Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en bug i mobilen min. A ndre som har problem med sin Galaxy S ?

 

Brukte en tjeneste og fikk en kode fra 1960 via sms. Denne koden kom fram under dropdown menyen.

 

Men, ikke under i meldinger ikonet.

Står også tallet 1 (en ny melding) på meldinger ikonet selv om den er tom.

 

når prøver å trykke på den meldingen fra 1960 via dropdown menyen får jeg bare en helt blank ny meldings vindu.

 

Får ikke bort det et tallet på ny melding ikonet.Samme oppleget skjer når jeg fjernstyrer mobilen via wavesecure tjensten/nettsiden.

 

Hvis jeg da låser mobilen via wavesecure nettside dukker det opp en kodede sms i dropdown menyen i mobilen,

som sender beskjed videre til den installerte wavesecure proget, men ingen meldinger under meldinger.

 

Wavesecure dropdown meldingen får jeg bort, men ikke akkurat den fra 1960.

 

Andre som har opplevd samme problem, eller har noen tips ?Edit: glemte å legge med vedlegg som viser det

post-12652-0-77161600-1289478969_thumb.jpg

post-12652-0-20508300-1289478970_thumb.jpg

post-12652-0-65997500-1289478970_thumb.jpg

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at lockscreen står og lyser ved tapt anrop og ikke vil slå seg av? Telefonen har ikke hengt seg på noe vis, men skjermen går ikke av før batteriet er tomt. Med mindre at jeg drar den der puslespill-biten på plass før den tid.

 

Det var ikke slik før inntil noen dager siden, så jeg lurer på om det er noen settings som regulerer dette? Jeg har nok pella på noe greier, men greier ikke helt å finne tilbake til standarden.

 

Edit: Fant ut av det. Det var så såre simpelt som at innstillinger--> skjerm--> tidsavbrudd hadde nullstilt seg totalt. Faktisk var ingen av valgene der aktive av en el annen grunn.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hei

Mulig det står på en av de 200 sidene, men jeg tar sjangsen og spør.

Er det problematisk å kjøpe Galaxy S på Ebay fra England? Er det mulig å oppgradere til norsk android 2.2? Noen andre problemer som kan oppstå? Har aldri hatt android før, så er rimelig blank.

Har en kompis som gjorde dette. Var ikke noe problem. Men flasha uorginal firmware da, og ikke via Kies.

Husk at når du ikke kjøper via norsk forhandler, så har du ikke reklamasjonsrett.

 

Som nevnt er jeg helt blank på android. Flasha uoriginal firmware? Om den kommer med 2.1, funker ikke å oppgradere via norske samsung-sidene og Kies? Må ta en bakvei?

Det vil si at jeg vet ikke om det går an å bruke Samsung's offisielle applikasjon (Kies). Men at det går an å legge inn Norsk Android 2.2 via en bakdør som du kaller det. (Du bruker ett program som heter Odin).

 

En annen ting du bør huske på at hvis telefonen din må på service, må du jo sende den til England da.

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg litt nå: Har både Opera og Dolphin Browser i tillegg til Original browser på min SGS. Enkelte ganger er det slik at hver gang jeg trykker på en link i Androids nettleser, får jeg spørsmål om hvilken browser jeg vil åpne linken med. Kan den ikke bare forstå at den skal fortsette i samme browser? Noe å gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg litt nå: Har både Opera og Dolphin Browser i tillegg til Original browser på min SGS. Enkelte ganger er det slik at hver gang jeg trykker på en link i Androids nettleser, får jeg spørsmål om hvilken  browser jeg vil åpne linken med. Kan den ikke bare forstå at den skal fortsette i samme browser? Noe å gjøre med dette?

 

 

Tja. Eneste mulighet der er nok å velge en nettleser som default nettleser når enn får opp det valget. Eller finnes det en annen mulighet ?

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd WidgetLocker og fått den til å helt erstatte Samsungs lockscreen? Evt et annet alternativ?

Jeg installerte WL, men fikk dobbel lockscreen og det var litt irriterende.

WL så veldig lovende ut ellers....

 

Jeg bruker widgetLocker som du skriver om her og jeg fant en måte og få deaktivert den til samsung sin originale,slik at den da blir erstattet med den du velger i widgetlocker.det du gjør,vel det jeg har gjort da.Jeg kjøpte da Battery indicator Pro for billig penge og når du kjører den på homescreen så ser du at du kan deactivate lockscreen,og da deaktiverer den sgs sin originale og du vil da bare ha 1 lockscreen istedet for 2 som ellers dukker opp etter du har unlocka den ene.

håper dette hjalp.Det var slik jeg ble kvitt den hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Hvilket gps navigation program er best?

Tja..

Spør hva du er ute etter? Bilnavigasjon eller tracker for spasérturer/sykkel osv.

 

For bilnavigasjon vil jeg anbefale Co-pilot, men denne er relativt dyr, ca 500kr for Europakart. Om man ikke har diverse skrupler, finnes denne lett tilgjengelig "andre steder" :innocent:

 

Av trackere har man f.eks My Tracks, Endomondo, AllSport og RunKeeper m.m. Disse er gratis foruten AllSport. Selv liker jeg AllSport pga innstillingene og muligheten for å selv velge hva som skal være på skjermen av info. I samtlige av disse trackerene kan man uploade turer, se på statistikk, kart etc.

Lenke til kommentar

Etter at jeg flashet feil ROM (capacitive) på min Galaxy S, og sendte den inn til service hos Mcare for garanti, står det nå i statusen på verkstedloggen; "Korrupt software. Flashet telefonen med ny software og kalibrert radio. Test ok".

 

Virker som jeg får hele greia på garantien, ettersom de har fikset den uten å ha sagt ifra om jeg i det hele tatt får det på garantien, eller om jeg vil betale for kostnadene det tar for å reparere den?

Den sto tross alt en AT&T logo (som er et amerikansk telefonselskap) å blinket..

 

Edit: står forresten "Workshop: Finished".

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Etter at jeg flashet feil ROM (capacitive) på min Galaxy S, og sendte den inn til service hos Mcare for garanti, står det nå i statusen på verkstedloggen; "Korrupt software. Flashet telefonen med ny software og kalibrert radio. Test ok".

 

Virker som jeg får hele greia på garantien, ettersom de har fikset den uten å ha sagt ifra om jeg i det hele tatt får det på garantien, eller om jeg vil betale for kostnadene det tar for å reparere den?

Den sto tross alt en AT&T logo (som er et amerikansk telefonselskap) å blinket..

 

Edit: står forresten "Workshop: Finished".

 

 

Det er nice da. Husk at når du henter tlf og dem tilfeldigvis skulle si at du må betale, så har du retten på din side, og dem må faktisk dekke reparasjonen siden dem ikke snakket med deg først

Lenke til kommentar

Hey folkens,

 

Jeg har rootet min tlf, og lagt inn lagfix, Tenkte og å legge inn et programm (NAVIGASJON) som jeg har lastet ned. som ikke likker på andriod marked, noen som kan forklare meg hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Skal vi hjelpe deg med piratsoftware? :p

 

Hvis du har lastet ned en .apk fil, er det bare og legge den inn på mobilen, navigere til der fila er, så åpne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...