Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Prøver meg igjen jeg. Får ikke koblet til kies. Noen som har noen ide om hvorfor? har orginal firmware. Når jeg velger kies på telefonen, kommer det opp at den kobler til i kies, venligst vent. Men blir aldri tilkoblet.

 

3g/edge kan også være litt vanskelig til tider, men da hjelper det å slå av/på tlf. Installerte APNdroid i dag, og så ut som det hjalp noe hvertfall. Men om jeg slår av på dataroaming får jeg den ikke på igjen uten å restarte. Kan det være sim-kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver meg igjen jeg. Får ikke koblet til kies. Noen som har noen ide om hvorfor? har orginal firmware. Når jeg velger kies på telefonen, kommer det opp at den kobler til i kies, venligst vent. Men blir aldri tilkoblet.

 

3g/edge kan også være litt vanskelig til tider, men da hjelper det å slå av/på tlf. Installerte APNdroid i dag, og så ut som det hjalp noe hvertfall. Men om jeg slår av på dataroaming får jeg den ikke på igjen uten å restarte. Kan det være sim-kortet?

 

Har og problemer med KIES, det virket første gangen, og så har det aldri virket etter det. Lest diverse guider, men ingenting hjalp. Til slutt ga jeg F, og slang inn google sync, da får jeg hvertfall syncet kalender automatisk, det fungerer faktisk veldig bra. Gidder ikke tulle mer med KIES, før en ny versjon har kommet. Virker som de jobber med å forbedre den fortløpende.

Lenke til kommentar

For å bruke Kies MÅ man bruke TouchWiz (TwLauncher) som home app. Hvis man bruker LauncherPro eller ADW vil ikke Kies oppdage telefonen.

 

Last ned Homeswitcher fra market for å sette TwLauncher som default home app før man kobler til.

 

Hvis man bruker TouchWiz og fortsatt har problemer er den vanligste grunnen at MTP driverne ikke er installert riktig. Søk på Galaxy S forumet på XDA etter MTP drivere, der fant jeg noen som fungerte bra.

Lenke til kommentar

Er igrunn på vei til å levere inn SGS til forhandler p.g.a ubrukelig GPS, men har et par sørsmål som lurer på da jeg ønsker å få SGS tilbake når GPS fungerer som den skal igjen. Finner ikke noe svar i bruker manual.

 

Når man bruker FM radio med ørepluggene, er man nødt til å justere ringevolumet? Opplever ikke at ringevolumet følger det volumet man har i ørepluggene. Glemmer man å sku ned standard ringevolum "blåser" man nesten ut trommehinnene.

 

Når man bruker FM radio med øreplugger, er der noen måte å få justert lydbildet? Equalizer i medieavspiller har ikke noen innvirkning på FM radio.

Lenke til kommentar

Er igrunn på vei til å levere inn SGS til forhandler p.g.a ubrukelig GPS, men har et par sørsmål som lurer på da jeg ønsker å få SGS tilbake når GPS fungerer som den skal igjen. Finner ikke noe svar i bruker manual.

 

Når man bruker FM radio med ørepluggene, er man nødt til å justere ringevolumet? Opplever ikke at ringevolumet følger det volumet man har i ørepluggene. Glemmer man å sku ned standard ringevolum "blåser" man nesten ut trommehinnene.

 

Når man bruker FM radio med øreplugger, er der noen måte å få justert lydbildet? Equalizer i medieavspiller har ikke noen innvirkning på FM radio.

 

Jeg har både TomTom 930 og GPS på Galaxy X og brukt disse side ved side. Å si at GPS er ubrukelig på Galaxy X er bare tull! Har opplevd noen få droppouts på signaler, men det er ikke noe problem! For meg er det et MYE større problem manglene kartene til TomTom har lokalt her!

Lenke til kommentar

Er igrunn på vei til å levere inn SGS til forhandler p.g.a ubrukelig GPS, men har et par sørsmål som lurer på da jeg ønsker å få SGS tilbake når GPS fungerer som den skal igjen. .....

 

Jeg har både TomTom 930 og GPS på Galaxy X og brukt disse side ved side. Å si at GPS er ubrukelig på Galaxy X er bare tull! Har opplevd noen få droppouts på signaler, men det er ikke noe problem! For meg er det et MYE større problem manglene kartene til TomTom har lokalt her!

 

Ettersom du sammenligner med din TomTom 930 kan jeg fortelle hva jeg sammenligner med.

- I bilen, fastmontert VDO-Dayton med signaler fra speedometer.

- På snøscooter, Garmin GPSmap 276C

- I tursekken, Garmin GPSmap 60 Csx

- Nokia N95 med Nokia maps

- HTC Touch Pro med TomTom

- HTC HD Mini med CoPilot

 

Med SGS og Sygic i f.eks. fotgjenger modus, gjør algoritmen i Sygic at posisjonen prøver å følge veien og dermed hopper fra kvartal til kvartal.

Installer app. "GPS Test" så vil du oppdage hva jeg henviser til. Fix og signalstyrke flukturerer konstant mellom forskjellige satelitter, det er ikke noe stabil fix. På grunn av denne varierende "fix" blir SGS "Laggy & Erratic".

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Noen som bruker BattStatt her?

 

Har problemer med at jeg ikke får transparent bakgrunn på teksten. Uansett instilling så er den gjennomsiktig svart. Ser på screens'a til mange andre at de har gjennomsiktig. Fant heller ingen ting på google, bare en som hadde spurt om det samme uten å få svar.

 

Telefonen er fantastisk forresten, lynkjapp og null lagg her.

 

Edit: fikset det, måtte sette på bakgrunn, lagre, for så å fjerne den igjen.. Looking good!

Endret av frow
Lenke til kommentar

Noen som bruker BattStatt her?

 

Har problemer med at jeg ikke får transparent bakgrunn på teksten. Uansett instilling så er den gjennomsiktig svart. Ser på screens'a til mange andre at de har gjennomsiktig. Fant heller ingen ting på google, bare en som hadde spurt om det samme uten å få svar.

 

Telefonen er fantastisk forresten, lynkjapp og null lagg her.

 

Edit: fikset det, måtte sette på bakgrunn, lagre, for så å fjerne den igjen.. Looking good!

 

 

Misunner deg. Min kjører jf3 og lagger som et h..... Setter all min lit til neste firmware!

 

Noen andre som ikke kommer inn på www.samsung.no forresten?

Lenke til kommentar

 

Misunner deg. Min kjører jf3 og lagger som et h..... Setter all min lit til neste firmware!

 

Noen andre som ikke kommer inn på www.samsung.no forresten?

 

Hmm joa, har bare hatt den en dag, men heavy testing og mange programmer installert. GPS bruker jeg ikke så vet ikke åssen den er.

 

Men lag er jo relativt også, men jeg for min del har ingen problemer. Den kom med JF5.

Lenke til kommentar

 

Misunner deg. Min kjører jf3 og lagger som et h..... Setter all min lit til neste firmware!

 

Noen andre som ikke kommer inn på www.samsung.no forresten?

 

Hmm joa, har bare hatt den en dag, men heavy testing og mange programmer installert. GPS bruker jeg ikke så vet ikke åssen den er.

 

Men lag er jo relativt også, men jeg for min del har ingen problemer. Den kom med JF5.

 

 

Hmm, hvor kjøpte du din? Trodde alle tiul nå har kommet med jf3 jeg. Hva med dere andre?

Lenke til kommentar

 

Hmm, hvor kjøpte du din? Trodde alle tiul nå har kommet med jf3 jeg. Hva med dere andre?

 

Elkjøp Express, Amfi Moss. De hadde nettopp fått inn 4 stk eller no.

 

Tror det har vært diskutert før, men noen som vet åssen man får bort ny melding fra notification list? Irriterende at jeg må inn å ta clear etter jeg har lest den...

Lenke til kommentar

Jeg bruker handcent, og popup ved ny melding. Om jeg da klikker X'en etter å ha lest meldingen forsvinner notification.

 

Husk å huke av for Messages will be marked read when clicking close, i notifications settings i handcent.

 

Man må også huske å slå av notifications i standard Message app'en.

Lenke til kommentar

Jeg bruker handcent, og popup ved ny melding. Om jeg da klikker X'en etter å ha lest meldingen forsvinner notification.

 

Husk å huke av for Messages will be marked read when clicking close, i notifications settings i handcent.

 

Man må også huske å slå av notifications i standard Message app'en.

 

Ah, var den siste biten der jeg hadde glemt å gjøre. Nå funker det fint, takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...