Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Mmm, fant det ut nå. Kikket på samfirmware.com, men der står det bekymringsverdig nok ("- If you come from America don't flash! (Ask for a firmware in the forums)"). Noe jeg tolker som at det kan være problemer med å flashe amerikanske utgaver ... eller? Prøvde å kjøre firmware-test "*#1234#" men fikk da beskjeden "Unable to process request".

Ta å dropp samfirmware.com og sjekk heller hos gutta som vet hva de driver med: XDA-developers vibrant forums

 

Ellers kan du jo se på denne youtube videoen som viser hvordan man flasher vibrant med odin.

Har hørt at noen har flasha euro-firmware på vibrant, men dette er bare rykter jeg har hørt. Les og spør på XDA, så finner du nok svarene du leter etter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en skikkelig bra aksjeapp? Har prøvd "Aksjekurser Norge" men den er forferdelig dårlig. Har også prøvd "Stocks", AOL Daily Finance og Google Finance men ingen av dem har norske aksjer. Stock Alert går greit, men er det ingen andre?

Kunne holdt med bare slike som kommer eksempelvis iPhone eller HTC Desire.

 

Synes egentlig at den daily briefing appen som medfølger er bra, altså aksjedelen der. Men jeg er jo ikke interessert i å se været og nyheter hver gang jeg skal se over aksjene og hovedindeksen.

 

Rart ikke Yahoo! har en egen Yahoo! Finance app, de har jo så mange andre...

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til deg med Vibrant. Får du 3G-dekning i Norge?

 

Det burde være mulig å flashe den med europeisk software, men jeg er usikker på hvor mye jobb som er lagt i det. Telefonen vil vel ikke automatisk ble mer attraktiv med europaisk ROM for amerikanere flest!? Da stiller det seg litt annerledes med AT&Ts Captivate som jeg har. Den er, såvidt jeg vet, brandet "hardere" og min telefon ble for en ny telefon å regne etter at jeg flashet den med I9000 ROM.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til deg med Vibrant. Får du 3G-dekning i Norge?

 

Det burde være mulig å flashe den med europeisk software, men jeg er usikker på hvor mye jobb som er lagt i det. Telefonen vil vel ikke automatisk ble mer attraktiv med europaisk ROM for amerikanere flest!? Da stiller det seg litt annerledes med AT&Ts Captivate som jeg har. Den er, såvidt jeg vet, brandet "hardere" og min telefon ble for en ny telefon å regne etter at jeg flashet den med I9000 ROM.

 

Har ikke kommet så langt ennå, har brukt tiden på å leite etter nordisk FW-pakke. Slik jeg har skjønt det skal det gå greit så lenge jeg bruker riktig "pit", men det er kanskje noe mer jeg må tenke på? Tar altså gladelig imot tips for å finne nordisk (norsk) FW-oppdatering og eventuelle ytterligere filer jeg trenger.

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg omsider fikk det til. Var noen halvveis paniske timer etter jeg innså at jeg hadde klart å bricke telefonen, men det løste seg altså til slutt. Så da kan jeg ergo bekrefte at Vibrant kan flashes til EU-fw. 3G fungerer forøvrig, men er ganske svak dekning -- men det er antageligvis fordi jeg bor på landet :p

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp skaffet meg denne, og jeg har et lite spm, da dette er første telefonen jeg har med interaktiv skjerm, wifi mm.

 

1) Jeg skal bruke denne på jobben, og planlegger å koble meg opp på WiFi-en der. Når jeg da kobler meg til nettet, hvordan ser jeg om jeg gjør dette via sim-kort og operatøren sitt nett, eller jobben sin WiFi?

 

2) Applikasjonene kan ikke lukkes i Android. Hvordan kutter jeg da ut å betale for surfinga? Har jeg rett i at jeg ikke betaler for å ha nettleseren åpen, jeg betaler kun for nedlasting?

 

Kan jeg browse telefonen fra cli på noen måte, annet enn å mounte den på PCen min? Det er ingen terminal installert?

 

<--- veldig n00b

Lenke til kommentar

- Sync mot Exchange er det som er mest usikkert av dine spm. Svaret er både ja og nei. Telefonen støtter sync mot exchange, men etter hva jeg har forstått, så støtter den ikke "PIN-kode" også kalt Corporate Security Policies. Så hvis jobben din har dette aktivert, og ikke vil fjerne "PIN-koden" din, så kan du nok ikke bruke telefonen mot exchange før en oppdatering har funnet sted. (vel, det finnes gratis apps som løser dette problemet)

 

Som aktiv bruker av dette, og med oppdatert 2.2 på min så fungerer også Corporate security Policies :) Så nå må jeg faktisk taste inn en ekstra pin. Det merkelig var at jeg ikke hadde problemer med jobbmailen på 2.1 heller, selv om exchangen skal kreve en policy. Men jeg mistenker at den "skjermlåsen" (swipe to unlock) faktisk var nok til å få det til å fungere.

 

Et spm til: hvorfor kan man ikke bruke samme apps i alle android OS? Ser skype bare kan lastes ned til spesifikke versjoner.

 

Skype for android er kun tilgjengelig for Verizon kunder i USA såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp skaffet meg denne, og jeg har et lite spm, da dette er første telefonen jeg har med interaktiv skjerm, wifi mm.

 

1) Jeg skal bruke denne på jobben, og planlegger å koble meg opp på WiFi-en der. Når jeg da kobler meg til nettet, hvordan ser jeg om jeg gjør dette via sim-kort og operatøren sitt nett, eller jobben sin WiFi?

 

2) Applikasjonene kan ikke lukkes i Android. Hvordan kutter jeg da ut å betale for surfinga? Har jeg rett i at jeg ikke betaler for å ha nettleseren åpen, jeg betaler kun for nedlasting?

 

Kan jeg browse telefonen fra cli på noen måte, annet enn å mounte den på PCen min? Det er ingen terminal installert?

 

<--- veldig n00b

 

1: Du får symbol for WIFI der hvor 3G normalt sett står.

2: Du betaler kun for nedlasting, men hvis du er på f.eks VG så vil jo siden automatisk oppdateres innimellom. De "fleste" applikasjonen avsluttes med "Tilbake" knappen. De som ikke avsluttes på den måte, bruker du en task manager til å avslutte. I 2.1 anbefaler jeg advanced task killer, mens på 2.2 Froyo så er det en intern ting som dukker opp hvis du holder inne Meny knappen.

3: I utgangspunktet, nei. Du kan roote den, og bruke ADB f.eks til å gjøre ting på den men det blir vel for de litt mer avanserte.

 

Noen som vet om en skikkelig bra aksjeapp? Har prøvd "Aksjekurser Norge" men den er forferdelig dårlig. Har også prøvd "Stocks", AOL Daily Finance og Google Finance men ingen av dem har norske aksjer. Stock Alert går greit, men er det ingen andre?

Kunne holdt med bare slike som kommer eksempelvis iPhone eller HTC Desire.

 

Synes egentlig at den daily briefing appen som medfølger er bra, altså aksjedelen der. Men jeg er jo ikke interessert i å se været og nyheter hver gang jeg skal se over aksjene og hovedindeksen.

 

Rart ikke Yahoo! har en egen Yahoo! Finance app, de har jo så mange andre...

 

NordNet har vel en egen android app for aksjer tror jeg? Muligens den kan være noe for deg?

Endret av TheScorp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg sliter med et par ting som for et par uker siden var i orden, før jeg byttet operatør vel og merke - fra Chess til tele2.

 

SPM 1: Datatjenester ved roaming? Før var det slik at på tross av at jeg skrudde av dataroaming, ville telefonen være i 3Gmodus. Jeg måtte da da tukle med apn-innstillingene for å "disable" data. Nå er dataroaming-boksen så og si en "connect - disconnect"-knapp. Kanskje ikke et problem i seg selv, men hvorfor er det slik? Er det bare bra?

 

SPM. 2 - Det viktige spørsmålet:

MMS!!!! "Feil serverrespons", er meldingen jeg får når jeg prøver å sende en MMS. Når folk sender meg en MMS må jeg først koble til dataroaming, og deretter er det rene tilfeldighetene som avgjør om MMS-en blir lastet ned eller ei. Uansett, problemet her ligger i dette med "FEIL SERVERREPSONS", hva kommer dette av?

 

Jeg har Tele2, og disse innstillingene for APN:For MMS:

 

Navn - Tele2 MMS

APN-Navn - mms.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn - Blankt

Passord - Blankt

Tjener - Blankt

MMSC - http://mmsc.tele2.no

MMS-mellomtjener - 193.012.040.014

MMS-port 8080

MCC - 240

MNC - 07

APN-type - mms

 

Dette oppsettet fant jeg på Tele2s hjemmesider, men der står det også at jeg skal sette MMS-protokoll til WAP 2.0 - MMS-protokoll vet jeg ikke engang hva er.

 

Noen som har peiling? Takker uansett for all hjelp!

 

Omar

Lenke til kommentar

Takk for svar sp0 og Thescorp :-)

 

Da regner med at dette med Exchange kommer til å ordne seg, i allefall når Froyo kommer (forhåpentligvis snart). Vi har passord på Exchange serveren, men dette legges inn i innstillingene for oppsettet av sync. Er det dette dere mener med PIN kode? Jeg trenger ikke å taste noen PIN ellers for å sjekke mailen. Dette gjelder i allefall i oppsettet på min E71.

 

Har selvfølgelig vurdert Desire, noen på jobb har akkurat fått denne, men skjermen, støtter flere fil format (film), kamera og mer plass til programmer gjør at SGS frister mye mer.

 

At dere som nå kjører Froyo ikke har noe lagging er jo veldig bra. I tillegg til at dere slipper å bruke noen Task Killer, siden dette ligger inne i Froyo. Anbefaler dere å bruke en Task Killer for å gjøre laggingen mindre, dette med stock FW?

Lenke til kommentar

Får Galaxy S, men hvordan er det med froyo på den? Har lest noe om at det kommer i september, og noe om at det følger med på de nyeste telefonene.

 

Første er rett, andre bit er feil. :)

 

 

Takk for svar sp0 og Thescorp :-)

 

Da regner med at dette med Exchange kommer til å ordne seg, i allefall når Froyo kommer (forhåpentligvis snart). Vi har passord på Exchange serveren, men dette legges inn i innstillingene for oppsettet av sync. Er det dette dere mener med PIN kode? Jeg trenger ikke å taste noen PIN ellers for å sjekke mailen. Dette gjelder i allefall i oppsettet på min E71.

 

Har selvfølgelig vurdert Desire, noen på jobb har akkurat fått denne, men skjermen, støtter flere fil format (film), kamera og mer plass til programmer gjør at SGS frister mye mer.

 

At dere som nå kjører Froyo ikke har noe lagging er jo veldig bra. I tillegg til at dere slipper å bruke noen Task Killer, siden dette ligger inne i Froyo. Anbefaler dere å bruke en Task Killer for å gjøre laggingen mindre, dette med stock FW?

 

Exchange biten; Nei, det har ikke noe med selve mailen å gjøre. Men noen firma krever en ekstrasikring på telefonen for at den skal la seg synce mot serverene deres. Men du vil få opp spørsmål om det første gang du syncer i Froyo. Så da er det litt mer selvforklarende.

 

Nå skal det sies at jeg hadde minimalt med lag på Eclair også, men så er jeg litt kritisk til hvilke applikasjoner jeg innstallerer. Mest pga ett par uheldige programmer som gjorde at batteriet mitt varte mindre enn en dag. Nå går det lett ett par dager med push sync mot både jobb, gmail og hjemmemailen, telefonsamtaler, smser, litt wifi her og der og kanskje tilogmed en episode av en eller annen serie før den maser om lading.

 

En taskmanager skal i teorien ikke være nødvendig, meeeen jeg synes det er greit å ha. Android skal i utgangspunktet selv avslutte ting som den mener ikke trengs. Er ikke alltid det funker like greit, dog.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Så jeg sliter med et par ting som for et par uker siden var i orden, før jeg byttet operatør vel og merke - fra Chess til tele2.

 

SPM 1: Datatjenester ved roaming? Før var det slik at på tross av at jeg skrudde av dataroaming, ville telefonen være i 3Gmodus. Jeg måtte da da tukle med apn-innstillingene for å "disable" data. Nå er dataroaming-boksen så og si en "connect - disconnect"-knapp. Kanskje ikke et problem i seg selv, men hvorfor er det slik? Er det bare bra?

 

SPM. 2 - Det viktige spørsmålet:

MMS!!!! "Feil serverrespons", er meldingen jeg får når jeg prøver å sende en MMS. Når folk sender meg en MMS må jeg først koble til dataroaming, og deretter er det rene tilfeldighetene som avgjør om MMS-en blir lastet ned eller ei. Uansett, problemet her ligger i dette med "FEIL SERVERREPSONS", hva kommer dette av?

 

Jeg har Tele2, og disse innstillingene for APN:For MMS:

 

Navn - Tele2 MMS

APN-Navn - mms.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn - Blankt

Passord - Blankt

Tjener - Blankt

MMSC - http://mmsc.tele2.no

MMS-mellomtjener - 193.012.040.014

MMS-port 8080

MCC - 240

MNC - 07

APN-type - mms

 

Dette oppsettet fant jeg på Tele2s hjemmesider, men der står det også at jeg skal sette MMS-protokoll til WAP 2.0 - MMS-protokoll vet jeg ikke engang hva er.

 

Noen som har peiling? Takker uansett for all hjelp!

 

Omar

 

Når det gjelder spørsmål 1 så er dette fordi Tele2 ikke har eget nett i Norge (som de bruker i hvert fall) så alle Tele2s abonnenter roamer på Netcom sitt nett. Egentlig som du sier ganske praktisk da du kan slå av og på dataroaming for å slå av og på datatrafikk.

 

På spørsmål 2 så bruker jeg de samme innstillingene som deg på MMS og det fungerer helt fint. Jeg har gjort det litt annerledes da jeg inne på APNs bare har 1 som gjelder for mms, data og AGPS. Innstillingene mine er som følger:

 

 

Navn - Tele2

APN-Navn - internet.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn - wap

Passord - wap

Tjener - Blankt

MMSC - http://mmsc.tele2.no

MMS-mellomtjener - 193.012.040.014

MMS-port 8080

MCC - 240

MNC - 07

APN-type - default, supl, mms

 

Du kan prøve det og se om det fungerer? Hvis det er noe spesifikt med Galaxy S så kan jeg ikke hjelpe da jeg ikke har den.

Lenke til kommentar

Den "quick search" boksen for og søke på kontakter, som ligger på -> meny -> search

Kan jeg få denne som widget på desktop?

 

Noe av det jeg gjør ofte er og lete etter rett kontakt, og den ser ut som det kjappeste alternativet.

 

Har jeg mista Samsung Widgets? Instalerte launcherpro, og nå har jeg bare "Widgets" på menu->add knappen og LAuncherPro Widgets, men ingen Samsung widgets.

Lenke til kommentar

Den "quick search" boksen for og søke på kontakter, som ligger på -> meny -> search

Kan jeg få denne som widget på desktop?

 

Noe av det jeg gjør ofte er og lete etter rett kontakt, og den ser ut som det kjappeste alternativet.

 

Har jeg mista Samsung Widgets? Instalerte launcherpro, og nå har jeg bare "Widgets" på menu->add knappen og LAuncherPro Widgets, men ingen Samsung widgets.

 

Samsung widgets fungerer bare i Touchwiz, Sense widgeter fungerer bare i Sense. Slik det er desverre. Bare prøv og legg til widgeten som heter "Search" til en av hjemmeskjermene.

 

edit:

Den skal i hvert fall fungerer på kontakter så vel som på andre ting.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...