Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bestille denne telefonen, men ser at mange skriver om Kies, Odin, og firmware-oppdateringer som ikke er offisielle, som JFB eller JF5 eller noe.

 

Kan noen gi meg en forklaring på hvordan man oppdaterer firmware? Hva er fordelen, og er det enkelt å oppdatere uoffisielt, eller må man "roote" telefonen for å gjøre det?

 

Har også hørt om at den hakker, men har dette blitt forbedret i de nye firmware-oppdateringene?

 

Tusen takk på forhånd

Les de siste 2-4 sidene av tråden, så finner du svar på alle spm. du har stilt her. Man må ikke roote tlf for å oppgradere firmware. Den hakker med mange apps i standard firmware, men det er STORE forbedringer med nyeste firmware. Hvordan dette gjøres, steg for steg er det linket til 4 poster ovenfor, på denne siden....

 

Jeg leste disse fire postene, og kanskje jeg er litt treig nå, men var derfor jeg stilte spørsmålet om firmware. Ser at mange her har oppdatert, men virket også som om mange oppdaterte uoffisielt.

Lurte derfor på om de problemene som man har opplevd med hakking ble fikset med offisiell firmware enkelt kan oppdateres fra Samsung, eller om man må gjøre det uoffisielt med andre programmer. For etter det jeg skjønner er det Kies som er standardprogrammet, og Odin er ett uoffisielt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Ericsson X10 er den beste phonen ikkesant? Testa den i butikken å den var skikkerlig nice. Samsung ose'et er jo ikke bra

Dette er en subjektiv mening som er opp til hver enkelt. Jeg hadde selv tenkt å kjøpe x10 før jeg kom over galaxy s, og min personlige mening er at galaxy banker x10 lett på alt unntatt kamera. Da også os'et.

 

Jeg kjøpte x10 først og 3 uker etter galaxy s og skal jeg være ærlig :!: :!: galaxy s er best ingen tvil. Jeg har vært SE frelst i alle år,men...........

Ok kamera er jo bedre på x10 ,men det er ikke bare det man går etter :yes: Men nå har jeg jo begge to da :yes:

Endret av Ann50
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille denne telefonen, men ser at mange skriver om Kies, Odin, og firmware-oppdateringer som ikke er offisielle, som JFB eller JF5 eller noe.

 

Kan noen gi meg en forklaring på hvordan man oppdaterer firmware? Hva er fordelen, og er det enkelt å oppdatere uoffisielt, eller må man "roote" telefonen for å gjøre det?

 

Har også hørt om at den hakker, men har dette blitt forbedret i de nye firmware-oppdateringene?

 

Tusen takk på forhånd

Les de siste 2-4 sidene av tråden, så finner du svar på alle spm. du har stilt her. Man må ikke roote tlf for å oppgradere firmware. Den hakker med mange apps i standard firmware, men det er STORE forbedringer med nyeste firmware. Hvordan dette gjøres, steg for steg er det linket til 4 poster ovenfor, på denne siden....

 

Jeg leste disse fire postene, og kanskje jeg er litt treig nå, men var derfor jeg stilte spørsmålet om firmware. Ser at mange her har oppdatert, men virket også som om mange oppdaterte uoffisielt.

Lurte derfor på om de problemene som man har opplevd med hakking ble fikset med offisiell firmware enkelt kan oppdateres fra Samsung, eller om man må gjøre det uoffisielt med andre programmer. For etter det jeg skjønner er det Kies som er standardprogrammet, og Odin er ett uoffisielt program?

Ah, beklager. Nå ser jeg tankegangen din.

Kies er det offisielle programmet, ja. Her er ingen oppdatering tilgjengelig enda.

De som har kjørt oppdatering har bruk Odin (som du riktig sier er uoffisielt), og kjørt en uoffisiell oppdatering.

Men selv om oppdateringen er uoffisiell, er det verdt å få med seg at firmwaren som det oppdateres med er laget av Samsung, og den firmwaren som fungerer best er vel den som blir gitt ut offisielt til slutt. Dette vil si at det er ikke en eller annen hacke-ekspert som har laget firmwaren.

Lenke til kommentar

Noen andre som fikk masse feilmeldinger når de prøvde å instalere Kies? Det lar seg instalere til slutt, men oppfører seg skikkelig jalla, og oppdager ikke telefonen min når den er kobla til (og ja, den er satt opp for å koble til Kies).

 

Jeg ville bruke Kies helst til å overføre musikk, finnes det andre tredjepartsprogrammer som lar meg gjøre dette? Helst kanskje et som lar meg synce med iTunes.

Lenke til kommentar

Dette ser foreløpig ut til å bli min neste mobiltelefon, i konkurranse med HTC Desire/Legend, iPhone4, evt noe annet gøy som dukker opp innen jeg skal handle i månedsskifte august/september).

 

Fungerer synk mot PC (Outlook: Kalender, Oppgaver, Notater, Kontakter)?

Kontakter JA

Kalender JA....Av og til, jeg har fått det til 2 ganger men Kies som er programmet du bruker er et mareritt. Jeg aner ikke hvorfor den ikke vil synce lenger.....Det står bare venter på syncronisering

Men det skal som sagt gå ann

Notater NEI

Oppgaver NEI

 

 

Sony Ericsson X10 er den beste phonen ikkesant? Testa den i butikken å den var skikkerlig nice. Samsung ose'et er jo ikke bra

Nei, ikke enig. I tilegg har SE ingen måter å synce på outlook)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille denne telefonen, men ser at mange skriver om Kies, Odin, og firmware-oppdateringer som ikke er offisielle, som JFB eller JF5 eller noe.

 

Kan noen gi meg en forklaring på hvordan man oppdaterer firmware? Hva er fordelen, og er det enkelt å oppdatere uoffisielt, eller må man "roote" telefonen for å gjøre det?

 

Har også hørt om at den hakker, men har dette blitt forbedret i de nye firmware-oppdateringene?

 

Tusen takk på forhånd

Les de siste 2-4 sidene av tråden, så finner du svar på alle spm. du har stilt her. Man må ikke roote tlf for å oppgradere firmware. Den hakker med mange apps i standard firmware, men det er STORE forbedringer med nyeste firmware. Hvordan dette gjøres, steg for steg er det linket til 4 poster ovenfor, på denne siden....

 

Jeg leste disse fire postene, og kanskje jeg er litt treig nå, men var derfor jeg stilte spørsmålet om firmware. Ser at mange her har oppdatert, men virket også som om mange oppdaterte uoffisielt.

Lurte derfor på om de problemene som man har opplevd med hakking ble fikset med offisiell firmware enkelt kan oppdateres fra Samsung, eller om man må gjøre det uoffisielt med andre programmer. For etter det jeg skjønner er det Kies som er standardprogrammet, og Odin er ett uoffisielt program?

Ah, beklager. Nå ser jeg tankegangen din.

Kies er det offisielle programmet, ja. Her er ingen oppdatering tilgjengelig enda.

De som har kjørt oppdatering har bruk Odin (som du riktig sier er uoffisielt), og kjørt en uoffisiell oppdatering.

Men selv om oppdateringen er uoffisiell, er det verdt å få med seg at firmwaren som det oppdateres med er laget av Samsung, og den firmwaren som fungerer best er vel den som blir gitt ut offisielt til slutt. Dette vil si at det er ikke en eller annen hacke-ekspert som har laget firmwaren.

 

Flott, tusen takk. Litt klokere nå. Men har nå to spørsmål;

1. Er det fastsatt noen til når det vil komme en oppdatering? Ser at det er godt mulig det ikke kommer noe pga Froyo.

2. Er det komplisert, og er det noen ulemper ved å bruke Odin? For jeg tipper at det ikke akkurat bare er som å innstallere et hvilket som helst annet program....

Lenke til kommentar

Flott, tusen takk. Litt klokere nå. Men har nå to spørsmål;

1. Er det fastsatt noen til når det vil komme en oppdatering? Ser at det er godt mulig det ikke kommer noe pga Froyo.

2. Er det komplisert, og er det noen ulemper ved å bruke Odin? For jeg tipper at det ikke akkurat bare er som å innstallere et hvilket som helst annet program....

1. Nei. Mulig det ikke kommer noe før Froyo(?).

2. Ikke komplisert, se her. Ulempen med å flashe mobilen ved å bruke Odin (med annen firmware enn den som offisielt er ute) er at garantien ryker.

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Ny firmware?

 

I9000XWJM1

 

JG5:

CODE_I9000XWJG5.tar = 284MB

CSC_I9000OXXJG4.tar = 1.5MB

MODEM_I9000XXJG1.tar = 12.2MB

 

JM1:

CODE_I9000XWJM1.tar = 269MB

CSC_I9000OXXJG7.tar = 78.7MB

MODEM_I9000XXJG6.tar = 12.2MB

 

new status bar.

pre loaded movie...smart life

app killer on home page

 

Fortsatt rootbar.

 

Kjappere enn JG5.

 

Screenshots: http://android.modaco.com/index.php?showtopic=314167&view=findpost&p=1353380

 

Norsk swype.

 

(Tatt fra XDA)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Yes, jeg så den jeg også, så blir vel å teste senere i dag. En kollega her som allerede har flasha sin og mener den er hakket hvassere en jg5, og at GPSen ble hakket bedre.

 

Men, to spørsmål;

 

1: Har det blitt nevnt noen batterifikser en eller annen plass som jeg ikke finner?

2: Er det en måte å ta backup via kabel, eller enda bedre over wireless, av applikasjoner o.l?

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Yes, jeg så den jeg også, så blir vel å teste senere i dag. En kollega her som allerede har flasha sin og mener den er hakket hvassere en jg5, og at GPSen ble hakket bedre.

 

Men, to spørsmål;

 

1: Har det blitt nevnt noen batterifikser en eller annen plass som jeg ikke finner?

2: Er det en måte å ta backup via kabel, eller enda bedre over wireless, av applikasjoner o.l?

 

Sjekk ut Mybackup pro. En kar brukte den til å restore programmer hvertfall.

Titanium backup gjør visst noe av det samme.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Den nye firmwaren så egentlig veldig ålreit ut, men er litt irriterende at man er nødt til å flashe så ofte. Er nettopp ferdig med å sette opp telefonen etter forrige flashing, så kommer det en ny upgrade... :p

 

Men er den blitt raskere? GPS- endringer?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen, har hatt mine øyne på Desire en stund, men så kom denne. Har lest igjennom en god del poster, men fant ikke noe bra svar på mine spørsmål.

 

Har rootet og lagt inn uoffisiell firmware på noen telefoner før, så det er ikke det store hinderet for min del når det kommer til stykket, men skulle ønske det kunne komme et offisiell firmware fra Samsung som gir telefonen den ytelsen den skulle hatt.

 

Har også lest om at det er noe I/O problem med minnet i telefonen, og at man ikke får en kjapp og responsiv telefon uten å også utføre en minne-bug-fix og flytte programmer over til SD-kortet.

 

Kort oppsummert er mine spørsmål som følger:

 

1. Har dere erfaring med minne-bug-fixen, og hvor stort problem er det med I/O defekten? (en hardware feil så vidt jeg har forstått det)

 

2. Tror dere Samsung vil komme med jevnlige firmware oppdateringer til denne telefonen? Etter Froyo er lansert.

 

3. Er GPS responsen blitt bedre med uoffisiell firmware? Er det ventet at dette også blir forbedret fra Samsung sin side med en offisiell firmware?

 

4. Er telefonen slik den er originalt i dag bedre enn HTC Desire? (tenker da på arbeidsflyt, software og lignende)

 

5. Tror dere Samsung vil oppdatere telefonen med annet internminne i nær framtid, slik at I/O defekten blir borte?

 

På forhånd,

Takk

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...