Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Måtte også ha root når man gjennomfører batteri fix`n etter flashing med Odin. Garantien ryker jo (mens den er rootet og har uofisiell firmware, flasher man stock firmware, så har du garanti igjen), men garantien røyk allerede da jeg oppdaterte til uoffisiell JM2, så den kunne ikke ryke noe mere :)

 

 

Hvilken batterifix?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei! Jeg fikk telefonen for 10 minutter siden:)

 

Hvordan endrer jeg telefonspråket?

 

 

EDIT: Klarte naturligvis å få det til til slutt:)

 

En sak til? det stemmer at telefonen heter GT-i9000? har liksom bare sett i9000 så jeg ble litt i tvil...

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noe spesielt enn å koble meg opp, når jeg får tilgang så går det skikkelig tregt. Er jo bare å slå på Wifi og tilkoble et åpent nett, men her er det nesten et rent helvete så jeg må bruke pakkedata for å komme på nett. Om det er muligheter med wifi, kanskje noen har step by step jeg burde sjekke ut. Takker så mye for all hjelp for dette gir en del frustrasjon altså.

 

Om jeg kommer på nett så går det så treigt atte, håper noen har noen smarte løsninger for å få fortgang på dette sirupnettet. Jeg har 20000/1000 linje fra Nextgentel.

Endret av waters2k
Lenke til kommentar

Er det flere her som sliter med å koble telefonen opp mot Wifi ? Det er et rent helvete å få den til å gå opp mot hjemmenettet mitt i hvertfall, hender jeg kommer inn og faller like fort ut igjen. Merkelig ? Samsung Jall og service slår til igjen. :)

Fungerer fint med hjemmenettverk, bortenettverk, kryptert nettverk, b-g-n nettverk og mobilnettverk her. Enten så er det din telefon det er noe feil med, ellers er det noe med nettverket ditt. Aldri hatt problem med å koble til nettet, MED MINDRE JEG HAR TASTET INN FEIL KRYPTERINGSNØKKEL!

 

Akkurat det samme her, og jeg bruker wirelessen MYE. Har du editert sovepolicyen for wirelessen waters2k? Kan muligens være noe der?

Jeg har ikke rørt noe spesielt egentlig, hva bør jeg editere og hvordan? Jeg er litt ukjent innstillinger på denne tlf siden jeg nettopp har fått den. :)

Lenke til kommentar

Er det flere her som sliter med å koble telefonen opp mot Wifi ? Det er et rent helvete å få den til å gå opp mot hjemmenettet mitt i hvertfall, hender jeg kommer inn og faller like fort ut igjen. Merkelig ? Samsung Jall og service slår til igjen. :)

Fungerer fint med hjemmenettverk, bortenettverk, kryptert nettverk, b-g-n nettverk og mobilnettverk her. Enten så er det din telefon det er noe feil med, ellers er det noe med nettverket ditt. Aldri hatt problem med å koble til nettet, MED MINDRE JEG HAR TASTET INN FEIL KRYPTERINGSNØKKEL!

 

Akkurat det samme her, og jeg bruker wirelessen MYE. Har du editert sovepolicyen for wirelessen waters2k? Kan muligens være noe der?

Jeg har ikke rørt noe spesielt egentlig, hva bør jeg editere og hvordan? Jeg er litt ukjent innstillinger på denne tlf siden jeg nettopp har fått den. :)

 

Hvis du går på Innstillinger -> Trådløst og Nettverk og velger Avansert, så kan du jo se om Sovepolicyen er satt til at den skal skifte innimellom, eventuelt gjør som jeg og sett den til aldri. Men det høres jo igrunnen ut som du har mest trøbbel med at det går utrolig treigt?

 

En annen mulighet er jo å rett og slett prøve en av de nyere firmwarene hvis du har litt kontroll på bruken av den? Hvis ikke blir det eventuelt å vente på en offisiell en og se om det muligens hjelper. Det kan jo tenkes at mobilen din har en defekt også, for jeg kan si relativt sikkert at dette ikke er ett kjent problem på XDA ihvertfall.

 

Jeg er relativt sikker på at jeg hadde en applikasjon som kunne ta flere på en gang, før oppdatering nummer tre...eller var det fire?

 

Men nå er jeg jammen ikke sikker.

 

jeg bruker appbrain, funker flott til å oppdatere applikasjoner

 

Hm, hvordan får du gjort det i appbrain?

 

 

Hvordan kvalitet blir det på bildene med denne mobilen? Mener jeg leste at det ikke fantes noe kameralys på den, og da valgte jeg den bort. Kameraet er litt viktig for meg.

 

Kvaliteten i dagslys, lyse rom og lignende er hva du kan forvente på en mobiltelefon, og jeg synes både bildene og filmene blir relativt bra. Eneste problemet er hvis det blir for mørkt, da er ikke Samsungen noe særlig.

Lenke til kommentar

 

 

jeg bruker appbrain, funker flott til å oppdatere applikasjoner

 

Hm, hvordan får du gjort det i appbrain?

 

Jeg trykker bare på sync with appbrain, da kommer det opp alle programmer som trenger oppdatering. SÅ velger jeg perform installs, og den tar deg gjennom alle installeringene.

 

Hm...Merksnodig. Det funka ikke sist gang jeg prøvde, men prøver igjen!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har prøvd å flashe telefonen til "I9000XWJM2"

Får det ikke til. Følger guiden på blog.ponsen.no slavisk.

Se på bildet under... Hva gjør jeg feil?

Om det har noen betydning bruker jeg win7 64bit.

695242.jpeg

 

Du har boota telefonen i rett modus? Og ikke koblet til kabelen før du har gjort det? Har du forresten innstallert Kies fra før? Slik at du har driverene for USB devicen?

Lenke til kommentar

Ja, bootet i download mode. som sagt, jeg fulgte guiden slavisk. Når jeg koblet telefonen til sto det at driverne ble initialert som det skal, det gikk dog veldig raskt? jeg har vært inne i kies en gang med telefonen og da begynte den å laste ned oppdateringer?? som hadde tatt mange timer, så jeg avbrøt... Etter det vil ikke kies starte.

 

Kan det ha fucked up driverne?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har prøvd å flashe telefonen til "I9000XWJM2"

Får det ikke til. Følger guiden på blog.ponsen.no slavisk.

Se på bildet under... Hva gjør jeg feil?

Om det har noen betydning bruker jeg win7 64bit.

695242.jpeg

Ser på bildet at Odin ikke får til å kommunisere med telefonen din via COM-porten.

Har du startet telefonen i Download mode som det står i steg 4 av guiden? Da skal det i såfall se slik ut:

post-586742-1277061944_thumb.jpg

Først når telefonen er i download mode, kobler du til kabelen. Altså, ikke koble telefonen med USB-kabelen før den er i download mode!

Dersom du har gjort dette riktig, skyldes det driver-problem. Jeg utførte flashingen fra en maskin med Windows 7 x64 bit (har innstallert driverene som er lenger før her i tråden og Kies, men vet ikke om det holder med bare Kies).

Edit: prøv DISSE driverene?

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...