Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Til de som har problemer med batteriet etter flashing med ODIN:

 

Fant dette på XDA:

 

After flashing Odin several times (through trial and error) i noticed that my battery depletes or empties allot faster than before.

 

after doing some research it became apparent that the phone is not displaying the correct battery level. To solve this i had to wipe the battery stats after fully discharging and fully charging it to show the correct battery levels.

 

1) Charge the battery to full till you get the full battery message

2) Use the phone till it is totally empty (stops turning on)

3) Charge again to full till you get the message again

4) Download and install a terminal shell application from the market

5) Enter the following "su" press enter

6) Enter the following "rm /data/system/batterystats.bin" press enter

 

Best to Preform steps 4-6 while in charger

 

PS: Man må være root for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å returnere SGS til forhandler.

 

Hovedårsak til retur er ubrukelig GPS. Utenom GPS er også treghet en medvirkende årsak til retur. Når det samme Excel dokumentet åpnes umiddelbart av HTC HD Mini og SGS trenger 3-4 sekunder, er der noe som ikke stemmer.

 

Har sendt mail til Samsung Support for 14 dager siden, har fått svar "We have escalated this on to the right department and we will contact you as soon as possible".

 

Leting rundt på diverse forumer etter en GPS løsning gir ikke noe svar på om det er soft eller hardware relatert problem. Alle uoffisielle Firmware upgrades har ikke løst problemet med GPS, t.o.m. JM2. Ettersom der ikke er noen klar formening om dette er et soft eller hardware problem, vil jeg ikke prøve med uoffesielle FW og rooting p.g.a. garanti.

 

Slik som tilstanden er nå, må jeg ha med meg WM telefonen uansett. Om SGS ligger hjemme eller hos Samsung spiller ingen rolle.

 

Edit:

Bare for å avklare. Jeg ønsker ikke å heve kjøpet. Ønsker heller ikke en annen type smartphone. Ønsker kun en SGS med fungerende GPS og med I/O som leverer i.h.t. spec.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestilt meg Samsung Galaxy S, fra Elkjøp's nettbutikk til 4495,- :)

 

Gleder meg som en liten unge nå! Håper jeg blir fornøyd! Har allerede lest størsteparten av denne tråden her.

 

Valgte å ikke bestille minnekort foreløpig, da de var særs dyre på Elkjøp. Skaffer et 16gb kort seinere. Noen anbefalinger?

 

Og forresten, er det mulighet for å kjøpe noe form for beskyttelse til tlf i Norge? Tenker da i retning enten hard case eller silicon case. Spiller forsåvidt ikke så stor rolle, bare telefonen er beskyttet mot det verste av riper..

 

For SD kort, se posten over.

 

For Silicon case har jeg enda ikke funnet noe i Norge, men bestilte fra Korea.

Denne: http://english.gmarket.co.kr/challenge/neo_goods/goods.asp?goodscode=188916308

 

Kom etter ca 10 dager. Bestilte en svar og en hvit, de er veldig bra faktisk. Kom på ca 210kr totalt. Ingen moms/toll "problemer".

 

ICS-FD her på forumet bestilte også en slik case, han virket fornøyd med valget.

 

Har den case*n jeg også, annbefales, følger med screenprotector også. Jeg kjøpte den fra ebay.com.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å returnere SGS til forhandler.

 

Hovedårsak til retur er ubrukelig GPS. Utenom GPS er også treghet en medvirkende årsak til retur. Når det samme Excel dokumentet åpnes umiddelbart av HTC HD Mini og SGS trenger 3-4 sekunder, er der noe som ikke stemmer.

 

Har sendt mail til Samsung Support for 14 dager siden, har fått svar "We have escalated this on to the right department and we will contact you as soon as possible".

 

Leting rundt på diverse forumer etter en GPS løsning gir ikke noe svar på om det er soft eller hardware relatert problem. Alle uoffisielle Firmware upgrades har ikke løst problemet med GPS, t.o.m. JM2. Ettersom der ikke er noen klar formening om dette er et soft eller hardware problem, vil jeg ikke prøve med uoffesielle FW og rooting p.g.a. garanti.

 

Slik som tilstanden er nå, må jeg ha med meg WM telefonen uansett. Om SGS ligger hjemme eller hos Samsung spiller ingen rolle.

 

Edit:

Bare for å avklare. Jeg ønsker ikke å heve kjøpet. Ønsker heller ikke en annen type smartphone. Ønsker kun en SGS med fungerende GPS og med I/O som leverer i.h.t. spec.

 

Jeg skjønner deg meget godt, men er allikevel imponert at du faktisk har kylan nok til å si at du fortsatt ønsker en SGS. Det sier ganske mye om telefonen i seg selv synes jeg! :) Så håper virkelig du får fikset det.

 

Kan forøvrig nevne at min GPS fungerer strålende med JM2. Greit nok, den er ikke lik god som en standalone GPS og det er litt dill å faktisk få navigation til å virke..Men det funker allikevel.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestilt meg Samsung Galaxy S, fra Elkjøp's nettbutikk til 4495,- :)

 

Gleder meg som en liten unge nå! Håper jeg blir fornøyd! Har allerede lest størsteparten av denne tråden her.

 

Valgte å ikke bestille minnekort foreløpig, da de var særs dyre på Elkjøp. Skaffer et 16gb kort seinere. Noen anbefalinger?

 

Og forresten, er det mulighet for å kjøpe noe form for beskyttelse til tlf i Norge? Tenker da i retning enten hard case eller silicon case. Spiller forsåvidt ikke så stor rolle, bare telefonen er beskyttet mot det verste av riper..

 

For SD kort, se posten over.

 

For Silicon case har jeg enda ikke funnet noe i Norge, men bestilte fra Korea.

Denne: http://english.gmarket.co.kr/challenge/neo_goods/goods.asp?goodscode=188916308

 

Kom etter ca 10 dager. Bestilte en svar og en hvit, de er veldig bra faktisk. Kom på ca 210kr totalt. Ingen moms/toll "problemer".

 

ICS-FD her på forumet bestilte også en slik case, han virket fornøyd med valget.

 

Har den case*n jeg også, annbefales, følger med screenprotector også. Jeg kjøpte den fra ebay.com.

 

Hm, hvor fant du den på ebay? Jeg er ikke noe stor fan av å handle på sider jeg ikke klarer å lese :p Prøvde å bestille på gmarket, men det gikk rett til helsikken ^^

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Tips til de som trenger minnekort til HD Video opptak / avspilling:

 

Den er "offisielt" klasse 2 på pakningen, men fungerer veldig bra til avspilling av hd video og opptak.

 

SanDisk MicroSDHC Mobile Ultra 16 GB

http://old.prisguide.no/product.php?productId=109408&cat_id=256

 

Jeg fikk tak i et 16 gb sandisk (class 2) til drøyt 200, funker fett til video osv.

 

Kjøpte meg ett Topram class 4 fra ebay. 210kr. Fungerer fint til det meste :)

 

Måtte du betale moms og toll på en, eller slapp du?

 

Kunne noen linket meg et billig og raskt 16 gb minnekort, rundt 250 kr ? Klarer ikke å finne noe i den jungelen som kalles Ebay eller prisguiden

 

Hei, tok ca 8-9 dager før kortet kom i postkassa, bestilte dette:

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320527354150

 

Slapp toll og moms, kom rett i postkassa. Hadde ett slikt kort på Desiren og, så bestilt fra samme selger to ganger, veldig fornøyd.

 

Hei,

 

Bestilte akkurat et sånn kort. Dette er første gangen jeg har handla på Ebay.. Rett etter jeg betalte fikk jeg først melding fra selger om at betalingen var mottatt via paypal. Sekundet etter fikk jeg en annen mail hvor det stor følgende:

 

"

Please send me your postal address and payment. The following payment methods

are accepted: PayPal

 

 

If you want to mail your payment, please send it and include a copy of this

page to:

 

 

 

TOPRAM Technology, Inc

34420-A Fremont Blvd

Fremont, CA 94555

 

Thank you again for your purchase."

 

Hva skal det bety? Jeg har jo betalt!

Lenke til kommentar

Har problemer med å få kontakter over fra sim kort til telefonen, dvs. jeg får ikke opp kontakter når jeg skal ringe (ut). Men hvis jeg skal sende mail,sms osv så skriver jeg inn navn og den finner personen som da må ligge på sim-kortet.

 

1. Har lest om kopiering av kontakter i manualen, men når jeg går inn på in/export så får jeg kun opp SD kort som mulighet.

 

2. programer

-Yr.no vil ha telefonen tilkoblet og ikke bare via WIFI, da kommer det feilmelding som sier telefon i instilling flymodus som jeg bruker en del med kun trådløst nett på.

 

3.Kan en gardere seg at programmer ikke går via 3G men kun trådløst, synes menyen her er litt vanskelig.

Lese en plass at en skal og bør gå inn på hvert enkelt prog og sette sesifikasjoner.

 

4.GPS bruk ved rett ut av boks, dvs. ingen oppdateringer fikk vi ikke til å virke når vi i helga satt på toppen av Ullaføre demningen, noen tips eller applikasjoner som gir høyde og posisjon ?

Leser litt i tråden om problemer, men jeg slitter med å få oversikten ved er den virkelig slått på eller må jeg ha et eget apps for dette osv..........som kan vise høyde posisjon og evt. anntall sattelitter som er låst

 

 

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

1. Har lest om kopiering av kontakter i manualen, men når jeg går inn på in/export så får jeg kun opp SD kort som mulighet.

 

2. programer

-Yr.no vil ha telefonen tilkoblet og ikke bare via WIFI, da kommer det feilmelding som sier telefon i instilling flymodus som jeg bruker en del med kun trådløst nett på.

 

3.Kan en gardere seg at programmer ikke går via 3G men kun trådløst, synes menyen her er litt vanskelig.

Lese en plass at en skal og bør gå inn på hvert enkelt prog og sette sesifikasjoner.

 

4.GPS bruk ved rett ut av boks, dvs. ingen oppdateringer fikk vi ikke til å virke når vi i helga satt på toppen av Ullaføre demningen, noen tips eller applikasjoner som gir høyde og posisjon ?

Leser litt i tråden om problemer, men jeg slitter med å få oversikten ved er den virkelig slått på eller må jeg ha et eget apps for dette osv..........som kan vise høyde posisjon og evt. anntall sattelitter som er låst

 

 

Griffin

1. Hvis du skal ha kontaktene fra SIM-kortet over til telefonen gjør du følgende:

Åpne Kontakter -> "Meny-knappen" -> Mer -> Kopier kontakter -> Fra SIM-kort til telefon

 

2. Dette må du spørre utvikleren til yr.no programmet om (det finnes flere apps til yr.no, prøv ett av de andre?)

 

3. Søk etter "3g watchdog" på market! Fungerer ypperlig, og du kan skru av og på MMS, selv om 3G ellers skal være avslått.

 

4. Sjekk at GPS faktisk står på (jeg bruker strøm-styrings widgeten til dette - trykk og hold på hjemmeskjermen -> widgeter -> strømkontroll - på det midterste ikonet skal da være grønt hvis GPS er aktivert)

Lenke til kommentar

Hei!

Bare to kjappe spørsmål...

 

1) Er det noen som vet hvordan man kan skjule SIM-kontakter når man skal skrive sms og trykker på "ny melding" og velger "kontakter"? De er skjult i den vanlige kontaktlista mi, men dukker opp igjen i sms-kontaktlista.

 

2) Til dere som har flashet ny firmware, og dermed fått Swype på norsk: Fins det en grei løsning på hvordan man kan kan få bort autokorrekturen av "i" til "I"? Det er tydelig at noe er innstilt på engelsk her (selv om norsk språk er valgt). Litt kjedelig å måtte korrigere hver eneste "i" manuelt...

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Hvis det er en ting jeg skal trekke denne telefonen på, så er det batterikapasitet. Nå skal det sies at jeg har brukt den mer enn normalt, men jeg MÅ lade hver kveld..minst.

 

Merker meg forøvrig at CPUen "kun" kjører på 800 mhz. Noen av dere som har klokket den opp til 1 ghz? Og som vil fortelle litt om hvordan den føles da?

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

 

2) Til dere som har flashet ny firmware, og dermed fått Swype på norsk: Fins det en grei løsning på hvordan man kan kan få bort autokorrekturen av "i" til "I"? Det er tydelig at noe er innstilt på engelsk her (selv om norsk språk er valgt). Litt kjedelig å måtte korrigere hver eneste "i" manuelt...

 

Takker for alle svar!

 

Ingen autokorreksjon av i her på Swype. Firmware JM2

Lenke til kommentar

 

2) Til dere som har flashet ny firmware, og dermed fått Swype på norsk: Fins det en grei løsning på hvordan man kan kan få bort autokorrekturen av "i" til "I"? Det er tydelig at noe er innstilt på engelsk her (selv om norsk språk er valgt). Litt kjedelig å måtte korrigere hver eneste "i" manuelt...

 

Takker for alle svar!

 

Ingen autokorreksjon av i her på Swype. Firmware JM2

 

Snodig.. jeg kjører JM2 og jeg får også den autokorreksjonen. :/

Lenke til kommentar

Det var rart. Bare satte location og swype språk til norsk så var alt i orden.

 

PS: Testet GPS`n igår, og da fungerte den kun når jeg hadde på "Bruk trådløse nettverk"

 

Det var ganske overskyet, men fordet, den burde vel funka bra selv når bare "Bruk GPS satelitter" var aktivert?

 

Edit: Den korrigerte I hos meg og, var bare jeg som blinksa litt :/

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Det var rart. Bare satte location og swype språk til norsk så var alt i orden.

 

PS: Testet GPS`n igår, og da fungerte den kun når jeg hadde på "Bruk trådløse nettverk"

 

Det var ganske overskyet, men fordet, den burde vel funka bra selv når bare "Bruk GPS satelitter" var aktivert?

 

Ja, det har funket helt fint her med GPSen, selv om det har vært overskyet som bare juling, og regn. Innstaller GPS test f.eks og se om den finner satelittene. Husker jeg rett, så må du ha over 20 i signal fra minst 1 for at det skal fungere. Jo flere, jo mer presist blir det jo. Jeg har forøvrig ikke den "Bruk trådløse nettverk" greia aktiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...