Gå til innhold

Lost 6x07: "Dr.Linus" (USA)


Anbefalte innlegg

At Charles Widmore sitter i ubåten er slettes ikke noe som faller naturlig på plass. Jeg mener denne cliffhangeren, og den med Claire, var dårlige måter å "re-presentere" karakterer på. Men det er vel sjeldent det er cliffhangere som gjør tv-serier gode. ;)

 

Jepp, i Lost sitt tilfelle gjør den serien dårligere.

Lost er vel kanskje den serien som har misbrukt cliffhangere mer enn noen andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du synes han er like godt forklart i serien som for eksempel Jack, eller Locke?

 

Nå sa jeg aldri det, men du sa vi ikke viste noe om han det blir feil. Vi vet faktisk mye mer om Widmore enn både Frank og Ilana. Og de to er hovedpersoner.

 

Åjo, ubåten er gangske naturlig måte for Widmore å retunere på. Jacob sa noen ville komme til øya. Har dere virkelig så dårlig hukommelse? I tilegg ble Widmore utvist fra øya i from av å bli satt på en ubåt. Ben, Juliet og sikkert hundre andre Others har kommet til øya og andre dratt fra øya på denne måten.

Lenke til kommentar

Som forventet var denne episoden litt mer down to ground igjen, etter forrige ukes heisatur. Og det ble gjort på en svært tilfredsstillende måte, jeg elsket denne episoden, og den ga et viktig og flott tillegg til Bens historie. Likte veldig godt hvordan han på mange måter fikk gjort opp for seg overfor Alex i sidewayslinjen, som i tillegg ga oss et artig gjensyn med Dr. Arzt. :p

 

Jack som karakter har blitt helt forandret, denne forandringen så vi jo tre i kraft i forrige sesong også, og nå enda mer. Han har virkelig blitt overbevist, og vi fikk en herlig scene hvor han så døden i øynene og flirte av det. Så sikker var han på at han har en større oppgave på øya. Og når det i tillegg er overfor vanligvis selvsikre og kunnskapsrike Richard, som i dette tilfellet bare hadde fått hele verden rast sammen, så ga det en voldsom effekt.

 

Det var mye følelser i denne episoden, som jeg syns ble presentert på en god måte. Hvordan Ben virkelig angrer på alt han har gjort, og jeg hadde nesten klump i halsen selv når han sa at han ville gå til Locke fordi han var den eneste som ville ha ham. Heldigvis (?) tok Ilana ham tilbake. Og så fikk vi en tradisjonell LOST-gjenforeningsscene med Jack og Hurley, en type scene jeg ikke trodde vi skulle få før Jin & Sun. Og akkurat når vi trodde episoden skulle være over, så gir de oss en skikkelig cliffhanger igjen, med det eneste som manglet; Charles Widmore. Det måtte komme, og det bygger perfekt opp til slutten av serien. Nå er snart alt på plass, og kampen om øya er igang. Syns heller ikke Widmores ankomst var gjort noe dårlig, at han kommer nå, og at han kommer i ubåt er ganske naturlig med tanke på historien hans. Og som Mahavisnu nevnte, Jacob har allerede forespeilet oss at noen er på vei til øya.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg denne episoden var utrolig kjedelig og meningsløs. Hva var egentlig poenget med flash-sidwaysen? Tror jeg gikk glipp av noe der. For meg så det ut som han prøvde å bli rektor, men feilet. Vips var hele episoden meningsløs.

 

På øyen var det ikke stort bedre. Richard kunne ikke si noe ennå, logisk nok. Han venter vel på en Richard-sentric episode. Jack gikk jeg lei av allerede i første sesong, og han er like irriterende som vanlig. Ben, Illiana og den gjengen der gjorde fint lite ut av seg.

 

Det eneste jeg likte med hele episoden var helt i starten når Miles ser på Ben og kommer med den ultimate kommentaren: "Uh-oh..." :p

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg denne episoden var utrolig kjedelig og meningsløs. Hva var egentlig poenget med flash-sidwaysen? Tror jeg gikk glipp av noe der. For meg så det ut som han prøvde å bli rektor, men feilet. Vips var hele episoden meningsløs.

 

På øya sa ofret Ben Alex for sitt eget og øyas beste. I flash-sidwaysen så velger han å ofre sin egen lykke og skolens beste(øya) for Alex. Poenget er nok å vise at de har en annen skjebne i flash-sidwaysene enn i den orginale der de havner på øya. Locke går fra det kjipe livet, til et ganske så greit liv, Hurley fra å ha uflaks til å flaks blant annet.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv allerede nå hvorfor vi har flash-sidewaysene, og det er så enkelt som at dette er livet de kan velge/få om de forlater øyen eller noe lignende. Er nok derfor de gjorde Claire helt LOST nå i siste sesong, av den grunn at hennes utvei soleklart blir i flash-sideway.

 

Ting jeg tror/håper skjer ved sesongslutt:

 

1. Flocke dør på øyen og John Locke kommer tilbake i sin egen kropp/John returnerer til øyen med sin kone (fra flash-sideway). Kan ikke se for meg John Locke uten øyen.

2. Flocke kommer seg vekk øyen, men han er fanget i Locke's kropp og uvisst om at John var lam, er nå Flocke det. What a fail, huh? All that he fought for...

3. Jack og Kate gifter seg i flash-sidewayverdenen og Sawyer er forlover, og når Kate hiver buketten tar Juliet imot den og smiler til Sawyer. Da er kjærlighetsklisjéne endelig over!

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Jeg tror mange av mysteriene som f eks nummerene blir forklart via jacob og hans evner.

Faktisk tror jeg Jacob kommer til a bli brukt litt som en deus ex machina (dvs de redder mye av mysteriene gjennon han)

 

For meg det som star igjen av mysterier er

 

1. Hva er egentlig jacob og flocke?

2. Hva er deres ultimate mening og eksistens?

3. Hvordan kommer dharma initiative, jacob og oyen til a bli knyttet sammen til noe som er logisk?

 

Jeg har ogsa en folelse av at lost folka har skrevet historien "on a whim" gjennom sesongene og at de na mot slutten ma finne en maate og binde alt sammen pa.

Hvis de klarer a gjore dette pa en overbevisende maate blir jeg virkelig imponert, siden lost ER kaotisk som f.

Lenke til kommentar

*Gjeeeesp*

Nok en meningsløs gjenforening i saktefilm, med pianomusikk i bakgrunnen.

 

"Det er en grunn til at jeg ble sendt til denne øya" sier Jack. Hvor mange ganger skal vi høre hver jævla person si dette, uten at vi faktisk får vite grunnen.

 

Charles Withmore vet vi så lite om at den lille avsluttningen hadde null effekt. Nok et ukjent fjes, med ukjente hensikter.

Her er jeg helt uenig med deg. Jeg syntes faktisk sideflashen var bra denne gangen, overraskende nok. Har egentlig hatet dem så langt.

 

Widmore er et ukjent fjes? Du kan ikke ha sett mange av de tidligere sesongene da. Widmore har vært svært sentral i serien.

 

Og det var herlig å se Richard vise litt menneskelige sider av seg selv. Og det med Ilana og Ben... Wow.

 

En av de beste episodene så langt.

 

Håper Ben får være med helt til slutten.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Dette var nok en fantastisk episode, helt klart sesongens beste vil jeg si. Ganske så rolig og lite fremgang i historien, men fy flate som den var propfull med episke scener og små-kommentarer. Lapidus har ikke mange setningene per episode, men det han kommer med er priceless: "You make friends easy, don't ya?" :!: De to siste episodene har vi fått en liten switch-over. Sayid bekreftet at han nå har gått over fra god til ond-siden i Sundown, mens Ben mer eller mindre har gjort det motsatte, da han valgte å bli med tilbake til beachville. Herlig å høre There's No Place Like Home på slutten der, og det i best LOST slowmotion-style :love:

Lenke til kommentar

Glitrende skuespill av Michael Emerson i denne episoden. Rett og slett Emmy materiale :-)

Så langt i sesongen har jeg irritert meg over treg handling og kjedelige side flash. Men Dr. Linus var så knakende bra at jeg var meget fornøyd selv om svarene var få og handlingen ikke akkurat tok et kvantesprang.

 

Men, noe fikk vi klarhet i:

 

- Richard kom til øya med the Black Rock hvor han var slave. Det forklarer kommentaren til flocke om lenkene da han kom ut av krypinnet til Jacob.

- Hydrogenbomben startet ikke den alternative tidslinjen siden Ben og fattern snakket om hvordan de hadde vært på øya med DI og forlatt den igjen.

- asken til Jacob var kjekk å ha for å avsløre løgnen til Ben

- Ilanas fremste oppgave er å passe på kandidatene.

- De som Jacob rører kan ikke begå selvmord, men de kan åpenbart dø for andres hånd. I tillegg til Richard er Michael er et godt eksempel i så måte.

- Både Richard og blant annet Kate ble rørt av Jacob men i motsetning til Richard blir Kate eldre

- og viktigst av alt: vi vet at Richard ikke er en cyborg eller vampyr. ENDELIG noen klare svar fra Richard!!

Lenke til kommentar

(........)

- De som Jacob rører kan ikke begå selvmord, men de kan åpenbart dø for andres hånd. I tillegg til Richard er Michael er et godt eksempel i så måte.

(.......)

 

Husk også Locke, han prøvde å ta selvmord, men Ben hindret ham i det, og endte opp med å drepe ham.. Hmm, noe sier meg at Ben visste om at kandidatene ikke kan begå selvmord. Kan tenkes at Ben tenkte at hvis Locke skjønner at han ikke kan drepe seg selv, så vil han bli sterkere i troen på at han har en viktig oppgave å utføre.

 

Kanskje en vill teori fra min side, som forutsetter at Ben vet mer enn det han gir uttrykk for. I den siste episoden fikk man inntrykk av at Ben ikke vet mye om øya, og at han blindt stolte på Jacob.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

(........)

- De som Jacob rører kan ikke begå selvmord, men de kan åpenbart dø for andres hånd. I tillegg til Richard er Michael er et godt eksempel i så måte.

(.......)

 

Husk også Locke, han prøvde å ta selvmord, men Ben hindret ham i det, og endte opp med å drepe ham.. Hmm, noe sier meg at Ben visste om at kandidatene ikke kan begå selvmord. Kan tenkes at Ben tenkte at hvis Locke skjønner at han ikke kan drepe seg selv, så vil han bli sterkere i troen på at han har en viktig oppgave å utføre.

 

Kanskje en vill teori fra min side, som forutsetter at Ben vet mer enn det han gir uttrykk for. I den siste episoden fikk man inntrykk av at Ben ikke vet mye om øya, og at han blindt stolte på Jacob.

 

Det der var ikke en dum teori! Gir hvertfall mening av hvorfor Ben skulle drepe Locke når han kunne drept seg selv.

Lenke til kommentar

6x07doctorlinus.jpg

Dr.Linus

Mitt recap om Dr. Linus

 

For det første, sesongens beste episode. Begynner å bli en klisje å si dette nå. Men en Ben-episode er alltid herlig. Du har "The Man Behind The Curtain", en utrolig herlig episode som avslørte så veldig mye rundt Dharma blant annet. "The Shape Of Things To Come" som leverte kanskje en av seriens shocker for min del, det at Keamy faktisk ente opp med å drepe Alex. Også "Dead is Dead" som var som en slags hitparade for Ben, i tilegg til at Michael Emerson spilte like bra nå som i den episoden, kanskje bedre. Ben er å bli min favorittkarakter på denne serien. Derfor jeg kanskje følte for å skrive litt ekstra om denne episoden enn hva jeg har gjort tidligere, nå som i tilegg jeg ikke har hatt tv i en uke og.

 

Vi vet nå at alt Ben virkelig vil er å bli akseptert, det er faktisk noe av det store rundt karaktern hans. Å personelig ville det vært ønske mitt også i en sånn situasjon han er i nå. Dette er noe av grunnene til at han sikkert var med å fjerne Dhrama Initative når han følte at han ikke tilhørte dem(han ville trossalt bli med Richard selv som barn). Derfor han også stelte i stand ting så han virket ovenfor både de andre Others(kanskje med unntak av Richard som kanskje aldri nevnte det videre), de overlevende og han selv at han var en beskytter av øya og fulgte Jacob sin store plan.

 

Når man tenker over det så begynner det å bli åpenbart at Richard, Ben, Dogen, Ilana eller noe andre ikke forstår Jacob`s plan, bare Jacob. Det Jacob trenger er at du godtar og forstår hva du må gjøre og at du samtidig må ha tro på at det fungerer. Hvis du ønsker forklaringer, vel da må du nesten bli med Flocke på Hydra-øya som jeg forventer blir Flocke sin "base" framover.

 

bensredemptions06e07.jpg

Ben Linus, Jacob`s morder

 

Bra måte det hvordan kommentaren i alternative tidslinjen "I know you've given up, but I refuse to." passet med hva som skjedde på øya. Det var jo litt tilknytta det med Ben`s tilgivelse på øya. Ødelagt, slått og klar til å nesten gi opp. Så gjør tilgivelsen fra Ilana at Ben får kanskje litt større livsglede av ut hun tilgir han(hvertfall litt) for det at han drept Jacob og da gjør at han blir med i "Jacob`s armê". Istede for å synke på bunn og å joine Flocke. Det gjør at Ben er nå er mye hver lik "Dr. Linus".

 

Å jeg felte nesten en tåre av at Ben forklarte at Alex faktisk var veldig viktig for han. Vi vet jo det fra før, men å få det servert på denne måten var virkelig bra måte å fortelle dette til oss seere. Igjen bygger opp bilde av Ben som mer menneskelig. Var nesten så det var vanskelig å tro at den scenen var skuespill, det virket så ekte liksom den reaksjonen Ben kom med.

 

Likte hvordan Jacob`s død var et tema i episoden, var vel naturlig at det skulle være et sentralt tema i en kommende episode så greit at det skjedde nå. Ben sier at Jacob ville dø, noe som vi alle har trodd nærmest(å virket jo nesten som det og). Men at Miles sa noe annet var en liten shocker. "No, he cared. He was hoping he was wrong about you."

 

Ganske bra reveal siden det går mot den teorien om at Jacob var klar for å dø, noe som jeg trodde hele tiden. Hvis det Miles også sier er sant om "ha et valg" er dessto mer tyngere nå. Mulig Jacob ikke pusher Ben via Miles etter sin død for en spesiell grunn. Fordi kanskje Jacob prøver å appelere det gode fram i Benjamin Linus. Kanskje dette er eneste måte å gjøre Ben om igjen til en kandidat(siden Linus sto i hula til Jacob), siden han har vært det en gang, men er blitt visket vekk på grunn av han feilet, kanskje fordi han drepte Locke. Vil ikke tro at det at han drepte Jacob var hans første "feil" og den som gjorde at han ikke lenger er en kandidat.

 

Nok en gang ga Flocke noen et tilbud igjen, nå var det Ben sin tur. Men elsket hvordan Ben "avslo" tilbudet og heller ble med Ilana tilbake til stranda. Men gangske sikker på at Flocke ville at Ben skulle drepe Ilana, men han sa det ikke tydelig til han liksom. Ganske sikker han ville ha henne drept, og tror kanskje det er en mulighet for at Ilana ikke kan drepes av Flocke likt som Jacob. Kanskje Flocke ikke engang kan drepe Richard, så samme regel gjelder med Ilana kanskje men kan skade dem eller slå dem ut.

 

Kanskje ikke det ble så tydelig i episoden, men Ben går fram som et bra eksempel og blir den første personen til å avstå fra et tilbdu fra MiB/Flocke. Dette er hva Sayid, trolig Claire og Sawyer ikke klarte å avstå. Så jeg vil egentlig si nå at Ben er et mer godt menneske enn hvertfall Sayid. Men igjen det kan hende han trakk seg fra tilbudet fordi han aldri ville bli en leder, kanskje tror at han ikke er den beste ledern lengre, eller at han bare ikke ville velge mannen som fikk han til å drepe Jacob. Siden Ben hadde respekt eller trodde på Jacob, før hvertfall.

 

Igjen framstår Ilana som en viktig karakter. Hun vet virkelig om de overlevende, selv Miles. Hun har vel fått passe med informasjon fra Jacob, noen andre eller noe om de overlevende. Begynner nesten å tro at hun kanskje er født på øya, men har på en eller annen måte endt opp med å måtte tjene Jacob vekk fra øya. Hun kan lett ha tjent Jacob mens hun har vært en dusørjeger(som vi vet hun er i en form, hvis det ikke er bare et cover).

 

Elsket Miles og Lapidus i episoden. Lapidus er liksom kongen av one-liners på serien. Eksempler som "The Substitute" da han kommer med kommentaren under begravelsen til Locke, "The weirdest damn funeral I've ever been to" og de andre. Kan se for meg at scener med Lapidus og Hurley igjen kan bli litt bra "comic-relif" i serien, i tilegg med Miles og kanskje Ben. Miles er klart kongen av sarkasme på serien. Frank og Miles hadde sammen kunne vært i sitcom sammen, spesielt nå som Miles har diamantene til Nikki og Paulo. Morsomt hvor fort han fant det ut, og hvor fort han avslo tilbudet til Ben om 3.2 millioner. Vet ikke om jeg vil like hvis Miles fant ut at Hurley og dem begravde Paulo og Nikki levende og forteller dette til Hurley.

 

Å jeg synes denne episoden var flink på det å gi oss en vib om ting vi likte med sesong 1 blant annet, noe som ble startet litt i "Lighthouse" med referansene til Shannon og sånt i den episoden. Ting som Ben som hjalp Sun sette opp teltet, Frank lagd bål, Miles ser på diamantene fra Nikki og Paulo(ikke teknisk likt noe fra sesong 1, men de skulle jo vært der fra starten av) og det at han satt i hva som virket som restene av teltet til Arzt.

 

Også kom Jack, Hurley og Richard til stranda, og vi får se nye tilegg i "Team Jacob" selv om det var åpenbart allerede i "Lighthouse" at Hurley og Jack kom til å bli med i Jacob sitt lag. Igjen får vi servert en klassisk gjenforening på serien, noe jeg likte veldig godt. Kan trygt si Lost har gjort flere gjenforeningscener enn noe annet, men jeg liker det.

 

Hele scene minte meg også om "One Of Us". Med Richard og Ben litt utenfor sirkelen - De stoler ikke enda fullt på dem, men de vil det. Kanskje ikke fullt, men nok til at de kan samarbeide.

 

benandalexs06e07.jpg

It`s Doctor Linus

Var redd Doctor Linus var litt sånn lik Ben, den gode gamle som utnytter de fleste for å få til det han vil. Men neida, denne Ben var virkelig en likbar fyr og en som gjorde ting på en god måte som ikke ville skade noen.

 

Arzt tilbake, i en semi-viktig rolle i episoden istede for bare den koffort-mistern vi så i "LA X". Det med at skjorta hans ble litt tilsmussa var kanskje en liten referanse til at Arzt var død allerede(i orginale tidslinjen). I tilegg var han i samme rolle som før, satt for det meste alene(dro alene til Sydney for å møte en person, kom tilbake alene) og var langt ifra de andre(klaget om forskjellsbehandling på øya og at han ikke var en av de populære på øya).

 

Gøy å se William Atherton igjen og første gang i Lost, gangske lik hans karakter i "Real Genius". Kanskje en liten referanse også til filmen, eneste forskjellen var at han var lærer i "Real Genius" og ikke rektor. Tilfeldigvis var Jon Gries som spiller faren til Ben også med i den filmen. Atherton spilte også en viktig badguy i "Life" hvor også blant annet Titus Welliver som spilte MiB i sesongfinalen til sesong 5 var med som en annen viktig karakter.

 

Jeg likte godt hvordan Alex kom tilbake i denne forstanden. For det første, en veldig vakker skuespiller og samtidig en god nok karakter. Var nesten så jeg fikk en liten klump i halsen av å bare se Alex i episoden, spesielt ettersom som Ben også tidligere har vist anger for at Alex døde(men det ble i tilegg mye bedre konstatert i denne episoden). Selv om Ben kanskje ikke er Alex sin far i denne tidslinjen(han var teknisk sett ikke det i orginale tidslinjen heller), så viser denne Ben mer betraktning til Alex.

 

Måten Ben`s historie i denne tidslinjen var likt det i den orginale tidslinjene var kjempebra. Ben kom til makten for at han klarte å få Charles Widmore kastet ut for å ha barn med en som ikke var fra The Others. Det samme prøvde Ben å gjøre med Reynolds i denne tidslinjen. Så Reynolds er kanskje mer eller mindre Ben`s Widmore i den tidslinjen. Også det med at Reynolds skulle skade Alex er også likt, noe som gjorde at Keamy drepte Alex også.

 

På øya ser vi og hvor god fyr Ben begynner å bli. I alternative tidslinjen ser vi den gode fyren Ben kunne alltid vært hadde Ben blitt behandlet anderledes av folk som kanskje faren hans. Ben er kanskje ikke den første som virker mer normal i alternative tidslinjen, men måten Ben gjør noe for å forandre seg i begge tidslinjene er god. Dette mye på grunn av godt skuespill av Michael Emerson som gjør at Ben forandrer seg så mye uten at det virker enten teit eller urealistisk. Sammen med O`Quinn(Locke), er Michael Emerson klart i en klasse for seg selv.

 

I flash-sideways, så reiser Locke hånda og sier han vil høre/følge Ben hvis Ben ville bli rektor. Morsomt hvordan i den tidlinjen vi egentlig er så fulgte Locke Ben fra starten av. Men tok så over som leder av "The Others"(men var egentlig MiB) og da beordret Ben rundt som gjorde at han endte opp med å drepe Jacob.

 

Flere ting i de siste flash-sidewayene som får meg til å tro at flash-sideway`ene er et resultat av en verden uten Jacob og MiB, men med alle vi kjenner derfor ting ser ut til å gå bedre, eller den måten de overlevende og Ben gjør det til. Sayid valgte nemlig å skyte Keamy, Omar og kompanjongen dems. Hurley er lykkelig. Og Jack får en sønn, kanskje med Sarah(eks-kona) som de aldri fikk i orginale tidslinjen. Å vi har heller ikke fått noe tegn til Jacob eller MiB i denne tidslinjen enda. Alikevel kan det skje, og min oppfattning kan endres totalt.

 

 

6x07richardhurley.jpg

Hugo & Jack-show, med Richard

Jack og Hugo sammen igjen, liker denne duo`en sammen. Blir så veldig "odd-couple" selv om de har vært på samme side for det meste, har de også vært forskjellige sider i konflikter innimellom(ble med John til barracks istede for Jack til stranda, og ville ikke at Jack skulle møte Noami).

 

Tildelfeldig så støtter Jack og Hugo på Richard. Idet han skal dø, Arzt-style. Må nesten ha vært vanskelig for Richard å gå til det eneste stedet han trodde var trygt å finne at folkene han har vært sammen med i kanskje årevis er alle døde. Sammen med dødsfallet til Jacob og lite instrukser på hva han skal gjøre. Ganske forklarig sammen med hans lange liv om hvorfor han vil dø.

 

Det er virkelig bra hvordan vi også får garantert i episoden at Richard var fra Black Rock, noe som ble sterkt hintet til i sesongstarten og ble enda mer bekreftet da han begynte å snakke om lenkene ombord i skipet. Håper fremdeles på Richard-episode snart, hvertfall med et ordentlig flashback om han, eller flere.

 

Også får vi enda flere avsløringer(igjen, hvem sier Lost ikke svarer på noen spørsmål? Hehe, haters). I tilegg til enda bekreftelse på at Richard ikke aldrer, så kan han heller ikke drepe seg på grunn av Jacob. Så Jack må gjøre det for han. Jack selvfølgelig gjør hva karaktern alltid har gjort, eller prøvd å fått gjort. Nemlig fikse folk, fordi Jack kan tydeligvis ikke heller drepe seg selv. Akkurat denne scenen elsket jeg skuespillet til begge to, en av de gangene Mattew Fox(Jack) fremstår som god skuespiller. Han er som sagt litt undervurdert.

 

Etter dette er både Jack og Richard tilbake på riktig spor ser det ut som. Det er virkelig en bra ting for karaktern det at han innser dette, tiltross for at han ikke vet hva det er enda. Med bare 10 episoder igjen er det virkelig godt at Jack også er tilbake på topp.

 

6x07widmore.jpg

Widmore tilbake

Det var en herlig twist synes jeg. Var forberedt på at vi aldri kom til å se Widmore på øya igjen. Likte at han også kom tilbake i en episode som er sentrert rundt Ben, som så og si er hans største rival så langt i serien. Jeg var redd for at Widmore ikke kom tilbake før nærmere slutten. Men jeg tviler om deres rivalisering er noe som blir sentrert rundt med en gang.

 

Håper at det med at Widmore er tilbake også betyr at Desmond snart kommer tilbake. Og at Desmond enten prøver å følge etter Widmore eller at Widmore har kidnappet han og Desmond er ombord i ubåten. Kanskje sammen med Penny og.

 

Det at Widmore kom fikk meg til å tro litt mer på hva Jacob sier må bli tatt bokstavelig, og at noen faktisk kom til øya. "Wallace" fra fyrtårnet til Jacob kan lett være Widmore eller noen andre vi kjenner. Widmore er etter min oppfattning, den tredje i rekken over hvem som kan være "Wallace". Med Desmond og Walt før, men som sagt så kan jo Widmore ha kidnappet disse og de kan være ombord i ubåten og.

 

Store spørsmålet er hvilken side er Widmore på? Widmore er så og si ikke noe alliert av enten Ben eller noen av de andre, med kanskje unntak av Sun. Så Widmore blir neppe noen av "beach camp-crowden". Men kan kanskje være en mulighet og, men tviler sterkt.

Mulige svar fra nettet:

1 Widmore jobber for Jacob? Han hjalp jo John i "The Life and Death of Jeremy Bentham". Han viste at John og de andre var kandidater, hjalp dem dermed. Det er mulig at Jacob kan ha fortalt dette til Widmore, og ga han tilbud om at han kunne dra tilbake til øya for dette.

 

2 Widmore jobber for MiB. Han viste MiB ville ta formen til John. Så han fikk John til å dra tilbake til øya. Han ville også at Ben skulle drepe John, derfor ikke noen andre Matthew Abaddon til å passe på han.

 

3 Widmore kan rett og slett dra tilbake til øya nå som Jacob er død, eller at detoneringen av bomba gjorde det mulig å finne øya igjen. Den var bare åpen via det "hullet" Ajira-flyet kom inn i, før nå. Widmore vet kanskje ikke hvem MiB er da.

 

6x07returntocamp.jpg

Konklusjon:

 

I forrige sesonger ville episoder som denne bli utpekt som "filler". Uansett så har episoden klart å føre storyen videre, den leverte kanskje ikke action som i "Sundown" eller overraskende svar som i "Lighthouse". Alikevel, så er betyr det ikke alt. Denne episoden ble veldig bra på grunn av karaktern Ben og skuespillet til Michael Emerson. I tilegg at Mattew Fox(Jack) og Nestor Carbonell(Richard) hadde noen bra scener sammen. Episoden var nær perfekt i helheten synes jeg.

 

Nå fremover lurer jeg på hvem som kommer til å angripe først. Enten Team Jacob eller Team Flocke. Hvis noen av de angriper hverandre da. Og om Widmore da tilhører noen av sidene, eller om han kommer på øya så han blir en tredje side i konflikten.

 

Igjen en episode som tar bra i bruk en rekke gjesteskuespillere vi ikke har sett på en stund. Det begynner å bli veldig synonymnt med denne sesongen. Spenndene å se om vi får se noen gamle kjente igjen neste uke. Sitter å håper fremdeles på Tom her jeg.

 

Min poengoversikt over episodene denne sesongen:

"LA X Part 1 & 2": 8.9/10

"What Kate Does": 6.8/10

"The Substitute":9.3/10

"Lighthouse":9.1/10

"Sundown": 9.5/10

"Dr. Linus": 9.8/10

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...