Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens! :) Da jeg (midlertidig) fjernet lagfixen på mobilen, og skulle laste ned 2.3.3, fant jeg ut at den var trukket tilbake. Uten lagfixen lægger telefonen som et h****. Noen som vet hvordan jeg får den tilbake (fjernet den ved å lage en mappe i voodo som het "disable_lagfix") er det bare å fjerne den mappa og restarte telefonen? Prøver å unngå bricking :p

 

Ja, det er bare å fjerne mappen og restarte, så kommer den tilbake.

 

Hehe, da virker det som at jeg har fucka opp hele mobilen :p er ikke sur på noen, tar alt på min egen kappe :p alt gikk bra, og robotdamen sa "lagfix enabled" eller noe i den duren. Men da selve telefonen skulle starte gikk alt skeis. Først stod den i et par minutter på skjermbildet hvor det står en stor "S" og "Galaxy S" under, før den gikk over til helt svart skjerm, samtidig som lysene på hver side av hjem-knappen lyste. slik har telefonen nå stått i vel 15 minutter, mens den gir fra seg en liten vibrasjon nå og da. Er telefonen bricka? er det game over nå? :p

Endret av Wormhouse
Lenke til kommentar

Jeg stusser over at Samsung har stoppet Gingerbread oppdateringen pga en feil i kamera funksjonen. Noen som har problemer med kamera?

Nesten så jeg lurer på om det er andre mindre feil Samsung ikke vil vi skal vite om. Samtidig sies det at det er Google som har beordret å stoppe Gingerbread oppdateringen.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Mitt kamera fungerer ihvertfall til å ta vanlige bilder :)

 

Positivt overrasket over at Samsung har fortsatt å oppdatere, var litt redd for at de kom til å droppe oppdateringene etter 6mnd. Nå skulle jeg bare ønske de begynte å bruke et bedre filsystem.

Lenke til kommentar

Mitt kamera fungerer ihvertfall til å ta vanlige bilder :)

 

Positivt overrasket over at Samsung har fortsatt å oppdatere, var litt redd for at de kom til å droppe oppdateringene etter 6mnd. Nå skulle jeg bare ønske de begynte å bruke et bedre filsystem.

 

Såvidt jeg vet blir det neppe noe nytt fil format på Galaxy S I9000, men den nye Galaxy S2 skal ha ext4 fil system.

Eller så må man roote osv for å få annet fil system.

Lenke til kommentar

Etter 2.3.3 er baklys på meny- og tilbakeknappen alltid på når skjermen er på. Noen som vet om det finnes en innstilling for å slå av dette? Irriterende når jeg ser på film...

 

Jeg har noe lignende det samme problemet. Jeg bruker Gentle Alarm og etter oppgradering lyser meny og tilbakeknappen konstant hele natta når jeg setter telefonen i dock .. visstnok en firmware bug ..

Lenke til kommentar

Etter 2.3.3 er baklys på meny- og tilbakeknappen alltid på når skjermen er på. Noen som vet om det finnes en innstilling for å slå av dette? Irriterende når jeg ser på film...

 

Jeg har noe lignende det samme problemet. Jeg bruker Gentle Alarm og etter oppgradering lyser meny og tilbakeknappen konstant hele natta når jeg setter telefonen i dock .. visstnok en firmware bug ..

 

Sliter også med dette, veldig irriterende. Håper det blir fikset ved neste oppdatering, da 2.2.1 ikke hadde dette problemet.

Lenke til kommentar

Det viker som om OTA er blitt aktivert. Fram til for noen dager siden fikk jeg bare en feilmelding (Connection error eller lignende) når jeg sjekket, men nå får jeg "No update available".

 

Sjekk her: Menu --> Settings --> About phone --> Software update --> Check for update

 

Hadde vært kozt om OTA fungerer ved neste oppdatering, så kan man velge bort Kies/Odin.

 

:thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Hadde du lastet ned XEE så hadde det ikke vært noe problem.

 

XEE=Skandinavia

 

NEE=Nederland

 

Flasher du TEN via Odin når den dukker opp, så er du tilbake til der du var.

 

Er du sikker på det? Jeg har NEE på min originale Galaxy S, kjøpt her i Norge... De andre på jobben som kjøpte senere fikk TEN. Var derfor jeg valgte NEE også, siden jeg har den på min.

 

Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg ser at jeg har blingset litt. Det er XEN som er Nederland. My bad.

Lenke til kommentar

må si at 2.3.3 er veldig bugga angpende strømmen.

den har blir Kraftig! verre på batteri.

etter bare 16 timer er batteriet dødt...

og android har rart nokk spist opp hele 61%!

musikken som jeg hørte på i fire timer tok bare 11%...

og skjermen som har vært mye på har bare tatt 4%...

detta er jo helt på jordet...

med 2.2.1 kunne jeg jo dure musikk i 5 dager før telefon nekta meg og starte musikkspilleren...

 

EDIT: Skriveleif døgner i natt.

Endret av CastleLord
Lenke til kommentar

må si at 2.3.3 er veldig bugga angpende strømmen.

den har blir Kraftig! verre på batteri.

etter bare 16 timer er batteriet dødt...

og android har rart nokk spist opp hele 61%!

musikken som jeg hørte på i fire timer tok bare 11%...

og skjermen som har vært mye på har bare tatt 4%...

detta er jo helt på jordet...

med 2.2.1 kunne jeg jo dure musikk i 5 dager før telefon nekta meg og starte musikkspilleren...

 

EDIT: Skriveleif døgner i natt.

Når man får slike enorme forskjeller etter oppgradering er det bare å ta en factory reset. Det er ikke hos 2.3.3 det ligger når jeg selv kan skilte med samme gode batteriytelsen som før. Er på 70% etter ett døgn og en time relativt flittig brukt. Om det var 2.3.3 som er synderen burde jeg også hatt slike rare verdier som du rapporterer. Første oppladingen min etter oppgradering var riktignok på trynet med batteriras på 10% i timen ned til gjenværende 20%. Der ble den stående "for evig". Andre oppladingen var ting normale igjen.

Lenke til kommentar

Da er jeg også på Gingerbread. FIksa romkitchen med JVB, bytta til cf-root-kernel og flasha ValleH oneycomb-theme over der. Fantastisk :)

Nå mangler jeg bare noen kule dock-ikoner!

 

Må rette meg selv litt her. Funka perfekt de første timene, men når jeg kom tilbake fra byen et par timer senere så nekta den å koble til PC'en og Mac'en med mass storage. Prøvd alt, debugging, mounte via CWM osv (det funka fint tidligere).

 

Det som også er litt weird er at når jeg kobler til USB, så popper den "Select to copy files balbla.." opp i notification bar, men når jeg trykker på Connect storage to PC så skjer det ingenting... ARRRRRRRRRRGH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...