Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Skjedde også med meg, tok en factory reset og da var alt i orden. Kjipt at man må begynne å installere alt godsakene igjen...

 

Er også litt skuffet at den ikke fikk skjermlås effekten som Gingerbread har.

 

 

Er noe som Nexus-telefonene har, har ikke sett noen andre GB-telefoner som har det. Men det er en fiks for å aktivere det på xda-forumet. Har dessverre ikke link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående STATUS BAR kresjer.

 

Følgende ser ut til å fikse feilen (fritt oversatt fra Swedroid og fylt ut med egne erfaringer):

1. Innstillinger -> Trådløs/Nettverk -> USB-innstillinger -> Masselagring

2. Plugg i USB-kabelen

3. Skru av telefonen

4. Skru på telefonen

5. Du skal nå få en side på telefonen med android-avataren og "koble til" usb, så koble til

6. La telefonen gjøre seg ferdig med media-skanningen sin.

7. "Koble fra" og dra ut USB-kabelen

 

Hos meg sluttet Status Bar å kræsje, og den er også stabil etter omstart av telefonen. Regner med dette blir ett vanlig stilt spørsmål fremover, så det er vel bare å klippe og lime oppskriften etterhvert som folk spør.

 

Av andre ting som gikk "galt" var at jeg måtte skrive inn wifi-passordet på nytt. Noe som selvsagt ikke er noen stor sak...

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg trenger litt hjelp. Oppgraderingen gikk skeis.

 

Et stykke uti prosessen ble hele skjermen blå. Slik stod den kjempelenge, så jeg antok at den hadde hengt seg. Jeg koblet fra telefonen etter 20 min.

 

Hvis jeg nå prøver å skr den på, får jeg bare opp et bilde av en telefon, et utropstegn og en pc. Download mode er tilgjengelig, men ikke recovery mode.

 

Jeg satte den i download mode og prøvde med en såkalt "emergency recovery" i kies, men jeg får den samme blå skjermen igjen.

 

Så har jeg prøvd å flashe via gode gamle ponsens guide til jm2, men får samme blå skjermen enda en gang. Jeg ser den blå statusbaren til odin gå over skjermen på telefonen i ca to minutt før skjermen blir ensfarget blå

 

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva jeg skal gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Er ikke Cyanogenmod basert på 2.3? Eller er jeg helt på bærtur?

Mener å huske jeg leste et sted om at det ikke ville komme en stabil versjon før "ekte" 2.3 kom ut.

 

Jo, men CM er vel basert på vanilla Android fra Google og ikke Samsung sin. Men det kan jo væe de henter elementer fra Samsung sin 2.3 for å optimalisere likevel.

Lenke til kommentar

Heisann.

Det er veldig lenge siden jeg har fulgt med i tråden og på sgs fronten generelt. Har gammel cusomfirmware inne og har etterhvert fått en telefon som skrur seg av og fryser i ny og ne.

Kanskje det er på tide å legge inn ny firmware?

Er det cyanogenmod som er tingen?

 

Fint hvis noen kan linke en god guide :thumbup:

 

Takk for hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... Virket som om jeg semibricket telefonen. Allt hang seg og tlf. ville kun gå i download mode, ikke restore!!

 

Heldigvis hjalp det å prøve på nytt i en annen usb-port. :D

 

Hva er det med Kies og USB?

Edit: Som nevnt tidligere var alle programmer bevart. Kun homescreens som må settes opp på nytt.

 

Noen som vet om Super One Click fungerer på

 

Baseband version I9000XXJVK, Build number GINGERBERAD.XWJVB??

 

Godt å få gjort det, vaffal!

 

:roll:

 

 

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Et stykke uti prosessen ble hele skjermen blå. Slik stod den kjempelenge, så jeg antok at den hadde hengt seg. Jeg koblet fra telefonen etter 20 min.

Så har jeg prøvd å flashe via gode gamle ponsens guide til jm2, men får samme blå skjermen enda en gang. Jeg ser den blå statusbaren til odin gå over skjermen på telefonen i ca to minutt før skjermen blir ensfarget blå

 

Kan ikke si at jeg har opplevd det tidligere, men prøv med en annen USB-port.

Du kan også prøve forskjellige versjoner av 2.3.3 her: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...