Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hvordan er Touch Wiz i forhold Sense? Om noen av dere har vært borti HTC Sense. Er det mulig å bytte ut Wiz med Sense om man ikke er fornøyd isåfall? :)

 

Sense er bedre i min bok, men touch wiz er ikke så værst. Jeg har derimot gått for launcher pro, og lagt til litt widgets så det føles faktisk litt som en Sense.

 

Er det noen av dere som husker hvordan man fikk trådløst til å være på hele tiden, og ikke gå i pause når telefonen går i "dvale"? Jeg kunne ha bannet på at det var en Advanced under WiFi innstillinger på stock, men finner den ikke på JM2 :(

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen av dere som husker hvordan man fikk trådløst til å være på hele tiden, og ikke gå i pause når telefonen går i "dvale"? Jeg kunne ha bannet på at det var en Advanced under WiFi innstillinger på stock, men finner den ikke på JM2 :(

 

Det skal være under Advanced i wifi oppsettet. Er iallefall slik på min JG5.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som husker hvordan man fikk trådløst til å være på hele tiden, og ikke gå i pause når telefonen går i "dvale"? Jeg kunne ha bannet på at det var en Advanced under WiFi innstillinger på stock, men finner den ikke på JM2 :(

 

Det skal være under Advanced i wifi oppsettet. Er iallefall slik på min JG5.

 

Meh, den ser ut til å være bortevekk i JM2. :(

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som husker hvordan man fikk trådløst til å være på hele tiden, og ikke gå i pause når telefonen går i "dvale"? Jeg kunne ha bannet på at det var en Advanced under WiFi innstillinger på stock, men finner den ikke på JM2 :(

 

Det skal være under Advanced i wifi oppsettet. Er iallefall slik på min JG5.

 

Meh, den ser ut til å være bortevekk i JM2. :(

Er ikke det hos meg? Wifi --> Avansert --> Sovepolicy

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som husker hvordan man fikk trådløst til å være på hele tiden, og ikke gå i pause når telefonen går i "dvale"? Jeg kunne ha bannet på at det var en Advanced under WiFi innstillinger på stock, men finner den ikke på JM2 :(

 

Det skal være under Advanced i wifi oppsettet. Er iallefall slik på min JG5.

 

Meh, den ser ut til å være bortevekk i JM2. :(

Er ikke det hos meg? Wifi --> Avansert --> Sovepolicy

Hm, finner den ikke hos meg under Innstillinger -> Trådløs og og nettverk -> Wifi innstillinger ihvertfall.. Kan det være fordi jeg har disablet TouchWiz og lagt inn Launcher Pro istedet..?

Lenke til kommentar

Jeg fant!

 

Innstillinger -> Trådløs og nettverk -> Meny knappen -> Avansert :)

 

Bare hakket bedre gjemt.

Er det ikke der den alltid har vært? :p

 

Ikke på stock firmware. Da ligger den relativt åpen mener jeg. Altså, du kan skippe den Menyknapp biten ^^

 

Venter bare på SD-kortet mitt nå fra komplett, så er alle gode ting! Brevpost, to-fire dager antar jeg...Så enten i morra, eller på mandag.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Hm, vil ha en root explorer...

 

Ooog, med marketenableren så får jeg både det og p0rr. ;)

 

Forøvrig sliter jeg litt med å få telefonen tilgjengelig på PCen etter at jeg innstallerte JM2 og Launcher Pro. Noen andre som sliter med det samme? Hverken som masselagringsenhet, eller via Kies.. Begynner å bli smått frustrerende... Disabler jeg Launcher Pro som standard, funker det helt fint... Merksnodig.

 

Så jeg har sittet her og putlet med å lage gmail kontakter for alle i listen på telefonen, hentet bilder fra facebook og det hele..produktiv natt ;)

 

Theo: Nå spiller den forøvrig av alle MKV filene jeg har kasta mot den :) Det er med JM2.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Tips til de som trenger minnekort til HD Video opptak / avspilling:

 

Den er "offisielt" klasse 2 på pakningen, men fungerer veldig bra til avspilling av hd video og opptak.

 

SanDisk MicroSDHC Mobile Ultra 16 GB

http://old.prisguide.no/product.php?productId=109408&cat_id=256

 

Jeg fikk tak i et 16 gb sandisk (class 2) til drøyt 200, funker fett til video osv.

 

Kjøpte meg ett Topram class 4 fra ebay. 210kr. Fungerer fint til det meste :)

Lenke til kommentar

Flasher nå til JM2 fra JG3.

 

Bruker 512 PIT og uten Repartisjon, en kar i XDA forumet som sier han jobber for samsung, mente at repartisjonering kunne ødelegge telefonen. (Selv om jeg ikke vet om man kan stole på at han faktisk jobber for samsung)

 

Pew, der boota den opp :)

 

På tide med litt testing.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Tips til de som trenger minnekort til HD Video opptak / avspilling:

 

Den er "offisielt" klasse 2 på pakningen, men fungerer veldig bra til avspilling av hd video og opptak.

 

SanDisk MicroSDHC Mobile Ultra 16 GB

http://old.prisguide.no/product.php?productId=109408&cat_id=256

 

Jeg tror følgende om dette:

 

Det er opptaksaspektet som er det kritiske da skrivehastigheten alltid er mye lavere enn lesehastigheten. I tillegg har nok mange testet dette på en ufullstendig måte og tenker ikke over at digitalt opptak med lite forandringer i bildet krever mindre skrevet informasjon til mediet. Ergo, panorer mye samt hurtig og skyt scenarioer hvor mye skjer som skummende hav eller vaiende bjørketrør på nær avstand osv. så vil du nok se at opptakene blir dårligere ift. om den rakk få med seg mer informasjon i opptaket.

 

Hvor mye informasjon den får med seg i opptaket er nok relatert til skrivehastigheten til mediet slik jeg ser digitalt opptak alltid har fungert. (spesielt ift. hvordan video komprimeres).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg en Galaxy S for noen dager sider fra tele2 webshoppen og fikk beskjed om at de fikk den på lager i midten av august.. plutselig kom den i posten i dag. Dette blir en herlig helg! Nå er det bare det å finne ut hvordan jeg bruker denne tingen.. aldri prøvd en touch screen mobil før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...