Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

How to check which CSC (major) version you should use:

Open dialer and type: *2767*4387264636#

 

Servicemode:

SELLOUT SMS

1: Sellout sms: off

2: pcode: GT-I9000HKDXEE

3: MODE: TEST

 

 

Går utifra at mobilen er i TEST modus eller testoppsett fra samsung her. Fikk som sagt flashet til JP6 via KIES før dem trakk den tilbake.

 

Står "MODE: TEST" på min stock JM2 også, så ikke ligg våken i natt over det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

How to check which CSC (major) version you should use:

Open dialer and type: *2767*4387264636#

 

Servicemode:

SELLOUT SMS

1: Sellout sms: off

2: pcode: GT-I9000HKDXEE

3: MODE: TEST

 

 

Går utifra at mobilen er i TEST modus eller testoppsett fra samsung her. Fikk som sagt flashet til JP6 via KIES før dem trakk den tilbake.

 

Står "MODE: TEST" på min stock JM2 også, så ikke ligg våken i natt over det...

 

niks. Bare lurte på om grunnen var fordi samsung liksom trakk tilbake greiene. Men, ellers greit nok det. Veldig fornøyd.:)

Lenke til kommentar

har lekt meg litt med telefon idag,så jeg sitter og tenker på og investere i fullversjonen i ADW.launcher og Launcher pro.Hvor kan jeg finne de,jeg har titta på market og på appbrain.com for finne prisene.Jeg trur hvertfall LauncherPro Plus koster,er ikke sikker om ADW.launcher,eller om det kanskje er fullversjonen.

et annet problem.Jeg våkna opp inatt med at telefonen var ferdig lada,så hørte jeg min ringetone som signaliserer at telefonen er full ladet,hvordan slår jeg av dette?

Noen som har prøvd better keyboard fra app store,er det bare et skin som du kan endre på i messaging eller handcent eller er det et program du må starte slik det vanlig qwerty tastaturet i sgs?

Trenger også et program som lar meg lagre alle bruker og passord og email som er passord beskyttet relaterte sider eller bank konto info.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

ADW er gratis, MEN hvis du liker launcheren kan du "kjøpe en øl" til utvikleren ved å donere ett valgfritt beløp på paypal kontoen hans.

LauncherPro Plus gir deg noen ekstra widgeter og slikt, men det er smak og behag om man synes det er verdt å kjøpe Plus for dette. Jeg har selv kjøpt Plus for å støtte utvikleren, men bruker ingen av de ekstra finessene.

 

 

Til dere som synes det lagger etter oppdatering til Froyo, og spesielt de som også har lagfix inne: hvis du skrur av telefonen og starter i recovery mode (vol opp + hjem + power) og velger wipe cache (dette sletter ingen innstillinger), så kan telefonen bli som ny. Hvis ikke dette hjelper, vil jeg anbefale en fabrikk-reset i tillegg.

For min egen del tar jeg alltid wipe cache og fabrikk-reset etter en firmware oppdatering, så ikke jeg skal få masse FC og lag på grunn av gamle innstillinger.

Lenke til kommentar

Du får også mulighet til å "strekke" widgets/icons med betalt launcherpro. Jeg har for eksempel satt opp hjemmeskjermen til å være 5x6, og resizer da beautiful widgets og yr widget (som forøvrig har begynt å koste penger...) fra 4x1 til 5x1. Samme med en del andre widgets som kutter hjørner etc. Utvider dem og det blir seende bedre ut.

 

Jeg våkna opp inatt med at telefonen var ferdig lada,så hørte jeg min ringetone som signaliserer at telefonen er full ladet,hvordan slår jeg av dette?

 

Du må enten roote, eller så bruker du tasker eller lignende til å sette opp en lydløs profil om natten der du slipper gjennom utvalgte oppringninger etc.

 

Eventuelt lader du til 100% før du legger deg og skrur av 3g, bluetooth, wifi og gps. Da skal du fortsatt ha godt over 90% og kan toppe opp batteri mens du spiser frokost. Med mindre du bruker telefonen som supercomputer for CERN slik som enkelte tror den er ...

Lenke til kommentar

 

 

Til dere som synes det lagger etter oppdatering til Froyo, og spesielt de som også har lagfix inne: hvis du skrur av telefonen og starter i recovery mode (vol opp + hjem + power) og velger wipe cache (dette sletter ingen innstillinger), så kan telefonen bli som ny. Hvis ikke dette hjelper, vil jeg anbefale en fabrikk-reset i tillegg.

For min egen del tar jeg alltid wipe cache og fabrikk-reset etter en firmware oppdatering, så ikke jeg skal få masse FC og lag på grunn av gamle innstillinger.

 

 

Dette har jeg også alltid gjort. Har heller aldri brukt OCLF eller noe annet. Lagger helt vilt uansett. Derfor: Ny byttemobil og evt. heving av kjøp hvis ikke dette funker for min del.

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Jeg har nå et problem - en bug - jeg syns er sykt irriterende! Denne hadde jeg ikke før Froyo - garantert!

 

Jeg bruker googlekalenderen på nett hele tiden, skriver inn alle mine avtaler mm på den - og har til nå vært sinnssykt imponert over synkingen opp mot telefonen. Nå bugger dette som pokker! Avtaler som før har vært inne, er ikke lengre på telefonen. Noen er der, og andre ikke. Kan ikke lengre stole på at det jeg skriver inn i googlekalenderen synkes inn til telefonen. Jeg har sjekket de fleste innstillinger - men tips mottas med takk! Har andre dette problemet etter Froyo?

Lenke til kommentar

Det har blitt så mange sider her at jeg ikke vet om dette er nevnt, men jeg koblet altså til Kies i går og installerte oppgraderingen. Når jeg går inn på "Om telefonen" står det "Fastvareversjon: 2.1-update1" og lenger nede: "Build-nummer: Eclair.xwjm2".

 

Likevel er det mange synlige forandringer. Er det noen som vet hva dette betyr? Har jeg, av en eller annen grunn, ikke fått Froyo, men en mindre oppdatering? Er første gang jeg har koblet den til Kies.

Lenke til kommentar

Det har blitt så mange sider her at jeg ikke vet om dette er nevnt, men jeg koblet altså til Kies i går og installerte oppgraderingen. Når jeg går inn på "Om telefonen" står det "Fastvareversjon: 2.1-update1" og lenger nede: "Build-nummer: Eclair.xwjm2".

 

Likevel er det mange synlige forandringer. Er det noen som vet hva dette betyr? Har jeg, av en eller annen grunn, ikke fått Froyo, men en mindre oppdatering? Er første gang jeg har koblet den til Kies.

 

 

Hei, froyo ble sluppet via kies, for å så å ha blitt trukket tilbake av samsung. - Man antar det er pga dårlig tilbakemelding pga bugs i den nye 2.2 oppdateringen.

 

Det du har oppdatert til er en nyere FW versjon av 2.1 som skal være relativt mye bedre, raskere og mer stabil enn hva du hadde (mest sannsynlig jf3 eller jf5).

Lenke til kommentar

Er der noen som har en link til korrekt CRC fil for JM8. Driver og skal nedgradere fra JP6 til JM8 ved hjelp av Odin. Får meldingen " E:Signature Verification Failed, Installation Aborted" ved opplastingen av den CSC_I9000XEEJM1 filene jeg har. Den CSC_I9000XEEJM1 som jeg har er dato 28.08.2010 og på 1411kb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...