Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg har oppgradert til 2.2 på min Galaxy S (JP6 firmwaren). Jeg får ikke Jobb Exchangen til å synke med kalenderen, kalenderen er bare tom. Mail og kontakter synker fint. Har prøvd å slå av å på synk på forskjellige måter. Det står han har synket kontoen mot kalenderen på et nylig klokkeslett, men kalenderen på Galaxyen er som sagt helt tom:( Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Odin kan man det meste;-)

 

Gikk fra JF5 - JM2 - JM8 - JPK - JM9 - JM8 - JP6 - JM9!

 

Hadde først JF5 til noen introduserte meg for flashing og samfirmware.com ;-)

 

Gikk da til Jm2, men oppdaget av Jm8 var sluppet. Flashet til JM8 og så da at froyo JPK var sluppet. Var ikke fornøyd med JPK så gikk tilbake til Jm9 som hadde blitt sluppet i mellomtiden. Så deretter at JP6 var sluppet og forsto at dette var releasen på froyo offisielt. Så på XDA at man måtte flashe tilbake til JM8 først, og gjorde dette. Var ikke spes fornøyd med Jp6, så flashet tilbake til Jm9;-)

 

JM9 pluss voodoo, er som jeg tidligere har sagt, det som har fungert desidert best for meg hittil. Gleder meg riktig nok til det kommer et par nye builds av froyo.

Lenke til kommentar

Fikk svar tilbake fra Samsung nå... HAHAHA, vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hadde liksom forventet at jeg skulle få et svar ala Sp0, men...

 

Svar var som følger:

 

Hei, vi beklager at vi ikke har kunnet behandle din mail da det kommer av tekniske problemer med vår mailboks. Om ditt problem fortsetter ber vi deg ta kontakt igjen.

 

Med Vennlig hilsen **** Samsung support.

 

 

 

Dette er jo litt artig. 1. De kunne tydeligvis se at de hadde fått mail av meg. 2. De kunne tydeligvis svare meg. 3. Mailen de sendte i retur inneholdt spørsmålet mitt.

 

= Sjanseløst.

 

... Sender på nytt.

 

Så går det 3 dager, så mottar du samme mail igjen. :(((!

Lenke til kommentar

etter 2.2 oppgraderingen opplevde jeg faktisk telefonen skuffende nok som tregere enn med 2.1. så etter en liten evighet på google og diverse forum fikk jeg slått på 3-button recovery mode, rootet og lagt inn lag fix. nå fungerer mobilen bra, men at en må igjennom alt dette og bryte garantien på telefonen for at den skal fungere som den egentlig skal fungere ut av esken er jo latterlig av samsung. er det lignende problemer hos htc foreksempel? ellers er det jo den beste mobilen jeg har prøvd(utenom kameraet). men jeg ville nok fortsatt ikke anbefalt denne telefonen til en venn.

 

ellers kan det jo nevnes at jeg ikke vet hva jeg eller resten av norges galaxy s eiere skulle gjort uten sp0. det er bare å bøye seg i støvet

Lenke til kommentar

Er egentlig glad jeg fikk oppgradert før de trakk den tilbake. Er godt fornøyd med telefonen med Froyo også jeg...

 

Har de trukket TILBAKE Froyo-oppdateringen? Evt. noen offisiell forklaring?

 

 

Bugs, de er ikke fornøyd med tilbakemeldingene. Kommer ny snart!

 

Skjønner jeg godt. Lagger jo mer enn noensinne. Glad jeg skal få ny eller evt. heve kjøpet. Sammenligner jeg med en Desire er jo SGS steinalder. ALT tar så lang tid, mens på Desire er det mer eller mindre instant.

Lenke til kommentar

Har nå installert Froyo, samt rootet telefonen og installert lagfix. Før jeg rootet og installerte lagfix så var mobilen veldig laggy. Lagget VELDIG når jeg var inne på market og skulle skrive inn ord i søkefeltet. Lagget mellom hver bokstav jeg skrev. Den lagget også veldig da jeg bladde mellom homescreens.

Fikk også en score på ca 950 på quadrant.

 

Etter root og lagfix så merker jeg det går bedre. Lagger ikke like mye inne i market, men merker fortsatt lagg når jeg blar mellom homescreens.

Scoren på quadrant ble nå 1850.

 

Synes allikevel ting fungerte bedre med android 2.1+root og lagfix. Det er langt mer laggy nå enn det det var før.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Jeg har tidligere hatt problemer med APN-droid. Det var ikke alltid 3g-dekningen kom tilbake etter at jeg hadde skrudd den av og så på igjen. Jeg gledet meg da til Froyo som skulle ha denne funksjonen innebygget. Regnet med at det ville løse alle problemer.

 

Nå har akkurat det samme skjedd igjen. Jeg skrudde av pakkedata for å spare batteri. Fungerte ypperlig mange ganger, men nå plutselig, så kommer ikke 3g på igjen etter at jeg skrur på pakkedata igjen. Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt funnet en løsning?

Lenke til kommentar

Finner ikke USB innstillingene etter at jeg oppdaterte til Froyo. Tidligere gikk jeg inn på Innstillinger->om telefonen->USB instillinger, men kan ikke se den der nå. Noen som vet hvor det har blitt av?

USB ligger under Trådløst og nettverk nå.

 

Hei,

 

 

Jeg har oppgradert til 2.2 på min Galaxy S (JP6 firmwaren). Jeg får ikke Jobb Exchangen til å synke med kalenderen, kalenderen er bare tom. Mail og kontakter synker fint. Har prøvd å slå av å på synk på forskjellige måter. Det står han har synket kontoen mot kalenderen på et nylig klokkeslett, men kalenderen på Galaxyen er som sagt helt tom:( Noen som vet?

Satt på visning av exchange-kalender? Kalender -> meny -> Mer -> innst. -> Kalendere -> visning av exchange må slås på her.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Er egentlig glad jeg fikk oppgradert før de trakk den tilbake. Er godt fornøyd med telefonen med Froyo også jeg...

 

Har de trukket TILBAKE Froyo-oppdateringen? Evt. noen offisiell forklaring?

 

 

Bugs, de er ikke fornøyd med tilbakemeldingene. Kommer ny snart!

 

Skjønner jeg godt. Lagger jo mer enn noensinne. Glad jeg skal få ny eller evt. heve kjøpet. Sammenligner jeg med en Desire er jo SGS steinalder. ALT tar så lang tid, mens på Desire er det mer eller mindre instant.

Helt enig. Leverte min tilbake til Dustin i dag. Håper bare jeg får hevet kjøpet, for en ny telefon vil jo ikke hjelpe. Er jo akkurat samme filsystem på den.
Lenke til kommentar

:w00t: Hei!

 

Noen som kunne gitt meg en dataljert forklaring på hvordan man kan gå tilbake til den gamle firmware? 2.1. For virkelig den fungerte MYE bedre! Vet det er noe med flash, odin osv men er ikke så stødig så trenger en god forklaring. Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar

:w00t: Hei!

 

Noen som kunne gitt meg en dataljert forklaring på hvordan man kan gå tilbake til den gamle firmware? 2.1. For virkelig den fungerte MYE bedre! Vet det er noe med flash, odin osv men er ikke så stødig så trenger en god forklaring. Håper noen kan hjelpe

 

Klarer ikke helt å sette fingeren på det du sier her, sikker på at du har factory resetta/cleara catche osv?.

Hadde jm8 selv med oclf lagfix noe jeg syns fungerte supert.

Har nå jp6 med oclf lagfix og synes tlf fortsatt fungerer supert. Har ikke sammenligna hvor lang tid ditt å datt tar, men overall feeling er smooth å kjapp.

Uansett kommer nåkk en oppdatering til 2.2 innen et par uker som fikser det som er gale med 2.2 nå.

Lenke til kommentar

How to check which CSC (major) version you should use:

Open dialer and type: *2767*4387264636#

 

Servicemode:

SELLOUT SMS

1: Sellout sms: off

2: pcode: GT-I9000HKDXEE

3: MODE: TEST

 

 

Går utifra at mobilen er i TEST modus eller testoppsett fra samsung her. Fikk som sagt flashet til JP6 via KIES før dem trakk den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...