Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Oppdaterte til Gingerbread via Kies i går kveld. Etter det får jeg ikke til å ringe. Har prøvd å bestille nye instillinger fra NetCom, men det hjalp ikke. Noen som vet hva dette kan være? Bør jeg kontakte NetCom eller er det noen instillinger på telefonen?

Har du prøvd å tatt en full reset av telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flott dem legger ut en oppdatering og trekker den like fort, men jeg oppdaterte selv til Gingerbread men merker ikke noe spes. Er ikke akkurat noe store oppdateringer som skjer med dette heller, da får vi vente i syv lang og breie på en ny versjon da. Får bare ha denne i mens og har ikke støtt på noen problemer, satse på den funker selvom kalendern er litt engelsk av seg. :)

Lenke til kommentar

Etter den siste oppdateringen har strømforbruket skutt i været.

3 timer etter at tlf var fulladet, er batteriet nede på 48%! :(

Ser at Cell standby står for 42% og Android OS står for 35% av dette.

 

Ikke bra....

 

Mitt batteri forbruk er også noe høyt synes jeg, etter bare 3 timer med litt samtale er jeg nede i 80%. Det har da kun vært korte samtaler.

 

I tillegg sliter jeg veldig med wifi, på 2.2.1 hadde jeg ingen problem med å koble til wifi hjemme overalt i huset, nå sliter jeg med å få det til. Har faktisk måttet ta i bruk 2 routere med wifi for å dekke hele huset.

 

Så for min del må det være noe kødd med wifi iallefall.

Lenke til kommentar

Har 2.2.1 (norsk) som jeg oppdatere via Odin fra Samfirmware. Min telefon er NEE. Ble litt usikker, men hvilken versjon på Samfirmware bør jeg bruke? Har ikke brukt noe lagfix, root el andre ting på min telefon hittil.

 

PS! Fra 2.2.1 engelsk til 2.2.1 JS8 fikk jeg dårligere batt.kap, litt spent på hva denne versjonen gir i så måte - verre eller bedre.

Lenke til kommentar

Etter den siste oppdateringen har strømforbruket skutt i været.

3 timer etter at tlf var fulladet, er batteriet nede på 48%! :(

Ser at Cell standby står for 42% og Android OS står for 35% av dette.

 

Ikke bra....

 

Mitt batteri forbruk er også noe høyt synes jeg, etter bare 3 timer med litt samtale er jeg nede i 80%. Det har da kun vært korte samtaler.

 

Har hatt min oppe i 15 timer og 45 minutt, batteri er på 91 %. Har brukt den normalt, men min har egentlig alltid vært god på batteri føler jeg.

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk, siden jeg begynte med 2.3.3 på lørdag, er at fra 2.2 til 2.2.1 var det STOR forskjell på idletime på telefonen.

 

Syntes nok at med 2.3.3 har denne gått litt ned igjen (fortsatt bedre enn 2.2), men når jeg ser etter har Google Maps brukt 22% av batteriet mitt nå. Det stusser jeg veldig på, siden jeg ikke har brukt det siden lørdag. Får prøve litt til..

 

En av direktørene her på jobben var superfornøyd etter oppgraderingen med Odin i går i hvertfall, "Nå virker telefonen som en drøm – kan nesten ikke tro det er samme telefon" fikk jeg tilbake. (fra 2.2 til 2.3.3)

Lenke til kommentar

Ser på forum fra UK at de mener det er en "gammel" FW (som har vært lekket før) fra 20. mars som er tilbudt gjennom Kies, og at det er den som er blitt trukket. Min Gingerbread er Build fredag 8. april. Jaja, vi får se hva det hele ender opp i. Har nå vært frakoblet siden sist lading i 17 timer og 45 minutter, og er ennå på 89 % av full batterikapasitet ...

Lenke til kommentar

Ser på forum fra UK at de mener det er en "gammel" FW (som har vært lekket før) fra 20. mars som er tilbudt gjennom Kies, og at det er den som er blitt trukket. Min Gingerbread er Build fredag 8. april. Jaja, vi får se hva det hele ender opp i. Har nå vært frakoblet siden sist lading i 17 timer og 45 minutter, og er ennå på 89 % av full batterikapasitet ...

 

89% etter 17timer og 45 minutter, står du inne i kjernekraftverkene etter sunamien, i Japan?

 

I det jeg plugger min fra laderen og jeg ser på batteri status har jeg 96%, og det bare på noen sekunder.

 

Føler at etter 2.2.1(JS3) firmwaren kom, så har det gått utover batteriet på telefonen min.

Lenke til kommentar

Ser på forum fra UK at de mener det er en "gammel" FW (som har vært lekket før) fra 20. mars som er tilbudt gjennom Kies, og at det er den som er blitt trukket. Min Gingerbread er Build fredag 8. april. Jaja, vi får se hva det hele ender opp i. Har nå vært frakoblet siden sist lading i 17 timer og 45 minutter, og er ennå på 89 % av full batterikapasitet ...

 

89% etter 17timer og 45 minutter, står du inne i kjernekraftverkene etter sunamien, i Japan

 

:!: :!:

 

Nå er den på 86 %, og jeg kødder ikke, kanskje det er noe galt med batteriindikatoren, eller målingene av batteriet? Mer detaljert: Jeg hadde den i flightmode 6 timer i natt, ellers er den på nett hele tiden, også innom wifi, men ikke konstant, alle synker opp mot gmail/gcalender mm er på hele tiden, bluetooth er av.

Lenke til kommentar

Som tidlegere nemnt i denne tråden tar det noen runder med lading før batteribruket stabiliserer seg..At den detter fra 100% til ca 96% etter noen minutter skjer her også..100% er fullt, og med telefonen på er det umulig å beholde dette ;) derfor detter den sikkert litt ned.

 

Bedre oversikt over strømforbruket med Gingerbread synes jeg. Og at kalenderen har dager på engelsk er bedre enn Tiersdag synes nå jeg.

 

Ellers er jeg fornøgd med gingerbread, noen stor forskjell fra 2.2.1 har jeg ikke merket..bare litt kosmetisk..

 

Har ikke brukt swype tastaturet på tidlegere versioner, men har tatt det i bruk nå og det er helt fantastisk..

 

Oppdatert med kies fra 2.2 til 2.2.1 og til 2.3.3.

Lenke til kommentar

Min er på 68% etter 14 t og 36 min.

50% er winamp 12& er cellestandby og 10% er skjerm.

 

Bruker den endel som must/tastatur til stuepcen over wifi, men den har bare dratt 5%..

 

Min brukte MYE strøm til skjerm da brightness stod til auto..Nå står den på det laveste uten at det er noe problem..

Lenke til kommentar

Fra Facebook:

 

"Samsung Norge

‎16. april ble det lansert en Android 2.3 oppgradering for Galaxy S-telefoner som ikke er knyttet til en spesifikk operatør. Oppgraderingen var spesifikk for det nordiske markedet. 18. april besluttet Google å trekke tilbake godkjenningen på grunn av en mindre funksjonsfeil knyttet til kameraet. Har du allerede oppgradert din Galaxy S til Android 2.3 vil mobilens funksjonalitet ikke bli påvirket av tilbaketrekningen."

 

"Samsung Norge

Vi kommer tilbake med mer informasjon om oppgraderingen.

3 minutes ago"

Lenke til kommentar

Ser på forum fra UK at de mener det er en "gammel" FW (som har vært lekket før) fra 20. mars som er tilbudt gjennom Kies, og at det er den som er blitt trukket. Min Gingerbread er Build fredag 8. april. Jaja, vi får se hva det hele ender opp i. Har nå vært frakoblet siden sist lading i 17 timer og 45 minutter, og er ennå på 89 % av full batterikapasitet ...

 

89% etter 17timer og 45 minutter, står du inne i kjernekraftverkene etter sunamien, i Japan

 

:!: :!:

 

Nå er den på 86 %, og jeg kødder ikke, kanskje det er noe galt med batteriindikatoren, eller målingene av batteriet? Mer detaljert: Jeg hadde den i flightmode 6 timer i natt, ellers er den på nett hele tiden, også innom wifi, men ikke konstant, alle synker opp mot gmail/gcalender mm er på hele tiden, bluetooth er av.

 

Bruker du et program til å sette den i flightmodus eller gjør du det manuelt? Man sparer jo litt batteri på det, selv lader jeg telefonen hver natt i dockingen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...