Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

 

Hvordan vet jeg hvilken versjon jeg skal laste ned? Av filene nederst på siden. Trenger jeg bare 1? Jeg skal altså roote telefonen for å få tilgang til lagfix v2.2.

 

På tlf min nå (froyo, ikke rootet) står det følgende:

 

Grunnbåndsversjon: I9000XXJPM

Build-nummer: FROYO.XWJP6

 

Setter stor pris på all hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forum.xda-dev...ad.php?t=788108

 

Hvordan vet jeg hvilken versjon jeg skal laste ned? Av filene nederst på siden. Trenger jeg bare 1? Jeg skal altså roote telefonen for å få tilgang til lagfix v2.2.

 

På tlf min nå (froyo, ikke rootet) står det følgende:

 

Grunnbåndsversjon: I9000XXJPM

Build-nummer: FROYO.XWJP6

 

Setter stor pris på all hjelp inv_biggrin.gif

 

 

Sier seg nesten selv ?

 

Jeg oppdraderte til JP6 selv og brukte: CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1

sier seg nesten selv med det filnavnet smile.gif eller du kan sikkert bruke 1.15 også ?

 

edit: jeg brukte den og det gikk helt fint. Men, kan være uheldig om enn velger feil versjon.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

ADW er gratis, MEN hvis du liker launcheren kan du "kjøpe en øl" til utvikleren ved å donere ett valgfritt beløp på paypal kontoen hans.

LauncherPro Plus gir deg noen ekstra widgeter og slikt, men det er smak og behag om man synes det er verdt å kjøpe Plus for dette. Jeg har selv kjøpt Plus for å støtte utvikleren, men bruker ingen av de ekstra finessene.

 

 

Til dere som synes det lagger etter oppdatering til Froyo, og spesielt de som også har lagfix inne: hvis du skrur av telefonen og starter i recovery mode (vol opp + hjem + power) og velger wipe cache (dette sletter ingen innstillinger), så kan telefonen bli som ny. Hvis ikke dette hjelper, vil jeg anbefale en fabrikk-reset i tillegg.

For min egen del tar jeg alltid wipe cache og fabrikk-reset etter en firmware oppdatering, så ikke jeg skal få masse FC og lag på grunn av gamle innstillinger.

 

 

hvor kan jeg kjøpe LP plus da?,noen som kan gi meg en link eller qr code? pga jeg finner ikke hos market eller hos appbrain.

Lenke til kommentar

Hei. Ser alle dere har fått Froyo og god stemning, men den har vel blir trukket eller noe i den duren hører jeg noe om? Uansett, noen mulighet for en kjapp innføring i hvordan jeg kan få fikse Froyo på en god måte? Er ikke redd for ROM-stuff og flashing osv.

1. Oppgrader til JM2 (om du ikke allerede har denne inne).

2. Last ned JP6 rom (som er den samme som var tilgjengelig fra Kies for litt siden)

3. Hvis du ikke kan gå inn i recovery mode, ta en titt på signaturen min!

4. Følg anvisningene som står i tråden linket i steg 2:

1. Extract the I9000XWJP6.rar file using password: samfirmware.com

2. Open Odin: select Pit 803 and put the only file you get (JP6_JP4_U_JPM.tar) in the PDA section of Odin.

3. Leave all other section blank

4. Don't thick "check repartitions" and Flash IT!

5. If the phone starts vibrating and giving force closes, just reboot in Recovery mode (VOL UP + HOME + POWER) and Wipe Cache/Data

 

Hvis du skal roote, kan jeg anbefale CF-root (da dette er eneste jeg har testet selv på JP6). Last ned "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip".

 

Lagfix -> Her kan jeg anbefale Voodoo som den mest gjennomførte og som jeg har størst tro på.

 

Send PM om du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Hei. Ser alle dere har fått Froyo og god stemning, men den har vel blir trukket eller noe i den duren hører jeg noe om? Uansett, noen mulighet for en kjapp innføring i hvordan jeg kan få fikse Froyo på en god måte? Er ikke redd for ROM-stuff og flashing osv.

1. Oppgrader til JM2 (om du ikke allerede har denne inne).

2. Last ned JP6 rom (som er den samme som var tilgjengelig fra Kies for litt siden)

3. Hvis du ikke kan gå inn i recovery mode, ta en titt på signaturen min!

4. Følg anvisningene som står i tråden linket i steg 2:

1. Extract the I9000XWJP6.rar file using password: samfirmware.com

2. Open Odin: select Pit 803 and put the only file you get (JP6_JP4_U_JPM.tar) in the PDA section of Odin.

3. Leave all other section blank

4. Don't thick "check repartitions" and Flash IT!

5. If the phone starts vibrating and giving force closes, just reboot in Recovery mode (VOL UP + HOME + POWER) and Wipe Cache/Data

 

Hvis du skal roote, kan jeg anbefale CF-root (da dette er eneste jeg har testet selv på JP6). Last ned "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip".

 

Lagfix -> Her kan jeg anbefale Voodoo som den mest gjennomførte og som jeg har størst tro på.

 

Send PM om du lurer på noe.

 

 

Er d et noen her inne som har sammenlignet Voodoo lagfix og OCLF lagfix til CP6 ? Lurer på om jeg skal ta og prøve ut voodoo lagfixen istedefnro oclfen jeg har nu

Lenke til kommentar

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

 

Bare noen få mp3-filer, 50-100 bilder og ca 100 apps.

 

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.com/watch?v=Fds9eccI9OA

 

Dette er jo helt på tryne. Telefonen min har aldri lagget og jeg har aldri skjønt noen ting av at folk har klaget på lag på Galaxy S. Hvor mye minne har du tillgjengelig? Dere må kjøre auto task killer (jeg bruker TaskPanel X for auto task killer). Last også ned "Android System Info", velg tasks og sorter på minnebruk. Har ser man hva som bruker mye minne. Man bør ha minst 80MB RAM ledig for at alt skal flyte bra. Jeg pleier å ligge på ca 100 MB ram leding. Hvor mye RAM ledig har du når det lagger slik som på video? Lagger det slik etter factory reset også? Om så må det være hardwarefeil på disse telefonene.

Jeg har også lagt inn OCLF men merket ikke noe forskjell, alt flyter like bra med og uten OCLF. Jeg har ikke oppgradert telefonen siden jeg kjøpte den når den kom ut på det norske markedet. Jeg har kjørt factory reset flere ganger og har mange apps installert, aldri noen problemer.

Lenke til kommentar

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

 

Bare noen få mp3-filer, 50-100 bilder og ca 100 apps.

 

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.com/watch?v=Fds9eccI9OA

 

Dette er jo helt på tryne. Telefonen min har aldri lagget og jeg har aldri skjønt noen ting av at folk har klaget på lag på Galaxy S. Hvor mye minne har du tillgjengelig? Dere må kjøre auto task killer (jeg bruker TaskPanel X for auto task killer). Last også ned "Android System Info", velg tasks og sorter på minnebruk. Har ser man hva som bruker mye minne. Man bør ha minst 80MB RAM ledig for at alt skal flyte bra. Jeg pleier å ligge på ca 100 MB ram leding. Hvor mye RAM ledig har du når det lagger slik som på video? Lagger det slik etter factory reset også? Om så må det være hardwarefeil på disse telefonene.

Jeg har også lagt inn OCLF men merket ikke noe forskjell, alt flyter like bra med og uten OCLF. Jeg har ikke oppgradert telefonen siden jeg kjøpte den når den kom ut på det norske markedet. Jeg har kjørt factory reset flere ganger og har mange apps installert, aldri noen problemer.

 

 

Har 50-60 ledig nå. Lagger endel. Vil ikke roote eller installere noe som krever root pga. garanti. Vil bare det skal funke som det skal...

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar fra samsung support ang gps problemer.

Hei

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

Telefonen må da inn til en service for en kontroll når det gjelder gps.

Kontakt din forhandler.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Samsung support

 

Da må jeg høre med komplett og sikkert sende den inn enda en gang. Første gang var det problemer med skjermen.

Lenke til kommentar

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

 

Bare noen få mp3-filer, 50-100 bilder og ca 100 apps.

 

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.c...h?v=Fds9eccI9OA

Wow, jeg skjønner du ikke er fornøyd ja. Min har aldri, ikke engang med JF3, vært så treg og laggete. Det meste flyter som en drøm, med JM2 og nå med JP6. Faktisk har den aldri vært så lagfri som nå med Froyo. Men jeg veit problemet er reelt, men ditt tilfelle er vel det verste jeg har sett. Be om ny, seriøst. off-topic: 100 apps? Jeg ser mange som sier de har så mange, hva er det dere installerer og har bruk for 100 apps for? Nei, jeg bare lurer, jeg har aldri hatt mer enn fire sider i program-menyen min :p Og da har jeg alt jeg trur jeg trenger. 

 

 

Mitt problem etter Froyo er at batteriet mitt som varte i 2 døgn++ nå så vidt klarer et døgn, meget misfornøyd. Skal resette igjen og ikke installlere noen apps og se om det gjør noen forskjell.

 

 

Lenke til kommentar

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

 

Bare noen få mp3-filer, 50-100 bilder og ca 100 apps.

 

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.com/watch?v=Fds9eccI9OA

 

Dette er jo helt på tryne. Telefonen min har aldri lagget og jeg har aldri skjønt noen ting av at folk har klaget på lag på Galaxy S. Hvor mye minne har du tillgjengelig? Dere må kjøre auto task killer (jeg bruker TaskPanel X for auto task killer). Last også ned "Android System Info", velg tasks og sorter på minnebruk. Har ser man hva som bruker mye minne. Man bør ha minst 80MB RAM ledig for at alt skal flyte bra. Jeg pleier å ligge på ca 100 MB ram leding. Hvor mye RAM ledig har du når det lagger slik som på video? Lagger det slik etter factory reset også? Om så må det være hardwarefeil på disse telefonene.

Jeg har også lagt inn OCLF men merket ikke noe forskjell, alt flyter like bra med og uten OCLF. Jeg har ikke oppgradert telefonen siden jeg kjøpte den når den kom ut på det norske markedet. Jeg har kjørt factory reset flere ganger og har mange apps installert, aldri noen problemer.

 

 

Har 50-60 ledig nå. Lagger endel. Vil ikke roote eller installere noe som krever root pga. garanti. Vil bare det skal funke som det skal...

 

50-60 MB RAM ledig er alt forlite! Det vil garantert lagge. På min telefon nå har jeg 120MB ledig. Sjekk også Android System Info for hva som bruker mest CPU. Har du testet telefonen uten minnekort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...