Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg skal laste ned KIES står det at eg skal ta backup først. Korleis tar eg backup av telefonen? Når eg koblar til og velger masselagring får eg opp to flyttbare diskar i windows som er intern og ekstern SD. Men kor ligg apps osv.? Gjev rooting ein tilgang til den tredje lagringsstaden med det klengande namnet "Internasjonal telefonlagring"?

Lenke til kommentar

Tror jeg blir gal, windows klarer ikke legge til driver så telefonen blir koblet til kies.

Men velger jeg masselagring eller alt annet enn kies, er det ok no problem.

 

W7 64bit om noen lurer. Får google litt mer, liker ikke kies spesielt godt.

Bruker også W7 64bit og har aldri fått noe problem med nyeste versjonen av Kies.

 

Om jeg husker riktig er dette jeg har gjort:

 

1. Installer Kies. Restart både PC'en og mobilen.

2. Koble først til mobilen til PC'en og vent med å åpne Kies. Vent på at alle drivere er blitt innstallert og at mobilen er riktig koblet til.

3. Nå er det bare å start opp Kies. Om dette ikke virker, deaktiver automatisk oppstart av programmet Kies (Kjør-->msconfig-->Oppstart-->Huk av Kies TrayAgent). Restart PC'en og start på punkt 2 igjen. (kanskje like greit å restarte mobilen og?)

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Til Magnetar. Nei, det er slett ikke alle som har problemer med lagg. Selv har jeg ikke opplevd noe sånt, men jeg har heller ikke rootet eller lagt inn lagfix eller installert en mengde apps eller ...

Tråden preges nok av de som er opptatt av å tyne mest mulig ut av telefonen og ikke minst de som har problemer med telefonen.

Når det gjelder hvilken tlf du skal velge så må det nesten preges av hva du bruker den til. Ingen telefoner er perfekte. Sgs har en god skjerm. Jeg har ikke testet desire HD, men ser ikke bort fra at det kan være en bedre telefon om man ser bort fra skjermen. I tillegg er ikke Samsung akkurat lovpriset pga. hurtige og gode oppdateringer. Selv fikk jeg kjøpt sgs til en billig penge. Tror jeg hadde gått for dhd om jeg hadde måttet betale særlig mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke og installere MTP driveren. Har nå prøvd alt mulig, og nei det er ingen filer med mer enn 16 chars.

 

Gjenstår bare og kjøre fabrikk....

 

Den hadde ikke jeg fått med meg, maks 16 bokstaver?

Har masse mp3 filer med lengre filnavn enn det der.

 

16 bokstaver etter punktum...

 

klarer og koble til kies nå, men nå sier den at den ikke kan oppgardere pga av not enough battery power.

Har 90% !

 

Hvor mye trengs?

Lenke til kommentar

klarer og koble til kies nå, men nå sier den at den ikke kan oppgardere pga av not enough battery power.

Har 90% !

 

Hvor mye trengs?

Da trengs vel over 90% da ;)

Denne tråden begynner å bli gigantisk og uoversiktlig. Hadde vært greiere om diskusjon.no hadde lagt opp til et eget sub-forum for Galaxy S, så kunne det vært en tråd for lagfix, en for rooting, en for Kies osv. Da hadde nok mange av spørmålene som går igjen i tråden blitt borte også.. Ingen som kjenner noen moderatorer som kan ta affære da?

Lenke til kommentar

Tror jeg blir gal, windows klarer ikke legge til driver så telefonen blir koblet til kies.

Men velger jeg masselagring eller alt annet enn kies, er det ok no problem.

 

W7 64bit om noen lurer. Får google litt mer, liker ikke kies spesielt godt.

Bruker også W7 64bit og har aldri fått noe problem med nyeste versjonen av Kies.

 

Om jeg husker riktig er dette jeg har gjort:

 

1. Installer Kies. Restart både PC'en og mobilen.

2. Koble først til mobilen til PC'en og vent med å åpne Kies. Vent på at alle drivere er blitt innstallert og at mobilen er riktig koblet til.

3. Nå er det bare å start opp Kies. Om dette ikke virker, deaktiver automatisk oppstart av programmet Kies (Kjør-->msconfig-->Oppstart-->Huk av Kies TrayAgent). Restart PC'en og start på punkt 2 igjen. (kanskje like greit å restarte mobilen og?)

 

Håper dette hjelper.

 

Prøvd og feilet. Klarer fortsatt ikke legge inn driver shiten.

Jeg får bare utsette det til jeg kommer meg på jobb, trenger kun kies tilgang for 2.2, så om det ikke fungerer hjemme, bryr meg mindre bare jeg får oppgradert.

Lenke til kommentar

Ok, scenario:

 

Jeg får telefonen fra webshoppen i handa - Hva gjør jeg ?

 

1. Får jeg oppdtert denne til Android 2.2 ? Ser at folk skriver 2.1 og 2.2 i tråden, så gjetter på at dette er Android dere mener ?

 

2. Etter eventuell oppgradering til 2.2 av android, oppdaterer jeg programvaren til nyeste Froya versjon? Kanskje det er dette dere snakker om med 2.1 og 2.2 osv?

 

3. Ny froya lagt inn (Via Kies om jeg forstår dette rett?) , så rooter jeg telefonen og legger inn lagfix slik beskrevet tidligere i tråden? Jeg MÅ roote før jeg kan legge inn lagfix, stemmer dette? Eller kan jeg bruke lagfix uten root?

 

4. Hvilke andre tips&trix to do med en gang man pakker ut godbiffen? Burde jeg gjøre noe annerledes?

 

Takk for alle svar så langt , men jeg vil gjøre dette på korrekt måte :) Er ganske god på data, så klarer nok den root prosessen uten problemer. Kan legges til at jeg kjører win7 om det har noe å si ?

Lenke til kommentar

Ok, scenario:

 

Jeg får telefonen fra webshoppen i handa - Hva gjør jeg ?

 

1. Får jeg oppdtert denne til Android 2.2 ? Ser at folk skriver 2.1 og 2.2 i tråden, så gjetter på at dette er Android dere mener ?

 

2. Etter eventuell oppgradering til 2.2 av android, oppdaterer jeg programvaren til nyeste Froya versjon? Kanskje det er dette dere snakker om med 2.1 og 2.2 osv?

 

3. Ny froya lagt inn (Via Kies om jeg forstår dette rett?) , så rooter jeg telefonen og legger inn lagfix slik beskrevet tidligere i tråden? Jeg MÅ roote før jeg kan legge inn lagfix, stemmer dette? Eller kan jeg bruke lagfix uten root?

 

4. Hvilke andre tips&trix to do med en gang man pakker ut godbiffen? Burde jeg gjøre noe annerledes?

 

Takk for alle svar så langt , men jeg vil gjøre dette på korrekt måte :) Er ganske god på data, så klarer nok den root prosessen uten problemer. Kan legges til at jeg kjører win7 om det har noe å si ?

 

Du skal få oppdatert til Android 2.2 eller Froyo (frozen yoghurt) som det heter via Kies. Android 2.2 er som du nå forstår det samme som Froyo. 2.1 heter Eclair (en slags kake eller noe).

 

Hvis du skal legge inn OCLF (one click lag fix) fra android market, så må du roote først. Dette kan du gjøre via Odin med CF-root til eksempel. XDA developer forumet er et bra sted å starte: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665

 

Hvis du vil bruke Voodoo lagfixen for froyo (som foreløpig er beta versjon (versjon 5 pre 6) så trenger du ikke root. - Da kan du heller ikke roote med CF-root etter du har lagt inn voodoen via flasheprogrammet ODIN - kødder med kernelen.

Voodoo fixen er den desidert beste, men ville ventet på ferdigversjonen. I mens kan du kjøre OCLF som enkelt lar seg avinstallere uten mye om og men.

 

 

Så i korte trekk: 1: oppdater telefonen med Kies. 2. gjennomfør en full reset/format som renser opp hele telefonen/sletter alt: åpne ringe menyen og tast *2767*3855#

3. root telefonen. 4. åpne market og installer OCLF og kjør lagfixen i programmet.

4. begynn å bruke telefonen - legge inn kontakter, bilder, musikk etc.

 

MEN: før du gjør disse tingene, sjekk at telefonen har mulighet til å gå i recovery mode og download mode. - Recovery: Skru av telefonen - hold volum OPP og hjemknappen inne. Trykk power on. Her skal det komme opp en gul "bios" - skjerm med noen muligheter. Skru av telefonen. Downloade mode: Hold volum NED + Hjem knappen og trykk power on. Da skal det komme opp en gul trekant etc. Har du dette så kan du få liv i telefonen din om du skulle være uheldig å bricke den.

 

Har du ikke det så har SP0 en guide i bloggen sin: http://ponsen.no/blog1.php

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Ok, scenario:

 

Jeg får telefonen fra webshoppen i handa - Hva gjør jeg ?

 

1. Får jeg oppdtert denne til Android 2.2 ? Ser at folk skriver 2.1 og 2.2 i tråden, så gjetter på at dette er Android dere mener ?

 

2. Etter eventuell oppgradering til 2.2 av android, oppdaterer jeg programvaren til nyeste Froya versjon? Kanskje det er dette dere snakker om med 2.1 og 2.2 osv?

 

3. Ny froya lagt inn (Via Kies om jeg forstår dette rett?) , så rooter jeg telefonen og legger inn lagfix slik beskrevet tidligere i tråden? Jeg MÅ roote før jeg kan legge inn lagfix, stemmer dette? Eller kan jeg bruke lagfix uten root?

 

4. Hvilke andre tips&trix to do med en gang man pakker ut godbiffen? Burde jeg gjøre noe annerledes?

 

Takk for alle svar så langt , men jeg vil gjøre dette på korrekt måte :) Er ganske god på data, så klarer nok den root prosessen uten problemer. Kan legges til at jeg kjører win7 om det har noe å si ?

 

Du skal få oppdatert til Android 2.2 eller Froyo (frozen yoghurt) som det heter via Kies. Android 2.2 er som du nå forstår det samme som Froyo. 2.1 heter Eclair (en slags kake eller noe).

 

Hvis du skal legge inn OCLF (one click lag fix) fra android market, så må du roote først. Dette kan du gjøre via Odin med CF-root til eksempel. XDA developer forumet er et bra sted å starte: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665

 

Hvis du vil bruke Voodoo lagfixen for froyo (som foreløpig er beta versjon (versjon 5 pre 6) så trenger du ikke root. - Da kan du heller ikke roote med CF-root etter du har lagt inn voodoen via flasheprogrammet ODIN - kødder med kernelen.

Voodoo fixen er den desidert beste, men ville ventet på ferdigversjonen. I mens kan du kjøre OCLF som enkelt lar seg avinstallere uten mye om og men.

 

 

Så i korte trekk: 1: oppdater telefonen med Kies. 2. gjennomfør en full reset/format som renser opp hele telefonen/sletter alt: åpne ringe menyen og tast *2767*3855#

3. root telefonen. 4. åpne market og installer OCLF og kjør lagfixen i programmet.

4. begynn å bruke telefonen - legge inn kontakter, bilder, musikk etc.

 

MEN: før du gjør disse tingene, sjekk at telefonen har mulighet til å gå i recovery mode og download mode. - Recovery: Skru av telefonen - hold volum OPP og hjemknappen inne. Trykk power on. Her skal det komme opp en gul "bios" - skjerm med noen muligheter. Skru av telefonen. Downloade mode: Hold volum NED + Hjem knappen og trykk power on. Da skal det komme opp en gul trekant etc. Har du dette så kan du få liv i telefonen din om du skulle være uheldig å bricke den.

 

Har du ikke det så har SP0 en guide i bloggen sin: http://ponsen.no/blog1.php

 

 

Thanks for svar :)

 

 

Så om jeg vil ha voodoo lagfixen etterhvert kan jeg legge den inn med å fjerne OCLF først ? Kan jeg oppdatere den eller unroote den igjen om Samsung kommer med noe oppdateringer ? Factory default fikser å komme tilbake til slik den kommer fra fabrikk?

 

Det du nevner aller først om Froyo og Android tok jeg ikke. Altså, telefonen kommer med Android 2.1 og jeg kan oppdatere den via Kies til Android 2.2 som er det samme som Froyo 2.2 .... gikk litt i ball der :)

Lenke til kommentar

Tror jeg blir gal, windows klarer ikke legge til driver så telefonen blir koblet til kies.

Men velger jeg masselagring eller alt annet enn kies, er det ok no problem.

 

W7 64bit om noen lurer. Får google litt mer, liker ikke kies spesielt godt.

Bruker også W7 64bit og har aldri fått noe problem med nyeste versjonen av Kies.

 

Om jeg husker riktig er dette jeg har gjort:

 

1. Installer Kies. Restart både PC'en og mobilen.

2. Koble først til mobilen til PC'en og vent med å åpne Kies. Vent på at alle drivere er blitt innstallert og at mobilen er riktig koblet til.

3. Nå er det bare å start opp Kies. Om dette ikke virker, deaktiver automatisk oppstart av programmet Kies (Kjør-->msconfig-->Oppstart-->Huk av Kies TrayAgent). Restart PC'en og start på punkt 2 igjen. (kanskje like greit å restarte mobilen og?)

 

Håper dette hjelper.

 

Prøvd og feilet. Klarer fortsatt ikke legge inn driver shiten.

Jeg får bare utsette det til jeg kommer meg på jobb, trenger kun kies tilgang for 2.2, så om det ikke fungerer hjemme, bryr meg mindre bare jeg får oppgradert.

 

Jeg har hatt samme problem med W7 64b. FIkk telefonen i juli, og siden den gang har jeg oppgradert Kies 3-4 ganger. To av gangene har telefonen ikke villet koble seg til i Kies-modus, men usb-modus etc har fungert.

 

Løsningen for meg var å ta en factory reset på telefonen. Da fungerte koblingen til Kies. Way to go Samsung.

Lenke til kommentar

Etter oppdaterte til jpp ser det ikke ut som at appen calltrack lenger er søkbare i android market. Fant den appen før på market under søk.

 

Samt appbrain fungerer ikke 100% lenger eller (fast web installler er ukompatibel med jpp)

 

 

Andre som har det samme problemmet med sin samsung ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

...snip...

Denne tråden begynner å bli gigantisk og uoversiktlig. Hadde vært greiere om diskusjon.no hadde lagt opp til et eget sub-forum for Galaxy S, så kunne det vært en tråd for lagfix, en for rooting, en for Kies osv. Da hadde nok mange av spørmålene som går igjen i tråden blitt borte også.. Ingen som kjenner noen moderatorer som kan ta affære da?

Helt enig. Melder meg ut av tråden pga uoversiktlighet og dermed de samme spørsmål om igjen og om igjen. Vi trenger system og underkategorier. Om noen er enige, trykk på "rapportér"-knappen på dette innlegget.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hvilket minnekort følger med telefonen ? Noen tips hva man burde kjøpe utenom? regner med de bruker samme minnekort som på for eks HTC Hero ?

 

det fulgte ikke med noe ekstern minnekort med min SGS iallefall.

men intern er 8GB da...

 

det er microSD som brukes, og da bør du kjøpe 8GB eller mere. jeg har en 32GB ekstern kort :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...