Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

SuperOneClick fungerer ikke på Gingerbread.

Skal du roote følger du denne guiden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

 

Har gjort det et par ganger, så spør hvis dere lurer på noe :)

 

Hvilken fil skal lastes ned for å få root på GingerBread?

 

 

 

CF-Root-JPH-v1.0.zip (5.98 MB, 2554 views)

CF-Root-JPH-v1.1.zip (5.98 MB, 4639 views)

CF-Root-JPK-v1.1.zip (5.98 MB, 9634 views)

CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 2268 views)

CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 16164 views)

CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 2437 views)

CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 32448 views)

Endret av IngveR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er og delvis engelsk her og der - og jeg tok en full factoryreset via tre-knappers-kombo før oppdatering. Kanskje jeg må wipe igjen? Noen som har blitt kvitt engelsken?

 

Jeg tror det er en feil fra Samsungs side. Har bestemt meg for å kjøre engelsk språk på hele telefonen. Er så lei av dårlige oversettelser

 

Kjørte og engelsk (usa) over hele fjøla av den grunn du gjør. Så oppdaget jeg at den stykket opp telefonnumrene eks 111.111.11, ikke nøyaktig slik, men den satte i alle fall 2 punktum og mellomrom mellom NOEN telefonnumre. Dette fikk jeg opp eksempelvis når jeg skulle sende melding. Ble usikker på hvilken effekt dette har i det norske nettet, så jeg dro den over på norsk igjen - men det har kanskje ikke noe å si ...

 

Når jeg valgte Engelsk (UK) ser det ut til at problemet ble løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger litt hjelp her :) Ved hjelp av et under klarte jeg å laste ned Voodoo lagfix til telefonen, ved hjelp av Odin eller noe sånt :p Nå vil jeg laste ned Gingerbread, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fjerne lagfixen. Pcen jeg brukte da jeg lastet inn lagfixen ble ødelagt, og er dermed rebootet. Filene fra lagfixen eller rooten ligger dermed ikke der lenger. Hjelp, værsåsnill! :)

Lenke til kommentar

Har oppdatert en telefon med TEN til NEE 2.3.3. Det fungerer helt fint, ingen problem.

 

Men når jeg starter Kies, så sier den naturlig nok at den ikke kan oppdatere denne telefonen. Er det noen vei tilbake til TEN senere, eller er vi nå låst til å oppgradere telefonen via Odin hver gang? (forsåvidt ingen problem, bare lurer).

Lenke til kommentar

Heisann. Hvilke produktkoder har 2.3.3 kommet til? Xee og nee. Men ikke ten? Hvordan får jeg oppdatert med kies til 2.3.3 når jeg la inn js7 xee med odin?

 

2.3.3 har ikke kommet til TEN nei, kommer til operatørlåste i uke 19 ref. mitt innlegg lenger opp.

 

Kies vs Odin er litt det jeg lurer på også. La inn 2.3.3 med Odin på en telefon med 2.2 TEN..

Lenke til kommentar

Hmm.. Først så viste Kies at jeg kunne oppgradere. Men tok først en sikkerhetskopiering, og etter det sier kies at jeg har siste versjon innstallert (JS8 2.2.1). Why? Kanskje prøve via Odin..

 

Og så et annet spørsmål som jeg har stillt tidligere men ikke fått ordentlig svar. Kan noen hjelpe til med å finne en gammel original norsk firmware/software til en annen enldre telefon som jeg har oppgradert med Odin for lenge siden?

Skal levere fra meg denne telefonen og vil ikke levere en tlf. som ikke er "original" ift. garanti og fremtidige oppdateringer via kies..

 

EDIT:

Dvs. hvilken fil kan jeg velge f.eks. fra samfirmware.com for å få "original" norsk telefon??? 2.1, 2.2 spiller ingen rolle..

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Forrige gang jeg rootet og la inn lagfix, brukte jeg denne guiden. Nå vil jeg oppdatere til 2.3.3, ved å bruke denne kernelen med disse filene.

Hvordan fjerner jeg lagfixen? Starter jeg bare i recoverymode og fjerner zipfilen derifra?

Og når jeg har gjort det, er det bare å legge inn de filene jeg har lastet ned og legge de inn på telefonen fra Odin? Hva med ny lagfix?

Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger litt hjelp her :) Ved hjelp av et under klarte jeg å laste ned Voodoo lagfix til telefonen, ved hjelp av Odin eller noe sånt :p Nå vil jeg laste ned Gingerbread, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fjerne lagfixen. Pcen jeg brukte da jeg lastet inn lagfixen ble ødelagt, og er dermed rebootet. Filene fra lagfixen eller rooten ligger dermed ikke der lenger. Hjelp, værsåsnill! :)

 

Gå inn i filutforskeren, velg mappen "Voodoo" og lag en mappe som heter "remove lagfix". Deretter starter du telefonen på nytt. Du får da en robotstemme som forklarer hvor du er i prosessen.

Lenke til kommentar

Min er og delvis engelsk her og der - og jeg tok en full factoryreset via tre-knappers-kombo før oppdatering. Kanskje jeg må wipe igjen? Noen som har blitt kvitt engelsken?

 

Jeg tror det er en feil fra Samsungs side. Har bestemt meg for å kjøre engelsk språk på hele telefonen. Er så lei av dårlige oversettelser

 

Kjørte og engelsk (usa) over hele fjøla av den grunn du gjør. Så oppdaget jeg at den stykket opp telefonnumrene eks 111.111.11, ikke nøyaktig slik, men den satte i alle fall 2 punktum og mellomrom mellom NOEN telefonnumre. Dette fikk jeg opp eksempelvis når jeg skulle sende melding. Ble usikker på hvilken effekt dette har i det norske nettet, så jeg dro den over på norsk igjen - men det har kanskje ikke noe å si ...

 

Når jeg valgte Engelsk (UK) ser det ut til at problemet ble løst.

 

Jepp, det gjorde det. Da bruker jeg engelsk (UK) til Samsung evt slipper en fix på dette. Irriterende når det hverken er fugl eller fisk liksom, og jeg regner med at selv om en endrer språk på telefonen, så oppfører den seg som om den er i Norge ellers i forhold til nettverk mm ... :cool:

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har Samsung Galaxy S som jeg kjøpte brukt.

 

Forrige eier rootet telefonen, og jeg lurer på om det er nå spess. jeg må gjøre før jeg opdatterer, siden den er rootet?

 

 

Jeg har egentlig ikke peiling på rooting, har aldri gjort det, og jeg vet nesten ikke hva det er.

 

 

Kjerneversjon:

 

2.6.32.9

root@DELL105 #1

 

Og til slutt, jeg har aldri opdattert i Kies før, hvordan er det egentlig man gjør det?

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Alvorlig bug i vekkerklokken!

Hvis man setter alarmen til å gjelde for flere enn én dag, vil den på dag nr to gå av tolv timer senere.

 

I mitt tilfelle: Har alarmen aktivert for M,T,O,T,F kl 05.50. På mandag i dag ringte den korrekt 05.50, men da jeg sjekket tirsdag hadde den tolket 05.50 som 17.50. Fikk altså beskjed om at "denne alarmen er angitt til 24 timer 42 minutter fra nå" i stedet for 12t, 42 min

 

Edit: Kan være sammenheng med den kvasi-engelske oversettelsen på ukedager. At klokken også har fått seg en "engelsk" variant med AM/PM-tolkning selv om det står 24t-klokke på displayet.

 

Edit II: Ryktes at oppdateringen har blitt trukket pga feil. Kan kanskje være dette + navn på ukedager? Regner med man får en ny, mindre firmware om ikke lenge. Kanskje 2.3.4?

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Alvorlig bug i vekkerklokken!

Hvis man setter alarmen til å gjelde for flere enn én dag, vil den på dag nr to gå av tolv timer senere.

 

I mitt tilfelle: Har alarmen aktivert for M,T,O,T,F kl 05.50. På mandag i dag ringte den korrekt 05.50, men da jeg sjekket tirsdag hadde den tolket 05.50 som 17.50. Fikk altså beskjed om at "denne alarmen er angitt til 24 timer 42 minutter fra nå" i stedet for 12t, 42 min

 

Edit: Kan være sammenheng med den kvasi-engelske oversettelsen på ukedager. At klokken også har fått seg en "engelsk" variant med AM/PM-tolkning selv om det står 24t-klokke på displayet.

 

Edit II: Ryktes at oppdateringen har blitt trukket pga feil. Kan kanskje være dette + navn på ukedager? Regner med man får en ny, mindre firmware om ikke lenge. Kanskje 2.3.4?

 

Flott at du sa i fra om dette! Jeg har hatt problemer med vekkerklokke i tidligere FW, men ikke i siste før Gingerbread. Lurer på om en unngår det ved å kjøre hele telefonen på engelsk - UK?

Lenke til kommentar

Alvorlig bug i vekkerklokken!

Hvis man setter alarmen til å gjelde for flere enn én dag, vil den på dag nr to gå av tolv timer senere.

 

I mitt tilfelle: Har alarmen aktivert for M,T,O,T,F kl 05.50. På mandag i dag ringte den korrekt 05.50, men da jeg sjekket tirsdag hadde den tolket 05.50 som 17.50. Fikk altså beskjed om at "denne alarmen er angitt til 24 timer 42 minutter fra nå" i stedet for 12t, 42 min

 

Edit: Kan være sammenheng med den kvasi-engelske oversettelsen på ukedager. At klokken også har fått seg en "engelsk" variant med AM/PM-tolkning selv om det står 24t-klokke på displayet.

 

Edit II: Ryktes at oppdateringen har blitt trukket pga feil. Kan kanskje være dette + navn på ukedager? Regner med man får en ny, mindre firmware om ikke lenge. Kanskje 2.3.4?

 

Flott at du sa i fra om dette! Jeg har hatt problemer med vekkerklokke i tidligere FW, men ikke i siste før Gingerbread. Lurer på om en unngår det ved å kjøre hele telefonen på engelsk - UK?

 

Jeg kjører min på norsk, og det ser ut til at min vekkerklokke er riktig. Jeg bruker Gentle Alarm, den sier at neste alarm er om 10t44min, og jeg har vekking 06:15.

Mulig problemet ligger i Android sin vekkerklokke, og at man kan unngå problemet ved å bruke andre klokke programmer.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig buildnummeret for 2.2.1? Er temmelig sikker på at jeg ikke har fått noe oppdatering etter jeg fikk 2.2 en gang i tiden.

 

Fastvareversjon: 2.2

Kjerneversjon: 2.6.32.9 root@SE-S608 #1

Build-nummer: FROYO.XWJPA

 

Er dette 2.2.1? Om ei, hvordan i all verden får jeg tak i den? Har nettopp avinstallert og reinstallert Kies og oppdatert det (finnes ikke flere oppdateringer nå) i leting etter Gingerbread, men blir fortsatt fortalt at jeg har siste versjon av programvaren.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

En enkel guide:

 

Last ned Odin her.

 

Fra Froyo (2.2) til Gingerbread (2.3.3): Last ned XEE med bootloader her.

 

Følg guiden her, og for enkel Chainfire rooting her.

 

 

Dersom du tidligere har installert betaversjoner av Gingerbread, laster du ned XEE uten bootloader.

 

Gingerbread bruker ny bootloader, som kun trenger å installeres første gang.

 

 

Les sidene jeg linker til nøye, slik at du forstår fremgangsmåten.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til Gingerbread via Kies i går kveld. Etter det får jeg ikke til å ringe. Har prøvd å bestille nye instillinger fra NetCom, men det hjalp ikke. Noen som vet hva dette kan være? Bør jeg kontakte NetCom eller er det noen instillinger på telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...