Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet fortsatt ikke hvilket spill jeg skal kjøpe O.o

Street Fighter hadde jeg på ps3, var moro i en dag og så var det ikke så spennende lenger. Så jeg er litt skeptisk til å kjøpe dette nok en gang, dog til 3DS.

 

Og ingen av dem andre launchtitlene frister så mye :p Men konsoll skulle jeg ha vettu....

Lenke til kommentar

Helvettes dritt. Absoluttspill har ikke engang fått varene :realmad:

 

Skulle ha forhondsbestilt hos CDON eller Elkjøp.

 

HELVETTE!!

mm håper virkelig det blir sendt ut imorgen, står bare "Venter på varer" på min ordre også.. bestilte for over en måned siden :S

Lenke til kommentar

Mario Kart 3DS kommer vel ikke til launch.

 

Jeg skaffer ikke 3DS selv i denne omgang(har evig mange spill på DS, PSP og selv GBA å bli ferdig med først), men jeg tror jeg ville skaffet meg disse spillene:

 

Street Fighter 4 - Om du er fan av sjangeren, så ser dette veldig bra ut (selv om jeg personlig foretrekker å spille slike spill på tv-en).

 

Pilotwings Resort - Nostalgitripp for alle oss som elsker Snes-en. Virker å være dyrt med 400 kroner for dette, men samtidig så er det jo gode gamle Pilotwings. Har fått brukbare kritikker så langt, og virker å være et bra spill å teste ut 3D-effekten.

 

Shadow Wars - som andre har sagt før så skal dette være laget av folkene bak X-Com, og ryktene sier at dette er bra. Dog har Ubisoft en embargo på reviews av sine spill, så ville kanskje ventet å sett.

 

Nintendogs & Cats - Sikkert ingen her som er interessert i dette spillet (meg selv inkludert), men om man liker slikt, så er jeg rimelig sikker på at dette spillet er kvalitet, og det beste i serien så langt.

 

Steel Diver - Igjen et spill som er alt for dyrt, men som likevel vil ha muligheten til å underholde bra. Er også gøy at det er en ny IP fra Nintendo/Miyamato, selv om den ikke ser like interessant ut som feks Pikmin var.

 

Ridge Racer 3D - Om man ønsker et bilspill så er jo Riiiiiiiiiiiidge Racer alltid en vinner (eller hva Kaz?).

 

Spill jeg ville styrt unna som fanden:

 

Rayman 3D - dette er vistnok en helt forferdelig port av N64/Dreamcast-spillet Rayman 2. Det jeg har lest tilsier at man like godt kan skaffe det til vanlig DS (det finnes også der). Forferdelig frame-rate, veldig dårlig bruk av 3D-en, og ingenting nytt.

 

Splinter Cell 3D - Samme som over, men litt bedre. Igjen en rask port-jobb fra Ubisoft

 

Dinosaur-spillet - enda et cash-inn spill fra Ubisoft, begynner å bli en trend.

 

Asphalt 3D - Enda et Ubisoft-spill. Ryktene sier at frameraten her går ned i enkeltsifret, altså under 10! Dette er sikkert overdrevet, men det jeg har hørt er at dette er noe av det dårligste flere folk har sett noensinne. Ikke utengrunn at Ubisoft har embargoet anmeldelser på spillene sine ihvertfall :)

 

Kort sagt, bortsett fra Shadow Wars, så ville jeg styrt unna alt fra Ubisoft, mens med Nintendo kan man for det meste ikke trå skikkelig feil. Er det rart tredjepartsutviklere sliter med å selge spill på Nintendo-konsoller?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Asphalt på 3DS, men jeg haret Asphalt-spill på android-telefonen min. Det er faktisk veldig bra, og jeg har ikke sett noe til dårlig framerate der. Men har som sagt ikke prøvd det til 3DS ennå. Vurderte det en stund, men det blir nok Ridge Racer i stedet.

 

Btw jeg kjøper Shadow Wars kun fordi det er Ghost Recon og fra fyren bak X-Com. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Har absolutt veldig lyst på 3DS, men etter å ha lest reviews på Pilot Wings, der de sier det blir litt kjedelig etterhvert når man bare kan være på denne øya, og da betale 450kr for det lissom. Har spillt Street Fighter også endel og vet ikke om jeg vil betale så mye for det heller, da dette er jo egentlig allerede gjort på iphone etc, der det koster 7kr.

 

Skulle ønske spilla kosta 200-300kr stk, da hadde jeg kjøpt en god del spill også. Kos at mange flashcards virker med 3DS og, men hørte og noen si at bak på 3DS boksen står det at nintendo vil bricke 3DS'en din hvis du spiller homebrew etc fra flashcards.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Asphalt 3D er vistnok en port av Iphone-spillet som kom ut for en tid tilbake, tipper det er det samme som på Android. Grunnspillet er kanskje bra, men er selve porten med forferdelig framerate og slikt som skal være så dårlig, men vi får jo snart se. Er jo også paradoksalt at de ber oss betale 400 kroner for noe en får nesten gratis på mobiltelefoner, samtidig som det (tilsynelatende) er et dårligere produkt.

 

Har absolutt veldig lyst på 3DS, men etter å ha lest reviews på Pilot Wings, der de sier det blir litt kjedelig etterhvert når man bare kan være på denne øya, og da betale 450kr for det lissom. Har spillt Street Fighter også endel og vet ikke om jeg vil betale så mye for det heller, da dette er jo egentlig allerede gjort på iphone etc, der det koster 7kr.

 

Skulle ønske spilla kosta 200-300kr stk, da hadde jeg kjøpt en god del spill også. Kos at mange flashcards virker med 3DS og, men hørte og noen si at bak på 3DS boksen står det at nintendo vil bricke 3DS'en din hvis du spiller homebrew etc fra flashcards.

 

De truer med å gjøre det ja, så er vel ikke noe å satse på akkurat. Men mange av disse spillene er definitivt overpriset, og vil helt sikkert synke ganske raskt i pris, kanskje du kan skaffe noen da?

Lenke til kommentar

Merkelig at Pixmania selger den + Pilot Resort så billig da?

http://www.pixmania.com/spill-konsoll-nintendo-3ds-aqua/nono9024292_jvart.html

 

Er i tillegg 4% rabatt mellom 22-25. Mars på alt man handler for over 2000kr.

 

Fikk litt lyst på den nå, hehe. Må ha 1 spill når man først kjøper 3DS. Vil vente litt til prisen synker før jeg kjøper flere ja.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Har absolutt veldig lyst på 3DS, men etter å ha lest reviews på Pilot Wings, der de sier det blir litt kjedelig etterhvert når man bare kan være på denne øya, og da betale 450kr for det lissom. Har spillt Street Fighter også endel og vet ikke om jeg vil betale så mye for det heller, da dette er jo egentlig allerede gjort på iphone etc, der det koster 7kr.

 

Skulle ønske spilla kosta 200-300kr stk, da hadde jeg kjøpt en god del spill også. Kos at mange flashcards virker med 3DS og, men hørte og noen si at bak på 3DS boksen står det at nintendo vil bricke 3DS'en din hvis du spiller homebrew etc fra flashcards.

spesielt virtual console-prisene er latterlige, 50 kr for donkey kong liksom. håper de i hvertfall setter ned prisene LITT på 3ds eshopen. tviler på at jeg gidder å betale mer enn 10 kr for gamle gameboy-spill.

Lenke til kommentar

Mario Kart 3DS kommer vel ikke til launch.

 

Jeg skaffer ikke 3DS selv i denne omgang(har evig mange spill på DS, PSP og selv GBA å bli ferdig med først), men jeg tror jeg ville skaffet meg disse spillene:

 

Street Fighter 4 - Om du er fan av sjangeren, så ser dette veldig bra ut (selv om jeg personlig foretrekker å spille slike spill på tv-en).

 

Pilotwings Resort - Nostalgitripp for alle oss som elsker Snes-en. Virker å være dyrt med 400 kroner for dette, men samtidig så er det jo gode gamle Pilotwings. Har fått brukbare kritikker så langt, og virker å være et bra spill å teste ut 3D-effekten.

 

Shadow Wars - som andre har sagt før så skal dette være laget av folkene bak X-Com, og ryktene sier at dette er bra. Dog har Ubisoft en embargo på reviews av sine spill, så ville kanskje ventet å sett.

 

Nintendogs & Cats - Sikkert ingen her som er interessert i dette spillet (meg selv inkludert), men om man liker slikt, så er jeg rimelig sikker på at dette spillet er kvalitet, og det beste i serien så langt.

 

Steel Diver - Igjen et spill som er alt for dyrt, men som likevel vil ha muligheten til å underholde bra. Er også gøy at det er en ny IP fra Nintendo/Miyamato, selv om den ikke ser like interessant ut som feks Pikmin var.

 

Ridge Racer 3D - Om man ønsker et bilspill så er jo Riiiiiiiiiiiidge Racer alltid en vinner (eller hva Kaz?).

 

Spill jeg ville styrt unna som fanden:

 

Rayman 3D - dette er vistnok en helt forferdelig port av N64/Dreamcast-spillet Rayman 2. Det jeg har lest tilsier at man like godt kan skaffe det til vanlig DS (det finnes også der). Forferdelig frame-rate, veldig dårlig bruk av 3D-en, og ingenting nytt.

 

Splinter Cell 3D - Samme som over, men litt bedre. Igjen en rask port-jobb fra Ubisoft

 

Dinosaur-spillet - enda et cash-inn spill fra Ubisoft, begynner å bli en trend.

 

Asphalt 3D - Enda et Ubisoft-spill. Ryktene sier at frameraten her går ned i enkeltsifret, altså under 10! Dette er sikkert overdrevet, men det jeg har hørt er at dette er noe av det dårligste flere folk har sett noensinne. Ikke utengrunn at Ubisoft har embargoet anmeldelser på spillene sine ihvertfall :)

 

Kort sagt, bortsett fra Shadow Wars, så ville jeg styrt unna alt fra Ubisoft, mens med Nintendo kan man for det meste ikke trå skikkelig feil. Er det rart tredjepartsutviklere sliter med å selge spill på Nintendo-konsoller?

 

At FPS går under 10 kan jø være helt umulig.. Det tyder på at spillet enda under utvikling.. Ubisofrt slipper aldri spillet så dårlig optimalisert..

Lenke til kommentar

Asphalt 3D er vistnok en port av Iphone-spillet som kom ut for en tid tilbake, tipper det er det samme som på Android. Grunnspillet er kanskje bra, men er selve porten med forferdelig framerate og slikt som skal være så dårlig, men vi får jo snart se. Er jo også paradoksalt at de ber oss betale 400 kroner for noe en får nesten gratis på mobiltelefoner, samtidig som det (tilsynelatende) er et dårligere produkt.

 

Spillet jeg har på android er kun vanlig kjøring (vanlig løp og time trial), mens det på 3DS har en hel rekke modes jeg ikke har sett før, og alt jeg har sett av gameplay-videoer virker svært lovende. Jeg sier ikke at det er et bra spill, men jeg forhåndsdømmer det ikke. Bare synd de første spillene i serien hadde motorsykler, men det ser ut vil være fjernet.

Lenke til kommentar

Formålet med en slik omtale jo å veilede kunder om de skal gå till inkjøp av en 3DS eller ei, så å vurdere launch line-up er på alle måter høyst relevant i en slik omtale. Det betyr selvsagt at omtalen mister sin relevanse etter en stund(det samme kan sies om spillomtaler der spillene patches etter release), men det er heller ikke uhørt at publiaksjoner går tilbake etter noen måneder og endrer på omtalen/karakteren.

 

Fixed ... ;)

 

Neida, men poenget med å anmelde en konsoll er egentlig ganske meningsløst i utgangspunktet. Tviler på det blir nødvendig å gå tilbake å endre karakteren. Det eneste som betyr noe er om 3DS-en er verdt å kjøpe på lanseringsdato, og da er det jo selvsagt svært relevant hvilke spill som er tilgjengelige innen den tid.

 

Ellers har jeg bestilt en 3DS selv, men dessverre for sent. Får ikke konsollen min på lanseringsdato, men har etterhvert lært meg å kontrollere hypen for slike ting. Er uansett ingen spill jeg MÅ spille.

 

Men gleder meg likevel ganske mye ... :)

 

Hvilke spill skal dere kjøpe? For meg blir det Street Fighter, og kaaanskje Pilot Wings. Så venter vi i spenning på OoT :)

 

Regner forresten med at de av dere som får konsollen før helgen poster inntrykkene sine i denne tråden! ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...