Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Totty:

I tillegg til å støtte divx, skulle den ikke tom. støtte mkv kontainer? Er ikke dette tilfelle alikevel? Ellers dårlig at den ikke kan downsample 6 kanalers lyd til stereo og at man der også må reencode. Man skulle ikke tro dette var et produkt sent i 2010.

 

 

Vel, dette med filer den ikke støtter må man ta med en klype salt da, Theo343. Selv har jeg ikke kommet over en eneste .avi (koda med xvid eller divx) som jeg ikke har kunnet spille av. Ei heller en eneste .mkv-fil, alle har spilt uten problemer.  Så "your milage may vary", alt kommer an på kodeken igrunn.

Har dog ikke sett noen filmer med 6.1 lyd, så det problemet har ikke dukket opp. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser her om at sgs ikke spiller av divx.

Fant en divx kode på mobil som skal registres. Kan det være noe som skal til??

Jeg hakke peil,men for dere som kan :p Så kan dere jo gi en tilbakemelding her om det er noe :D

 

Gå inn på, Om telefonen,juridisk inform.Lisensinnstillinger, divx

Lenke til kommentar
Android er mye bedre enn hva Nokia noen gang har klart

Et veldig mangelfult utsagn. Bedre på hva?

 

Apps, foreks, Symbian har jo nesten ingen apps som er fornuftige, tro meg, jeg har prøvd mange, letet etter mye apps som andre har tilgjengelig på sine systemer.

Web leseren, treg.

Masse bugs i Symbian, som for meg endte med at foreks. at jeg ikke kunne svare samtaler, måtte restarte telefon.

Selv om Nokia kom med oppdateringer, ble aldri mine telefoner veldig mye bedre enn de var når jeg kjøpte de.

GPS på Nokia/symbian, treg og lite pålitelig, mister GPS lock i bil, veldig plagsomt.

Prøv å les PDF, office dokumenter på Symbian (Nokia N95 og N97), er helt håpløst iallefall for meg, alt for tregt til det bruket.

 

Mulig Nokia var/er bedre på exchange, men det betyr lite for meg, da jeg ikke bruker det.

 

Disse erfaringer kommer ut fra bruk av Nokia N95 8GB og Nokia N97.

Mulig jeg har formulert meg dårlig når jeg sa at Nokia/Symbian er mye dårligere enn Android, men jeg snakker utifra mine siste telefoner, og det er mulig at dette kan være hardware relaterte problemer.

 

Jeg kommer ikke på mer i farten...

 

Dette var litt offtopic, men spørsmålet ble stilt, og jeg måtte svare på det :cool:

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Har en Galaxy S som jeg ikke bruker. Mitt behov dekkes foreløpig kun av Windows Mobile. Galaxyen er et leketøy og forsøkskanin.

 

Android telefonene med høye specs må vel sammenlignes med en sportsbil. Må tilpasses førers ønske og kunnskap, og direkte ubrukelig for mesteparten.

Jeg er ikke enig i den kommentaren. Man ser helt klart at aktører som Samsung, HTC osv. forsøker å appelere til den jevne mobilbruker som vil ha en heftig telefon. At de derimot har store svakheter er jeg helt enig i. Det er rett og slett for dårlig å lansere en rådyr telefon med så mange problemer og mangler. Riktignok er de ikke alene om det, men det betyr ikke at det er akseptabelt å få en megakraftig telefon som plages av lagging.

Dersom du forventer at første revisjon High Performance produkter funger perfekt rett ut fra boksen har du litt for høye forventninger. Slik som jeg ser det, så er de nye "High Performance" Androidene fra HTC, Samsung og Motorola noe man skal utvikle videre.

 

Samsung Galaxy S et perfekt objekt for tweaking og utforskning. Som en telefon for "Show Off" er ikke "Plastic Fantastic noe bra utgangspunkt.

 

Kan ikke si at Galaxy S er rådyr når man ser hva som er innmaten.

 

Har man et pessimistisk livsyn, da er alt bare ræva. Alt var så mye bedre før. Den gamle Nokia 2010 bare virket, aldri noe problem.

 

NB: Husk å ta høyde for Murphys lov..........

Lenke til kommentar

Husk at IOS hadde en del bugs og drawbacks når den først kom ut. Som noen andre her sa, vent på noen oppdateringer og Froyo så tror jeg denne telefonen vil være konge på haugen (selv om den er det nå, i mitt tilfelle).

 

Jeg kan også underskrive på at jeg ikke har merket en eneste fil den ikke har kunnet spille av. Har overført både .mkv og .avi (divx / xvid) uten problemer. Kjøpte også et 32gb minnekort som også fungerer til videolagring =)

Lenke til kommentar

 

[/

Android er mye bedre enn hva Nokia noen gang har klart

Et veldig mangelfult utsagn. Bedre på hva?

 

 

Apps, foreks, Symbian har jo nesten ingen apps som er fornuftige, tro meg, jeg har prøvd mange, letet etter mye apps som andre har tilgjengelig på sine systemer.

Web leseren, treg.

Nokia har en del apps, men det kan være android er bedre siden det er en åpen plattform.
Masse bugs i Symbian, som for meg endte med at foreks. at jeg ikke kunne svare samtaler, måtte restarte telefon.
Dette har jeg aldri opplevd annet enn på defekte Nokia telefoner jeg har byttet.
Selv om Nokia kom med oppdateringer, ble aldri mine telefoner veldig mye bedre enn de var når jeg kjøpte de.
Veldig mye bedre? Jeg synes oppdateringer alltid bragte merkbare forbedringer. Men noen ganger som med alle leverandører brakte de også nye bugs.
GPS på Nokia/symbian, treg og lite pålitelig, mister GPS lock i bil, veldig plagsomt.
Jeg bruker Nokia E51 til bilnavigering med installert TomTom Navigator og ekstern minisatelittmottaker (holux 1000) beste bilnavigeringen jeg noen gang har hatt via en telefon :). Og her er jo Android rett og slett elendig både med google og copilot utfra reviews jeg har lest. Viktig punkt for meg.
Prøv å les PDF, office dokumenter på Symbian (Nokia N95 og N97), er helt håpløst iallefall for meg, alt for tregt til det bruket.
Det kan godt være. Det lille jeg har lest via office verktøyene på Nokia E51 har vært greit nok for å titte, men jeg har aldri brukt den slik da det ikke er den type telefon.
Mulig Nokia var/er bedre på exchange, men det betyr lite for meg, da jeg ikke bruker det.
For meg som bruker telefon mye i jobb er det mye viktigere for meg å kunne lese mail via god exchange funksjonalitet enn å lese PDF dokumenter på telefonen. Ergo et meget viktig punkt Android vil miste kunder på.

 

Disse erfaringer kommer ut fra bruk av Nokia N95 8GB og Nokia N97.

Mulig jeg har formulert meg dårlig når jeg sa at Nokia/Symbian er mye dårligere enn Android, men jeg snakker utifra mine siste telefoner, og det er mulig at dette kan være hardware relaterte problemer.

 

Jeg kommer ikke på mer i farten...

 

Dette var litt offtopic, men spørsmålet ble stilt, og jeg måtte svare på det :cool:

For meg er det alltid et viktig comunity element å dele erfaringer med detaljer om hva man er fornøyd og misfornøyd med. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Har en Galaxy S som jeg ikke bruker. Mitt behov dekkes foreløpig kun av Windows Mobile. Galaxyen er et leketøy og forsøkskanin.

 

Android telefonene med høye specs må vel sammenlignes med en sportsbil. Må tilpasses førers ønske og kunnskap, og direkte ubrukelig for mesteparten.

Jeg er ikke enig i den kommentaren. Man ser helt klart at aktører som Samsung, HTC osv. forsøker å appelere til den jevne mobilbruker som vil ha en heftig telefon. At de derimot har store svakheter er jeg helt enig i. Det er rett og slett for dårlig å lansere en rådyr telefon med så mange problemer og mangler. Riktignok er de ikke alene om det, men det betyr ikke at det er akseptabelt å få en megakraftig telefon som plages av lagging.

Dersom du forventer at første revisjon High Performance produkter funger perfekt rett ut fra boksen har du litt for høye forventninger. Slik som jeg ser det, så er de nye "High Performance" Androidene fra HTC, Samsung og Motorola noe man skal utvikle videre.
Har jeg sagt at jeg forventer perfekt? Nei langt i fra, men her er det problemer som rett og slett vitner om en kraftig forhastet lansering.
Samsung Galaxy S et perfekt objekt for tweaking og utforskning. Som en telefon for "Show Off" er ikke "Plastic Fantastic noe bra utgangspunkt.
Mulig den er et perfekt objekt for tweaking og utforsking, men det er ikke hva salgsplakaten og markedsføringen av denne telefonen legger vekt på. Den svikter forløpig der den markedsfører seg sterkt og man kan bare håpe Android 2.2 retter opp i mye av dette ellers blir det stående som en hype for min del.
Kan ikke si at Galaxy S er rådyr når man ser hva som er innmaten.
Alle telefoner som ligger oppimot 5000,- og mer klassifiserer jeg som "rådyre" telefoner. Det er ingenting i veien med at disse koster penger, men da forventer man også vesentlig mer av kvaliteten.
Har man et pessimistisk livsyn, da er alt bare ræva. Alt var så mye bedre før.
Denne var bare merkelig og meget malplassert!
NB: Husk å ta høyde for Murphys lov..........
Du forholder deg mye til den? Jeg er mer i tankene "om noe kan feile, sørg for at det ikke skjer" i min linje arbeid. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Husk at IOS hadde en del bugs og drawbacks når den først kom ut. Som noen andre her sa, vent på noen oppdateringer og Froyo så tror jeg denne telefonen vil være konge på haugen (selv om den er det nå, i mitt tilfelle).

 

Jeg kan også underskrive på at jeg ikke har merket en eneste fil den ikke har kunnet spille av. Har overført både .mkv og .avi (divx / xvid) uten problemer. Kjøpte også et 32gb minnekort som også fungerer til videolagring =)

Vi snakker jo ikke om versjon 1.0 her, men snart versjon 3.0 :). Jeg har mange forhåpninger til Froyo (2.2) men om det er noen total kur tør jeg ikke håpe på ennå. Jeg har hatt lyst på SGS siden den først ble kjent, derfor er skuffelsen såpass stor nå.

 

Jeg har sittet på kjøpknappen flere ganger, men jo flere poster jeg leser i denne tråden jo mindre blir lysten. Dvs. jeg forstår at det alltid vil være mange utfordringer og problemer med forhastede telefonlanseringer (mobilmarkedet er mer preget av dette enn andre), men ved å kjøpe den nå er jeg redd skuffelsen blir stor, så jeg venter å ser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

kan legge til det samme som mange andre har gjort; Alle .avi filene jeg har testet har blitt spilt av i flott kvalitet uten problemer.

 

Angående tregheter i softwaret så merkes det innimellom om man har veldig mange apps som ligger å kjører i bakgrunnen, men en tur innom task killer løser ofte problemet utmerket. Jeg har, som noen andre her stor tro på at laggingen kan forbedres mye ved oppdateringer. Husk at Android 2.1 bare har 256 MB til bruk mens 2.2 vil kunne utnytte hardwaret til SGS forhåpentligvis på en enda bedre måte når man kan bruke alle de 512 MB som finnes.

 

Til Theo343, hold deg on-topic og heller kom tilbake til denne tråden om du vurderer Galaxyen istedenfor å hele tiden slenge ut om hvorfor du ikke kjøper den.

Btw så synes ikke jeg 4000 kr. klassifiseres som "Rådyrt". Hva er iPhone da?

Endret av Mata-
Lenke til kommentar
Til Theo343, hold deg on-topic og heller kom tilbake til denne tråden om du vurderer Galaxyen istedenfor å hele tiden slenge ut om hvorfor du ikke kjøper den.

Den må du utbrodere bedre! Jeg har da som alle interessenter av telefonen lov å delta i tråden.

Selv de som ikke er interessert i telefonen må få lov å delta. For en merkverdig "ovenfra-ned" sensurholdning!

 

4000,-? Nå snakker du barnslig svada. Vis meg hvor den koster nøyaktig 4000,-! Og ja uten abbonement, forhandler eller personalrabatt. Eller bedre, la slik tøysesnakk ligge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Til Theo343, hold deg on-topic og heller kom tilbake til denne tråden om du vurderer Galaxyen istedenfor å hele tiden slenge ut om hvorfor du ikke kjøper den.

Den må du utbrodere bedre! Jeg har da som alle interessenter av telefonen lov å delta i tråden.

 

Selv de som ikke er interessert i telefonen må få lov å delta. For en merkverdig "ovenfra-ned" sensurholdning!

 

4000,-? Nå snakker du barnslig svada. Vis meg hvor den koster nøyaktig 4000,-! Og ja uten abbonement, forhandler eller personalrabatt.

Du må gjerne interessere deg i telefonen, men unødvendig å begynne å diskutere om Android og Symbian.

 

Barnslig svada? Gå inn på telenor, kjøp med abb. Telenor Super. Totalpris 4026 kr. Evt. Djuice, enda litt billigere.

Lenke til kommentar
Theo343: Jeg bruker Nokia E51 til bilnavigering med installert TomTom Navigator og ekstern minisatelittmottaker (holux 1000) beste bilnavigeringen jeg noen gang har hatt via en telefon . Og her er jo Android rett og slett elendig både med google og copilot utfra reviews jeg har lest. Viktig punkt for meg.

Jeg er ikke i tvil om at denne løsningen er bra. Men mitt tidligere sitat om GPS gjelder den innebygget løsningen i Nokia.

 

Jeg bruker Copilot på min SGS, og den fungerer veldig bra. Jeg har lock i løpet av ca. 5-10 sekunder, og gps'en klarer å guide meg til der jeg ønsker, med mindre problemer ved kryssing under bru eller lignende da, den noen ganger tror jeg er på brua, og ikke under.

 

Igjen sammenligner jeg mot N97 med Nokia Maps, som jeg nevnte tidliger mistet lock hele tiden ved bruk i bil, og brukte opp til flere minutter for å få lock.

 

Til slutt vil jeg si at jeg bruker TomTom som gps i privat bil, da den er bedre enn mobil gps. Mobil gps bruker jeg stortsett i firmabilen, da jeg noen ganger trenger å vite hvor jeg skal.

 

NB, jeg bruker ikke stock firmware, mulig dette har noe å si på telefonen/gps, selv om mye tyder på at nyere firmware ikke fikser eventuelle gps problemer. Dette kan man lese om på XDA forum.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Nå mistenker jeg deg for å være blind. Det var ikke jeg som begynte den diskusjonen.

Jo det var det faktisk...

Så da går vi over til å heller diskutere SAMSUNG GALAXY S.

 

Er det noen flere som har det slik at den vanlige mail-appen noen ganger ikke sjekker seg selv? Må som oftest inn å oppdatere selv, selv om den skal gjøre det av seg selv... :hmm:

Endret av Mata-
Lenke til kommentar

 

Har man et pessimistisk livsyn, da er alt bare ræva. Alt var så mye bedre før.
Denne var bare merkelig og meget malplassert!
NB: Husk å ta høyde for Murphys lov..........
Du forholder deg mye til den? Jeg er mer i tankene "om noe kan feile, sørg for at det ikke skjer" i min linje arbeid.

@ Theo343

Les et par av dine egne innlegg så skjønner du hva jeg mener....

For å si det med noen ord fra Kellys helter, "Negative vaves, negative vaves....."

 

Forholder meg til Murphys lov ved la SGSen være et leketøy og forsøkskanin.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Jeg er "litt" utålmodig når jeg skriver meldinger, og mobilen velger jo neste ord den TROR jeg skal skrive. Jeg ser ikke på skjermen, og det blir mye rart... Er det dette som heter prediktiv? Syns å huske å ha sett det et sted, men finner ikke ut hvor jeg evt kan få skrudd det av...

Lenke til kommentar

Jeg er "litt" utålmodig når jeg skriver meldinger, og mobilen velger jo neste ord den TROR jeg skal skrive. Jeg ser ikke på skjermen, og det blir mye rart... Er det dette som heter prediktiv? Syns å huske å ha sett det et sted, men finner ikke ut hvor jeg evt kan få skrudd det av...

Innstillinger -> Lokalitet og tekst -> Samsung-tastatur -> Huk bort "XT9"

 

(Innstillinger -> Lokalitet og tekst -> Samsung-tastatur -> XT9 avanserte innstillinger -> Prediktiv skriving

dette er vel hva du søker, men tror ikke det gir den effekten du er ute etter..)

Lenke til kommentar

Nå mistenker jeg deg for å være blind. Det var ikke jeg som begynte den diskusjonen.

Jo det var det faktisk...

Det blir ikke mer rett bare fordi du påstår det hardnakket. Nei.

 

ICS-FD:

Enig i dine siste betraktninger der. Derfor jeg sverger til TomTom også på mobiler når de brukes til bilnavigering. Og det er helt klart at satelittmottakere i mobiler er av veldig varierende kvalitet.

 

Jamm:

Jeg vet meget godt hva jeg sier og jeg er ikke redd for å kritisere ting jeg ikke liker ved en telefon jeg har vurdert å kjøpe. Derimot er det vel heller motsatt at en del plasserer seg i en merkverdig lykkerus og nekter å se problemene med telefonen. Gudskjelov er det mange ærlige sjeler her som gir oss riktige tilbakemeldinger som er gull verdt for oss som ikke har råd til å sitte med 2 dyre telefoner samtidig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Samsung Apps har kun 5 apps tilgjengelig via tlf? Jeg kan oppdatere og innstallere alle, med unntak av ASPHALT 5 hvor det popper opp "nettverk ikke tilgjengelig" noen som vet hva det betyr?

 

Virker som kies bare støtter Samsung Wave, når det gjelder å skaffe apps fra kies. Kjipt siden NFS shift er gratis der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...