Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

3g Watchdog - igjen :p

 

Fin app. Oversiktlig og brukervennlig. Men jeg får den ikke til å funke. Har installert den som widget. Når jeg trykker på den grønne 3g Watchdog-knappen, blir den rød, og H´en eller 3g´en i status-linja forsvinner - i 1 sekund - for deretter å komme tilbake! Og datatrafikken fortsetter som før, virker det som. Å krysse av for "Disable all APNs" gjør ingen forskjell.

 

Noen som opplever det samme - evt kan peke på mulige settinger som gjør underverker?

 

Er vel strengtatt APNDroid du tenker på? 3g watchdog er akkurat det navnet høres ut som, ett verktøy som forteller deg hvor store mengder du har lastet ned :)

 

Men prøv å slette applikasjonen, og reinnstaller den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3g Watchdog - igjen :p

 

Fin app. Oversiktlig og brukervennlig. Men jeg får den ikke til å funke. Har installert den som widget. Når jeg trykker på den grønne 3g Watchdog-knappen, blir den rød, og H´en eller 3g´en i status-linja forsvinner - i 1 sekund - for deretter å komme tilbake! Og datatrafikken fortsetter som før, virker det som. Å krysse av for "Disable all APNs" gjør ingen forskjell.

 

Noen som opplever det samme - evt kan peke på mulige settinger som gjør underverker?

 

Er vel strengtatt APNDroid du tenker på? 3g watchdog er akkurat det navnet høres ut som, ett verktøy som forteller deg hvor store mengder du har lastet ned :)

 

Men prøv å slette applikasjonen, og reinnstaller den.

 

Takk for svar! Ups.. Ja, mente APNDroid. Avinstallerte og re-installerte. Hjalp dessverre ikke.

Lenke til kommentar

3g Watchdog - igjen :p

 

Fin app. Oversiktlig og brukervennlig. Men jeg får den ikke til å funke. Har installert den som widget. Når jeg trykker på den grønne 3g Watchdog-knappen, blir den rød, og H´en eller 3g´en i status-linja forsvinner - i 1 sekund - for deretter å komme tilbake! Og datatrafikken fortsetter som før, virker det som. Å krysse av for "Disable all APNs" gjør ingen forskjell.

 

Noen som opplever det samme - evt kan peke på mulige settinger som gjør underverker?

 

Er vel strengtatt APNDroid du tenker på? 3g watchdog er akkurat det navnet høres ut som, ett verktøy som forteller deg hvor store mengder du har lastet ned :)

 

Men prøv å slette applikasjonen, og reinnstaller den.

 

Takk for svar! Ups.. Ja, mente APNDroid. Avinstallerte og re-installerte. Hjalp dessverre ikke.

har du lagt til widgeten?

Lenke til kommentar

3G Watchdog kan gjøre dette, om APNDriod er installert ;)

 

Hvor stiller du inn dette? Jeg finner bare valg for at 3g Watchdog kan "auto-disable" 3G via Apndroid først om en går over en valgfri data-kvote. Ikke helt det samme. Også mistenker jeg at heller ikke dette vil funke, da 3g Watchdog jo bruker APNDroids (ikke-fungerende) funksjon.

Lenke til kommentar

3g Watchdog - igjen :p

 

Fin app. Oversiktlig og brukervennlig. Men jeg får den ikke til å funke. Har installert den som widget. Når jeg trykker på den grønne 3g Watchdog-knappen, blir den rød, og H´en eller 3g´en i status-linja forsvinner - i 1 sekund - for deretter å komme tilbake! Og datatrafikken fortsetter som før, virker det som. Å krysse av for "Disable all APNs" gjør ingen forskjell.

 

Noen som opplever det samme - evt kan peke på mulige settinger som gjør underverker?

 

Er vel strengtatt APNDroid du tenker på? 3g watchdog er akkurat det navnet høres ut som, ett verktøy som forteller deg hvor store mengder du har lastet ned :)

 

Men prøv å slette applikasjonen, og reinnstaller den.

 

Takk for svar! Ups.. Ja, mente APNDroid. Avinstallerte og re-installerte. Hjalp dessverre ikke.

har du lagt til widgeten?

 

Ja. Det vil si: Jeg har installert APNdroid (fra Martin Adamek) og lagt den til som widget. Jeg har ikke installert APN on-off Widget-app´en (fra Pedro Maicas)

Lenke til kommentar

3G Watchdog kan gjøre dette, om APNDriod er installert ;)

 

Hvor stiller du inn dette? Jeg finner bare valg for at 3g Watchdog kan "auto-disable" 3G via Apndroid først om en går over en valgfri data-kvote. Ikke helt det samme. Også mistenker jeg at heller ikke dette vil funke, da 3g Watchdog jo bruker APNDroids (ikke-fungerende) funksjon.

 

Du har rett, jeg husket feil. Den kan bare gjøre dette automatisk når man er over «kvoten».

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Galaxy S tre uker nå og er relativt fornøyd. Hadde Iphone 3G før det. Men det er et par ting jeg ikke finner ut av.

 

1. Når jeg mottar MMS, så blir den alltid liggende en time tilbake i tid i meldingshistoriken. Ganske irriterende. Jeg har sjekket under Dato & Klokkeslett, og satt at den automatisk skal bruke verdier levert av nettverket. Før det så hadde jeg den på GMT +01.00, med samme resultat.

Noen forslag til å løse dette?

 

Ofte tar det også veldig lang tid å motta MMS fra andre enn min egen operatør(jeg bruker Ventelo). Hva kan grunnen til dette være? Ikke opplevd det på andre telefoner tidligere(ikke så regelmessig som jeg gjør nå).

 

 

2. Jeg får ikke WAP til å fungere. Jeg har behov for å kunne benytte både et Internet Oppsett(dette fungerer), og et WAP oppsett(mobilbanken jeg benytter krever at man har et wap-oppsett). Jeg har vært i kontakt med Ventelo, og de sier at WAP APN ikke fungerer på Androide OS. Noen som har noen forslag her?

Etter som jeg har forstått så vil man ikke ha dette problemet med Telenor Og Netcom, da de kjører alt inn på en "linje". De har ikke separert internett oppsett og wap oppsett.

Kanskje det finnes en work around her? WAP-oppsettet til Ventelo fungerer jo på alle "vanlige" telefoner".

Lenke til kommentar

Heihei. Jeg har også hatt min Galaxy S i et par uker nå, og er veldig fornøyd. Men det er et par ting jeg ikke skjønner helt. Har prøvd å lese litt her på denne tråden, men er mildt sagt en del sider med informasjon..

 

1. Når jeg aktiverer dataroaming er det ikke alltid jeg blir koblet opp til 3g/edge likevel. Jeg fikk beskjed på elkjøp om at det kunne hjelpe med ny firmware (det er det det heter, sant?), ellers måtte jeg få nytt sim-kort fra tele2. Er dette normalt? Tele2 hevdet alle deres sim skulle støtte disse tjenestene. (De gangene det ikke fungerer, kan jeg slå av og på telefonen, så fungerer det igjen.)

 

2. Jeg har lastet ned samsung kies, jeg kobler til telefonen, og velger kies på usb-modus, og da kommer det bare opp "kobler til enheten, vent litt". Jeg googlet det litt, og så mange hadde hatt samme problem. Jeg har prøvd å uinnstallere det, for så å installere på nytt, samt innstallere en eldre versjon, uten at det fungerte noe bedre.

 

For å oppgradere firmwaren uten å miste garantien må man gjøre det via kies, må man ikke? Er det mye forskjell på telefonen med nyere firmware? Jeg har i9000XXJF3

Lenke til kommentar

 

1. Når jeg mottar MMS, så blir den alltid liggende en time tilbake i tid i meldingshistoriken. Ganske irriterende. Jeg har sjekket under Dato & Klokkeslett, og satt at den automatisk skal bruke verdier levert av nettverket. Før det så hadde jeg den på GMT +01.00, med samme resultat.

Noen forslag til å løse dette?

Sjekk at du faktisk har riktig tidssone. Gå etter hovedstad og ikke GMT. Samsung oppdaterer tidssone-innstillingene etter sommertid - så vi i Norge med standard GMT+01:00 har nå på sommeren GMT+02:00. Sett tidssone til Berlin, så skal innstillingene på din tlf være korrekt i allefall. :)

2. Jeg får ikke WAP til å fungere. Jeg har behov for å kunne benytte både et Internet Oppsett(dette fungerer), og et WAP oppsett(mobilbanken jeg benytter krever at man har et wap-oppsett). Jeg har vært i kontakt med Ventelo, og de sier at WAP APN ikke fungerer på Androide OS. Noen som har noen forslag her?

Etter som jeg har forstått så vil man ikke ha dette problemet med Telenor Og Netcom, da de kjører alt inn på en "linje". De har ikke separert internett oppsett og wap oppsett.

Kanskje det finnes en work around her? WAP-oppsettet til Ventelo fungerer jo på alle "vanlige" telefoner".

Her må du bare pushe på Ventelo, som er din leverandør. Jeg har selv Telenor og her fungerer alt ypperlig ut av boksen.

Lenke til kommentar

 

1. Når jeg mottar MMS, så blir den alltid liggende en time tilbake i tid i meldingshistoriken. Ganske irriterende. Jeg har sjekket under Dato & Klokkeslett, og satt at den automatisk skal bruke verdier levert av nettverket. Før det så hadde jeg den på GMT +01.00, med samme resultat.

Noen forslag til å løse dette?

Sjekk at du faktisk har riktig tidssone. Gå etter hovedstad og ikke GMT. Samsung oppdaterer tidssone-innstillingene etter sommertid - så vi i Norge med standard GMT+01:00 har nå på sommeren GMT+02:00. Sett tidssone til Berlin, så skal innstillingene på din tlf være korrekt i allefall. :)

 

 

 

Funka med GMT +02.00, skjønner ikke helt hvorfor MMS oppfører seg anderledes enn SMS, men nå er det løst i hvert fall. Takker!

Lenke til kommentar

Har noen prøvd 2.2-firmwaren ennå?

Skal ta det når dattera mi har lagt seg og samboeren har fått nok kos ;) Blir nok litt utpå kveldingen, men kan rapportere tilbake etter å ha fått første-inntrykket.

Foreløpig ser det ut til at nyeste Froyo firmware (XXJP2) ikke støtter flash og inneholder masse ulike bugs og har ikke norsk språk (ut fra hva jeg har lest). Derfor har jeg ikke store forhåpninger.

Lenke til kommentar

Sitter nå med telefonen i hånda og er storfornøyd med den. Det til nok ta litt tid å bli kjent med telefonen og det å skrive på touch skjerm.

Eneste jeg lurer på er følgende.

I advanced task killer står det at det er 170 mb ledig minne. Er ikke dette litt lite når kun spotify kjører, i tillegg til android? Når jeg kjører 6 apps så er det 42 mb ledig minne...

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt med XXJP2 jeg også nå. Kan ikke si at det føles noe særlig raskere enn XXJM2, så for min del skal jeg nedgradere til denne frem til en bedre utgivelse kommer.

Får kun opp 305MB RAM enda, så hvis det er sant at hardware har 500, blir ikke dette oppdaget av OS i denne releasen.

GPS ser ut til å fungere litt bedre, så dette er en forbedring (kan være jeg var heldig de gangene jeg testet nå også). Fikk lock på under 5 sekunder og nøyaktigheten var på 30 (tok 10 sek minst før, og 50-60 m. nøyaktighet)

Ellers er det som nevnt i posten over ikke norsk språk. Det er heller ikke norske ordlister i verken Swype-tastatur eller Samsung-tastatur. Nå som jeg har blitt vant med swype, gidder jeg ikke legge inn 2.2 for godt før norsk swype er på plass :p

 

For de som er intr. så virker det som dette er en utvikler versjon og denne kommer ferdig rootet - med Spare Parts, Task manager og Dev Tools ferdig innstallert.

Forøvrig har noen av menyene fått seg ett lite ansiktsløft, som f.eks. ikonene inne på innstillinger har fått seg farger.

Kernel som kjøres er 2.6.32.9

Lenke til kommentar

Går det greit å legge inn Stock ROM igjen etter å ha prøvd xxjp2?

Stock Rom er I9000XXJF3. Denne er ikke å finne noe sted virker det som, så svaret blir vel nei.

I teorien burde man få tilbake Stock ROM ved å legge inn en gammel firmware, og oppdatere via Kies. Men dette er kun noe jeg har sett for meg oppe i mitt forskrudde hode..

Lenke til kommentar

Går det greit å legge inn Stock ROM igjen etter å ha prøvd xxjp2?

Stock Rom er I9000XXJF3. Denne er ikke å finne noe sted virker det som, så svaret blir vel nei.

I teorien burde man få tilbake Stock ROM ved å legge inn en gammel firmware, og oppdatere via Kies. Men dette er kun noe jeg har sett for meg oppe i mitt forskrudde hode..

Ja, det er det jeg også tenkte da.

Lenke til kommentar

Er i USA for øyeblikket, og her selges Galaxy S for 499$, altså ~1000 kr. billigere enn i Norge. Problemet er at disse er locked til AT&T, og vil derfor ikke fungere i Norge. Noen som har erfaring med unlocking av denne telefonen?

 

Hadde vært utrolig takknemmelig for noen som helst tips eller erfaringer, linker, instruksjoner! :)

 

 

Har selvfølgelig googlet, men vanskelig å si hva som er sant og ikke. Har OneCall, hvis det er relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...