Gå til innhold

Test: Sony Cyber-shot DSC-WX1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nogle gange kan man undre sig over det i skriver. Overskriften fx. :hmm:

Ja, OBJEKTIVET er "lyssterkt" men det vil da være synd at sige at kameraet er det. Med jeres egne ord "Ikke spesielt god detaljgjengivelse ved ISO- verdier over 200"

Er det så en rimelig overskrift at sætte på? Der skulle da i givet fald vist have været et spørgsmålstegn bagved??

 

 

I afsnittet om "hovedkortet", der skriver I at I har sat et nyt testbillede op, og det derfor ikke kan sammelignes helt.

Må man spørge hvorfor i alverden dog på den måde ødelægge muligheden for sammenligning bagudrettet??? for at spare et par knips??

 

Helt analogt med at I viser et hel-billede af det gamle test-billede med de fire motherboards, hvorfor så ikke også af det nye testbillede? Og optimalt så man ved klik på dette kan få det i fuld størrelse så man selv kan 'gå på opdagelse', hvis der nu er noget særligt man har interesse i, fx hvis man har haft en tidligere model og derfor vil se om et specifikt problem er håndteret bedre. :)

 

Af hensyn til hvordan farverne/detaljerne skulle være, så kunne det også være interessant med et reference-billede taget med supergod optik på et godt DSLR, så man vidste hvordan det skulle se ud. Dette kunne I fx lade være fast link på på overskriften "hovedkortet".

 

Når man ikke ved hvordan farverne burde se ud, er det svært at forholde sig til udsagnet om at i foretrækker ZX1 i testen ved lav iso. For umiddelbart ser de fra wb500 ved lav iso da rigtigt fine ud. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har dette kameraet og må si meg veldig skuffet av det.

 

Det har mange positive sider, desverre er det 2 vesentlige feil på det.

Av/på knappen stikker litt ut, noe som gjør at den lett slår seg på i lommen og som fører til problem 2

Objektivet er så svakt at når kameraet slår seg på i lommen, knekker det.

 

Jeg hadde kameraet i en dag før det måtte på reperasjon. for dårlig. :nei:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte dette kameraet siden kona ikke ville at jeg skulle bruke hennes Panasonic TZ7 på tur. Så derfor etter et kamera som var enda mer kompakt.

 

Er også skuffet over dette kameraet.

Exmor R virker oppskrytt og gir ikke noe nevneverdig ift TZ7.

Hvitbalansen er dårlig og må stort sett settes manuelt for å få noe som ligner på det øynene ser... (håper de kommer med ny firmware)

Utendørs i sollys må man stort sett justere ned eksponeringsverdien med 0.7/1 for at det ikke skal bli for overeksponert.

 

Handheld Twilight-modusen har noe for seg og størrelsen er også positiv - men ellers ville jeg nok helt klart kjøpt TZ7 istedenfor!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Et lite spørsmål til de som eier dette kameraet:

 

Hvordan fungerer seriemodus/"burst"? I manualen står det 10, 5 eller 2,5 bilder i sekundet, men "what's the catch"?

 

Er det slik at man kan ta 10 bilder i sekundet i bare 1 sekund? Eller blir oppløsningen lavere?

 

Har WX1 noen kontinuerlig burst-modus der man tar X bilder i sekunder så lenge man holder inne knappen (i full oppløsning)?

Lenke til kommentar

Havde helt glemt denne test.

Og konklussion om at der er dårlige detaljer over iso 200 lyder VILDT mærkeligt sammenlignet med mine resultater i denne test med CX3, der også har EXMOR-sensoren :hmm: :hmm: :hmm: :hmm:

 

Mon I har haft fat i et defekt eksemplar, eller skulle der være SÅ stor forskel på de to EXMOR-sensorer med 10.6Mpixel på 1/2.4" og 1/2.3" ??? Det lyder ikke rigtigt....

Som det kan ses i tråden kan CX3 endda måle sig med det legendariske F30, så et eller andet er helt galt. :nei: Måske har I indstillet noget helt fjollet? :innocent:

Det kunne være interessant at høre hvad erfaringer andre har.

Måske det har nogle dårlige default indstillinger??

 

Jeg KAN selvfølgelig også bare have været svine-heldig med mit eksemplar af CX3, men.... tror ikke rigtig på det. :ermm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...