Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jess, det er neste steg :p Ta en factory reset så du får fjerna alt som kan ta å suge strøm, og så legge inn ett og ett av de programma du har brukt. Men det er bra. 

 

Ja nå er jeg igang. Har fått rootet den igjen og lagt inn voodoo lagfix. Testet med Quadrant og fikk ca 1600. Det er jo faktisk nesten 800 mindre enn med 2.1 og OCLF. Vet ikke om det merkes i praksis men!

 

Hva mer bør jeg gjøre? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På 6 timar i dag har batteriet på min gått ned til 77%.

Har for det meste stått i standby. Ellers har eg spelt litt, og lagt inn og oppgradert litt program.

Batteriinfo viser at cellestandby (brukt av mobilradio) har brukt 66% av det som er brukt.

Har ikkje begynt å bruke telefonen til vanlig bruk endå, så har ikkje SIM-kortet i, men trådlaus har stått på heile tida.

Er det trådlaus som er mobilradio og sug straum?

Har berre android 2.1 endå.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at denne:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682&page=105

Virker med JPP Froyo (root altså)

Gikk smertefritt! bortsett fra at den sto på "installing superuser.apk" hele tiden på slutten.. Men jeg gikk inn i telefonen, og der lå superuser appen, og jeg hadde root access, så jeg bare lukket programmet.. ^¨

 

 

Jepp, det fungerte smertefritt her også men install superuser.apk sto på hele tiden. Sjekket mobilen og der lå superuser installert så anså det som greit :)

Lenke til kommentar

Shit for en lang tråd!!

 

Jeg sitter her å veier pro/cons for kjøp av denne eller en Iphone4 eller muuligens bare en vanlig Desire.

 

Her er noen spm:

 

1. Ser at folk hacker og tuller med mobilen for bedre ytelse. Hva er trikset her? Burde jeg gjøre dette og hva er best å gjøre med en gang jeg får telefonen i handa?

2. Om jeg kjøper en fra komplett i dag, kommer denne med siste firmware som jeg så ble sluppet for litt siden ?

3. Hvor mye forbedring av lagg og diverse får jeg ved å roote?

 

Går bare i surr av alle mobilene jeg kan velge blandt :p

Lenke til kommentar

Ja det er samme.

 

1. vel det kalles en "lagfix". Den lager en virtuell ext2 partisjon inne i det dumme filsystemet til samsung (som er skylden i lagen og dårlig ytelse) Forbedrer ytelse STORT. men er jo risk ved å installere / avinstallere.

2. Mest sannsynligvis ikke, men du kan oppdatere den selv.

3. du får ikke noen forbedring i ytelse ved å roote. Roote gir deg bare "root access" altså du kan gjøre hva du vil uten restriksjoner. Men root er nødvendig for å få lagt inn lagfix.

Lenke til kommentar

Har nå fått lagt inn Froyo build XWJPA.

 

Hva bør jeg gjøre for å få best mulig batteri?

 

Sliter med at batteriet ikke holder mer enn maks en dag :(

Plukket telefonen ut av laderen ca klokken 10 i dag og allerede nå er batteriet nede på 88%.

 

Har rootet den og lagt inn OCLF.

 

Får ikke rootet jeg, og heller ikke via OCLF,,,,,, Hjelpe meg eller??

 

Mobilen er helt ulåst :)

 

 

 

 

Hvilken versjon av OCLF skal jeg burke? den som er gratis eller den som må kjøpes? :-)

 

 

 

takk på forhånd,

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg først når jeg får den i handa av å firmware oppgradere den eller å roote og legge inn lagfix?

 

Og, kan noen linke til guide hvordan man rooter den , samt laster inn lagfix? Andre nyttinge ting man burde gjøre med den med en gang man får den ?

 

ikke gjør sånt MED EN gang uten å ha lest deg opp på det, og fortstått det du driver med..

 

Root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682&page=105

Bare last ned zip'en, pakk ut, kjør programmet, trykk root. telefonen må forresten være i debugging modus.. google it.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...