Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

 

Han mener om du bruker en annen launcher en den som var på telefonen før, må du endre det tilbake til standard.

Ser menyen din slik ut:

samsung-galaxy-s-menu.png

er det ikke launcheren som er feilen.

 

Du kan eventuelt prøve å reinstallere KIES.

 

 

Menyen min ser sånn ut ja... Launcher? Har ikke endra på noe tror jeg...

Får ikke til å koble telefonen opp uansett hva jeg gjør.. Tips?

Du kan prøve å fjerne KIES ved å gå til samsung.no videre til programvare, og bruke "Avinstallere program" som ligger der. da kan du prøve å laste ned kies derfra å prøve å installere igjen. Går ikke dette kan du legge ut et bilde av feilmeldingen?

 

 

Jeg prøvde nettopp på noen andre maskiner. Virker ut som det er noe gale med telefonen, for det var samme problemet på de andre data maskinene og.. Fikk

 

" Gjennkjenner ikke enhet "

Telefonen lader og sånn, men får ikke opp om jeg vil koble til.

Har prøvd med " Spør " når jeg kobler den til, også " Kies "

Men samme problemet da også. Har prøvd å laste ned kies på nytt men ser ikke ut til at det virker heller.

 

Får bare opp at det er noe feil med varen, prøv å koble til på nytt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor får jeg ikke den appen fra gulesider til å fungere, den som slår opp nr når noen ringer? Den fungerer bare når wifi er aktivert. Samme om "Bare på trådløst nettverk" inne på innstillinger på appen er på eller av! Hjelp.

 

Funker også bare med 3G dekning, så dersom du bare har Edge dekning der du tester, vil det ikke virke.

 

Kanskje litt dumt spørsmål; men hvordan vet man om man har 3G dekning? Jeg har iallefall ikke noe 3G ikon, men jeg kjøpte min fra England, så kanskje 3G ikke funker her i Norge da? Noen som vet?

 

Slå av wifi. Det dukker da opp et nytt symbol med pil opp/ned.

H = super3G

3G = 3G

E = Edge (2,5G)

 

Innstillinger, Trådløs og nettverk, Mobilnettverk, Nettverksmodus. Normalt er denne satt til "GSM/WCDMA Automodus" (WCDMA=3G). Da vil telefonen velge 3G nett automatisk dersom det er tilgjengelig.

 

PS. 3G i england er det samme som her, så ja det vil funke.

Hmm, merkelig. Har ingen av de symbolene. Har bare "signalbaren" med en R over den (roaming, har onecall, men bruker telenor sitt nettverk). Klarer heller ikke koble meg til internett selv om jeg fikk innstillinger tilsendt av onecall. Og ja, jeg har aktivert Data network mode. Har engelsk build om det har noe å si (FROYO.XXJPO).

 

EDIT: Funka vist etter en restart, hehe :)

 

Gulesider appen fungerer ikke når det står H

Funker fint hos meg, uansette nett jeg har.

 

Dersom du har engelsk build. Bør du gå inn på din mobiloperatør sin nettside og legge inn eller få tilsendt wapinstillinger på ny, da funker også engelsk build

Lenke til kommentar

Har problemer med å legge til Facebook på min Galaxy S.

Prøver å legge den til i kontoer, men får bare en feilmelding som "Pålogging mislyktes. Prøv senere".

 

Har prøvd både i går og i dag, men samme problem.

Hva skyldes dette? Hvordan løser jeg det evt?

 

Min Galaxy S kom med Froyo (2.2), så de har tydeligvis begynt å oppgradert de nyeste Galaxy S'. :)

Og en annen ting, hvordan får jeg kontaktene mine som jeg hadde på Gmail-kontoen over til de vanlige kontaktene? Nå ligger de bare under "Ikke tilordnet", og det er veldig irriterende å bla dit hver gang.

 

Prøvde å "hente venner" via kontakter, men kontaktene er jo allerede synca med Gmail-kontoen.

Så, hvordan får jeg de vekk fra "Ikke tilordnet"?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Heisann!

Gikk på en smell når jeg sku legge inn voodoo sin lagfix via Odin.

Den starta på nytt og den robotdama prata og sa til slutt at det var iorden, og starta mobilen på nytt.

 

Så kom jeg opp i hmm en "modus" der man ser alt som skjer, eller. Likt som Recovery Mode, egentlig!

Og den stoppa på en feilmelding der. Husker ikke helt i farta hva det var, fikk ikke starta den opp igjen hvertfall..

Fant så en firmware jeg hadde på pc'en, og flasha hele greia på nytt via Odin.

 

Har nå JP2, som ikke har Norsk i det hele tatt, så det er litt slitsomt.

Den er ogsåå veldig bugga. Får ikke lagra kontakter f.eks, da kræsjer det programmet, og tvinges til å lukkes.

 

Så jeg må nok ta å få over alt jeg vil ha fra telefonen,

få tatt en heeelt clean ny flash, med nyeste Froyo, på Norsk, via Odin. Er dere enig?

 

Og hvor finner man eventuelt den nyeste Froyo firmwaren med Norsk?

Hadde noen kunne hjelpa meg hadde jeg blitt fælt så glad ;)

 

Mvh,

 

Janse07

Lenke til kommentar

Heisann!

Gikk på en smell når jeg sku legge inn voodoo sin lagfix via Odin.

Den starta på nytt og den robotdama prata og sa til slutt at det var iorden, og starta mobilen på nytt.

 

Så kom jeg opp i hmm en "modus" der man ser alt som skjer, eller. Likt som Recovery Mode, egentlig!

Og den stoppa på en feilmelding der. Husker ikke helt i farta hva det var, fikk ikke starta den opp igjen hvertfall..

Fant så en firmware jeg hadde på pc'en, og flasha hele greia på nytt via Odin.

 

Har nå JP2, som ikke har Norsk i det hele tatt, så det er litt slitsomt.

Den er ogsåå veldig bugga. Får ikke lagra kontakter f.eks, da kræsjer det programmet, og tvinges til å lukkes.

 

Så jeg må nok ta å få over alt jeg vil ha fra telefonen,

få tatt en heeelt clean ny flash, med nyeste Froyo, på Norsk, via Odin. Er dere enig?

 

Og hvor finner man eventuelt den nyeste Froyo firmwaren med Norsk?

Hadde noen kunne hjelpa meg hadde jeg blitt fælt så glad ;)

 

Mvh,

 

Janse07

 

vi har egen tråd for sånt:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274039

 

Men for å svare på det

Oppgrader til nyeste froyo med Kies, så følger du guiden i førsteposten på tråden jeg linket til

Lenke til kommentar

Hmm ja, har kikka litt i den tråden å skjønner du. Også posta problemet der. om jeg ikke husker helt skeivt.

 

Men ja!

Tenkte på det å oppdatere via Kies jeg å, for det burde jo gått!

MEn det går ikke, sier det ikke trengs å oppdatere.. men skal se i den andre tråden atter en gang ;p

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke den appen fra gulesider til å fungere, den som slår opp nr når noen ringer? Den fungerer bare når wifi er aktivert. Samme om "Bare på trådløst nettverk" inne på innstillinger på appen er på eller av! Hjelp.

 

Funker også bare med 3G dekning, så dersom du bare har Edge dekning der du tester, vil det ikke virke.

 

Kanskje litt dumt spørsmål; men hvordan vet man om man har 3G dekning? Jeg har iallefall ikke noe 3G ikon, men jeg kjøpte min fra England, så kanskje 3G ikke funker her i Norge da? Noen som vet?

 

Slå av wifi. Det dukker da opp et nytt symbol med pil opp/ned.

H = super3G

3G = 3G

E = Edge (2,5G)

 

Innstillinger, Trådløs og nettverk, Mobilnettverk, Nettverksmodus. Normalt er denne satt til "GSM/WCDMA Automodus" (WCDMA=3G). Da vil telefonen velge 3G nett automatisk dersom det er tilgjengelig.

 

PS. 3G i england er det samme som her, så ja det vil funke.

Hmm, merkelig. Har ingen av de symbolene. Har bare "signalbaren" med en R over den (roaming, har onecall, men bruker telenor sitt nettverk). Klarer heller ikke koble meg til internett selv om jeg fikk innstillinger tilsendt av onecall. Og ja, jeg har aktivert Data network mode. Har engelsk build om det har noe å si (FROYO.XXJPO).

 

EDIT: Funka vist etter en restart, hehe :)

 

Gulesider appen fungerer ikke når det står H

Funker fint hos meg, uansette nett jeg har.

 

Dersom du har engelsk build. Bør du gå inn på din mobiloperatør sin nettside og legge inn eller få tilsendt wapinstillinger på ny, da funker også engelsk build

 

Hva mente du med dette?

Appen fungerer heller ikke hos kjæresten min sin galaxy I5800. Helt ny i går. Ikke gjort noe med den. Fungerer ikke når det står H

Lenke til kommentar

Hmm ja, har kikka litt i den tråden å skjønner du. Også posta problemet der. om jeg ikke husker helt skeivt.

 

Men ja!

Tenkte på det å oppdatere via Kies jeg å, for det burde jo gått!

MEn det går ikke, sier det ikke trengs å oppdatere.. men skal se i den andre tråden atter en gang ;p

 

JAJA, håper dette kan hjelpe deg ;-) funka som F... sjå meg :-D

 

 

Start up kies and connect your phone. Wait till kies recognizes the sgs.

 

Go to firmware upgrade.

 

If it doesn't report a JPM/JP6 upgrade close the upgrade window but do not close kies!

 

Go to windows start > run > and type "regedit"

 

Navigate to HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/

 

You will probably see a bunch of numbered keys (they look like folders) Find the key/folder that has strings that match your current firmware. So if you are on JPK look for that in the keys. If you have more than one galaxy S (it can happen) then match the imei with the phone you want to upgrade.

 

Change the following values so they look like this:

 

"SoftwareRevision"="I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3"

"ProductCode"="GT-I9000HKDXEE"

"HIDSWVER"="I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3"

 

No go back to kies and click on firmware upgrade again. You should now see the JPM upgrade.

Lenke til kommentar

Hmm ja, har kikka litt i den tråden å skjønner du. Også posta problemet der. om jeg ikke husker helt skeivt.

 

Men ja!

Tenkte på det å oppdatere via Kies jeg å, for det burde jo gått!

MEn det går ikke, sier det ikke trengs å oppdatere.. men skal se i den andre tråden atter en gang ;p

 

JAJA, håper dette kan hjelpe deg ;-) funka som F... sjå meg :-D

 

 

Start up kies and connect your phone. Wait till kies recognizes the sgs.

 

Go to firmware upgrade.

 

If it doesn't report a JPM/JP6 upgrade close the upgrade window but do not close kies!

 

Go to windows start > run > and type "regedit"

 

Navigate to HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/

 

You will probably see a bunch of numbered keys (they look like folders) Find the key/folder that has strings that match your current firmware. So if you are on JPK look for that in the keys. If you have more than one galaxy S (it can happen) then match the imei with the phone you want to upgrade.

 

Change the following values so they look like this:

 

"SoftwareRevision"="I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3"

"ProductCode"="GT-I9000HKDXEE"

"HIDSWVER"="I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3"

 

No go back to kies and click on firmware upgrade again. You should now see the JPM upgrade.

 

Ja fanden..

Det var det jeg måtte gjøre første gang jeg sku oppdatere til Froyo, med Kies.

Men det funka desverre ikke nå! Jeg som håpte det der sku gå.. Søren as.

 

Andre forslag?=/

 

Mvh

Lenke til kommentar

Ny (personlig) rekord på batteritid!

 

Jeg tok min SGS ut av laderen lørdag formiddag og kvelden mandag var det 5% igjen når jeg satte den i laderen igjen. Dette er ny rekord for min SGS.

 

Skal sies at jeg behandlet den som en telefon de tre dagene, hvor jeg stort sett sendte SMS og noen samtaler. Skjermen stod til auto-dimming og synk var på. Hadde stort sett 3G-dekning.

Bildebevis:

 

 

post-4862-0-71084500-1291103567_thumb.png

 

 

Fikk ikke så verst batteritid her heller ved å bruke telefonen som telefon.

 

Har ikke hatt wifi i bruk spesielt mye. Har hatt den i "kun GSM". Sendt 50-75 sms og mottatt det samme, litt innom Market, ingen synkronisering, manuell henting av mail, bakgrunnsdata på, 3 timer ringetid. Laveste lysstyrke på skjerm og 30 sek auto-off.

 

Som det går fram av batteri-indikator-modden øverst til høyre er det 4% igjen av batteriet, og kunne holde i ei 6-7 timers natt til.

 

 

post-131485-0-20273100-1291224796_thumb.png post-131485-0-85100400-1291224812_thumb.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...