Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Mange apps og spill kan også kjøpes rett fra produsenter.. Mange er klar over at få har tilgang til Market, og legger det ut for salg også på egne sider.

Du kan søke på Android Market på nettet, finne programmet du vil ha, sjekke hvem som lager det, og så finne hjemmesiden dems.. Grei løsning i noen tilfeller, hvis du enda ikke har et simkort fra USA/Tyskland etc:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg lurer veldig på å kjøpe denne telefonen, har ein Galaxy Spica no, og skjermen på den er av og til veldig lite responsiv, og den "glipper" endel blant anna når eg skal låse opp telefonen. Det har eg aldri merka med iTouchen min.

 

Er dette et problem med Galaxy S og? Etter den opplevelsen med Spica-en er eg veldig usikker på om det er lurt å gå for en Samsung-telefon igjen.  :ermm:

 

Edit: noko omformulering av posten :)

Min mening er at jeg aldri har vært borti en mer responsiv skjerm, så jeg trur du blir fornøyd :)

 

Takk for svar :)

Så den kan måle seg med følsomheten til iphone altså? Eg føler at skjermen på Spica-en er litt... plastikk :p

 

Spica-en har dårlig touch ja har slitt med dette selv, men dette er jo en billigtelefon så regnet med at noe var spart inn på. Samsung G S og toppmodellen til HTC har veldig bra touch.

 

Då blir det nok en Galaxy S då, takk for hjelpa :new_woot:

 

Edit: Har et spørsmål angåande apps. Eg har kjøpt Beautiful widgets på Spicaen (som har root). Kan eg laste den ned til Galaxy S-en uten problem, eller er eg nødt å roote den og?

 

Beautful widgets er jo betal- app, som ikke er tilgjengelig for ikke- rootede android telefoner. Så du må nok roote galaxyen og emulere et annet sim- kort, ja :)

 

Veit ikkje om eg har lyst å prøve å roote en telefon til nesten 5000 :p

Men ikkje det mulig å kjøpe et sim-kort fra england/usa og bruke det istadenfor? Korleis fungerer det?

Jo, man må ikke roote telefonen for å kjøpe apps. Man kan, som du sier, bruke et sim-kort fra et land der de har fått tilgang til betal-apps. Jeg gjorde det nettopp da jeg kjøpte Beautiful Widgets.

 

Stemmer det. Og hvis du har onecall kan du taste inn 0000 før pin- koden din om jeg husker riktig. Da får du også tilgang, testet det selv.

Lenke til kommentar

&!%"#&!% gjør jeg galt ....

 

Har ett Platronics bluetooth headset, ett av disse med to ørepropper. Det oppdages fint av SGS. Det kommer opp med hodetelefonmerket under enheter. Det påstår det kobler sammen fint. Jeg har fått musikk i det før også.

 

Når jeg prøver i dag er det helt umulig. Samme hva pokker jeg gjør nekter telefonen å sende musikken til bluetooth. Er det noen som kan komme på hva i alle dager jeg kan gjøre feil?

Lenke til kommentar

Eg lurer veldig på å kjøpe denne telefonen, har ein Galaxy Spica no, og skjermen på den er av og til veldig lite responsiv, og den "glipper" endel blant anna når eg skal låse opp telefonen. Det har eg aldri merka med iTouchen min.

 

Er dette et problem med Galaxy S og? Etter den opplevelsen med Spica-en er eg veldig usikker på om det er lurt å gå for en Samsung-telefon igjen.  :ermm:

 

Edit: noko omformulering av posten :)

Min mening er at jeg aldri har vært borti en mer responsiv skjerm, så jeg trur du blir fornøyd :)

 

Takk for svar :)

Så den kan måle seg med følsomheten til iphone altså? Eg føler at skjermen på Spica-en er litt... plastikk :p

 

Spica-en har dårlig touch ja har slitt med dette selv, men dette er jo en billigtelefon så regnet med at noe var spart inn på. Samsung G S og toppmodellen til HTC har veldig bra touch.

 

Då blir det nok en Galaxy S då, takk for hjelpa :new_woot:

 

Edit: Har et spørsmål angåande apps. Eg har kjøpt Beautiful widgets på Spicaen (som har root). Kan eg laste den ned til Galaxy S-en uten problem, eller er eg nødt å roote den og?

 

Beautful widgets er jo betal- app, som ikke er tilgjengelig for ikke- rootede android telefoner. Så du må nok roote galaxyen og emulere et annet sim- kort, ja :)

 

Veit ikkje om eg har lyst å prøve å roote en telefon til nesten 5000 :p

Men ikkje det mulig å kjøpe et sim-kort fra england/usa og bruke det istadenfor? Korleis fungerer det?

Jo, man må ikke roote telefonen for å kjøpe apps. Man kan, som du sier, bruke et sim-kort fra et land der de har fått tilgang til betal-apps. Jeg gjorde det nettopp da jeg kjøpte Beautiful Widgets.

 

Stemmer det. Og hvis du har onecall kan du taste inn 0000 før pin- koden din om jeg husker riktig. Da får du også tilgang, testet det selv.

 

Korleis virker det med bytting av SIM-kort? Eg har jo et fra telenor no, men om eg kjøper et fra england, kva skal eg gjere då/korleis skal eg gjere det?

 

 

Det med å taste inn 0000 fungerer det med telenor og? :p

Lenke til kommentar

Korleis virker det med bytting av SIM-kort? Eg har jo et fra telenor no, men om eg kjøper et fra england, kva skal eg gjere då/korleis skal eg gjere det

 

 

Du tar ut Telenor simkortet setter inn det fra eng. og slår på tlf igjen. Gå inn på marked og kjøp det du vil ha, bytt sim kort tilbake til telenor og thats it :thumbup:

 

Edit; du må opprette en google checkout account for å bet via den det du kjøper,veldig enkelt og greit

Endret av Ann50
Lenke til kommentar

Denne tråden er blitt så lang og uoversiktlig at jeg ikke klarte å finne frem til det jeg ville vite.

 

Jeg kjøpte altså denne mobilen i dag, den erstatter en en Samsung i780 som jeg har vært kjempefornøyd med. 

 

Det er litt uvant, men telefonen virker suveren så langt.

 

 

 

 

Ihvertfall, mitt spørsmål er følgende. Hvordan setter man individuelle ringetoner på kontakter? Jeg får det til på kontakter som jeg lager på mobilen, men for de som er synkronisert med Gmail får jeg ikke dette alternativet. Jeg er ikke så kjent med Android, men jeg har lett i menyene uten å finne alternativet.

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

 

EDIT: fant ut av det. La ikke merke til fanen øverst der en skulle velge telefon. Nå fungerer det som det skal.

 

 

 

 

 

-T

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Sennheiser m.m. lager ørepropper med mikrofon til iPhone, finnes det noe tilsvarende til Galaxy S, evt kan de til iPhone brukes, eller har de "koblet" disse forskjellig ?

 

iPhone plugger kan ikke brukes. Det er en fysisk forskjell på mic koblingen.

Det følger med et sett som kan brukes, samt så er feks nokia xpressmusic settet kompatibelt.

Lenke til kommentar

Til dere som venter på telefonen:

 

Gikk fra iphone 3gs til galaxy s her om dagen. Har egentlig trivdes godt med iphone som jeg opplevde som noe av det mest stabile og beste mobilproduktet jeg noen gang har hatt. Men nå må jeg bare strekke henda i været. - SGS'en er det råeste jeg har hatt ever.

 

Skjermen er perverst bra å se på. Telefonen er griserask og har enda ikke fått froyo. Websufring, mails, meldinger, facebook, msn, etc går lekende lett.

 

Gled dere!

 

 

 

 

Så er spørsmålet mitt til de som måtte ha peiling; Hvordan vil det fungere å "drag n' drop" hele ITUNES biblioteket over til galaxyen? Vil den sortere musikken riktig med album, artister albumcovere og andre tags?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...