Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med du ikke trenger å stille inn noe som helst, men at det går automatisk. Fortsatt pissed over at DS-en min ikke har noe annet enn WEP - burde faen meg ikke lov å trykke "wifi" på et produkt du ikke kan bruke med alt fra WPA2 Eterprise og nedover...

Lenke til kommentar

Anmeldelser kan nok gi en pekepinn på hva man bør gå for, men la oss ta f.eks. et spill som er relevant for denne tråden, ridge racer 3d, så lurte jeg litt på om selve 3d effekten var noe særlig: Spill.no sier den var dårligst av spillene så langt, mens på gamer.no sier anmeldern at den er veldig bra. Da kan man jo begynne å lure litt.

 

Anmeldelser av 3DS-spill har vært veldig sprikende, jeg har også lagt merke til det. Tror dette har mye å gjøre med om vedkommende anmelder i det hele tatt liker 3D-effekten, og i så fall i hvor stor grad de klarer å oppleve den. (Skjeve hornhinner osv)

 

Når det gjelder anmeldelser generelt er jeg litt av motsatt oppfatning som av noen av dere. Store amerikanske nettsider har en tendens til å gi svært, svært høye karakterer til alle spill med god grafikk og som har fått mye oppmerksomhet. Karakterinflasjonen hos sider som IGN er rett og slett latterlig. (En 7/10 er jo omtrent et dårlig spill hos IGN)

 

Da stoler jeg mye mer på Gamer.no, og mine tidligere kolleger i Spillverket. Her til lands har vi lov til å være helt dønn ærlige, og selv om jeg ikke nødvendigvis mistenker alle store amerikanske nettsteder for å være korrupte så er det ikke til å stikke under en stol at eksklusive intervjuer, sniktitter og lignende er forbeholdt de spillnettsidene som gir de store spillene karakteren de "fortjener". (Det er to store nettsider jeg stoler på uten forbehold: Eurogamer og Giantbomb)

 

Ellers har jeg veldig troen på å basere kjøp på flere anmeldelser (teksten, ikke karakteren), i tillegg til at man kan ta turen innom forum for å se hva folket mener. Jeg personlig legger hakket mer vekt på anmeldere, fordi de forhåpentligvis tross alt har et bredere og bedre grunnlag for å si om et spill er bra eller ikke. Det finnes jo selvsagt privatpersoner som har bra peil på spill, men bare det faktum at spill som The Sims er massivt populære sier etter min mening noe om at "alle andre" ikke nødvendigvis er meg.

 

Det eneste jeg er helt sikker på er at det beste du kan gjøre er å finne en person som har lik spillsmak som deg, det være seg en anmelder eller en kompis. Da kan du gå ut i fra at du liker spillene han/hun liker, og vice versa.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at ign.com har latterlig høye karakterer på det meste, men de er ganske grundige når det gjelder å skrive selve anmeldelsene og sier det de mener. I tillegg har de ofte en video-anmeldelse også der vi får se spillet i aksjon og høre hva de synes. Det mener jeg ofte er det beste. Om noen klager på grafikken osv kommer det ikke tydelig hvor bra grafikken egentlig er i en skreven anmeldelse, men i en videoanmeldelse får vi se det selv. Derfor bruker jeg å sjekke gameplay-videoer på youtube om jeg er i tvil. Dette går jo ikke med 3D, men det har vært til stor hjelp med vanlige spill.

 

En ting jeg ikke liker helt med 3DS er all fokusen på 3D. Jeg vet vet høres idotisk ut, men problemet med 3DS er at den er så mye mer enn bare en DS med 3DS-grafikk. Se for eksempel på Super Monkey Ball 3D. Mange klager over at 3D-grafikken blir ødelagt om man vipper på konsollen, så hva er da vitsen med å bruke gyroskop for å styre spillet? Som jeg ser det blir det helt feil å klage på det. Bare fordi 3DS støtter 3D-grafikk betyr det ikke at den er nødt til å bruke det. Super Monkey Ball 3D ville vært bra på DS, men da hadde vi vært nødt til å styre med dårlige kontroller. Nå kan vi styre det med å vippe konsollen, noe som gjør kontrollene bedre enn noen gamepad noensinne ville ha klart. Hva gjør det da at det ikke er ekte 3D?

 

Det samme gjelder Ghost Recon: Shadow Wars. 3D funker, men vanligvis har jeg det avslått da jeg mener det forstyrrer vanlig gameplay og gjør det vanskelig å se hvilken karakter man velger og hvor man vil han/hun skal gå. Ironisk nok, da 3D skulle gjøre det lettere. Likevel vil jeg ikke hatt det på vanlig DS. Selv om spillet i seg selv er 2D er det bare å sette på en airstrike og kjapt slå over på 3D, så ser man 3D-effekten for fullt. Maken til vakkert syn skal man lete lenge etter. At jeg drepte to med tung maskingevær, en med rakettkaster, to med vanlig maskingevær og en sniper med enkel airstrike gjør ikke saken verre. :p Poenget er at jeg ikke ser 3D som enten-eller. Bruk 2D når du vil og 3D når du vil. Det går så kjapt å slå over fra den ene til den andre at vi får det beste fra begge deler. ;)

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte og ;) Kjøper fra privatpersoner også, så blir vel markert som gift. Men dette er bare jeg som tenker. Det er selvsagt "smartere" og kjøpe i Norge ved eventuelle feil med konsollen osv. Men i løpet av kanskje 2 år med konsollen og 10 spill så sparer jeg noen tusen.

 

Ser play.com selger 3ds spill til rundt 25-30 pund, etter noen måneder vil vel de falle under 20 her også? Super monkey Ball 3D selger de for under 200 der så. ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Ser play.com selger 3ds spill til rundt 25-30 pund, etter noen måneder vil vel de falle under 20 her også? Super monkey Ball 3D selger de for under 200 der så. ;)

Du får vel ikke spillt spill derfra på en amerikansk konsoll da, siden de holder til i england? :) Men, med en europeisk, er det nok greit å følge med på play.com fra tid til annen. :)

Lenke til kommentar

Idag gjorde jeg noe uvanlig med 3DS'en og lurte på om dette skjer med deres 3DS også.

 

For å gjøre dette trikset trenger dere en DS lite (vet ikke om andre DS versjoner virker, men prøv). Det dere må gjøre er å skru på 3DS deres, sett på volumet høyt, så lukk skjermen (kan også sette på musikk på 3DS så lukk skjermen mens musikken spiller fortsatt). Deretter legger dere den oppå DS lite så den ligger i symmetri. Dette fører til at 3DS spiller av musikk selv om den egentlig ikke skal. Når man lukker skjermen vil jo musikk eller lyd være i mute.

post-191388-0-40031200-1302390433_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Idag gjorde jeg noe uvanlig med 3DS'en og lurte på om dette skjer med deres 3DS også.

 

For å gjøre dette trikset trenger dere en DS lite (vet ikke om andre DS versjoner virker, men prøv). Det dere må gjøre er å skru på 3DS deres, sett på volumet høyt, så lukk skjermen (kan også sette på musikk på 3DS så lukk skjermen mens musikken spiller fortsatt). Deretter legger dere den oppå DS lite så den ligger i symmetri. Dette fører til at 3DS spiller av musikk selv om den egentlig ikke skal. Når man lukker skjermen vil jo musikk eller lyd være i mute.

Hæ? :p

 

Ehm, nei, det skjer ikke. Hvis det fortsatt er der når du lukker den igjen, er det i alle fall ikke fordi den ligger oppå en DS Lite. :p Da er det heller en bug i softwaren som gjør at den kanskje gjør det noen ganger.

Lenke til kommentar

Når jeg lukker den igjen, stopper jo alt musikk eller lyd utifra 3DS. Med en gang jeg legger 3DS oppå DS lite (vist på bildet) så begynner 3DSen å fortsette å spille av den utvalgte mp3 filen som jeg spilte av da jeg lukket skjermen.

Hva i svarte!?!? :wow:

 

Det skjer her å. Veldig merkelig. :blink: Hvordan kan det skje?

Fungerer selv om DS Liten er på eller av.

 

Det fungerer bare når den ligger helt likt oppå DS Liten.

Lenke til kommentar

Videoen demonstrerer det fint ja.

 

Det fungerer i alle vinkler (det er mulig og holde begge konsollene samtidig, så lenge de er intill hverandre).

Det fungerer ikke hvis DS Liten ligger opp ned.

 

Det er tydlivis ett eller annet som får den til å tro at den er åpen. Skjermene skrur seg på, og Wifi lyset lyser sterkere. Rare greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...