Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva jeg kan prøve hvis skjermen ikke går over i liggende stilling når jeg roterer mmobilen? har lite lyst å levere den inn på service igjen..

Hvis du har slått på autorotasjon og den ikke roterer høres det ut som hardware ja... Du har sikkert forsøkt både en reboot, og flushing av cache..

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra skin for å få ett litt renere utseende?

standard-utseende er ikke akkurat noe å juble for, har sett på market, men ikke funnet noe som frister så alt for mye...

 

Har du lett etter inspirasjon i denne tråden?

 

 

 

 

Du må nok ta en Wipe/Factory reset.

Prøv alltid å slette cache pluss dalvik cache først. Det kan løse problemene og sparer deg samtidig for mye arbeid.

 

 

 

Lenke til kommentar

Finnes det egentlig noe software for å synce applikasjoner, slik at vi slipper å legge inn alt på nytt ved en oppgradering?

 

Brukerdata slettes vel ikke, så det er vel bare å gå inn på market via web og trykke install en gang til på alle appene på kontien din? - Fungerte bra for meg iallefall.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Interessant erfaring med Galaxy S nå før jeg skal skifte til Galaxy S2...

 

Slitt endel med batterikapasiteten i S'en (som forventet når jeg fikk den), men har visst at siden jeg bruker både 3G, WIFI og jevnlig surfing, telefoner, sms og litt spilling, så varer batteriet maks èn dag.

 

Dog var jeg på en dagstur fra morgen til kveld her en gang og måtte spare meg "halve dagen" fordi jeg så batteriet ble tappet. Da satt jeg på Karl Johan (Bor 2 timer unna Oslo) og brukte litt GPS, surfet litt via 3G etc.

 

Som et lite eksperiment begynte jeg natt til onsdag, altså natt til i går , og lade telefonen min (ut av laderen 0830), avinstallerte Elixir og Advanced Task Killer (lest litt varierende om disse to), også installerte jeg Battery Indicator (https://market.android.com/details?id=com.darshancomputing.BatteryIndicator&feature=search_result) som viser prosenten med tall oppe på statuslinja.

 

Jeg slo av Wifi og mobildata, og har ellers brukt telefonen normalt, til sms, samtaler, wifi ved behov og GPS med CardioTrainer når jeg har 2 korte turer (15-20 min) til og fra jobb hver dag.

 

Etter halvannet døgn uten lading, og telefonen i standby hele natta, er den nå nede i 58% kapasitet igjen av batteriet. Jeg la i tillegg inn den hurtiglinja for å slå på wifi etc ("Strømkontroll" under Widgets) på første startsiden for å gjøre det enkelt å surfe når jeg vil.

 

Dette må da sies å være greit? Skal kjøre linja helt ut til jeg er under 10%, se hvor langt jeg kommer. :)

 

Kjører Gingerbreaden som ble trukket tilbake fra Samsung, altså orignal-oppdatert via Kies.

Lenke til kommentar

Finnes det egentlig noe software for å synce applikasjoner, slik at vi slipper å legge inn alt på nytt ved en oppgradering?

 

Brukerdata slettes vel ikke, så det er vel bare å gå inn på market via web og tryjje install en gang til på alle appene på kontien din? - Fungerte bra for meg iallefall.

 

hei, hva mener du? Hvordan trykker jeg install en gang til i kontoen min? Hvilket program?

Lenke til kommentar

Hei,

Er det noen som har oppgradert til gingerbread (2.3.3) via Kies som kan liste ut resultatet av *#1234# ? Skulle gjerne sjekket mot min Odin oppgraderte som er:

PDA:I9000XWJVB

PHONE:I9000XXJVK

CSC:I9000XEEJV3

 

Build Info: Fri Apr 8 16:39:27 KST 2011

 

PDA: I9000XWJVB

Phone: I9000XXJVK

CSC: I9000NEEJV3

 

Build Info: Fri Apr 8 16:39:27 KST 2011

Lenke til kommentar

Hei,

Er det noen som har oppgradert til gingerbread (2.3.3) via Kies som kan liste ut resultatet av *#1234# ? Skulle gjerne sjekket mot min Odin oppgraderte som er:

PDA:I9000XWJVB

PHONE:I9000XXJVK

CSC:I9000XEEJV3

 

Build Info: Fri Apr 8 16:39:27 KST 2011

 

PDA: I9000XWJVB

Phone: I9000XXJVK

CSC: I9000NEEJV3

 

Build Info: Fri Apr 8 16:39:27 KST 2011

OK, takk! Da er eneste forskjellen CSC koden... Hva får du når du kobler opp mot KIES? får du melding om at denne versjonen ikke kan oppdateres, eller at det ikke er ny FW tilgjengelig..

Lenke til kommentar

Hei, har hatt denne tlf. siden i høst og må si jeg er kjempefornøyd. Kjører nå Doc's siste froyo-rom.

 

Jeg bruker tlf. en del i jobbsammenheng der jeg ringer til folk som jeg ikke har i adresseboka. jeg kunne gjerne tenkt meg at mitt nr ikke viser når jeg ringer til andre enn de jeg har i adresseboka, mens det viser når jeg ringer de jeg har i adresseboka. Finnes det en innstilling eller app som kan gjøre den jobben?

Lenke til kommentar

Hei, har hatt denne tlf. siden i høst og må si jeg er kjempefornøyd. Kjører nå Doc's siste froyo-rom.

 

Jeg bruker tlf. en del i jobbsammenheng der jeg ringer til folk som jeg ikke har i adresseboka. jeg kunne gjerne tenkt meg at mitt nr ikke viser når jeg ringer til andre enn de jeg har i adresseboka, mens det viser når jeg ringer de jeg har i adresseboka. Finnes det en innstilling eller app som kan gjøre den jobben?

Har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke om det funker, men en kombinasjon av tillatte nr og grupper kanskje. Maybe.

Lenke til kommentar

OK, takk! Da er eneste forskjellen CSC koden... Hva får du når du kobler opp mot KIES? får du melding om at denne versjonen ikke kan oppdateres, eller at det ikke er ny FW tilgjengelig..

 

Får samme melding på denne, som jeg får på de som er oppdatert med Odin til 2.3.3 her hos oss.. -Altså den samme meldingen du får.

 

:-)

Endret av TelCon
Lenke til kommentar

OK, takk! Da er eneste forskjellen CSC koden... Hva får du når du kobler opp mot KIES? får du melding om at denne versjonen ikke kan oppdateres, eller at det ikke er ny FW tilgjengelig..

 

Får samme melding på denne, som jeg får på de som er oppdatert med Odin til 2.3.3 her hos oss.. -Altså den samme meldingen du får.

 

:-)

 

Thnx! da trenger jeg ikke bytte CSC for å evt legge inn ny fw ved behov.. (fungerer jo bra med odin allikevel, men det har vært endel skriverier om bootloader på XDA Dev. Så jeg ville være sikker..)

 

Hei, har hatt denne tlf. siden i høst og må si jeg er kjempefornøyd. Kjører nå Doc's siste froyo-rom.

 

Jeg bruker tlf. en del i jobbsammenheng der jeg ringer til folk som jeg ikke har i adresseboka. jeg kunne gjerne tenkt meg at mitt nr ikke viser når jeg ringer til andre enn de jeg har i adresseboka, mens det viser når jeg ringer de jeg har i adresseboka. Finnes det en innstilling eller app som kan gjøre den jobben?

Har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke om det funker, men en kombinasjon av tillatte nr og grupper kanskje. Maybe.

 

Skulle tro at Tasker kan gjøre jobben, men jeg har ikke forsøkt å lage et slikt opplegg.. Noen Tasker eksperter som vet?

Lenke til kommentar

hei, hva mener du? Hvordan trykker jeg install en gang til i kontoen min? Hvilket program?

Clicky

 

hei, men hva mener du? Jeg spurte om en annen måte å få inn programmene enn å reinstallere. For meg ser det ut som om du bare viser til en annen måte å installere programmer fra Android MArkets.

Lenke til kommentar

hei, hva mener du? Hvordan trykker jeg install en gang til i kontoen min? Hvilket program?

Clicky

 

hei, men hva mener du? Jeg spurte om en annen måte å få inn programmene enn å reinstallere. For meg ser det ut som om du bare viser til en annen måte å installere programmer fra Android MArkets.

Når du logger deg på kontoen din i market på nett, ser du alle app-ene dine. da kan du bare trykke på install derfra, så svisjer de in på sgs-en..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...