Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Er det noe sted på telefonen man kan se hvor lenge det er siden man har ladet telefonen sist? Sånn for å måle hvor lenge batteriet holder?

Meny -> Innstillinger -> Om telefonen -> Batteristatus

 

 

Hei, noen som har tele2?

har som tidligere nevnt at jeg har problemer med sending av sms. sendte mail til tele2, og fikk svar:

 

 

Hei og takk for din henvendelse.

 

Vi ber deg her kontrollere følgende manuelle innstillinger:

 

Kontroller først at dataroaming står aktiv:

 

Innstillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger - > Dataroaming . Denne må være huket av for. ( Du kan evt. deaktivere denne igjen hvis du ikke vil tillate datatrafikk over mobilnettet, f.eks hvis du er utenlands)

 

Sjekk om du får hentet opp riktig oppsett for internett og MMS på denne måten:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Nettverksoperatører (eller navn på aksesspunkt ) - Velg Tele2 Norge

 

Hvis dette ikke fungerer, prøv dette manuelle oppsettet:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Navn på aksesspunkt -> Trykk på knappen nede i venstre hjørne

 

Legg inn følgende:

 

Name: Tele2

APN:internet.tele2.no

Proxy: not set

Port: not set

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: Internet + MMS

 

Trykk menyknappen og velg 'Lagre'.

 

Slå telefonen av/på og prøv på nytt.

 

 

Hjelper ikke dette må vi dessverre henvise deg til Samsungs kundesenter for nærmere hjelp da innstillingene skal være korrekte. Du kan nå Samsung på tlf: 815 56 480.

 

 

Ha en fin dag.

 

 

 

Men disse instillingene hjalp da ikke. for det første får jeg ikke opp tele2 norge. Noen som kan sjekke opp om de har det valget??

Ellers så får jeg ikke koblet opp mot vanlig wap engang med disse instillingene. lurer på å dra til elkjøp å få de til å fikse det, siden det var der jeg kjøpte telefonen :thumbup:

Ser likt ut mine innstillinger. Jeg har dog selv brukt bare standardinnstillingene.. "meny -> reset to default" eller no under mobile tilgangspunkter. Ikke noe problemer med Tele2 wap eller mms :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, noen som har tele2?

har som tidligere nevnt at jeg har problemer med sending av sms. sendte mail til tele2, og fikk svar:

 

 

Hei og takk for din henvendelse.

 

Vi ber deg her kontrollere følgende manuelle innstillinger:

 

Kontroller først at dataroaming står aktiv:

 

Innstillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger - > Dataroaming . Denne må være huket av for. ( Du kan evt. deaktivere denne igjen hvis du ikke vil tillate datatrafikk over mobilnettet, f.eks hvis du er utenlands)

 

Sjekk om du får hentet opp riktig oppsett for internett og MMS på denne måten:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Nettverksoperatører (eller navn på aksesspunkt ) - Velg Tele2 Norge

 

Hvis dette ikke fungerer, prøv dette manuelle oppsettet:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Navn på aksesspunkt -> Trykk på knappen nede i venstre hjørne

 

Legg inn følgende:

 

Name: Tele2

APN:internet.tele2.no

Proxy: not set

Port: not set

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: Internet + MMS

 

Trykk menyknappen og velg 'Lagre'.

 

Slå telefonen av/på og prøv på nytt.

 

 

Hjelper ikke dette må vi dessverre henvise deg til Samsungs kundesenter for nærmere hjelp da innstillingene skal være korrekte. Du kan nå Samsung på tlf: 815 56 480.

 

 

Ha en fin dag.

 

 

 

Men disse instillingene hjalp da ikke. for det første får jeg ikke opp tele2 norge. Noen som kan sjekke opp om de har det valget??

Ellers så får jeg ikke koblet opp mot vanlig wap engang med disse instillingene. lurer på å dra til elkjøp å få de til å fikse det, siden det var der jeg kjøpte telefonen :thumbup:

Jeg har det samme inntillingene som er vist over, bare at min APN heter Tele2 WAP. Jeg har både "Bruk pakkedata" og "Dataroaming" på. Nettverksmodus på GSM/WCDMA (Automodus)

Lenke til kommentar

Er det noen måte å se hvor mye data-trafikk man har brukt?

Har en misstanke om at den har gått i skyene etter at jeg fikk mobilen...

prøv "call meter", den teller både ringing, sms og databruk. kan også sete inn pris for ringing (gratis ringeminutt + oppstartspris + pris pr minutt), sms ( gratis sms + pris etter desse er brukt opp) og data trafikk (maks grense, pris osv.) ;)

 

Da har jeg et spørsmål. Når jeg søker på Call Meter på appBrain kommer det opp 3 forskjellige.

  • Call Meter NG
  • Call Meter 3G (Beta)
  • Call Meter

Hvilken av de er det du mener?

 

 

Mvh Magmanthe

Lenke til kommentar

Er det noen måte å se hvor mye data-trafikk man har brukt?

Har en misstanke om at den har gått i skyene etter at jeg fikk mobilen...

prøv "call meter", den teller både ringing, sms og databruk. kan også sete inn pris for ringing (gratis ringeminutt + oppstartspris + pris pr minutt), sms ( gratis sms + pris etter desse er brukt opp) og data trafikk (maks grense, pris osv.) ;)

 

Da har jeg et spørsmål. Når jeg søker på Call Meter på appBrain kommer det opp 3 forskjellige.

  • Call Meter NG
  • Call Meter 3G (Beta)
  • Call Meter

Hvilken av de er det du mener?

 

 

Mvh Magmanthe

Jeg lastet ned call meter ng, og ser ut til å fungere fint. kan velge alt som tidligere var beskrevet^^

Lenke til kommentar

Hei

Mulig det står på en av de 200 sidene, men jeg tar sjangsen og spør.

Er det problematisk å kjøpe Galaxy S på Ebay fra England? Er det mulig å oppgradere til norsk android 2.2? Noen andre problemer som kan oppstå? Har aldri hatt android før, så er rimelig blank.

Har en kompis som gjorde dette. Var ikke noe problem. Men flasha uorginal firmware da, og ikke via Kies.

Husk at når du ikke kjøper via norsk forhandler, så har du ikke reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Hei

Mulig det står på en av de 200 sidene, men jeg tar sjangsen og spør.

Er det problematisk å kjøpe Galaxy S på Ebay fra England? Er det mulig å oppgradere til norsk android 2.2? Noen andre problemer som kan oppstå? Har aldri hatt android før, så er rimelig blank.

Har en kompis som gjorde dette. Var ikke noe problem. Men flasha uorginal firmware da, og ikke via Kies.

Husk at når du ikke kjøper via norsk forhandler, så har du ikke reklamasjonsrett.

 

Som nevnt er jeg helt blank på android. Flasha uoriginal firmware? Om den kommer med 2.1, funker ikke å oppgradere via norske samsung-sidene og Kies? Må ta en bakvei?

Lenke til kommentar

På 6 timar i dag har batteriet på min gått ned til 77%.

Har for det meste stått i standby. Ellers har eg spelt litt, og lagt inn og oppgradert litt program.

Batteriinfo viser at cellestandby (brukt av mobilradio) har brukt det aller meste av bateribruken.

Har ikkje begynt å bruke telefonen til vanlig bruk endå, så har ikkje SIM-kortet i, men trådlaus har stått på heile tida.

Er det trådlaus som er mobilradio og sug straum?

Har berre android 2.1 endå.

 

Ingen?

 

Vis du sier du ikke har sim kort i og mobilradio suger så mye, ville jeg testet litt.

Start med å lade tlf til 100%, skru på flymodus, dra ut lader og ikke bruk tlf på 2 timer. Vis batteriet ditt er i orden så skal det MAX suges 1% timen. Så kan du skru av flymodus men la wifi være av. Test 2 timer til å se hvor mye x% suges i de 2 timene. Skal fortsatt være max 1%. Så prøv med wifi på , vis det er wifien så suger for mye ville jeg gått på wifi instillinger, trykkt meny knappen og sørget at wifi går av når skjermen skrus av.

Kan være vis du har mange widgets som henter info hver 15min at dette suger mye eller at et program har bugga og suger ALTFOR mye.

 

Men vis du sier du har 2.1 hvorfor ikke oppgradere til 2.2 få gjort factory reset,wipe cache og gjerne format sd card. Vis du har noen problemer/bugs vil nok dette fikse det :).

 

Skal oppdatere, har berre leika meg ein del med telefonen først, og testa ut ein del forskjellige program. Så slepp eg å rote så masse med det etter oppdatering og har ein "reinare" telefon då. :)

Trur ikkje det skal vere noke program som ligg og synkar heile tida, men skal ikkje seie det sikkert. Merkar at telefonen ofte mistar forbindelse med trådlaus når eg legg telefonen flatt på bordet. Skjer det brukar telefonen omtrent ikkje batteri, og forbruket virkar meir normalt. Men ligg den med trådlaus tilkopla virkar det som den sug batteri til den store gullmedaljen. Får sjekke om det er slik også når eg for oppdatert og resett alt på telefonen.

Lenke til kommentar

Er det mulig på noen som helst måte å fikse slik at jeg kan bruke home-knappen til kameratast? Altså at den kun brukes til å ta bilde når kameraet er aktivert, og ellers fungerer normalt? Tenkte først og fremst om dette er mulig med tasker, men jeg er ikke så godt kjent med programmet, så hva tror dere?

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli fornøyd :) Prøver å få det så cleant som mulig!

 

post-223124-1289340563,5042_thumb.png

Pen klokkewidget, hvor fikk du tak i den? hva heter den?

Var også pen de nederste ikonene. At de er monokrome gjør at dem skiller seg ut fra resten av ikoner man velger å ha på sidene. Hva heter appen som man får disse fra?

 

Dette er standardikonene på Launcher Pro. Funker perfekt på 2.1 og 2.2. Du kan scrolle bortover på den nederste linja, så du kan totalt ha 15 apps på den :) + at du kan laste ned tusenvis av samme monokrome applikasjoner fra Market i samme stil som launcher pro. Har monokrome ikon på alle mine applikasjoner nå! Ser mye renere og penere ut + at alt blir i samme stil ;)

Lenke til kommentar

Er det noe sted på telefonen man kan se hvor lenge det er siden man har ladet telefonen sist? Sånn for å måle hvor lenge batteriet holder?

Meny -> Innstillinger -> Om telefonen -> Batteristatus

 

 

Hei, noen som har tele2?

har som tidligere nevnt at jeg har problemer med sending av sms. sendte mail til tele2, og fikk svar:

 

 

Hei og takk for din henvendelse.

 

Vi ber deg her kontrollere følgende manuelle innstillinger:

 

Kontroller først at dataroaming står aktiv:

 

Innstillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger - > Dataroaming . Denne må være huket av for. ( Du kan evt. deaktivere denne igjen hvis du ikke vil tillate datatrafikk over mobilnettet, f.eks hvis du er utenlands)

 

Sjekk om du får hentet opp riktig oppsett for internett og MMS på denne måten:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Nettverksoperatører (eller navn på aksesspunkt ) - Velg Tele2 Norge

 

Hvis dette ikke fungerer, prøv dette manuelle oppsettet:

 

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Navn på aksesspunkt -> Trykk på knappen nede i venstre hjørne

 

Legg inn følgende:

 

Name: Tele2

APN:internet.tele2.no

Proxy: not set

Port: not set

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: Internet + MMS

 

Trykk menyknappen og velg 'Lagre'.

 

Slå telefonen av/på og prøv på nytt.

 

 

Hjelper ikke dette må vi dessverre henvise deg til Samsungs kundesenter for nærmere hjelp da innstillingene skal være korrekte. Du kan nå Samsung på tlf: 815 56 480.

 

 

Ha en fin dag.

 

 

 

Men disse instillingene hjalp da ikke. for det første får jeg ikke opp tele2 norge. Noen som kan sjekke opp om de har det valget??

Ellers så får jeg ikke koblet opp mot vanlig wap engang med disse instillingene. lurer på å dra til elkjøp å få de til å fikse det, siden det var der jeg kjøpte telefonen :thumbup:

Ser likt ut mine innstillinger. Jeg har dog selv brukt bare standardinnstillingene.. "meny -> reset to default" eller no under mobile tilgangspunkter. Ikke noe problemer med Tele2 wap eller mms :)

 

Saken er at jeg bare finner uptime der, som er hvor lenge telefonen har vært slått på :(

Lenke til kommentar

Hei

Mulig det står på en av de 200 sidene, men jeg tar sjangsen og spør.

Er det problematisk å kjøpe Galaxy S på Ebay fra England? Er det mulig å oppgradere til norsk android 2.2? Noen andre problemer som kan oppstå? Har aldri hatt android før, så er rimelig blank.

Har en kompis som gjorde dette. Var ikke noe problem. Men flasha uorginal firmware da, og ikke via Kies.

Husk at når du ikke kjøper via norsk forhandler, så har du ikke reklamasjonsrett.

 

Som nevnt er jeg helt blank på android. Flasha uoriginal firmware? Om den kommer med 2.1, funker ikke å oppgradere via norske samsung-sidene og Kies? Må ta en bakvei?

 

Ingen som vet? Er på nippet av å bestille her:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...