Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har SGS og som vurderer å bytte til Desire HD når den kommer(og evnt. årsak)?

 

Hvis det ikke blir mer fart i den etter 2.2 updaten bytter jeg lett! Begynner å bli så villt irritert av lagging her å der. Tror faktisk htc heroen min er raskere enn galaxyen på det meste :-(

Men lurer litt på hva greia til htc med di små batteriene er.

Lenke til kommentar

Hmmm, mye snakk om lagging her...

 

Jeg har JF5 fw og absolutt ingen lagging what so ever. - Synes telefonen er helt nydelig. Den er faktisk en del smoothere på enkelte ting enn det iphone 3gs'en min er.

 

 

Edit: og så er den forresten en del raskere også ellers.

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Synes min SGS generelt sett er treg fra og gå fra en app til en annen og det kan ta opptil 10-15 sekunder og åpne en app. Og når det gjelder åpning av Markets, så går det utrolig tregt.

Dessuten skulle vært mulig å definert hva "hjem-tasten" skal gjøre, helt tilbake til hjemmeskjermen eller tilbake til appsene, tillegg til at det burde vært mulig å endret bakgrunnsbildet hvor alle programmene er.

Videre burde det vært en form for notifikasjon, med eks. et ett tall ved siden av meldingsikonet når man hadde fått melding.

Lenke til kommentar

Hmmm, mye snakk om lagging her...

 

Jeg har JF5 fw og absolutt ingen lagging what so ever. - Synes telefonen er helt nydelig. Den er faktisk en del smoothere på enkelte ting enn det iphone 3gs'en min er.

 

 

Edit: og så er den forresten en del raskere også ellers.

 

synes det er mer utrolig at du ikke opplever lag i det hele tatt.

 

Sammenlignet med en Desire er denne sirup i bruk, bare navigering med skjermen er merkbart tregere.

Lenke til kommentar

Noen her som har SGS og som vurderer å bytte til Desire HD når den kommer(og evnt. årsak)?

Nope, føler at det ikke er den store forskjellen når det jeg oppsummerer det hele. Galaxyen har bedre skjerm, jeg elsker mediaspillerene og Swype er fantastisk. HD-en har et bedre kamera og mer RAM, men jeg føler ingen behov for å oppdatere til det kommer noe mer revolusjonerende. Bare Froyo fikser den helsikkes laggingen...

 

Kristiantre:

 

Kies er PC-programvaren til Samsung. Link.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

 

Kies er PC-programvaren til Samsung. Link.

 

Forsøkte å koble til Kies men det går ikke? Velger Kies under USB settings og kobler i, men nope..

 

 

Ser det står på siden du linket til;

"Nedenfor finner du listen over mobiltelefonene som støttes av Samsung Kies. Nye telefoner legges til hele tiden, så sjekk listen med jevne mellomrom." Og her nevnes bare Samsung Wave(S8500).

 

Ellers fornøyd med telefonen, opplever den som rask.

Lenke til kommentar

Akkurat, men vi kjører samme fw? Har faktisk installert en del apps etc... Scrolling i menyer, i browseren, mellom homscreensa, ja, til og med det å åpne apps går uten noen form for lagging eller treghet her. Men kjenner til laggingen fra en sgs som var på utstilling som jeg så på tidligere i høst.

 

 

Rart i grunn at jeg ikke opplever de problemene. - Har f.eks hatt Nokia N97 og htc diamond - så jeg vet hva lagging er:P

 

 

Jeg er i hvertfall drithappy med min telefon og at den funker bra.

Lenke til kommentar

selgeren på elkjøp har rett i mye av klagene han har.det er mange bugs på telefonen og kies har forsatt mange problemer med og få kontakt med galaxy s.

 

Kjøpte nettopp denne tlf på Elkjøp i dag. Selgeren hadde denne og sa han var veldig ufornøyd pga mange bugs og sånt, men dette ville mest sansynligvis bli bra med 2.2. Men han pratet om noe som het Samsung Kifs/Kiefs (?) som han syntes var noe møkk!

 

Hva er dette?

 

-Kristiantre

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min SGS i et par uker nå og er generelt sett ganske fornøyd. Som mange andre opplever jeg litt lagg på mobilen, men det er ikke mer enn at jeg kan leve med det til froyo kommer. Det jeg ikke kan leve med er at samtalene mine ofte blir brutt og dekningen forsvinner, men kommer tilbake rett etter at samtalen er brutt. Av og til når det ringer, avsluttes hele operasjonen før jeg får tatt telefonen uten at den lagrer nummeret eller hvem som prøvde å ringe meg. Det hender også at mens jeg er inne på kontakter, telefon eller meldinger så avslutter telefonen bare operasjonen og går tilbake til hovedskjermen.

 

er det noen som har hatt lignende problemer eller vet om noe som kan fikse det, eller bør jeg bare levere telefonen inn på reperasjon?

Det har jeg opplevd på mine telefoner(Nokia, Sony og Samsung). Bor i et omeråde med litt laber 3g dekning, så jeg har satt telefonen til kun og bruke GSM nettverk, da har problemene med brutte samtaler og hakking i samtalene, forsvunnet.. Der jeg kanskje har bare én strek i signal, med 3g på, har jeg fullt signal med 3g avslått, og EDGE dekning...

Lenke til kommentar

Jeg opplevde også telefonen som treg/laggete, men når jeg byttet grensesnitt fra touchWiz til Launcher Pro ble alt av treghet borte!

Bytting mellom homescreens, start av applikasjoner, bytting mellom applikasjoner osv.

 

Anbefaler Launcher Pro på det sterkeste! Telefonen oppleves på det meste som 3-5x raskere.

 

Gleder meg forøvrig til 2.2 kommer. Vi får håpe at Samsung slepper 2.2 til oss i Norden denne måneden. (Håper det da kommer en ny versjon av Kies. Jeg får ikke koblet til Kies i det hele tatt. Win 7 Ultimate x64, og ga opp etter 4-5 timer med googling og testing)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at SMS ikke blir markert som lest når jeg bruker Handcent.. Noen som kjenner noen løsning?

Jeg får da hele tiden en konvolutt øverst til venstre, det er irriterende.

 

NR1: Slå av notifications i standard Messaging applikasjonen.

NR2: Hvis du bruker quick reply/popup, sørg for at du, i settings, har huket av for "marker som lest" når du lukker popup.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde også telefonen som treg/laggete, men når jeg byttet grensesnitt fra touchWiz til Launcher Pro ble alt av treghet borte!

Bytting mellom homescreens, start av applikasjoner, bytting mellom applikasjoner osv.

 

Anbefaler Launcher Pro på det sterkeste! Telefonen oppleves på det meste som 3-5x raskere.

 

Gleder meg forøvrig til 2.2 kommer. Vi får håpe at Samsung slepper 2.2 til oss i Norden denne måneden. (Håper det da kommer en ny versjon av Kies. Jeg får ikke koblet til Kies i det hele tatt. Win 7 Ultimate x64, og ga opp etter 4-5 timer med googling og testing)

 

Ang LauncherPro, helt enig. Ditch TouchWiz og bruk en annen homescreen/launcher. ADW.Launcher eller LauncherPro er mine anbefalinger.

 

Android 2.2 er jeg skeptisk til. Jeg testet den nyeste (JPH) firmwaren som er lekket fra Samsung. Den ble bygd 9. sept. og den har enormt mye bugs i seg. Håper ikke de dytter ut 2.2 bare fordi de har lovd det, men at de bruker tid på å gjøre det skikkelig. Synes forøvrig ikke 2.2 har noen killer-features så lenge vi har såpass mye lagringsplass til apps at vi ikke trenger Move to SD.

 

Kies er ubrukelig. Har gitt opp. Bruker heller Odin, som har betydelig høyere innstegspunkt på teknisk innsikt, men de finner i alle fall alltid telefonen og har flashet uten problemer de ~20 gangene jeg har testet beta firmwares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...