Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste spørsmål da :!: Hvor fant du ny software, var inne på Kies i dag og der var ikke noen ny software. Kan du please forklare. Takker så mye :!: :!: :!:

Beklager for sent svar, kom nettopp hjem fra 10 timers vakt.

 

Oppgradere firmware på Samsung Galaxy S I9000 - se her for hvordan det gjøres steg for steg.

 

Roote Samsung Galaxy S I9000 - her er hvordan du rooter, dette har ingen hensikt om du ikke skal bruke ett program med su(peruser). (Vet du ikke hva jeg snakker om, er det ingen hensikt å roote).

 

 

##############

 

Nyeste firmware og Odin lastet ned - men er det noen som kan si hva slags innstillinger som må legges inn på nytt og hva disse innstillingene er (hvilke verdier osv)?

Jeg har Telenor abb., og da telefonen var ny, og jeg satt inn SIM kortet for første gang, ble alle innstillinger ordnet automatisk (både WAP, MMS, osv), og jeg trengte ikke å få tilsendt oppsett eller noe. Alt gikk av seg selv. Vil det ikke gjøre det når jeg har oppdatert til nyeste firmware og setter inn sim-kortet for første gang?

For meg var dette ikke tilfellet. Jeg måtte gjøre det manuelt.

Litt spent, for når jeg går inn på Telenor Mobils hjemmesider, er ikke Galaxy S en av modellene man kan få tilsendt automatisk oppsett til - og er litt redd for at ikke alt skal virke etter firmwareoppdateringen.

Det stemmer. Hvis du også leser alt som står på Telenors hjemmesider, ser du at smartphones ikke støtter automatisk oppsett, og viser videre informasjon om APN oppsett for PDA og Smartphones.

En "guide" med fremgangsmåte samt innstillinger etter installasjonen hadde vært supert!

Anyone?

Henviser til bloggen min for hvordan det ser ut på min SGS.

 

Jeg har i mine APN innstillinger satt både brukernavn og passord til dj, slik som telenor sin side sier. Er det ikke nødvendig å sette bruker og pass?

Som standard kom ikke min SGS med Telenor-abo innstilt med bruker og pass, fortsatte derfor med det oppsettet jeg hadde fra leverandør. Internett og MMS fungerer fint uten B&P. (bare husk å ta en omstart etter at innstillingene er lagt inn)

Lenke til kommentar

At når du setter telefonen i flymodus så vil den ikke lenger kunne benytte 3G, GPRS, EDGE. GSM eller noe av dette for å kontakte internett og bruke AGPS. Ergo burde det ikke være et problem med siste uoffisielle firmware :).

 

Har du prøvd å kjøre en tur med bilnavigasjon og telefonen i normal modus for å se hvordan det virker siden satelittmotakingen ser ut til å være bra?

Lenke til kommentar

At når du setter telefonen i flymodus så vil den ikke lenger kunne benytte 3G, GPRS, EDGE. GSM eller noe av dette for å kontakte internett og bruke AGPS. Ergo burde det ikke være et problem med siste uoffisielle firmware :).

 

Har du prøvd å kjøre en tur med bilnavigasjon og telefonen i normal modus for å se hvordan det virker siden satelittmotakingen ser ut til å være bra?

 

Alle de gangene jeg har brukt GPS'n har vært i normal modus, og det har ikke vært noe problem for meg, aldri mistet lock, utenom i tunnel, men har da fått lock med engang jeg har kommet ut av tunnelen. Til og med den ene gangen fikk jeg inn en telefon samtale på bluetooth, det gikk også knirkefritt.

 

Det kan virke som den siste firmware har gjordt noe med GPS'n, hvis andre som har eldre firmware sliter med GPS'n.

 

Vet ikke om gps program spiller noen rolle, men jeg bruker Copilot.

Lenke til kommentar

Vet ikke om gps program spiller noen rolle, men jeg bruker Copilot.

Dette vet ikke jeg heller, eneste GPS-program jeg har er Maps Navigation :p MEN har lest rundt i ulike forum på nettet og de fleste som har testet de ulike programmene som er tilgjengelige forteller at de opplever CoPilot som det beste og mest stabile GPS-programmet, og skal vist ha mye bedre "dekning" enn de andre programmene. De betalte skal generelt være bedre enn f.eks. Navigation, enn så lenge. ;)

Eneste negative jeg har hørt om CoPilot er at det ikke har norsk tale, ei heller tilgjengelig på Market.

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Tenkte å flashe telefonen nå, men for å være helt sikker, hva må jeg gjøre om det skulle skjære seg helt? Er det noe som vil forsvinne fra telefonen om jeg flasher?

 

Jeg fulgte denne guiden og det funket glimrende! :) Alt som du har installert vil forsvinne, siden telefonen vil gå tilbake til fabrikkinnstillingene.

Lenke til kommentar

Tenkte å flashe telefonen nå, men for å være helt sikker, hva må jeg gjøre om det skulle skjære seg helt? Er det noe som vil forsvinne fra telefonen om jeg flasher?

 

Jeg fulgte denne guiden og det funket glimrende! :) Alt som du har installert vil forsvinne, siden telefonen vil gå tilbake til fabrikkinnstillingene.

Tok du da backup? evt hvilket backup-program?

Lenke til kommentar

Tenkte å flashe telefonen nå, men for å være helt sikker, hva må jeg gjøre om det skulle skjære seg helt? Er det noe som vil forsvinne fra telefonen om jeg flasher?

 

Jeg fulgte denne guiden og det funket glimrende! :) Alt som du har installert vil forsvinne, siden telefonen vil gå tilbake til fabrikkinnstillingene.

Tok du da backup? evt hvilket backup-program?

 

Tok ikke backup, burde kanskje ha gjort det men jeg tok en sjangs.

Lenke til kommentar

ICS-FD:

I tunnel mister alle GPSer kontakt, så dette høres veldig bra ut :). Det er også Copilot jeg har på listen om det blir en Android telefon mens jeg håper på at TomTom snart skjerper seg og leverer til Android markedet også.

 

Jeg ville også ha Tomrom, men de har ingen planer med å lage til Android.

Lenke til kommentar

Har valgt Sygic på SGS. TomTom og Sygic skal i utgangspunktet ha kartbase fra samme leverandør, TeleAtlas.

 

Min standard Firmware SGS med Sygic "lagger" mye og er nesten ubrukelig til å navigere etter. Sygic henviser til Samsung GPS problemer vedrørende dette med "lagging".

 

Har CoPilot på en Windows Mobil (HTC HD Mini), liker ikke den norske språk oversettelsen ved tale og har valgt engelsk tale.

 

Edit: Har TomTom på en annen Windows Mobile (HTC Touch Pro). Skulle tro at når både Sygic og TomTom har kartbase fra TeleAtlas så skulle de vise gater likt. Sygic viser en feil i Tromsø. Langnestunnelen har et utløp i Vestregata. Sygic har koblet dette utløpet på Damsgate som ikke går i tunnellen.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Hmm, nå sliter den med å koble seg til Kies. Dette funka helt fint første gangen jeg prøvde, nå bare looper telefonen på: MTP applikasjon, initialiserer. teksten forsvinner og kommer tilbake igjen, igjen og igjen og igjen, men ingen connection til Kies :/

 

Win7 64bits.

 

Du må nok restarte telefonen, eventuelt også pc'en. PGA dette problemet gidder jeg ikke å bruke kies.

 

Ja, satt en time igår og restarta telefonen og pcn, og kjørte driver update via kies, og prøvde den samsung mtp drivern, reinstall av kies osv osv. Ingenting hjalp :/

 

Har valgt Sygic på SGS. TomTom og Sygic skal i utgangspunktet ha kartbase fra samme leverandør, TeleAtlas.

 

Min standard Firmware SGS med Sygic "lagger" mye og er nesten ubrukelig til å navigere etter. Sygic henviser til Samsung GPS problemer vedrørende dette med "lagging".

 

 

Har du testet å oppdatere til den google serverern, som nevnt tidligere?

Eller firmware oppgraderingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...