Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hvordan blir man kvitt E-tegnet med pil opp og ned til venstre for signalstyrken?

Jeg har disablet internett med APNdroid, men er redd noe fortsatt er på pga av tegnet?

 

Liker telefonen min best på engelsk, så du får engelsk navigering...

settings => Wireless and network => Mobile networks => "Use Packet Data" og "Data Roaming", de eneste to valgene der inne (utenom undermapper)

Sørg for at boksene er blanke, og ikke med hake.. Hvis der er hake, fjern den.

Endret av Danierukun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd 3 nettverk nå.

 

1 med ps3 på koblet med kabel til en trådløs router.

1 med en Dlna tv med trådløs nett.

1 med en WDTV boks stående på trådløs nett.

 

Alt har lagget på vanlige opptak tatt opp med mobilen.

 

Er det noe jeg gjør feil? Mobilen er oppgradert til 2,2 og jeg har veldig får programmer installert.

Lenke til kommentar

Akkurat.

 

Har testa mot WDTV-boksen min og Win7 Media player, har et N-nettverk, og kablet fra trådløs ruter til PC og WDTV. 720p og filmopptak og vanlige filer spilles glatt av. Liten buffertid bare, så streames det fint.

 

Før, dog, hadde jeg trådløst mellom telefon og media-boksen, da ble det hakking. Så det stilles ganske greie krav til nettverket i grunn.

 

 

Lenke til kommentar

Alle nettverkene jeg har brukt er ganske gamle nettverk i maks 54mbit. Så det er muligens grunnen?

Det er ikke bare muligens grunnen, det ER grunnen ;)

I teorien så får du 54mbit maks, eller 19mbit throughput. I praksis får du endel mindre, da det alltids er noe annet som forstyrrer frekvensene. Så vidt jeg vet så er trådløse nettverk delt medium også, slik at hvis du har WDTV på trådløs, og telefonen på trådløs, så har du maksimum ~10mbit pr. enhet samtidig. Dette er under OPTIMALE forhold. Som du sikker har skjønt, så blir hastigheten lavere jo dårligere signal du har også.

Helt grei kvalitet på TV2 sumo tar 6 mbit. Og da er bilde og lyd komprimert. Hvis du har en ukomprimert 720p film, så vil jo dette kreve litt høyere hastigheter.

 

Selv med god dekning vil jeg ikke anbefale å streame video over trådløst uten nettverk med N-standaren. (OBS: De fleste hjemme rutere krever at alle tilkoblede enheter støtter N-standarden. Det vil si at hvis du har én litt eldre PC som ikke støtter N-standarden, så får ikke de 10 andre enhetene som støtter N-standarden brukt denne, da hele nettverket faller tilbake på B/G-standarden som støtter maks 54mbit.)

Lenke til kommentar

Når jeg trykker New Contacts, så kommer de opp med gmail adressen min som default! Hvordan får jeg fjernet dette?

kjedelig og unlinke denne på alle nye kontakter jeg legger inn.

 

 

Ingen som har noen idee på denne?

 

 

hvis jeg forsto riktig, kontakter - knapp på telefon nederst i venstre hjørnet - mer - innstillinger - lagre nye kontakter i ->

Lenke til kommentar

Har nå erstattet standard meldinger med Handscent SMS på telefonen, og jeg lurer derfor på om det er mulig å endre ikon og navn på programmet? Nå har jeg handscent liggende på den nederste "verktøylinja", hvor "Meldinger" var før. Skulle gjerne ha endret navnet til meldinger igjen.

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1291675218' post='16591295']

Har nå erstattet standard meldinger med Handscent SMS på telefonen, og jeg lurer derfor på om det er mulig å endre ikon og navn på programmet? Nå har jeg handscent liggende på den nederste "verktøylinja", hvor "Meldinger" var før. Skulle gjerne ha endret navnet til meldinger igjen.

Installér Launcher Pro og du kan gjøre hva du vil på linja. Også ha flere linjer hvis ønskelig.

Lenke til kommentar

For meg var den store forskjellen å endre wifi-innstillingene til å skru seg av når skjermen er av. Kobler seg opp igjen rimelig kjapt når jeg vil bruke telefonen til noe, så påvirker ikke bruken spesielt heller.

 

Ellers øker vel sjansen for android 2.3 på denne telefonen nå som det er samsung som har laget nexus-telefon for google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...