Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvilket gps navigation program er best?

Tja..

Spør hva du er ute etter? Bilnavigasjon eller tracker for spasérturer/sykkel osv.

 

For bilnavigasjon vil jeg anbefale Co-pilot, men denne er relativt dyr, ca 500kr for Europakart. Om man ikke har diverse skrupler, finnes denne lett tilgjengelig "andre steder" :innocent:

 

Av trackere har man f.eks My Tracks, Endomondo, AllSport og RunKeeper m.m. Disse er gratis foruten AllSport. Selv liker jeg AllSport pga innstillingene og muligheten for å selv velge hva som skal være på skjermen av info. I samtlige av disse trackerene kan man uploade turer, se på statistikk, kart etc.

Jeg bruker også Co-pilot. Synes programmet er en nedtur for meg da jeg gikk fra Nokia Ovi Map. Bor man i Oslo vil den som oftest vise omvei selv om du kan bare bruke E6. Sikkelig irriterende og gir ikke den beste alternativet, men den tar deg dit du skal i offline modus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på en oppgradering gjennom Kies, og har nå en Samsung Galaxy S Brick.

 

Oppdateringen gikk tilsynelatende bra, og den påsto at alt var i orden. Jeg koblet den fra. Når den booter kommer velkomstskjerm og lyd, men etter en stund blir skjermen sort, knappene nederst lyser, og den vibrerer litt med noen minutters mellomrom. Noen tips?

Lenke til kommentar

Sett telefonen i download modus og oppgrader firmwaren på nytt.

Slå av telefonen og ta ut batteriet. Sett det i igjen. Hold inne volum ned + home og trykk på power knappen. Slipp power knappen etter en stund. Dersom det virker, vil du få en gul android logo på skjermen og det vil stå download mode. Da er det bare å flashe på nytt.

Lenke til kommentar

Hei, alt som er av standardprogram er en en del av ROM'en (operativsystemet) og lar seg offisielt ikke avinnstallere. Det er god mulig at man med root kan fjerne noen av programmene, ellers finnes det såkalte coocked roms som geeker har laget og kan flashes på telefonen din. Dvs deres versjon av operativsystemet hvor de har lagt til og tatt vekk ting. Har ikke satt meg inn i akkurat dette, men xda developer forumet er et greit sted å starte.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til JPP (Android 2.2 Froyo) forrige helg, alt gikk på skinner via KIES. Positiv overraskelse ift forrige gang! :new_woot:

 

SGS oppleves som mer responsiv og "ferdig". Men samme småbugs som andre, som at det står tiersdag i kalenderen og kun Synk. på alle felter under synkronisering.

 

Det mest irriterende problemet for meg var at Home Switcher sluttet å fungere (dette er et program som bestemmer hvilken launcher som skal starte med home-knappen under skjermen). Jeg bruker LauncherPro Plus (anbefales!) som default og etter oppgraderingen kommer alltid standard Samung-skjerm opp (TWlauchner). I dag fant jeg et annet program som fungere med Froyo, nemlig HomeSmack! Begynner etterhvert å bli fortrolig med mobilen nå, men vurderer fortsatt å gå over til Desire HD når denne blir mulig å få tak i. Den er for øyeblikket utsolgt over alt!

 

Det jeg digger med Android, er alle mulighetene man har til å tilpasse systemet slik man vil med programmer, widgets, utseende osv. :love: Utrolig befriende etter å ha hatt iPhone i 1 år...

Lenke til kommentar

Da jeg oppdaterte til Froyo første gangen, fikk jeg med en slags task-killer/manager, som jeg vet også fulgte med noen telefoner med 2.1. Etter at jeg oppdaterte til Froyo etter siste oppdatering, så har dette forsvunnet. Noen som vet hvordan jeg kan få den tilbake igjen? Antar at den er bedre å bruke enn andre task-killere som man kan laste ned fra Market.

Lenke til kommentar

Har slitt med GPS funksjonen på SGS. Har hatt telefonen inne for service 3 ganger og hadde igrunn bestemt meg for å heve kjøpet.

 

Blandt mye rart jeg har liggende, fant jeg en Haicom BT-406 ekstern blåtann GPS mottaker. Bestemte meg for å prøve denne som en siste utvei før SGS gikk i retur. Lastet ned og innstallerte, Bluetooth GPS Mouse appen.

 

Nå er faktisk mitt problem med GPS løst, og navigasjon fungerer slik det skal, bruker Sygic navigasjon.

 

Min erfaring med ekstern GPS mottaker bekrefter vel mistanken om at det er hardware feil på SGS sin GPS løsning.

 

Skal jeg nå returnere SGS å få hevet kjøpet, eller skal man leve med feilen?

Problemet er at der foreløpig ikke finnes noe alternativ i "Smarttelefon" markedet.

 

Kjører nå med rootet JM9/JM4 og XEE produktkode, ingen lagfix. JPA/JPP var for dårlig batteri kap. samt treg på nettet.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Da jeg oppdaterte til Froyo første gangen, fikk jeg med en slags task-killer/manager, som jeg vet også fulgte med noen telefoner med 2.1. Etter at jeg oppdaterte til Froyo etter siste oppdatering, så har dette forsvunnet. Noen som vet hvordan jeg kan få den tilbake igjen? Antar at den er bedre å bruke enn andre task-killere som man kan laste ned fra Market.

Den ligger heller ikke inne på "samsung apps" på telefonen din? Ellers må du kanskje dessverre prøve en formatering av telefonen:(

Lenke til kommentar

Da jeg oppdaterte til Froyo første gangen, fikk jeg med en slags task-killer/manager, som jeg vet også fulgte med noen telefoner med 2.1. Etter at jeg oppdaterte til Froyo etter siste oppdatering, så har dette forsvunnet. Noen som vet hvordan jeg kan få den tilbake igjen? Antar at den er bedre å bruke enn andre task-killere som man kan laste ned fra Market.

 

Min dukker opp som en snarvei hvis jeg holder inne hjem-knappen under skjermen (sammen med de siste seks åpnede programmer).

 

post-4862-0-62490200-1289676603_thumb.png

Lenke til kommentar

Jo den har jeg. Er kanskje det samme, men jeg tenkte egentlig mer på den indikatoren som stod på startsiden og som hele tiden viste hvor mange programmer som var aktive til enhver tid (uten å måtte gå inn for å sjekke først). Den var ikke direkte pen, så burde egentlig ikke gjøre så mye at den er borte, men av en eller annen grunn savner jeg den allikevel...

Lenke til kommentar

Jo den har jeg. Er kanskje det samme, men jeg tenkte egentlig mer på den indikatoren som stod på startsiden og som hele tiden viste hvor mange programmer som var aktive til enhver tid (uten å måtte gå inn for å sjekke først). Den var ikke direkte pen, så burde egentlig ikke gjøre så mye at den er borte, men av en eller annen grunn savner jeg den allikevel...

ikke lagt merke til det før nå, men har den heller ikke lenger under "widgets"

Lenke til kommentar

Jo den har jeg. Er kanskje det samme, men jeg tenkte egentlig mer på den indikatoren som stod på startsiden og som hele tiden viste hvor mange programmer som var aktive til enhver tid (uten å måtte gå inn for å sjekke først). Den var ikke direkte pen, så burde egentlig ikke gjøre så mye at den er borte, men av en eller annen grunn savner jeg den allikevel...

ikke lagt merke til det før nå, men har den heller ikke lenger under "widgets"

Det er ikke en Widget, det er et program.

Meny -> Legg til -> Snarveier -> Programmer -> Oppgavebehandling

Lenke til kommentar

Er det flere andre enn meg som ikke sliter med GPS'en? Jeg synes at folk klager mye om GPS på SGS. For min del får jeg signal i løpet av 10 sekunder. Det synes jeg er fort. Viser også riktig posisjon.

 

Du skal bare være glad for at din GPS er ok.

 

Det er ikke noe problem med å få lock hurtig, det er heller ikke noe problem å få vist posisjon med 20 meters nøyaktighet. Problemet for meg ligger i "lagg" og "Erratic movement". Spesielt når jeg befinner seg i en gate med høye bygninger driver posisjonen og "virrer" rundt som en hodeløs høne, både i den gata jeg er og paralell gater. Når man kjører med navigasjon og markøren "virrer" rundt både i paralell gater og kryssende gater blir rettledningen helt "tokig".

 

Nå har jeg prøvd med ekstern blåtann GPS mottaker, og da ble SGS helt brukbar til navigasjon i bybilde, både som fotgjenger og kjørende i bil. Bruker Sygic navigasjons program.

Når SGS blir brukbar med ekstern GPS mottaker tyder det på hardwarefeil i SGS. En teori er svak antenne.

 

Edit: Har også insett flere fordeler med ekstern blåtann GPS mottaker.

- Mottakeren kan legges fremme i frontruten.

- Batteritiden for navigasjon blir bedre da blåtann tapper SGS batteriet for mindre strøm.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Men du henviser til her viser ikke hvor mange aktive programmer som er åpne til enhver tid uten å måtte åpne den først.

På min oppgavebehandler v1.51, som jeg har lagt på startsiden, står der X antall "Aktive programmer". Klikker jeg på snarveien kan jeg velge faner med: Antall aktive programmer, Pakke, RAM-tyring og Oversikt

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...