Gå til innhold

Test: XFX Radeon HD 5450


Anbefalte innlegg

Det skulle vert 2 forskjellige rutiner, kort sprekere og inkludert 57x0 og opp skulle hatt denne rutinen, kort som er under dette skulle man ha sett på HW-akselerasjon av video eller noe sånn HTPC greier som ikke er mitt felt, og testet spill som HL2 som er lettkjørte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er denne testen brukandes til? Som sakt er det jo kortet ubrukelig til spill, men likevel er det forskjellige spill det testes med.

Tull. Kortet er ubrukelig i referansespillene, men det betyr ikke at det er ubrukelig til alle spill. Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.

Lenke til kommentar

Enig med de fleste andre kommentarene her.

 

Testen forteller jo ingenting om hva kortet kan brukes til. Kun hva det IKKE kan brukes til. Dere nevner stue/kontor PC, men hva med å teste load på GPU under bluray /x.264? Dette er interssante verdier. At kortet klarer < 3fps i Crysis gir meg ingenting. Dette kortet er ikke beregnet på å kjøre Crysis! Det vet vi!

 

Dessutten er det direkte feil å si at dette er en "introduksjon til DX11". Bare fordi en traktor klarer å komme seg rundt en formel1 bane er det ikke dermed sagt at den er kvalifisert til å være med i et løp.

Lenke til kommentar

Sier meg enig i kritikken. Har fremmet den flere ganger før ved liknende tester.

 

Testmetodikken og "poengkriterier" for en familie SUV er ikke - og skal ikke være - lik den for en sportsbil, av åpenbare grunner. Samme gjelder her. Kanskje på tide HW.no kikker litt på andre siders testmetodikk.

 

Da testen var så ubrukelig, maktet jeg ikke å lese hver eneste ord, men om det ikke er nevnt så bør det nevnes at HD 5450 også kommer med DDR2. Hvorvidt dette spiller inn på videoavspillingskvaliteten vet jeg ikke - strengt tatt vet man jo nada om dette etter å ha lest testen.

 

 

Beklager, men min mor sa at jeg alltid skulle være ærlig...

 

 

(Er kanskje også litt overrasket over at denne testen kommer nå. Synes man bør teste slike produkter når de er "rykende" ferske).

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Hva er denne testen brukandes til? Som sakt er det jo kortet ubrukelig til spill, men likevel er det forskjellige spill det testes med.

Tull. Kortet er ubrukelig i referansespillene, men det betyr ikke at det er ubrukelig til alle spill. Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.

Flisespikkeri!

De gamle spillene som dette kortet muligens kunne klart fungerer sikkert ikke i win 7 heller!

Hvis man i det hele tatt ønsker å spille noe som helst er man tryggere ved å velge et helt annet kort.

Skulle likt å sett hvilke nye spill med lave ytelseskrav som kunne vært brukt på dette kortet. Kabal?

Lenke til kommentar

 

Beklager utbruddet men nå må det snart være lov til spørre om HWs testere er ved sine fulle fem?

Dette er de samme kommentarene som kommer frem hver eneste gang dere tester grafikkort som ikke er beregnet for spill, men dere fortsetter i akkurat samme sporet.

Er det en gjeng med Indere som gjør testene og som følger kontraktsfestede test-punkter? Det ville jo vært en situasjon som i det minste forklarte den totale mangelen på bakkekontakt.

Overkolokking av av et slikt skjermkort! Jeg har ikke ord for hvor dummt det er og jeg har ikke ord for den totale mangelen på gangsyn.

 

Dessverre har ikke ternigen lav nok merking til å gi en karakter.

 

trist

om du hadde tatt deg tid til å lese konklusjonen så hadde du forstått at de som testa det også forstår at det er ubruklig som spillkort. derfor står det at det vill egne seg best til kontormaskina eller til HTPC'n.

Du har rett, jeg burde ha lest konklusjonen selv om det var et bevisst valg å droppe den.

Som i tidligere tester ville man formodentlig slippe noen få ord om at kortet ikke er spillkort og sikkert egner seg bra for HTPC o.l. liknende selvfølgeligheter og for det meste repetisjon av innledningen. Det ser ikke ut til at jeg glipp av så mye.

Det er nå dessverre slik at en film ikke blir bedre av at regissør på slutten av filmen innrømmer at det er en drittfilm. På samme vis forblir dette en dritt-test.

En ting er at man kjører på med spilltester, setter + for DX11 (WTF!) og masse mer uvesentligheter, det er for det meste klossete og unødvendig fyll-kalk. Men det er nærmest utilgivelig å ikke ta med kvaliteter eller mangel på sådanne ved avspilling av film.

- Bildekvalitet

- CPU-last ved diverse formater

- Dolby True HD og DTS-HD audio støtte. Plug and play?

med mer.

 

HW ville vist kvalitet ved å droppe slike duste-tester. De gir ingen ting og flere enn meg lurer jo på hva de tenker med.

Lenke til kommentar
Hva er denne testen brukandes til? Som sakt er det jo kortet ubrukelig til spill, men likevel er det forskjellige spill det testes med.

Tull. Kortet er ubrukelig i referansespillene, men det betyr ikke at det er ubrukelig til alle spill. Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.

Flisespikkeri!

De gamle spillene som dette kortet muligens kunne klart fungerer sikkert ikke i win 7 heller!

Hvis man i det hele tatt ønsker å spille noe som helst er man tryggere ved å velge et helt annet kort.

Skulle likt å sett hvilke nye spill med lave ytelseskrav som kunne vært brukt på dette kortet. Kabal?

Fungerer ikke i Win7? kabal? hvis du er seriøs synes jeg synd på deg, det er haugevis med spill som dette kortet klarer!

 

EDIT

Ja jeg snakker om moderne 3Dspill som funker i Win7

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Hva er denne testen brukandes til? Som sakt er det jo kortet ubrukelig til spill, men likevel er det forskjellige spill det testes med.

Tull. Kortet er ubrukelig i referansespillene, men det betyr ikke at det er ubrukelig til alle spill. Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.

Det er skjelden, veldig skjelden jeg er uenig med deg Simen men her lurer jeg på om din nære tilknytting til HW og all julingen forfatter av testen får farger synet.

Det er som andre sier kun flisespikkeri hvorvidt dette kortet kan brukes til en del eldre eller enklere spill, poenget er at ingen kjøper det med tanke på spill-ytelse. Det kommer veldig langt ned på lista over prioriteter.

 

Her har vi en ny serie kort med en masse spennende funksjoner for film og HW har fortsatt ikke gjort annet enn å komme med upresise kommentarer til disse og det er en skam.

Utfra hvordan disse kontor/stue kortene testes skulle man tro HW var et hard core 3D spill-nettsted. Men selv de som faktisk er hard core 3D nettsteder har jo langt bedre tester av dette kortet.

Lenke til kommentar
Tull. Kortet er ubrukelig i referansespillene, men det betyr ikke at det er ubrukelig til alle spill. Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.
Det er skjelden, veldig skjelden jeg er uenig med deg Simen men her lurer jeg på om din nære tilknytting til HW og all julingen forfatter av testen får farger synet.

Det er som andre sier kun flisespikkeri hvorvidt dette kortet kan brukes til en del eldre eller enklere spill, poenget er at ingen kjøper det med tanke på spill-ytelse. Det kommer veldig langt ned på lista over prioriteter.

Mitt innlegg kan ikke tolkes som noe annet enn kritikk mot artikkelforfatter. Jeg har gjennom alle år rettet kritikk mot artikkelforfatterne på HW og kan ikke tenke meg at noen av de har sluppet unna.

 

Jeg er enig i kritikken angående film med mer, men spill er også et argument for å kjøpe dette kortet. Det er hauger av barnespill og lette spill for ungdom og voksne som ikke kjører bra på intel IGP, men kjører utmerket på dette kortet. Mange spillere kan nok også mimre over storheter fra 2-5 år tilbake som ville hatt god nytte av et slikt kort. Om ikke bare for ytelsens del så vil også et slikt kort støye langt mindre og trekke langt mindre effekt enn gamle gode skjermkort som folk har i maskinene sine ennå. Jeg tenker da på Geforce 6600 GT, Radeon X800-serien osv.

Lenke til kommentar

kan tenke meg drømmefall fungerer helt fint på dette kortet. dette kortet er vell ikke helt på høyde med 6600gt og x800 serien. spessielt ikke på gamle tittler som er dx9 baserte. mulig jeg bare husker de kortene som bedre en de er også. husker jeg spillte drømmefall med alt av eyecandy med 7600gs/(fabrikk overklokka til gt) med 1440x900 i oppløsning. da bør det gå fint med et 5450 kort også. kansje ikke med høy oppløsning eller masse detaljer.

farenheit og deus ex er vell også gode tittler som vil fungere bra på dette kortet. mmm alle de gode spilla. fikk lyst til å sjekke om de faktisk funker bra på media pc'n min som faktisk har et 5450 kort.

Lenke til kommentar
Det finnes en rekke eldre spill som sikkert vil kjøre glimrende på dette kortet, samt en del nyere spill med lave ytelsekrav.

 

Ser man syntetisk på det scorer dette ca 3300 i 3dmark 2006, det er det samme som mitt X850XT gjorde, hadde mye kos med det kortet, spillte farcry og oblivion. så det er mye litt morro og finne her selv om del lagger litt i crysis 1920/1200 :D

Lenke til kommentar

Jeg synes HW.no i det minste kunne testet noen eldre og mindre krevende spill på medium eller lave instillinger bare for å demonstrere at retro gaming er mulig.

 

Følgende spill i lav-medium instillinger og 1024x720 eller 1680x1050 mener jeg kan testes:

World of Warcraft

Counter-strike: Source

Warcraft 3

The Sims 2

Age of Empires 2 (3?)

Command & Counquer: Generals /RA2 /RA3

Civilization IV

 

Dere tar poenget?

Spesielt eldre strategispill kan være aktuelt å spille på en stue-pc. Faren min spiller fortsatt AOE 2, og var fan av C&C spill før, men har ikke hatt noen maskin som kan dra de nyere.

 

EDIT:

http://forumserver.twoplustwo.com/75/video-games/most-fun-pc-games-2000-2005-a-48109/

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20090504112533AAAZjhd

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg mener poenget med dette kortet er kun til en ting: HTPC og mediaavspilling. Kjøper du dette for å spille spill har man bommet litt vil jeg påstå.

 

Har selv kjøpt den billigste vifteløse 512/DDR2-utgaven fra Sapphire (billigste som var på lager da jeg kjøpte),og testet i min HTPC. Kortet spiller helt strøkent av full hd (1080p) bilde med HD-lyd. Bitstream av HD-lyd fra MKV-fil er ikke noe problem via HDMI og inn i reciver som kan dekode dette. Ingen vits i verken 1GB eller DDR3 ser det ut til. Så til dette kan det anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar

Syns det er synd som mange her nevner at 5450 blir testet mot moderne spill og ikke til htpc og kontorbruk. Dessverre så fins det vel enda ikke ingen 5450 med 3 digitale utganger, da blir 3 skjermsløsninger i feks. Dell sine Optiplex 745/760 bokser som kun tar low profile ubrukelig for meg. Jeg ville iallefall ikke kjørt en skjerm på vga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...