Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk denne i dag og jeg synes skjermen har et svakt blåskjær når det skal være hvitt.

Er det flere med dette problemet?

 

Dette er nok en av svakhetene med Super Amoled. På nettleseren ser man det best, men jeg tenker ikke noe over det, da jeg ikke har en Iphone jeg kan sammenligne med, så for meg er det hvitt. :thumbup:

 

Men svart derimot, der er vel ingen over, ved siden av Super Amoled.

Lenke til kommentar

Til de med GPS trøbbel: http://www.pochoblog.com/2010/07/20/fix-to-the-samsung-galaxy-s-gps-problem/

 

Jeg gjorde dette selv i dag, men har ikke testa om det faktisk er bedre eller ikke enda.

 

Edit: Fikk GPS lock inne i huset(ved vinduet), det har ikke skjedd før :)

 

Løsningsforslaget...

Turn Flight Mode on

Dial *#*#1472365#*#* which brings up the firmware menu

Under Application Settings change Operation Mode to MS Based

Under SUPL/CP Settings change the Server & Port to supl.google.com (no “www”) and 7276 respectively

Reboot

Turn Flight Mode off

Ahh! My buyers remorse has vanished and I love this phone again.

In case you need to restore the default settings, they are:

Operation Mode: Standalone

Server: www.spirent-lcs.com

Port: 7275

I hope this works for you.

Det eneste man gjør her er å endre en URL til en internett side og et portnr. Hvorfor skal en satelittmottaker trenge noe slik i det hele tatt?

 

Etter å ha sjekket litt er dette en "google location server". Hmm så dette er en kvasi GPS løsning som må bruke internett for å klare å få tilfredstillende kobling mot navigasjonssatelitter?

GPS Lock Taking Too Long? Try Google Location Server supl.google.com

 

EDIT:

Etter å ha sjekket ennå mer kalles denne teknikken "Assisted GPS", som hovedsaklig er laget for tilfeller hvor man har veldig dårlig dekning mot satelittene. Ergo tyder det på at SGS har en meget dårlig satelittmottaker som alltid krever assisted GPS for å fungere.

Assisted GPS

http://www.ehow.com/how-does_4965061_gps-work-mobile-phones.html

gps-work-mobile-phones-3.1-120X120.jpg

 

In order for a GPS device to work, there must be a clear line of sight between the receiver and the sky. As this is not always the case, it's not uncommon for no signal information, or inaccurate signal information to travel between satellites and receiver devices. Using your mobile phone inside a building, beneath trees, or nearby a tall building may cause these problems to occur. Assisted GPS is an improved technology that utilizes a cellular network's assistance server which is connected to a reference network. Through the use of cell towers, a phone relays satellite signal information to the server. These servers are able to process incoming data at much higher rates than GPS receivers, so information is transmitted quicker, and is typically more accurate than what a receiver can relay on its own.

 

 

Read more: How Does GPS Work on Mobile Phones? | eHow.com http://www.ehow.com/how-does_4965061_gps-work-mobile-phones.html#ixzz0uF1sCAA4

Mulig er satelittmottakere like dårlige i alle telefoner, men jeg må si meg litt skuffet over det faktum. Jeg har aldri behov for dette under bilnavigasjon med min lille batteridrevne Holux 1000 satelittmottaker som jobber med bluetooth mot mobilen.

 

 

Spørsmålet til SGS eiere blir da:

Kan man deaktivere den interne satelittmottakeren fullstendig og heller be den snakke over Bluetooth mot eks. en enhet som Holux 1000?

 

Om det er mulig (som på en del andre telefoner) vil man jo også spare en del batteri på telefonen da Bluetooth neppe bruker mer strøm enn både internett tilkoblinger og å bruke intern satelittmottaker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg tilgang til å bruke Swype?

Har nyeste firmware og har satt swype til norsk. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får tilgang til å få brukt det :hmm:

 

Hvordan har du fått swype på norsk, jeg finner ikke norsk på min. Vil veldig gjerne få vite hvordan du har fått det , jeg vil også få brukt swype :yes:

 

 

Edit: Feil på nettsiden derfor kommer dette to gr.

 

Lastet inn den nyeste firmware på telefonen. Er enkelt og raskt å gjøre det. Men alle innstillinger forsvinner.

 

 

Neste spørsmål da :!: Hvor fant du ny software, var inne på Kies i dag og der var ikke noen ny software. Kan du please forklare. Takker så mye :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Slik AGPS er jo det samme i alle mobiltelefoner da.. Samme opplegg på min gamle Nokia N97 og Nokia N95. Det er sånn det fungerer. Det fungerer uten, men da kan det gå tregere. Det fungerer med, gjerne kjappere. 

 

Stor sjanse for at GPS-mottakere i mobiltelefoner er svakere og mindre nøyaktige enn dedikerte GPS-håndsett, ja - men så skal de dedikerte også ha det og da, de er jo dedikert til den jobben.

 

Selv er jeg fornøyd med min GPS, rask nok og nøyaktig nok til mitt bruk. Hovedsaklig SportyPal, da jeg ikke navigerer etter noe som krever datatrafikk for å laste ned kart. Der savner jeg Nokia Maps, hvor hele land og kontinenter kunne forhåndslagres på mobilen.

 

 

Lenke til kommentar

zyrex:

Så det betyr at lock problemet til SGS rett og slett var pga. dårlige servere Samsung hadde programmert i enheten og når man byttet til google sine egne servere fungerte den etter hensikten.

 

Ikke tillitsvekkende av samsung, men helt akseptabelt så lenge man finner en løsning som fungerer :)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg tilgang til å bruke Swype?

Har nyeste firmware og har satt swype til norsk. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får tilgang til å få brukt det :hmm:

 

Hvordan har du fått swype på norsk, jeg finner ikke norsk på min. Vil veldig gjerne få vite hvordan du har fått det , jeg vil også få brukt swype :yes:

 

 

Edit: Feil på nettsiden derfor kommer dette to gr.

 

Lastet inn den nyeste firmware på telefonen. Er enkelt og raskt å gjøre det. Men alle innstillinger forsvinner.

 

 

Neste spørsmål da :!: Hvor fant du ny software, var inne på Kies i dag og der var ikke noen ny software. Kan du please forklare. Takker så mye :!: :!: :!:

Den firmware jeg har lagt inn er uoffisiell og derfor dukker den ikke opp i Kies.

Du finner alle firmwares og info på http://www.samsung-firmware.webs.com/ Her finnes også link til programmet ODIN som brukes for å legge inn ny firmware.

 

Jeg brukte dog en PIT-fil som endte på 512 og ikke 513 som ligger på denne siden. Dette p.g.a at enkelte ikke klarte i legge inn ny firmware når de brukte 513. Du finner 512-filen og mye info på xda-developers.

Husk på at når du holder på med dette er det på egen risiko.

Skal dog være meget uheldig om noe skulle gå galt med dette.

Lenke til kommentar

zyrex:

Så det betyr at lock problemet til SGS rett og slett var pga. dårlige servere Samsung hadde programmert i enheten og når man byttet til google sine egne servere fungerte den etter hensikten.

 

Ikke tillitsvekkende av samsung, men helt akseptabelt så lenge man finner en løsning som fungerer :)

 

Jeg tok å skrudde min telefon i flymodus, altså da skulle jeg bruke en evighet på å få lock etter hva jeg leser om disse GPS problemene, men jeg rakk ikke å komme meg fra stua ut på terrasse, før jeg hadde lock i Copilot.

 

Jeg har ikke tuklet med dette *#2334655426# (GPS oppsett) greiene fordi jeg ikke vil ødelegger for meg selv, da min telefon faktisk ikke har noe problemer med GPS funksjonen.

 

Konklusjonen min blir at det ikke er forskjell for meg om min telefon står i vanlig modus eller flymodus, når det gjelder tiden for å få gps lock.

Lenke til kommentar

zyrex:

Så det betyr at lock problemet til SGS rett og slett var pga. dårlige servere Samsung hadde programmert i enheten og når man byttet til google sine egne servere fungerte den etter hensikten.

 

Ikke tillitsvekkende av samsung, men helt akseptabelt så lenge man finner en løsning som fungerer :)

 

Jeg tok å skrudde min telefon i flymodus, altså da skulle jeg bruke en evighet på å få lock etter hva jeg leser om disse GPS problemene, men jeg rakk ikke å komme meg fra stua ut på terrasse, før jeg hadde lock i Copilot.

 

Jeg har ikke tuklet med dette *#2334655426# (GPS oppsett) greiene fordi jeg ikke vil ødelegger for meg selv, da min telefon faktisk ikke har noe problemer med GPS funksjonen.

 

Konklusjonen min blir at det ikke er forskjell for meg om min telefon står i vanlig modus eller flymodus, når det gjelder tiden for å få gps lock.

Flymodus har ingenting med det å gjøre da :) Veit egentlig ikke hvorfor han ville ha oss til å sette den i flymodus før vi tukla, men. Men blir litt dumt å sette den i flymodus for å bruke den som GPS, da er det like greit å handle en dedikert GPS-enhet. 

Lenke til kommentar

Neste spørsmål da :!: Hvor fant du ny software, var inne på Kies i dag og der var ikke noen ny software. Kan du please forklare. Takker så mye :!: :!: :!:

Beklager for sent svar, kom nettopp hjem fra 10 timers vakt.

 

Oppgradere firmware på Samsung Galaxy S I9000 - se her for hvordan det gjøres steg for steg.

 

Roote Samsung Galaxy S I9000 - her er hvordan du rooter, dette har ingen hensikt om du ikke skal bruke ett program med su(peruser). (Vet du ikke hva jeg snakker om, er det ingen hensikt å roote).

 

 

##############

 

Nyeste firmware og Odin lastet ned - men er det noen som kan si hva slags innstillinger som må legges inn på nytt og hva disse innstillingene er (hvilke verdier osv)?

Jeg har Telenor abb., og da telefonen var ny, og jeg satt inn SIM kortet for første gang, ble alle innstillinger ordnet automatisk (både WAP, MMS, osv), og jeg trengte ikke å få tilsendt oppsett eller noe. Alt gikk av seg selv. Vil det ikke gjøre det når jeg har oppdatert til nyeste firmware og setter inn sim-kortet for første gang?

For meg var dette ikke tilfellet. Jeg måtte gjøre det manuelt.

Litt spent, for når jeg går inn på Telenor Mobils hjemmesider, er ikke Galaxy S en av modellene man kan få tilsendt automatisk oppsett til - og er litt redd for at ikke alt skal virke etter firmwareoppdateringen.

Det stemmer. Hvis du også leser alt som står på Telenors hjemmesider, ser du at smartphones ikke støtter automatisk oppsett, og viser videre informasjon om APN oppsett for PDA og Smartphones.

En "guide" med fremgangsmåte samt innstillinger etter installasjonen hadde vært supert!

Anyone?

Henviser til bloggen min for hvordan det ser ut på min SGS.

Lenke til kommentar

zyrex:

Så det betyr at lock problemet til SGS rett og slett var pga. dårlige servere Samsung hadde programmert i enheten og når man byttet til google sine egne servere fungerte den etter hensikten.

 

Ikke tillitsvekkende av samsung, men helt akseptabelt så lenge man finner en løsning som fungerer :)

 

Jeg tok å skrudde min telefon i flymodus, altså da skulle jeg bruke en evighet på å få lock etter hva jeg leser om disse GPS problemene, men jeg rakk ikke å komme meg fra stua ut på terrasse, før jeg hadde lock i Copilot.

 

Jeg har ikke tuklet med dette *#2334655426# (GPS oppsett) greiene fordi jeg ikke vil ødelegger for meg selv, da min telefon faktisk ikke har noe problemer med GPS funksjonen.

 

Konklusjonen min blir at det ikke er forskjell for meg om min telefon står i vanlig modus eller flymodus, når det gjelder tiden for å få gps lock.

Flymodus har ingenting med det å gjøre da :) Veit egentlig ikke hvorfor han ville ha oss til å sette den i flymodus før vi tukla, men. Men blir litt dumt å sette den i flymodus for å bruke den som GPS, da er det like greit å handle en dedikert GPS-enhet.

 

Enten så er det jeg som ikke er med her, eller så misforstår dere hva jeg mener.

 

Altså slik jeg forstår dette med GPS, så bruker telefonen base stasjonene med gps signalet for å få raskere lock, eller? Altså såkalt AGPS?

 

Hvis jeg skrur telefonen i flymodus, da har ikke telefonen mulighet for å finne base stasjoenene, da telefonen er "skrudd" av, eller stemmer ikke dette?

 

Så hvis jeg setter telefonen i flymodus og får gps lock innen 10-20 sekunder da kan det ikke være noe galt med telefonen min. Altså trenger jeg ikke å gå inn i noen skjulte gps menyer, for å forandre settingene.

 

Altså min telefon er ikke blitt tuklet med i noen form for skjulte settinger, kun oppgradert til siste uoffisielle firmware.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Neste spørsmål da :!: Hvor fant du ny software, var inne på Kies i dag og der var ikke noen ny software. Kan du please forklare. Takker så mye :!: :!: :!:

Beklager for sent svar, kom nettopp hjem fra 10 timers vakt.

 

Oppgradere firmware på Samsung Galaxy S I9000 - se her for hvordan det gjøres steg for steg.

 

Roote Samsung Galaxy S I9000 - her er hvordan du rooter, dette har ingen hensikt om du ikke skal bruke ett program med su(peruser). (Vet du ikke hva jeg snakker om, er det ingen hensikt å roote).

 

 

##############

 

Nyeste firmware og Odin lastet ned - men er det noen som kan si hva slags innstillinger som må legges inn på nytt og hva disse innstillingene er (hvilke verdier osv)?

Jeg har Telenor abb., og da telefonen var ny, og jeg satt inn SIM kortet for første gang, ble alle innstillinger ordnet automatisk (både WAP, MMS, osv), og jeg trengte ikke å få tilsendt oppsett eller noe. Alt gikk av seg selv. Vil det ikke gjøre det når jeg har oppdatert til nyeste firmware og setter inn sim-kortet for første gang?

For meg var dette ikke tilfellet. Jeg måtte gjøre det manuelt.

Litt spent, for når jeg går inn på Telenor Mobils hjemmesider, er ikke Galaxy S en av modellene man kan få tilsendt automatisk oppsett til - og er litt redd for at ikke alt skal virke etter firmwareoppdateringen.

Det stemmer. Hvis du også leser alt som står på Telenors hjemmesider, ser du at smartphones ikke støtter automatisk oppsett, og viser videre informasjon om APN oppsett for PDA og Smartphones.

En "guide" med fremgangsmåte samt innstillinger etter installasjonen hadde vært supert!

Anyone?

Henviser til bloggen min for hvordan det ser ut på min SGS.

 

Jeg har i mine APN innstillinger satt både brukernavn og passord til dj, slik som telenor sin side sier. Er det ikke nødvendig å sette bruker og pass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...