Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får nexus s den samme prosessoren som galaxy s?

 

Da ser det ut som jeg blir en galaxy s eier. Gleder meg stort, men kommer fra htc hero så er ikke helt på g med hva som burde gjøres med tlf.

 

Leser lagfix og andre ting. Har flashet og lekt meg kraftig med hero. Hva burde jeg gjøre med galaxy s?

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Den er nesten ubrukt, men den har et hakk i toppen til venstre. Men det finnes vel hard case for ta over tlf kanskje?

 

Jeg ville ikke ha kjøpt den.

Å?

Hvis du ikke bryr deg om et lite hakk i toppen, er det klart at den er verdt rundt to tusen kroner mindre enn nypris for deg!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den er nesten ubrukt, men den har et hakk i toppen til venstre. Men det finnes vel hard case for ta over tlf kanskje?

 

Jeg ville ikke ha kjøpt den.

Å?

Hvis du ikke bryr deg om et lite hakk i toppen, er det klart at den er verdt rundt to tusen kroner mindre enn nypris for deg!

 

Jeg ville kjøpt den. Siden du har lekt deg litt med flashing og lignende med andre telefoner, skulle det ikke være noe problem å få galaxy s til å bli en topp telefon!

Lenke til kommentar

2800 for en nesten ubrukt Galaxy S er råbillig. Likevel er jeg alltid litt skeptisk til å kjøpe brukte mobiler. Hva skyldes hakket på toppen? Støtskade? I så fall kan det ha skjedd mer enn det du ser utvendig. Selv en telefon som ser strøken ut, kan f.eks. fått fuktskade. Slike ting dekkes ikke av garanti, og da sitter du der med svarteper.

Lenke til kommentar

Hvor raskt tror dere XDA er ute med 2.3 til Galaxy S etter at Nexus S er ute?  Iom. at disse telefonene er såpass like, burde vel det være mulig?

Det er ikke sikkert de er så like som det virker i utgangspunktet. Nå har ikke jeg lest så mye om Nexus S og hva som er i den, bortsett fra at specs ligner en del. Maskinvare kommer i ulike revisjoner som ikke kan bruke drivere om hverandre.

 

Når det er sagt ville jeg satt pengene mine på at XDA leverer før Samsung.

 

Ikke at jeg pleier å vinne når jeg setter penger på noe   :ermm:

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt den. Siden jeg elsker å flashe og leke meg med tlf som kan ende med en murstein så liker jeg å kjøpe brukte for da er det ikke så farlig. Kjøpte en hero for en 800 kroner for et år siden pga stygge mer på cover, men den har jeg lekt med i år og nå vil jeg bytte. Og det ble galaxy s.

 

Den er visst oppdatert til 2.2. Vil jeg kunne roote den da? Ser jo at denne lag fixen gjør mirakler så må jo slenge inn det.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt den. Siden jeg elsker å flashe og leke meg med tlf som kan ende med en murstein så liker jeg å kjøpe brukte for da er det ikke så farlig. Kjøpte en hero for en 800 kroner for et år siden pga stygge mer på cover, men den har jeg lekt med i år og nå vil jeg bytte. Og det ble galaxy s.

 

Den er visst oppdatert til 2.2. Vil jeg kunne roote den da? Ser jo at denne lag fixen gjør mirakler så må jo slenge inn det.

Ja, du vil kunne roote med 2.2, det er bare litt mer komplisert enn med 2.1 (man må flashe telefonen for å roote fra 2.2, dette trenger man ikke med 2.1).

 

Mer info om rooting, flashing, lagfix, custom roms:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274039&st=240

Lenke til kommentar

Når jeg trykker New Contacts, så kommer de opp med gmail adressen min som default! Hvordan får jeg fjernet dette?

kjedelig og unlinke denne på alle nye kontakter jeg legger inn.

som i når du skal legge til en ny kontakt?

 

Ja, Contacts->new contact

Da har denne som default, min google emailadresse.

 

 

hvis jeg forsto riktig, kontakter - knapp på telefon nederst i venstre hjørnet - mer - innstillinger - lagre nye kontakter i ->

 

Tja, den er satt til google ja, men er det det samme som og sette _min_ google emailadresse på alle nye kontakter?

Det kan det vel ikke være?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Den er visst oppdatert til 2.2. Vil jeg kunne roote den da? Ser jo at denne lag fixen gjør mirakler så må jo slenge inn det.

 

Z4Root funker utmerket.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953

 

Dette er en app du installerer på telefonen, trykker på "root" og telefonen er rooted.

Etter at telefonene er rooted får du programmet "Superuser" og muligheten for å "unroote" inne i Z4Root.

Lenke til kommentar

Når jeg trykker New Contacts, så kommer de opp med gmail adressen min som default! Hvordan får jeg fjernet dette?

kjedelig og unlinke denne på alle nye kontakter jeg legger inn.

som i når du skal legge til en ny kontakt?

 

Ja, Contacts->new contact

Da har denne som default, min google emailadresse.

 

 

hvis jeg forsto riktig, kontakter - knapp på telefon nederst i venstre hjørnet - mer - innstillinger - lagre nye kontakter i ->

 

Tja, den er satt til google ja, men er det det samme som og sette _min_ google emailadresse på alle nye kontakter?

Det kan det vel ikke være?

 

Mener du at når lager en ny kontakt står din gmail øverst? Isåfall tror jeg du har valgt å lage kontaktene dine i Google. Altså, lagre nye kontaker i gmailen.

Lenke til kommentar

 

Mener du at når lager en ny kontakt står din gmail øverst? Isåfall tror jeg du har valgt å lage kontaktene dine i Google. Altså, lagre nye kontaker i gmailen.

 

Ja det har jeg valgt.

 

Men som jeg prøver og fortelle deg, alle kontakter vil da få _min_ gmail adresse! og det er totalt feil.

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med synkroniseringen til Facebook? Kontaktlisten blir ikke oppdatert, heller ikke statusoppdateringer osv...

 

Inne under synkroniseringsfanen under generelle sync instillinger står det sync feil under Facebook. Inne under FB fanen står det "synk. opplever for øyeblikket problemer. Det er snart tilbake" Siste synk ble foretatt 30.11.10 klokken 22:54.

 

En annen ting (som jeg bestemt mener virket før), er at når mobilen ringer kunne jeg slå av ringetonen med å trykke på volumtasten på siden. Dette virker ikke lengre.

 

 

 

 

-T

 

 

Lenke til kommentar

Trenger ikke flashe for å roote 2.2 nei.. ? Trenger ikke reboote engang

Les førstepost i tråden du linket.

Du vet det at SuperOneClick.exe flasher rooting-filene på telefonen for deg ikke sant? :roll: Det er bare mye enklere enn med Odin.

Den endrer bare ikke filer som du må reboote telefonen for å få til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...