Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Prisen på DS spill er alt for høy med tanke på hva du får for pengene egentlig. Jeg vet at noen spill er på rundt 12 megabyte f.eks. Og å gå i butikken og betale 500 kroner for 12 megabyte føles ganske meningsløst. MEN! selvfølgelig er det jo ikke bare det du betaler for, men også ett bra spill. Uten muligheter for demo'er ect. på nintendo DS kan du kjøpe katta i sekken relativt mange ganger før du finner noe bra. Jeg kjøpte noe dritt mange ganger fordi det virket lovende. F.eks. ett metroid prime spill som føltes ut som en dårlig versjon av det første doom spillet.

 

Nå er det riktignok mulig å sjekke litt på youtube først da, på preview's/review's, men spill ER og BLIR for dyre.

 

 

Og som jeg sa med 3D skjermen, det er jo optimalt for en håndholdt siden du holder den rett forran deg stort sett ja.

Lurer på om den fungerer greit i sol-lys/normalt dagslys, der har jo den normale DS'en store problemer. (riktignok vansklig å gjøre noe med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo DS Download&Play som gjør at du kan teste spill, som de fleste spillbutikker burde ha kjørende.

 

Har Nintendo nevnt noe om nettverksstøtten? For en enhet som ikke støtter et fullt spekter av wifi-krypteringsstandardene, burde ikke hatt lov til å ha en wifi-logo på seg. Wep only DSL.. *snøft*

Lenke til kommentar

Den skal støtte WPA/WPA2, men er det slik som DSi der kun hardware støtter WPA/WPA2 og ikke spillene?

 

Blir spennende og sjå

 

fra Nintendo

 

Wireless Communication:

Can communicate in the 2.4 GHz band. Multiple Nintendo 3DS systems can connect via a local wireless connection to let users communicate or enjoy competitive game play. Systems also can connect to LAN access points to access the Internet and allow people to enjoy games with others. Will support IEEE 802.11 with enhanced security (WPA/WPA2). Nintendo 3DS hardware is designed so that even when not in use, it can automatically exchange data with other Nintendo 3DS systems or receive data via the Internet while in sleep mode.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det dem sier er at den lever sitt eget liv uten at du vet det? :O Hehe.

 

Nei, jeg regner med nettverks-støtten er bedre enn på DS.

Med alt dette lurer jeg på hvor lang batterilevetid det er.

Mulig jeg har gått glipp av dette, men er dette nevnt?

 

Det dem sier er at de har forbedret kommunikasjonen til andre 3DSer og internett betydelig, og den kan koble seg opp til nettet når den ikke er i bruk for å oppdatere seg og slike ting. Denne funksjonen kan slås av om man vil for å spare batteriet.

Lenke til kommentar

Tru den har forsatt friends code for DS spill, men siden den henter informasjon fra andre sine 3DS mens du går på byen er det sikkert en individuell kode for spillet og 3DS-en som blir automatisk sendt til og fra 3DS-ene.

 

Kan godt tenke meg den kan trade via Internett der den henter informasjon når du var på toget fra andre 3DS med hva dem treng osv (Pokemon til døme)

 

Men hvordan dem har lager løsning for vi sikkert vite utover hausten :whistle:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

jeg lol'er hvis de fremdeles har friend codes :/

 

Jeg vil tippe det blir en blanding. Den skal kunne finne access points og det der automatisk og søke seg frem til andre DSer i området. Muligens vil vi kunne få en liste over alle DSer som er tilgjengelig for multiplayer og logge oss på en tilfeldig om vi vil, men samtidig kunne bruke friends-koder for å logge oss på en bestemt DS direkte.

Lenke til kommentar

det største problemet med kodene var vel at du måtte ha en for hvert spill. de kunne heller gjort koden litt lengre eller noe, og så bare ha en per maskin som gjelder i alle spill. + lage en profil hvor du legger til navn, og så kunne folk søke opp navnet ditt og legge deg til. og hvis noen la deg til fikk du en beskjed om det var greit for deg. + en text og voicechat-greie som kunne kjøre i bakgrunnen osv. litt som xbox live antar jeg (har ikke prøvd det)

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Blir ikke slite med friends code som tidligere, Eller ville det blitt vanskelig med informasjon den skal hente fra alle 3DS-ene.

 

Hvordan dem vil løse det er et mysterium. Det letteste er at alle registrere et brukernavn der du må connect til en hovedserver der brukeren er registrert.... Kjenner jeg Nintendo riktig lage dem ikke en slik løsning der folk må være online for reg. (steam til døme)

 

Vist Nintendo hadde sluppet litt info om Game Cardet å software kunne vi sitte med svarene men dessverre skal det ikke være enkelt, men siden det er nytt Game Card blir det en totall løsning (håper jeg) med individuelle ID per maskin som kan registrere andre sine maskiner sine ID og et brukernavn (Som folk velger selv) slik det blir enklere for trade og skille ID-ene fra hver andre. (Istedenfor frineds code der brukeren gir han et navn for hvert spill osv.)

 

Håper faktisk denne har støtte for applikasjoner som MSN, epost og andre små programmer som kan være greit og ha ute på farten.

Lenke til kommentar

Blir ikke slite med friends code som tidligere, Eller ville det blitt vanskelig med informasjon den skal hente fra alle 3DS-ene.

 

Hvordan dem vil løse det er et mysterium. Det letteste er at alle registrere et brukernavn der du må connect til en hovedserver der brukeren er registrert.... Kjenner jeg Nintendo riktig lage dem ikke en slik løsning der folk må være online for reg. (steam til døme)

 

Vist Nintendo hadde sluppet litt info om Game Cardet å software kunne vi sitte med svarene men dessverre skal det ikke være enkelt, men siden det er nytt Game Card blir det en totall løsning (håper jeg) med individuelle ID per maskin som kan registrere andre sine maskiner sine ID og et brukernavn (Som folk velger selv) slik det blir enklere for trade og skille ID-ene fra hver andre. (Istedenfor frineds code der brukeren gir han et navn for hvert spill osv.)

 

Håper faktisk denne har støtte for applikasjoner som MSN, epost og andre små programmer som kan være greit og ha ute på farten.

ja, msn, skype o.l. hadde vært ganske nice. den bør også komme med en god internett-browser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...