Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Problemet med GPS'en går ikke bare på at den av og til sliter med å få fix på satelittene, selv om dette også har skjedd flere ganger med min SGS.

 

Bruker man f.eks SportyPal til å tracke en sykketur eller løpetur er problemet veldig synlig. På kartet over turen ser man flere ganger at GPS'en mister fix, eller hopper frem og tilbake mellom 2 punkter. Dette førte til at jeg i dag hadde en toppfart på 129km/t på en sykkeltur...

 

Til navigasjon, f.eks med CoPilot, fungerer den ganske bra, siden slike programmer bruker algoritmer som plasserer deg på nærmeste vei/gate i forhold til posisjonen som GPS'en rapporterer. Jeg har dog opplevd at CoPilot viser at jeg kjører i gaten parallell til den jeg faktisk kjører i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med GPS'en går ikke bare på at den av og til sliter med å få fix på satelittene, selv om dette også har skjedd flere ganger med min SGS.

 

Bruker man f.eks SportyPal til å tracke en sykketur eller løpetur er problemet veldig synlig. På kartet over turen ser man flere ganger at GPS'en mister fix, eller hopper frem og tilbake mellom 2 punkter. Dette førte til at jeg i dag hadde en toppfart på 129km/t på en sykkeltur...

 

Til navigasjon, f.eks med CoPilot, fungerer den ganske bra, siden slike programmer bruker algoritmer som plasserer deg på nærmeste vei/gate i forhold til posisjonen som GPS'en rapporterer. Jeg har dog opplevd at CoPilot viser at jeg kjører i gaten parallell til den jeg faktisk kjører i.

 

Den siste biten der har jeg opplevd en gang også, jeg bruker Navigation [brut] som vel er Googles egen lille dings i en hacket versjon som fungerer i Norge. Varte ikke lenge, men det ordnet seg..

Lenke til kommentar

Den siste biten der har jeg opplevd en gang også, jeg bruker Navigation [brut] som vel er Googles egen lille dings i en hacket versjon som fungerer i Norge. Varte ikke lenge, men det ordnet seg..

Hvordan fikk du til det?

 

Angående swype og bokstaven i. Hos meg autokorrigerer den også, men prøv å trykk og deretter bare lag en kort strek f.eks. ned til mellomromstasten. I mitt tilfelle vil den da ikke autokorrigere.

 

En annen ting. Er det noen som har prøvd både CoPilot og Navigon på Galaxyen? Hvilken anbefales?

Lenke til kommentar

Den siste biten der har jeg opplevd en gang også, jeg bruker Navigation [brut] som vel er Googles egen lille dings i en hacket versjon som fungerer i Norge. Varte ikke lenge, men det ordnet seg..

Hvordan fikk du til det?

 

Angående swype og bokstaven i. Hos meg autokorrigerer den også, men prøv å trykk og deretter bare lag en kort strek f.eks. ned til mellomromstasten. I mitt tilfelle vil den da ikke autokorrigere.

 

En annen ting. Er det noen som har prøvd både CoPilot og Navigon på Galaxyen? Hvilken anbefales?

 

http://iloapp.ponsen.no/blog/blog?Home&post=5

Lenke til kommentar

Hmf, jeg har SGS, samboer har SE Xperia X10 Mini Pro, og det irriterer meg at smileyene våre ikke er "kompatible" med hverandre! Det må da finnes smiley-pakker eller noe sånt ute på market vel? Jeg fant ikke umiddelbart noe ved å søke på "smiley" da.

Jeg bruker Handcent SMS, men det programmet bruker uansett bare SGS-smileyene, så det hjelper nok ikke om hun laster ned det.

Er det noen som vet om det finnes noe?

Lenke til kommentar

Har du en link til den infoen? Kan ikke bare komme her og komme her! :grumpy:

 

 

iEdit: Twitter

 

Men vil det si at det lanseres en offisiell eller en uoffisiell firmware? :hmm: Gha, vil vite når JEG får den! :p Håper på bedre GPS, så det blir minst mulig feil når jeg "bygger Norge". :tease:

wiki-lignende(?) gps-program

 

Edit 2: Er bare en test-firmware. Jeg har ikke lyst til å prøve meg på uoffisielle firmwares når telefonen ennå er såpass ny, så jeg må nok belage meg på å vente..

Endret av Raydemort
Lenke til kommentar

Det blir feil å si at 2.2 blir lansert til SGS i morgen. samsung-firmwares er en høyst uoffisiell kanal.

 

De fleste firmwares fra samsung-firmwares.com er test firmwares. Kilden dems har tilgang til en server der samsung legger ut alle sine test firmwares for distribusjon til godkjente testere.

 

Siden dette er første firmware med Froyo, vil den nok inneholde en god del bugs. Om den er brukbar til daglig finner vi vel ut når rapportene begynner å tikke inn senere i dag.

 

Uansett er det veldig lite jobb å bytte mellom en slik test firmware og en som fungerer ~100% ved å bruke Clockwork Recovery til backup/restore.

 

Om man vil holde seg til offisielle firmwares, er det kun Kies som gjelder. Alle offisielle firmware oppdateringer vil komme her.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Den siste biten der har jeg opplevd en gang også, jeg bruker Navigation [brut] som vel er Googles egen lille dings i en hacket versjon som fungerer i Norge. Varte ikke lenge, men det ordnet seg..

Hvordan fikk du til det?

 

Angående swype og bokstaven i. Hos meg autokorrigerer den også, men prøv å trykk og deretter bare lag en kort strek f.eks. ned til mellomromstasten. I mitt tilfelle vil den da ikke autokorrigere.

 

En annen ting. Er det noen som har prøvd både CoPilot og Navigon på Galaxyen? Hvilken anbefales?

 

 

Jeg vurdere å kjøpe Samsung Galaxy S.

Men veldig skeptisk til GPS`en som e i den og hvordan den fungere i norge ettersom dette e ett behov jeg trenger. Vurdere desire men vet ikke om GPS`en e noe bedre der.

Evt om det blir fikset de buggene som er i Android 2.2 f.eks? Noen som vet?

Lenke til kommentar

3g Watchdog - igjen :p

 

Fin app. Oversiktlig og brukervennlig. Men jeg får den ikke til å funke. Har installert den som widget. Når jeg trykker på den grønne 3g Watchdog-knappen, blir den rød, og H´en eller 3g´en i status-linja forsvinner - i 1 sekund - for deretter å komme tilbake! Og datatrafikken fortsetter som før, virker det som. Å krysse av for "Disable all APNs" gjør ingen forskjell.

 

Noen som opplever det samme - evt kan peke på mulige settinger som gjør underverker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...