Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Noen her som vet hvordan gtx 470 SLI gjør det mot de nyere skjermkorta som f.eks gtx 580 osv? Evt. noen som kan linke meg til en test der de viser gtx 470 sli opp mot nyere kort. Er på jobb nå, så har ikke tid til å lete etter tester.

 

Har ett gtx 470, og skal oppggradere i løpet av høsten mtp. skyrim som kommer i november.

 

Hvis gtx 470 sli yter bra nok, så er jo tilbudet på dustin for bra til å ikke bestille meg ett til i stedet for å kjøpe 1 eller 2 helt nye skjermkort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen her som vet hvordan gtx 470 SLI gjør det mot de nyere skjermkorta som f.eks gtx 580 osv? Evt. noen som kan linke meg til en test der de viser gtx 470 sli opp mot nyere kort. Er på jobb nå, så har ikke tid til å lete etter tester.

 

Har ett gtx 470, og skal oppggradere i løpet av høsten mtp. skyrim som kommer i november.

 

Hvis gtx 470 sli yter bra nok, så er jo tilbudet på dustin for bra til å ikke bestille meg ett til i stedet for å kjøpe 1 eller 2 helt nye skjermkort :)

http://www.anandtech.com/bench/Product/312?vs=305

Lenke til kommentar

Metro 2033 der det er en del ingame cutscenes der ofte ansiktet er i fokus så legger man fort merke til det ja

Sjekk faktaene dine du. I Metro 2033 synker ytelsen med AMD-kort og Tesselation av/på med 4%, eller 50fps til 48fps. Det er fordeler og ulemper med dedikerte tesselation-enheter, en fordel er at ytelsestapet blir marginalt når de brukes, en ulempe er at hvis de blir overbelastet vil de flaskehalse resten av grafikkortet.

Lenke til kommentar

Spør her istedenfor å lage ny tråd.

Har ett GTX470 1280mb kort i PC'en nå, prossesoren er en i7 950 og har 6 gig ram.

 

470kortet er vel ikke veldig skarpt på DX11 grafikk så lurte på om hvilke kort som jeg burde se på til feks BF3 som alle måler opp mot nå, helst i samme prisklassen som 470 var.

Har jeg veldig mye ytelse å tjene på å gå helt opp til ett 580 kort? Ser det koster nesten 4000...

Hva med et GTX470 til i SLi?

1300,- hos dustinhome for AMP!: http://www.dustinhome.no/zotac-geforce-gtx-470-amp!-1280mb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010454736

 

Der var 1 stk gtx 470 for sli bestilt :)

 

Hadde det ikke vært for at det er tripleslott kjøler på kortet skulle jeg bestilt 2, er jo halve prisen av hva jeg betalte for det første kortet mitt :p

Lenke til kommentar

Fikk kortet mitt i dag, takket være rask sending fra dustin :)

 

Desverre så var ett av viftebladene på kjøleren knekt, og den andre vifta tar nedi kjøleribba og kortet lager en helt jævlig lyd på høyere hastighet enn 40%...

 

Kortet fungerer ihvertfall, så jeg håper på at de bare kan sende meg en ny kjøler, blir så lang ventetid hvis jeg først skal sende inn kortet og så skal de sjekke det og sende meg ett nytt.

 

Så nå sitter jeg å venter på svar på mailen jeg sendte dem

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dustin er ofte slik at de sender erstantningsprodukt mens du venter og kan sende ditt tilbake senere.

Jepp, de er ofte greie slik.

I et av mine tilfeller fikk jeg til og med beholde noen minnebrikker, når bare den ene var defekt :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1 siste spørsmål før jeg investerer i et GTX 570.

 

Hvordan er det med lyd ut ? I disse dager har jeg et 8800GTS, hvor jeg har koblet lyd via spdif ut på hovedkortet -> skjermkortet og videre til tven via dvi-> hdmi overgang.

 

Hvordan vil det være på et 570 kort ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1 siste spørsmål før jeg investerer i et GTX 570.

 

Hvordan er det med lyd ut ? I disse dager har jeg et 8800GTS, hvor jeg har koblet lyd via spdif ut på hovedkortet -> skjermkortet og videre til tven via dvi-> hdmi overgang.

 

Hvordan vil det være på et 570 kort ?

(mini)HDMI -> TV, så får du lyd og bilde.

Må være HDMI, DVI har ikke støtte for lyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1 siste spørsmål før jeg investerer i et GTX 570.

 

Hvordan er det med lyd ut ? I disse dager har jeg et 8800GTS, hvor jeg har koblet lyd via spdif ut på hovedkortet -> skjermkortet og videre til tven via dvi-> hdmi overgang.

 

Hvordan vil det være på et 570 kort ?

(mini)HDMI -> TV, så får du lyd og bilde.

Må være HDMI, DVI har ikke støtte for lyd.

 

Så eneste løsning for lyd ut på det nye kortet blir å skaffe ny hdmi kabel og bruke mini hdmi-> hdmi overgangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei, du kan jo gjøre slik som du gjør pr. dags dato vil jeg tro (du har jo ikke oppgradert hovedkortet), men ville det ikke vært lettere å tatt alt på en kabel ? :-)

Btw, ofte følger det med mini hdmi adapter med skjermkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nei, du kan jo gjøre slik som du gjør pr. dags dato vil jeg tro (du har jo ikke oppgradert hovedkortet), men ville det ikke vært lettere å tatt alt på en kabel ? :-)

Btw, ofte følger det med mini hdmi adapter med skjermkortet.

 

Dagens løsning er:

Kabel fra spdif ut på hovedkortet til skjermkortet.

1 stk kabel fra skjermkortet til forsterkeren (fra dvi utgangen) dvi-> hdmi kabel.

 

Det er vel ingen mulighet for å koble spdif-> skjermkortet på dagens 570 kort ? slik jeg har gjort med 8800 kortet.

 

Så løsningen er enten å skaffe en ren hdmi-hdmi kabel, eller skaffe en overgang fra mini hdmi->dvi som jeg kobler til kabelen jeg har nå ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fant dette tilbudet på Dustin nå:

http://www.dustinhome.no/zotac-geforce-gtx-470-amp!-1280mb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010454736

GTX 470 AMP til 1 299,- (førpris: 2 525,-).

 

Er dette er utrolig bra tilbud på et godt skjermkort, eller er det bedre å bare gå for et HD6870 som koster det samme som tilbudsprisen?

Du kan jo se denne sammenligningen:

http://www.anandtech.com/bench/Product/311?vs=290

 

Totalt sett er nok GTX470 litt hvassere, men på langsikt så er nok 6870 mer fremtidsrettet pga. muligheten for å utvide med crossfire (høyst sannsynlig forsvinner gtx470 fra markedet innen slutten av året).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...