:

post-63307-0-84951400-1331468647_thumb.png

(trykk på bildet for å se den store versjonen.)

Deretter vil jeg henvise til følgende illustrasjon av komprimeringsalgoritmen til jpeg:

 

Dctjpeg.png

Vel og merke er det redigerte bildet mitt rotert 90 grader med klokken.

Lenke til kommentar

Jeg har forstørret, og det der er ikke et resultat av jpeg-komprimering. Isåfall skulle bokstaven G i GTX åpenbart også sett likedan ut. Er veldig spent på nVidia-kortene, PC'en min vil ha et nytt skjermkort... :)

G-en har nettopp det samme, men på et annet sted siden teksten er på skrå. Siden du ikke ser det tydelige rutenettet på tvers av bokstavene så har jeg laget en liten illustrasjon til hjelp:

post-63307-0-84951400-1331468647_thumb.png

(trykk på bildet for å se den store versjonen.)

Deretter vil jeg henvise til følgende illustrasjon av komprimeringsalgoritmen til jpeg:

 

Dctjpeg.png

Vel og merke er det redigerte bildet mitt rotert 90 grader med klokken.

 

Syns fortsatt det ser veldig ut som en femtall, men nok om det :)

Lenke til kommentar

Var det ikke 13. Mars NDA går ut? Burde bli plenti med godbiter og informasjon når den tid kommer. Regner med at GTX 680 er annonsert og kanskje til og med mulig å få kjøpt i Norge før måneden er omme?

 

Tror ikke det. Tror tidlig april.

 

Edit: altså at man kan kjøpe det.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Større kjerne betyr vel som oftest bare flere transistorer, og mindre kjerne/Die betyr færre transistorer. (hvis grunnlaget er det samme, altså produksjonsstørrelsen)

 

Og færre transistorer er jo ikke noe positivt i seg selv. Joda, færre transistorer gjør det lettere å lage en effektiv kjerne, men lettere betyr igjen ikke nødvendigvis bedre. Uansett, så tror jeg nå egentlig GTX 680 blir ganske så effektiv, og som vi allerede vet, ikke noe ytelsemonster. At kjernen er noe mindre enn AMD sine burde ikke komme som noe sjokk med tanke på at Nvidia ikke slipper Toppskjiktet enda.

 

Oppsummert så er det tydelig at Nvidia lanserer et kort som fokuserer noe mer på effektivitet og rimelig. 256-bit båndbredde betyr mye mindre komplisert kretskort, mens mindre DIE gir plass til færre transistorer og dermed også en mindre kompleks kjerne. En god prispresser rett og slett. :)

 

Dog, JEG tar nå heller å venter til et eventuelt monster dukker opp. :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ny driver:

 

296.10 WHQL

http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-296.10-whql-driver.html

 

This driver is a recommended upgrade for all GeForce users, especially those playing the latest hot PC games like Battlefield 3, Blacklight: Retribution, Diablo III, Mass Effect 3, or The Elder Scrolls V: Skyrim and more. These drivers come packed with GeForce-exclusive performance and quality enhancements and are Microsoft WHQL-certified.

 

New in Release 296.10

 

Adds support for the new GeForce GTX 560 SE GPU.

Updates PhysX System Software to version 9.12.0213.

Boosts SLI performance in the following games:

Blacklight: Retribution – up to 1.8x performance increase

DiRT 3 – updated DX11 profile to improve menu performance

Dishonored

Dungeon Defenders

F1 2011 – improves performance with game patch 1.2

rFactor 2

 

Adds 3D Vision support for the following games:

 

Dear Esther – Rated Good

Deep Black: Reloaded – Rated 3D Vision Ready

 

Includes numerous bug fixes. Refer to the release notes documentation for more details.

Lenke til kommentar

Den kan umulig være dårligere enn 295.73 WHQL som for meg må ha vært den mest håpløse driveren jeg har blitt servert fra nVIDIA de siste årene.. Fikk MSI GeForce GTX 480 skjermkortet til kjæresten til å overopphete selv spilling av enkle spill som RollerCoster Tycoon 3 Platinum og hos meg har den gitt diverse driver kernel krasjer i hytt og gevær og en ganske så snodig ting er at Windows 7 ytelsesindeksen rapporter mitt GeForce GTX 580 skjermkort til 5.5 med Windows Aero og 6.2 til spill / 3d ytelse. Så lave tall har jeg aldri hatt før med GTX 580 så det gir jo null mening, ikke det at Windows sin ytelsesindeksering har overhode noe å si i praksis men snodig er det nå likevel.

 

La oss håpe at disse leverer bedre og det at det kommer en ny WHQL så tett oppå den forrige (unormalt til å være nVIDIA) tyder vell på at jeg slettes ikke er den eneste som har hatt merkelig problemer med 295.73 driverne.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...