Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker squy!

 

Har akkurat formatert pc'en skjønner du, så tenkte jeg skulle rippe all musikken min i løpet av uka. Tenkte på å bruke kies, men siden jeg har både en iphone og en ipod classic, så tror jeg at jeg går for itunes igjen mtp at det kan dekke alle mine behov for også blant annet galaxyen! NICE!

Lenke til kommentar

Hei, sitter her med en Desire og har lyst til å prøve Galaxy S, men tastaturet bekymrer meg litt. Jeg elsker telefontastaturet på skjermen når jeg skal skrive meldinger, det er utrolig bra på HTC.

 

Dersom du går over, anbefaler jeg deg å lære deg swype. Det tar litt tid å bli vant med det, men når du først har det vil du aldri gå tilbake til noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[

Når det gjelder norsk Swype på JPC/Froyo så ta en titt her. Jeg har Norsk swype på Froyo og det fungerer aldeles utmerket! ;)

 

 

Det ser ut som xda ikke er tilgjengelig i dag. Er det noen som kan fortelle emg hvordan en får norsk swype med JPC.

XDA er oppe igjen nå, men det er ikke så enkelt som å legge inn en ny Swype.apk. Man må være rootet, og slette Swype som følger med via ADB. Grunnen til dette er at du ikke får fjernet den medfølgende Swype-versjonen.

Høres kanskje komplisert ut, men er ganske lett når du følger steg-for-steg guider. Hvis noen er interessert i en slik på norsk, så er det bare å si i fra, så skal jeg få lagt ut en :)

Har ett Platronics bluetooth headset, ett av disse med to ørepropper. Det oppdages fint av SGS. Det kommer opp med hodetelefonmerket under enheter. Det påstår det kobler sammen fint. Jeg har fått musikk i det før også.

 

Når jeg prøver i dag er det helt umulig. Samme hva pokker jeg gjør nekter telefonen å sende musikken til bluetooth. Er det noen som kan komme på hva i alle dager jeg kan gjøre feil?

Har du husket det mest opplagte? Å skru på Bluetooth? :p Jeg har gått på den blemma før i allefall ;)

Hvis ikke det fungerer, prøv å slett paringen og par på nytt.

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

 

1. Google har ikke åpnet android market sine betal- apps for norske brukere enda. Ryktene skal ha det til at det åpnes i løpet av året, men ingenting er sikkert. Når det er sagt så er det muligheter for å skaffe seg tilgang. Enten kan man kjøpe et sim- kort fra et land som støtter betal- apps, og bruke det når man handler før man setter i sitt eget. Eller så kan man roote telefonen og legge inn "Market enabler" som emulerer et utenlandsk simkort og dermed gir deg tilgang til alle apps.

 

2. Litt usikker på hvordan telefonen selges i dag, om det er med eller uten norsk swype. Jeg har norsk swype på min, siden jeg la inn custom firmware som støttet dette. Antageligvis kommer Samsung med update snart som inkluderer norsk swype. Ingenting å bekymre seg for, det kommer :)

 

3. Å roote kan sammenlignes med å jailbreake en iPhone. Du skaffer deg alle admin- rettigheter på telefonen, altså kan man fucke den greit opp om man ikke vet hva man driver med. Garantien ryker (med mindre man resetter før evt rep), men systemet er åpnet på godt og vondt. Alt avhengig av hva man kan.

 

Vet du ikke hva root er har du sannsynligvis ikke bruk for det og er best tjent med en tlf uten root :)

 

Samsung Galaxy S er en strålende telefon jeg tipper du kommer til å like godt. Jeg har hatt min et par måneder nå og er veldig fornøyd. Det skal bli spennende å følge med på Android- utviklingen videre!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

 

1. Google har ikke åpnet android market sine betal- apps for norske brukere enda. Ryktene skal ha det til at det åpnes i løpet av året, men ingenting er sikkert. Når det er sagt så er det muligheter for å skaffe seg tilgang. Enten kan man kjøpe et sim- kort fra et land som støtter betal- apps, og bruke det når man handler før man setter i sitt eget. Eller så kan man roote telefonen og legge inn "Market enabler" som emulerer et utenlandsk simkort og dermed gir deg tilgang til alle apps.

 

2. Litt usikker på hvordan telefonen selges i dag, om det er med eller uten norsk swype. Jeg har norsk swype på min, siden jeg la inn custom firmware som støttet dette. Antageligvis kommer Samsung med update snart som inkluderer norsk swype. Ingenting å bekymre seg for, det kommer :)

 

3. Å roote kan sammenlignes med å jailbreake en iPhone. Du skaffer deg alle admin- rettigheter på telefonen, altså kan man fucke den greit opp om man ikke vet hva man driver med. Garantien ryker (med mindre man resetter før evt rep), men systemet er åpnet på godt og vondt. Alt avhengig av hva man kan.

 

Vet du ikke hva root er har du sannsynligvis ikke bruk for det og er best tjent med en tlf uten root :)

 

Samsung Galaxy S er en strålende telefon jeg tipper du kommer til å like godt. Jeg har hatt min et par måneder nå og er veldig fornøyd. Det skal bli spennende å følge med på Android- utviklingen videre!

 

Tusen takk for svar!

 

Kan som du kanskje skjønner fint lite om smarttelefoner, android og rooting ettersom jeg aldri har vært borte i noe av dette før.

 

Men dette med android market, finnes det et fåtall av gratis apps, eller finnes det tusenvis av dem? Så det ikke er nødvendig å ha tilgang for pay-apps for Norske brukere?

 

Tror jeg dropper å roote den med det første da, om jeg velger denne mobilen :)

 

Og Android 2.2 (når dette kommer) vil man kunne oppgradere til dette enkelt og gratis, eller er det masse styr for å få dette?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

 

 

Norsk Swype følger med når du kjøper telefonen i Norge! Ihvertfall gjorde det det med den jeg kjøpte på Elkjøp:)

 

Jeg har ikke roota min tlf, har ikke hatt behov for det.. Jeg har kjøpt noen applikasjoner, men jeg har gjort det direkte fra produsenters sider, ikke på Market;) Billigere sånn også faktisk!

 

Men det finnes mange mange tusen gratis fantastiske apps du kan legge inn uansett, det er for det meste noen kule spill jeg har betalt for:)

Endret av Swindley
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

 

 

Norsk Swype følger med når du kjøper telefonen i Norge! Ihvertfall gjorde det det med den jeg kjøpte på Elkjøp:)

 

Jeg har ikke roota min tlf.. Jeg har kjøpt noen applikasjoner, men jeg har gjort det direkte fra produsenters sider, ikke på Market;) Billigere sånn også faktisk!

 

Korleis får du applikasjonane til telefonen etter du har kjøpt dei? Lurer litt på det :p

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. spotify. Har installert det og synca inn musikk og satt programmet i offline modus. Spørsmålet er hvordan jeg får lukket programmet helt når jeg ikke bruker det? Når jeg går ut av det med tilbake-knappen, eller meny knappen, så blir det liggende med et pause ikon øverst på skjermen. Må man ha en taskkiller for å få lukket det programmet helt? Bruker det noen ressurser når det ligger sånn som det gjør?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. spotify. Har installert det og synca inn musikk og satt programmet i offline modus. Spørsmålet er hvordan jeg får lukket programmet helt når jeg ikke bruker det? Når jeg går ut av det med tilbake-knappen, eller meny knappen, så blir det liggende med et pause ikon øverst på skjermen. Må man ha en taskkiller for å få lukket det programmet helt? Bruker det noen ressurser når det ligger sånn som det gjør?

 

Har nettopp sendt en melding til Spotify om akkurat det, men foreløpig er det ikke noen andre måter enn taskkiller såvidt meg bekjent.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne tlf, men har noen spørsmål før jeg eventuelt gjør det.

 

Kan hende dette er spurt om før men er ganske mange sider å lete igjennom, så spør her:

 

- Hørt at det ikke er mulig for Norske brukere å komme og kjøpe apps fra Android Market, er dette nå mulig, evt. når vil dette bli mulig?

- Hørte også at Swype ikke var satt opp for et norsk tastatur, er dette fikser, evt. når vil dette bli mulig?

 

Leste også litt igjennom noen sider og kom over ordet roote tlf.. Hva betyr dette? Noe man burde gjøre om man har en slik og hvorfor roote en tlf?

 

På forhånd takk!

-Kristian

 

1. Google har ikke åpnet android market sine betal- apps for norske brukere enda. Ryktene skal ha det til at det åpnes i løpet av året, men ingenting er sikkert. Når det er sagt så er det muligheter for å skaffe seg tilgang. Enten kan man kjøpe et sim- kort fra et land som støtter betal- apps, og bruke det når man handler før man setter i sitt eget. Eller så kan man roote telefonen og legge inn "Market enabler" som emulerer et utenlandsk simkort og dermed gir deg tilgang til alle apps.

 

2. Litt usikker på hvordan telefonen selges i dag, om det er med eller uten norsk swype. Jeg har norsk swype på min, siden jeg la inn custom firmware som støttet dette. Antageligvis kommer Samsung med update snart som inkluderer norsk swype. Ingenting å bekymre seg for, det kommer :)

 

3. Å roote kan sammenlignes med å jailbreake en iPhone. Du skaffer deg alle admin- rettigheter på telefonen, altså kan man fucke den greit opp om man ikke vet hva man driver med. Garantien ryker (med mindre man resetter før evt rep), men systemet er åpnet på godt og vondt. Alt avhengig av hva man kan.

 

Vet du ikke hva root er har du sannsynligvis ikke bruk for det og er best tjent med en tlf uten root :)

 

Samsung Galaxy S er en strålende telefon jeg tipper du kommer til å like godt. Jeg har hatt min et par måneder nå og er veldig fornøyd. Det skal bli spennende å følge med på Android- utviklingen videre!

 

Tusen takk for svar!

 

Kan som du kanskje skjønner fint lite om smarttelefoner, android og rooting ettersom jeg aldri har vært borte i noe av dette før.

 

Men dette med android market, finnes det et fåtall av gratis apps, eller finnes det tusenvis av dem? Så det ikke er nødvendig å ha tilgang for pay-apps for Norske brukere?

 

Tror jeg dropper å roote den med det første da, om jeg velger denne mobilen :)

 

Og Android 2.2 (når dette kommer) vil man kunne oppgradere til dette enkelt og gratis, eller er det masse styr for å få dette?

 

Sjekk ut denne. Det er visstnok fastsatt en dato.. http://digital.vgb.no/2010/09/14/mens-vi-venter-pa-google/

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. spotify. Har installert det og synca inn musikk og satt programmet i offline modus. Spørsmålet er hvordan jeg får lukket programmet helt når jeg ikke bruker det? Når jeg går ut av det med tilbake-knappen, eller meny knappen, så blir det liggende med et pause ikon øverst på skjermen. Må man ha en taskkiller for å få lukket det programmet helt? Bruker det noen ressurser når det ligger sånn som det gjør?

 

Har nettopp sendt en melding til Swype om akkurat det, men foreløpig er det ikke noen andre måter enn taskkiller såvidt meg bekjent.

Tror ikke Swype kan hjelpe deg med dette:)

For å avslutte Spotify går du til ' startskjermen' i Spotify og trykker meny-knappen. Da får du et valg som heter exit spotify.

 

post-139741-1284531283,3782_thumb.png

edit: har lagt til skjerdump

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. spotify. Har installert det og synca inn musikk og satt programmet i offline modus. Spørsmålet er hvordan jeg får lukket programmet helt når jeg ikke bruker det? Når jeg går ut av det med tilbake-knappen, eller meny knappen, så blir det liggende med et pause ikon øverst på skjermen. Må man ha en taskkiller for å få lukket det programmet helt? Bruker det noen ressurser når det ligger sånn som det gjør?

 

Har nettopp sendt en melding til Swype om akkurat det, men foreløpig er det ikke noen andre måter enn taskkiller såvidt meg bekjent.

Tror ikke Swype kan hjelpe deg med dette:)

For å avslutte Spotify går du til ' startskjermen' i Spotify og trykker meny-knappen. Da får du et valg som heter exit spotify.

 

Pfft, du skjønte hva jeg mente :p

 

Sånn går det når man sitter og holder på med en ting, og tenker på en annen. Og nå fant jeg også Exit knappen. Kan brukes fra hvilken som helst "page" i spotify ser det ut som. Glemmer alltid at den menyknappen eksisterer..

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Jeg er forelsket.

 

Galaxy S er rett og slett rå!

 

Jeg fikk min i går, og har allerede fått knota og lekt en god del.

 

Men det er noen ting som ikke funker knirkefritt.. Mye grunnet Kies selvsagt, møkkaprogram uten like! Det funker gull på Win7-maskinen, men ikke på den med XP (Der jeg egentlig har alt..)

 

Så nå har jeg synca kontakter med Google for så å synke de med telefonen igjen, det samme med jobbkalender..

 

Det jeg sliter med akkurat nå er å synce Facebook-kontakter mot kontakter lagret på telefonen.. Hvordan fikse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...