Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil bilder man tar med 3ds'en bli som det mario bildet i slutten av

filmen? (2:20 min inn i filmen)

edit: men ettertanke så går vel ikke det. når man på demon kan se rundt modellen. noen som har en video hvor man kan se det? : )

Endret av D02
Lenke til kommentar

Noe sier meg at dual-screen spill blir tilnærmet fraværende til 3DS i forhold til hva man fant på Nintendo DS, ettersom skjermene til 3DS har ulik bredde + øverste skjerm har 3D effekter (Med dual-screen spill mener jeg spill som b.l.a. Sonic Rush, hvor handlingen foregikk på begge skjermene samtidig).

 

Dette ser jeg bare på som en fordel, ettersom den nederste skjermen sansynligvis får en funksjon som inventory screen i de fleste spill. Personlig misslikte jeg når handlingen i tradisjonelle DS-spill skulle enten foregå på begge skjermene samtidig, eller veksle mellom å foregå på den øverste- og den nederste skjermen.

 

Med gameplay på den øverste skjermen og inventory på den nedeste skjermen på majoriteten av 3DS-spill, vil Nintendo 3DS bli enda mer attraktiv i mine øyne.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at dual-screen spill blir tilnærmet fraværende til 3DS i forhold til hva man fant på Nintendo DS, ettersom skjermene til 3DS har ulik bredde + øverste skjerm har 3D effekter (Med dual-screen spill mener jeg spill som b.l.a. Sonic Rush, hvor handlingen foregikk på begge skjermene samtidig).

 

Dette ser jeg bare på som en fordel, ettersom den nederste skjermen sansynligvis får en funksjon som inventory screen i de fleste spill. Personlig misslikte jeg når handlingen i tradisjonelle DS-spill skulle enten foregå på begge skjermene samtidig, eller veksle mellom å foregå på den øverste- og den nederste skjermen.

 

Med gameplay på den øverste skjermen og inventory på den nedeste skjermen på majoriteten av 3DS-spill, vil Nintendo 3DS bli enda mer attraktiv i mine øyne.

 

Helt enig med deg og tror dette vil være en realitet også. At nederste skjerm brukes til inventory, map og andre ting, mens gameplay i hovedsak foregår på widescreen skjermen. Slik var det vel for det meste på DSen og. Kan ikke huske mange spill der gameplayet foregikk på begge skjermene. I så fryktelig irriterende da det er et mellomrom mellom de.

Lenke til kommentar

Det er da mange spill som spilles på den nederste skjermen til DS? Zelda-spillene er for eksempel nesten bare på den nederste. "The world ends with you" styres med begge skjermer samtidig, Henry Hathsworth har plattform på den øverste og Bejewelled på den nederste, Resident Evil har spillet nederst og kart øverst, og så videre. Husker ikke så mange eksempler akkurat nå. Jeg vil lkke ha inventory på den nederste, men heller utnytte begge skjermene kreativt. Når det er sagt er den nederste skjermen ikke i 3D (pga den er touchpad, og 3d-effekten ble ganske dårlig der), så jeg vil tippe minst 90% av spillene fokuserer på den øverste skjermen.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er da mange spill som spilles på den nederste skjermen til DS? Zelda-spillene er for eksempel nesten bare på den nederste. "The world ends with you" styres med begge skjermer samtidig, Henry Hathsworth har plattform på den øverste og Bejewelled på den nederste, Resident Evil har spillet nederst og kart øverst, og så videre. Husker ikke så mange eksempler akkurat nå. Jeg vil lkke ha inventory på den nederste, men heller utnytte begge skjermene kreativt. Når det er sagt er den nederste skjermen ikke i 3D (pga den er touchpad, og 3d-effekten ble ganske dårlig der), så jeg vil tippe minst 90% av spillene fokuserer på den øverste skjermen.

 

Mente at de fleste spillene ikke brukte begge skjermer til gameplay. Altså at begge skjermene "viser det samme" om du skjønner. F.eks hvis man hopper på den nederste skjermen så vises karakteren på den øverste fordi han "går ut av" den nederste.

Lenke til kommentar

Vet hva du mener. Det jeg mente er at de kan være langt mer kreative enn å kun ha inventory på den nederste. ;)

 

Men lurer litt på om det kommer en oppfølger til Zelda: Phantom Hourglass / Spirit Tracks til 3DS noengang, og i såfall, hvordan vil den bli? PH og ST er begge på den nederste skjermen, og vi styrer Link med stylusen. Men på 3DS vil de måtte spille på den øverste for å få 3d, så blir det noe helt annet? Vet det kommer en OoT remake, men jeg mener når de gir oss noe helt nytt.

Lenke til kommentar

Vet hva du mener. Det jeg mente er at de kan være langt mer kreative enn å kun ha inventory på den nederste. ;)

 

Men lurer litt på om det kommer en oppfølger til Zelda: Phantom Hourglass / Spirit Tracks til 3DS noengang, og i såfall, hvordan vil den bli? PH og ST er begge på den nederste skjermen, og vi styrer Link med stylusen. Men på 3DS vil de måtte spille på den øverste for å få 3d, så blir det noe helt annet? Vet det kommer en OoT remake, men jeg mener når de gir oss noe helt nytt.

 

jeg fortstår ikke helt problemstillingen? Det kommer nok helt sikkert et Zelda til 3DS og blir vel styrt med den analoge spaken. Var jo Zelda på GBA også (Minish Cap). Bare fordi at de to zelda spillene på DSen styres med stylusen behøver jo ikke alle andre zelda spill gjøre det ;)

 

På 3DS kommer det nok Zelda spill med samme type stil som Ocarina of Time

Lenke til kommentar

Får håpe på at 3DSen går i GBAen sine fotspor, ved å først reklansere et tidligere Zelda-spill til sin nye håndholdte platform (A Link to the Past), og så lage et helt nytt spill i serien til den nye konsollen (Minish Cap) :thumbup:

 

De er ihvertfall på god vei i og med at Ocarina of Time nå blir relansert til 3DS. Vil heller ha et nytt Zelda-spill til 3DSen etter OoT, enn at Majora's Mask får en remake (Hvis valget sto mellom et nytt spill i serien eller en remake av Mahora's Mask).

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at både PH og ST styrer Link med stylusen, og handlingen foregår på den nederste skjermen. Når neste spill kommer, vil det bli på DS og i samme stil, eller noe helt annet? Jeg vil gjerne ha enda flere PH og ST'er, om de fjerner den evige kjøringen frem og tilbake.

 

Blir nok på 3DS, man begynner jo ikke nå å lage et spill til en konsoll som snart blir erstattet. Spesielt ikke inhouse spill. Vil tro at et Zelda 3DS blir i samme stil som OoT (altså i 3D ikke nødvendigvis samme grafiske stil).

Lenke til kommentar

Leste et intervju med Shigeru Miyamoto på ign.com:

 

"But one of the things I'm always concerned about is showing people a Mario game before it's ready to be shown. So that's why we held back this time. But now that Super Mario Galaxy 2 is done, we'll be able to go hard at work on a new Mario game for Nintendo 3DS. You can expect to see a Mario game at some point. You'll just have to wait a little bit longer."

 

Et Mario-spill til 3DS er bekreftet en gang for alle. ;)

 

http://wii.ign.com/articles/110/1100039p1.html

Lenke til kommentar

Vi hadde jo Super Mario 64 DS, så hvorfor ikke Super Mario Sunshine 3DS? Eller kanskje et bra Mario spill? :p

 

Eller for å dra den helt ut. Hva med Super Mario World 3DS? SM64DS bruker (stort sett) de samme brettene som før, men vi kan i tillegg spille som Yoshi, Luigi og Wario. Det hadde vært tøft med SMW i full 3D med litt nytt snacks her og der. Brettene ville stort sett vært de samme, kostymene ville stort sett vært de samme og så videre. Men alt ville vært gjenskapt i 3D, og nye brett, kostymer og spillbare folk ville vært lagt til.

Lenke til kommentar

Prisen på DS spill er alt for høy med tanke på hva du får for pengene egentlig. Jeg vet at noen spill er på rundt 12 megabyte f.eks. Og å gå i butikken og betale 500 kroner for 12 megabyte føles ganske meningsløst.

 

Har sett denne klagen flere ganger og må si jeg er forvirret. Hvor er det dere handler? Jeg har aldri sett et DS-spill til 500 kroner, omtrent alle jeg ser i butikkene koster 349. Det dyreste er nok 399, men det er ganske sjeldent.

 

Gleder meg forresten vilt til konsollen kommer. (Skal i alle fall være før slutten av mars 2011)

Men det er litt rart at CDON har lagt ut konsollen for preorder allerede. Nintendo har jo sagt at både utseendet på konsollen og fargene bare er prototyper, sannsynligvis vil konsollen bare komme i én farge i starten.

 

(Wii ble i sin tid vist i mange farger på E3, men som dere vet fikk vi bare den hvite konsollen)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Spørst kor man handler, ofte jeg ser et spill til DS for 499-599 kr nærbutikkene (VOSS), selv handle jeg det meste fra nettet der prisen variere fra 200-400 kr.

 

Tru faktisk vi får DS-en i tre forskjellige farge der den ene modellen er vertfall svart eller blå som blir main produktet. Det kjem sikkert to andre farger etter produktet har våre ute i butikken i 2-3 måneder.

 

Lure litt på kor aktuelt det blir med film på 3DS-en, har opplevd flere kjøper den eldre PSP for å sjå film under reise (tog osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...